Błąd Error Engine ( Pomocy ! )Mazda 6. 2002. 2.3. 166 KM

Postprzez Daniel83 » 8 mar 2010, 21:39

Witam
Mam problem z moją Mazdą , a mianowicie wyswitla mi się błąd silnika na konsoli ( tak go kupiłem) i już 3 razy był podłączany do komputera i za każdym razem mi go kasowali i po przejechaniu paru km znów się wyswietlał, w pracy silnika nic nie zauważyłem niepokojącego.
Jeden z mechaników mi powiedział iż jest to wina czujnika położenia wałku rozrządu i zakupiłem nowy. Niestety okazało się ,że mechanik się pomylił i że powinienem kupic czujnik wału korbowego. Kierują się tym ze jest on poklejony poxilinąi twierdzą ze błąd ten się wyswietla z tego powodu. Bardzo proszę o jakąś rade bo chciałbym uniknąć kolejną pomyłkę mechanika bo jednak jest to kosztowne bo taki czujnik kosztuję ( 350 zł).
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 16:58
Posty: 20
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM

Postprzez melass » 8 mar 2010, 21:53

A masz jakieś oznaczenie tego błedu? Jak ci kasowalio juz go tyle razy to nie mówili co to za błąd ??
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Daniel83 » 8 mar 2010, 22:24

Dwóch z nich nie mogli określić co to za błąd, jeden powiedział że wały nie są synchronizowane i własnie on mi powiedzial ze mam kupic i wymienic ten czujnik.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 16:58
Posty: 20
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM

Postprzez krzych » 8 mar 2010, 22:44

Naklepali Ci glupot na maksa (albo sam przkreciles, ale to nei ma znaczenia, bo CI mechanicy sobie nie radza) Jedz do porzadnego mechanika w Twojej okolicy. Skad jestes?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Daniel83 » 8 mar 2010, 23:16

jestem z okolic Słupska / Koszalina ( pomiędzy). I właśnie od niedawna tu mieszkam i nie mam sprawdzonego mechanika.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 16:58
Posty: 20
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM

Postprzez krzych » 8 mar 2010, 23:21

viewtopic.php?f=101&t=564

Tu masz. Moze cos znajdziesz, ja akurat tego regionu kompletnie nie znam.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Daniel83 » 9 mar 2010, 13:10

Dziękuję bardzo za podpowiedz.
Mam nadzieje że ktoś jeszcze mi podpowie co to może być. Może ktoś z was mial taki sam problem.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 16:58
Posty: 20
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM

Postprzez dawidGd » 9 mar 2010, 13:25

Przyczyn błędu może być wiele. Zacznij od konkretnego zczytania kodu tego błędu a nie słuchaj jakiś niedorobionych mechaników. Ja np. właśnie miałem podobne objawy do Twoich. Po skasowaniu błąd pojawiał się po kilku kilometrach. Komp raportował ubogą mieszankę na biegu jałowym. Okazało się, że walnięty jest zawór EVAP (odpowietrzania zbiornika paliwa), cały czas był otwrty. Ale to tylko przykład, że mogą być różne przyczyny awarii. U mnie silnik też pracował noramalnie (przynajmniej mi się tak wydawało).

Pzdr!
Początkujący
 
Od: 8 gru 2008, 12:06
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2005 2.3 4AT

Postprzez Daniel83 » 9 mar 2010, 17:42

Dziękuję bardzo , mam nadzieje że znajde porządnego mechanika.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 16:58
Posty: 20
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM

Postprzez darekhf » 8 kwi 2010, 14:17

Witam

czy udalo Ci sie rozwiazac ten problem ??
Początkujący
 
Od: 10 sty 2010, 18:34
Posty: 16
Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002

Postprzez Daniel83 » 9 kwi 2010, 16:56

Witam
Niestety nie udało się, byłem w sewisie Mazdy i mam niby zdesynchronizoany wałek rozrządu. Koszt około 600 zl + VAT i niby tylko u nich można to zrobic bo maja specjalne narzedzia do ustawiania:( Ten koszt mnie przeraża troche :( Ale myśle,że i tak będę musiał tam to zrobic , bo jak bylem u mechanika to on spojrzał i powiedzial ,że jak dla niego wszystko jest ok.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 16:58
Posty: 20
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM

Postprzez Lorbas » 9 kwi 2010, 17:12

Spróbuj jeszcze w byłym ASO MAzdy w Bolszewie k/Wejherowa. Aż tak daleko to nie jest, a raczej nie zedrą tyle co ASO (od 7 boleści).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Daniel83 » 11 kwi 2010, 20:02

Witam
A masz może jakiś numer telefonu do nich bo nie mogę znaleść na necie nic o tym warsztacie. Z góry dzięki
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 16:58
Posty: 20
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM

Postprzez Lorbas » 12 kwi 2010, 08:37

tel 509 535 031 to nr do syna p. Gulcza, teraz to chyba on ciągnie interes

Bolszewo, ul. Zamostna 9

Jedziesz od siebie krajowa "szóstką", w Bolszewie mijasz Balex Metal, potem hotel Victoria. I na wysokości tego hotelu na sygnalziacji świetlnewj skręcasz w lewo, jedziesz ze 1-2 km. Wypatruj sklepu Żabka po lewej stronie i jesteś.

Pzdr!


