Zalecane obroty dla silnika benzynowego w Mazda6

Postprzez ZipperPL » 8 lip 2009, 16:40

Cantore napisał(a):80 km – 5 tyś obrotów


strasznie się z tym zdziwiłem, bo moja stara GE na II biegu ma tyle

dobrze że kolega poprawił, bo zawsze kochałem te długie biegi w maździe ;)
scichy napisał(a):Dokładnie to jest tak (bieg III, skrzynia VI-cio biegowa, GY/LF)

obroty km/h
2500 51,8
3000 62,2
3500 72,5
4000 82,9
4500 93,2
5000 103,6
5500 114,0
6000 124,3
6500 134,7
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez kamaz » 3 lis 2009, 13:34

Moje pytanie dotyczy nowej 6 gh z silnikiem 2.0 benzyna 147 km.
Przez ostatnie lata jeżdziłem dieslami i nie wiem czy tak powinno być w nowym aucie...
Po uruchonienu zimnego silnika na biegu jałowym obroty wskakują na jakieś 1500, może trochę więcej i wraz z upływem czasu spadają ostatecznie po ok minucie-dwóch do wartości 700-800.
Szukałem w instrukcji obsługi, ale nie ma w nie wielu tematów technicznych.
Szukałem też na forum – tutaj wypowiada się wielu użytkowników starszych aut i zdania są podzielone, poza tym u wielu osób te obroty są rożne.

Proszę forumowiczów którzy mają w swoich autach silnik LF by opisali jak u was wygląda sytuacja zaraz po odpaleniu zimnego silnika.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 10:12
Posty: 15
Auto: Mazda6 GH 2.0LF 147 KM

Postprzez Maciej Loret » 3 lis 2009, 14:01

kamaz napisał(a):Moje pytanie dotyczy nowej 6 gh z silnikiem 2.0 benzyna 147 km.
Po uruchonienu zimnego silnika na biegu jałowym obroty wskakują na jakieś 1500, może trochę więcej i wraz z upływem czasu spadają ostatecznie po ok minucie-dwóch do wartości 700-800.
[...]
Proszę forumowiczów którzy mają w swoich autach silnik LF by opisali jak u was wygląda sytuacja zaraz po odpaleniu zimnego silnika.


Mniej więcej tak powinno być. Nie wiem czy "jakieś 1500, może trochę więcej", to nie jest ciut za dużo, a obroty biegu jałowego mogą być napisane w instrukcji obsługi auta.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Hieronim » 3 lis 2009, 14:10

wszystko chyba ma w normie jak obroty rosna do 1500 na zimnym ... Wszystko zalezy tez od temperatury otoczenia.. im zimn iej tym wyzej silnik moze sie wkrecic, wazne zeby pozniej spadlo do normalnych obrotow..


A co do jazdy w benzynie to ja preferuję obroty między 2000 a 3000, gdy chcę przyspieszyć to redukuję i kręcę wyżej...

Na pewno silnik cierpi gdy przy 60km/h na 4 lub 5 biegu depta sie w podłogę . W benzynie trzeba redukować ale jeździć na niskich obrotach można a nawet p[owinno się...
Nie wyobrazam sobie jezdzic non stop powyzej 4 tys obr ... raz że hałas spory a dwa spalanie dużo wyższe... bez sensu
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez gabcio2k83 » 3 lis 2009, 15:28

no wlasnie po co krecic ja jezdzrze spokojnie spalanioe mniejsze i auto nie cierpi zmieniam biegi przy 3000 obr. i jest ok no chyba ze tak jak dzisiaj brzydki mondeas probowal sie ze mna pobawic na A4 podkrecilem go troszeczke na III do 6,5 IV 6tys i V 6 tyś i było 215 km/h i moja Magdalena powiedziała ze to lubi a Mondeas został z tyłu :D;D
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 21:55
Posty: 19
Skąd: Bieruń
Auto: Mazda 6 2.0 141KM. GG '03

Postprzez kamaz » 3 lis 2009, 17:35

Maciej Loret, Hieronim, trochę mnnie uspokoiliście. Pierwszy raz spotkałem się z takimi obrotami na zimnym silniku, ale tak jak napisałem, wcześniej jeździłem dieslami.
Maciej Loret, w instrukcji nic nie jest napisane o obrotach biegu jałowego, w ogóle jest w niej mało danych technicznych, dlatego spytałem na forum.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 10:12
Posty: 15
Auto: Mazda6 GH 2.0LF 147 KM

Postprzez Hieronim » 3 lis 2009, 17:57

kamaz nie wiem jakie wartości są w nowym modelu ale w moim aucie jest podobnie i podobnie miałem w hondzie wiec wg mnie wszystko masz w normie. Pamietam ze przy duzych mrozach obroty czasem mialem wyzsze niz 1500 po odpaleniu. Najlepiej jest poczekać chwilę zeby silnik sie rozgrzał i dopiero wtedy jechać, albo przynajmniej nie wkrecac powyzej 3 tys ..zreszta w dieslu jest z tym podobnie
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez vegasnight9 » 1 kwi 2010, 00:12

kamaz napisał(a):Moje pytanie dotyczy nowej 6 gh z silnikiem 2.0 benzyna 147 km.
Przez ostatnie lata jeżdziłem dieslami i nie wiem czy tak powinno być w nowym aucie...
Po uruchonienu zimnego silnika na biegu jałowym obroty wskakują na jakieś 1500, może trochę więcej i wraz z upływem czasu spadają ostatecznie po ok minucie-dwóch do wartości 700-800.
Szukałem w instrukcji obsługi, ale nie ma w nie wielu tematów technicznych.
Szukałem też na forum – tutaj wypowiada się wielu użytkowników starszych aut i zdania są podzielone, poza tym u wielu osób te obroty są rożne.

Proszę forumowiczów którzy mają w swoich autach silnik LF by opisali jak u was wygląda sytuacja zaraz po odpaleniu zimnego silnika.


Mam ten sam silnik. Wszystko jest OK nie przejmuj sie. To normalny objaw. Obroty spadają wraz ze wzrostem temperatury silnika. Gdy strzałka temp dojdzie do połowy (czyli normalnej pozycji) wtedy obroty sie normują. Zimny silnik chodzi na bogatszej mieszance. Stąd obroty.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez AKURAT » 20 kwi 2010, 16:25

mojego spostrzeżenia wynika ze na 1 i 2 biegu silnik wręcz pożera benzyne:D
wiec tak jak uczą 1 do rozkulania.
Po mieście 60 km/h jezdze na 5 – najmniejsze spalanie, obroty lekko powyżej 2tyś obr.

a takie pytanie co z niskimi obrotami? wiadomo ze w dieslach nie powinno sie krecic na niskich obrotach ze wzgledu na kolo 2M, a co w benzyniakach?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez Pawko_6 » 20 kwi 2010, 16:40

Coś nie chce mi się wierzyć że masz powyżej 2tys. u mnie przy 60 na piątce jest 1500-1700 nie pamiętam dokładnie – faktycznie może i jest to ekonomiczne jeśli chodzi o paliwo, jednak przyśpieszanie – szczególnie gwałtowne (a nie turlanie się z górki) przy tak niskich obrotach, wcześniej czy później skończy się remontem silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez AKURAT » 20 kwi 2010, 17:14

Pawko_6 napisał(a): faktycznie może i jest to ekonomiczne jeśli chodzi o paliwo, jednak przyśpieszanie – szczególnie gwałtowne (a nie turlanie się z górki) przy tak niskich obrotach, wcześniej czy później skończy się remontem silnika.

no jesli jedziesz ze stala predkoscia to raczej nie ma sie czego obawiac, gorzej jesli bedziesz deptal na takich niskich obrotach do dechy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez s4v4g3 » 20 kwi 2010, 20:10

AKURAT napisał(a):
Pawko_6 napisał(a): faktycznie może i jest to ekonomiczne jeśli chodzi o paliwo, jednak przyśpieszanie – szczególnie gwałtowne (a nie turlanie się z górki) przy tak niskich obrotach, wcześniej czy później skończy się remontem silnika.

no jesli jedziesz ze stala predkoscia to raczej nie ma sie czego obawiac, gorzej jesli bedziesz deptal na takich niskich obrotach do dechy


lols... Nie mam pojęcia po jaką cholerę tak męczyć silnik – dla spalenia o 0,5 litra mniej na 100 km???
Na 5tym biegu przy 1500 nawet nie dodając gazu Madzia się męczy – chociaż my tego nie odczuwamy. Sam się jej zapytaj, to ci powie "co ty qrrr robisz... albo dasz mi więcej piciu, albo już więcej nie pojadę" czyt. zredukuj do 4 albo silnik pierdyknie <nauka> .
Ja tam wole nie męczyć Madzi i mieć 2M w dobrym stanie. Oszczędzać będę na emeryturze hahaha

EDIT:
qrrr zapomniałem, że tu mowa o benzyniakach <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez AKURAT » 22 kwi 2010, 12:32

Pawko_6 napisał(a):Coś nie chce mi się wierzyć że masz powyżej 2tys. u mnie przy 60 na piątce jest 1500-1700 nie pamiętam dokładnie – faktycznie może i jest to ekonomiczne jeśli chodzi o paliwo, jednak przyśpieszanie – szczególnie gwałtowne (a nie turlanie się z górki) przy tak niskich obrotach, wcześniej czy później skończy się remontem silnika.


tak dokładnie na 5 przy 60km/h jest okolo 1700 obrotów, na 4 okolo 2100
różnica w spalaniu niewielka, wiadomo po co meczyc silnik na 5 biegu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez Topaz » 23 kwi 2010, 13:02

A co powiecie na to, że M6 z silnikiem 3l i automatem jedzie na szóstym biegu przy 50km/h ? Przy naciśnieciu gazu redukuje do dwójki ale jak się ma potem toczyć to wrzuca najwyższy dostępny bieg i ma obroty około 1400.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez kristoferson1 » 23 kwi 2010, 13:34

Topaz napisał(a):A co powiecie na to, że M6 z silnikiem 3l i automatem jedzie na szóstym biegu przy 50km/h ? Przy naciśnieciu gazu redukuje do dwójki ale jak się ma potem toczyć to wrzuca najwyższy dostępny bieg i ma obroty około 1400.


To też zauważyłem jadąc pożyczonym amerykanskim Chryslerem z silnikiem 3.8 Taki silnik ma na tyle sily, że może sobie pozwolić na wysoki bieg przy małej predkości, a kiedy przyspiesza to zarzuca nizszy. Na trasie wcale tak dużo nie spalił, bo co z tego, ze silnik ogromny, skoro na prostej kiedy nie trzeba wciskać gazu, automat z takim silnikiem stara sie nie przekraczac 2tys. obr. Dobra rzecz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez MI-6 » 26 kwi 2010, 12:57

Witam ! Mam 6-kę 2.0 benzyne która po uruchomieniu też ma wyższe obroty tzn. około 1500 i to są normalne objawy tych silników.W zależności czy odpalam auto w zimie czy też latem wysokość obrotów sie troche różni ale generalnie w zimie dłużej sie utrzymują a latem schodzą do wolnych bardzo szybko więc zależne są od temp. otoczenia.Swojego czasu porównywałem to zjawisko z obrotami np. w hondach i toyotach.Mogę powiedzieć że u nich jest podobnie.Zaciekawiło mnie to dlatego ponieważ poprzednio miałem VW Bore i nawet gdy odpalałem auto przy -20 stopniach to zaraz po uruchomieniu silnik miał wolne obroty a po dodaniu gazu nie było mowy o jakimś tam krztuszeniu się i chodził normalnie. Najprawdopodobniej producent tak to świadomie zaprojektował że komp tak ma sterować wszystkim żeby silnik jak najszybciej osiągnął optymalne warunki pracy.Wniosek jest taki że podwyższone obroty nie mają związku z tym że do zimnego silnika jest dostarczana bogata mieszanka paliwowa jak to napisał vegasnight9.

Pozdrawiam <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2008, 10:11
Posty: 19
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Auto: Mazda 6 2.0 GG LF

Postprzez speedster1977 » 27 kwi 2010, 20:38

Witam.
Mam nadzieję, że to ten wątek to odpowiednie miejsce :)
Zauważyłem, że silnik w mojej Maździe 6 2.0 benzyna zachowuje się dziwnie kiedy długo stoję w korku. Kiedy w korku podjeżdżam co chwilę po kilka metrów okazuję się, że za każdym razem kiedy auto przechodzi na bieg jałowy silnik pracuje na coraz wyższych obrotach i tak dochodzi w końcu do ok. 1250 obrotów – tyle było najwięcej, ale nie wiem czy nie wzrosłyby bardziej gdybym nie wyjechał z korka. Najlepsze jest to, że kiedy włączam się do płynnego ruchu, to na najbliższym postoju (np. na światłach) obroty na biegu jałowym znowu mają wartość 750. W ASO proponują podpięcie do komputera w poszukiwaniu błędów, że może jakiś czujnik albo coś w tym stylu... Tyle, że ja właśnie podłączałem auto do kompa, tyle że nie w ASO i nie wykazał żadnych błędów... Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :)
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2010, 20:23
Posty: 4

Postprzez vegasnight9 » 12 sie 2011, 15:38

Dla ułatwienia wyboru optymalnych obrotów przedstawiam Wam wykres z hamowni mojej Madzi:

Obrazek
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez siemek55 » 12 sie 2011, 16:02

vegasnight9 napisał(a):Dla ułatwienia wyboru optymalnych obrotów przedstawiam Wam wykres z hamowni mojej Madzi:


Gdzie hamowałeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez vegasnight9 » 12 sie 2011, 16:15

siemek55 napisał(a):
vegasnight9 napisał(a):Dla ułatwienia wyboru optymalnych obrotów przedstawiam Wam wykres z hamowni mojej Madzi:


Gdzie hamowałeś?


Patrz dokładnie :):)
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6