EDIT
Nazywa się ten warsztat Motoconsul.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Daniel83 » 12 kwi 2010, 16:20

dzięki wielkie, dzisiaj dzwonilem do niego i mu przesłalem wydruk z Aso i mi sprawdzi wszystko i da znac ile to u niego bedzie kosztowac.
Dam znac jak to sie skonczy
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 16:58
Posty: 20
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM

Postprzez bajtasos79 » 12 kwi 2010, 22:19

Witam.U mnie tez wystepuje ten błąd;–( Byłem w serwisie.Podłaczyli mi komputer i stwierdzili błąd poziomowania xenonów oraz sterowanie elektryki silnika (nie cytuje poniewaz nie pamietam dobrze) Po wykasowaniu błędu przejechałęm kilka metrów i znów sie pojawił błąd.Po ponownym podłączeniu okazało się ,że wystąpił błąd kolaboracji między punktem A i B w ABSie... Ostatecznie stwierdzili,że z silnikiem jest wszystko Ok. Wynikiem ciagle wyskakujacych błędów może być słabszy akumulator ponieważ ładowanie było w porządku (pokazywało powyżej 14) Podobno jak akumulator nie daje odpowiedniego napiecia to silnik to odczytuje jako błędy.Nie wiem co o tym mysleć bo generalnie rozruch silnika na tym akumulatorze jest ok ale sugerowano by go wymienic na nowy 100Amper i to powinnno pomóc...Co o tym myslicie?
Początkujący
 
Od: 16 mar 2010, 19:29
Posty: 8

Postprzez krzych » 12 kwi 2010, 22:25

http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator ... 5%82owiowy

Napiecie ladowania nie powinno przekraczac 14.5V. Zalezy ile to Twoje "powyzej 14" wynosilo.
Swoja droga, skoro miales napiecie powyzej 14V to raczej padniety akumulator chyba nie bardzo.
Bledy notuj (ich numery), bo z takich opowiesci to niewiele da sie wywnioskowac...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MADZIA_6 » 14 kwi 2010, 22:13

Miałam podobnie, błąd pojawiał mi sie po przejachaniu kilkunastu czasem kiludziesieciu km, czasem po zatankowaniu paliwa. U mnie komputer pokazywał bład sondy lambda , co ciekawsze niektóre komputery wogóle nie widziły tego błedu "spece" wyjmowali tą sonde sprawdzali uznali ze jest z nią wszystko ok. i znow zakładali wykasowywali błąd i tak przy każdej okazji praktykowano ,dzis wymieniłam sonde zakupilam za 99zł na motomaximus narazie na konsoli check "milczy" jak zacznie się zapalać to wymienię jeszcze tą sonde za katalizatorem, choc szczerze mowiąc licze na to że błąd juz się nie pojawi, ale o tym napisze jak jutro przejade 300km to z bede wiedziała na 100% czy to było przyczyną błędu.
pozdrawiam,
M_6
MADZIA_6
 

Postprzez Daniel83 » 27 kwi 2010, 16:28

No niestety!. Odezwał sie Pan Gulcz i on twierdzi ze mam do wymiany łańcuch. A serwis twierdzi że to kwestia ustawinia kątów na rozrządzie , sam nie wiem co o tym myśleć.
Początkujący
 
Od: 8 mar 2010, 16:58
Posty: 20
Skąd: Miastko
Auto: Mazda 6 2.3 Kombi 166 KM

Postprzez alien8 » 14 maja 2010, 12:51

Hej !

Nie wiem jakie dokladnie kody sygnalizuje Ci ECU, ale mam jak sie wydaje zblizony problem w silniku 2.0 LF.
Lancuch zostal wymieniony i ustawiony rozrzad. Problem nadal istnieje

Bledy jakie mi sie pokazuja, to:
na poczatku byl:
P0012 – Variable Camshaft Timing Over Retarded – Bank 1
wczoraj odczytalem tylko ten – troche mnie to zaskoczylo, ze kod bledu inny niz kiedys.
P000A – A Camshaft Position Slow Response Bank 1

Moje podejrzenia to uklad przestawiania faz rozrzadu.
Czujnik walka rozrzadu zostal wymieniony, zawor OCV zostal tez podmieniony.
OCV sprawdzalem mierzac jego rezystancje, sprawdzajac, czy dostaje sygnal sterowania i
podlaczalem do niego na stale 12V.

Jak przeczytalem gdzies, to sposobem na weryfikacje czy uklad zmiany faz dziala jest podlaczenie stalego 12V
do OCV przy jalowych obrotach. Silnik powinien sie dlawic albo zgasnac.
U mnie nic sie nie dzieje, slysze tylko pykanie tego zaworu.
Jesli zawor jest ok, to podejrzewam samo kolo przestawiacza znajdujace sie na osi jednago z walkow rozrzadu.
Byc moze jest zablokowane, albo nie reaguje w poprawny sposob.
Serwisowka zaleca sprawdzenie oleju i przeczyszczenie kanalow olejowych do przestawiacza, albo
wymiane samego przestawiacza.

Jestem ciekaw czy u Ciebie bedzie reakcja na podanie stalego napiecia na OCV.
Z wymiana lancucha bym sie wstrzymal osobiscie.

Pozdrawiam,

Tomek
Początkujący
 
Od: 14 lip 2007, 15:16
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2.0i 147KM 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron