Demontaż i naprawa/wymiana Intercoolera
Panowie, jak wyjąć intercooler z M6 2.0 136km 2002r. w taki sposób, aby za dużo auta nie rozbierać? Dotarłem do tego, że najlepiej się dostać zdejmując koło i nadkole, ale co dalej. Czy ten nasz intercooler jest z aluminium czy jakiegoś innego stopu – mam pęknięcie na króćcu dolnym i chciałbym to najlepiej zespawać lub skleić. Czy opłaca się montować używany intercooler? Na akcję serwisową ASO niestety za późno...
Jeszcze jedno: skąd olej w intercoolerze, jeżeli jest to droga powietrza?
Jeszcze jedno: skąd olej w intercoolerze, jeżeli jest to droga powietrza?
- Od: 14 cze 2010, 21:39
- Posty: 8
- Auto: M6 GG/GY
S4 C4
A90Q
Shadow86 napisał(a): Jeszcze jedno: skąd olej w intercoolerze, jeżeli jest to droga powietrza?
z turbiny i odmy. Jezeli jest go tam duzo, to przyjrzyj sie lepiej turbinie.
Ja tez sie nie zalapalem, przy okazji wymiany rozrzadu mechanior wymontowal ic i dal do pospawania – jest on aluminiowy.
- Od: 2 mar 2010, 21:05
- Posty: 56
- Auto: M6 GY 03r CiTD
No najpierw strzel browarka....
A tak na poważnie, to obawiam się że bez wyjęcia zderzaczka nie dasz rady. Można kombinować, zdjąć koło, nadkole, wywalić całą obudowę filtra powietrza, wykręcić wspornik filtra i wtedy próbować...
A tak na poważnie, to obawiam się że bez wyjęcia zderzaczka nie dasz rady. Można kombinować, zdjąć koło, nadkole, wywalić całą obudowę filtra powietrza, wykręcić wspornik filtra i wtedy próbować...
Fajna fota
Śruby znalazłem i wiem, które odkręcić. Powiedzie jeszcze czy potrzebna jest duża siła, aby zdjąć zderzak z zaczepów/ ślizgów? Spawać dziada czy wymienić na używkę? Nowy również wchodzi w grę, ale kasę chciałbym przeznaczyć na inne przyjemności dla auta...

Śruby znalazłem i wiem, które odkręcić. Powiedzie jeszcze czy potrzebna jest duża siła, aby zdjąć zderzak z zaczepów/ ślizgów? Spawać dziada czy wymienić na używkę? Nowy również wchodzi w grę, ale kasę chciałbym przeznaczyć na inne przyjemności dla auta...
- Od: 14 cze 2010, 21:39
- Posty: 8
- Auto: M6 GG/GY
S4 C4
A90Q
Siła do zdjęcia z zaczepów w zasadzie minimalna
Za to odpowiednio ukierunkowana – jak będziesz rozbierał to zobaczysz co i jak.
Co do zderzaka – proponowałbym używkę. Bezproblemowo powinieneś znaleźć z demontażu w Twoim kolorze, więc miałbyś z głowy koszty malowania (koszt około 300zł)
Co do zderzaka – proponowałbym używkę. Bezproblemowo powinieneś znaleźć z demontażu w Twoim kolorze, więc miałbyś z głowy koszty malowania (koszt około 300zł)
Grzyby napisał(a):Siła do zdjęcia z zaczepów w zasadzie minimalnaZa to odpowiednio ukierunkowana – jak będziesz rozbierał to zobaczysz co i jak.
Co do zderzaka – proponowałbym używkę. Bezproblemowo powinieneś znaleźć z demontażu w Twoim kolorze, więc miałbyś z głowy koszty malowania (koszt około 300zł)
Źle doczytałeś posty – zderzak mam cały. Pytałem tylko o siłę przy jego demontażu. Wymieniam IC...
- Od: 14 cze 2010, 21:39
- Posty: 8
- Auto: M6 GG/GY
S4 C4
A90Q
kwaśny napisał(a):nie trzeba zderzaka sciagac .. na pewno nie trzeba, bo moj mechanik nie sciagal .. kolo + nadkole i chyba nawet nic od gory nie wyciagal ! wiec sie nie rozpedzaj, bo mozesz to 2 razy szybciej zrobic
no to on troche pracowity jest..
bo każdy leniuch, np. taki jak ja, najpierw myśli, potem działa,
aby było prościej, absoltunie!
demontaż IC po demontażu grilla potem przedniego zderzaka.
inne opcje na pewno będą połączone z przykleństwami!
P.S
przy okazji obejrzyj dokładnie rury gumowe od IC, bo one lubią z czasem popękać,
szczególnie w okolicy opasek zaciskowych od strony IC
i kabel, który to leży bezpośrednio na IC, czy nie jest nadtarty...!
i przesmaruj to miejsce.
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
żeby wyciągnąć ic z 6 nie musisz ściągać całego zderzaka.odkręć połowę a reszta się podda i odegnie. lepiej iw ygodniej jest ściągnąc filtr powietrza łącznie z mocowaniem (łatwy dostęp do opasek). koło i nadkole to standard do ściągnięcia. jak już się z tym uporasz to masz cały ic na wierzchu. powoli zajmie ci to około 1.5 godziny. sam rozebrałem to w 30 minut. pozdro 
- Od: 16 cze 2010, 19:34
- Posty: 255
- Skąd: Birstall West Yorkshire
- Auto: mazda 6 2.2 sport
Black Panther
pawel1978 napisał(a): powoli zajmie ci to około 1.5 godziny. sam rozebrałem to w 30 minut. pozdro
normalny miszcz!
gratulacje...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
IC wyjęty, pospawany i wyczyszczony. Jutro montaż.
Zdjąłem cały zderzak, atrapę, odchyliłem oba nadkola (górna śrubka zderzaka) i wyjąłem puszkę z filtrem powietrza... Zdemontowałem IC razem z wężami gumowymi, aby je obejrzeć i przy okazji wyczyścić. Dzięki za pomoc.
PS Bez zdejmowania zderzaka nie da rady wyjąć IC – nie ma dostępu do wszystkich śrub, a nawet jak poodkręca się śruby to wyjęcie aluminiowych rur dochodzących do IC graniczy z cudem. Sam psikałem ponad dwie godziny różnymi sprayami, aby rozpuścić "kamień" ...
Zdjąłem cały zderzak, atrapę, odchyliłem oba nadkola (górna śrubka zderzaka) i wyjąłem puszkę z filtrem powietrza... Zdemontowałem IC razem z wężami gumowymi, aby je obejrzeć i przy okazji wyczyścić. Dzięki za pomoc.
PS Bez zdejmowania zderzaka nie da rady wyjąć IC – nie ma dostępu do wszystkich śrub, a nawet jak poodkręca się śruby to wyjęcie aluminiowych rur dochodzących do IC graniczy z cudem. Sam psikałem ponad dwie godziny różnymi sprayami, aby rozpuścić "kamień" ...
- Od: 14 cze 2010, 21:39
- Posty: 8
- Auto: M6 GG/GY
S4 C4
A90Q
polecam dla spokoju wymienic uszczelki IC, bo koszt ich okay,
a i lepiej przy takiej akcji dac nowe.
pozdr
E.
a i lepiej przy takiej akcji dac nowe.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Panowie chciałem zapytać jak u was wyglądała sprawa z rozłączeniem rur z intecoolerem? ponieważ u mnie po wymontowaniu całości za chiny nie chce puścić ni jedna ani druga.. zapiekły się jakoś czy co.
A wymontowałem ponieważ pojawił się problem z cieknącym olejem i faktycznie na kołnieżu IC jest pęknięty..

Wiem że IC jest aluminiowy ale te rury chyba jakieś żeliwne tak więc pewnie kruche. Dlatego boje się w nie mocniej walić młotkiem żeby nie popękały..
A wymontowałem ponieważ pojawił się problem z cieknącym olejem i faktycznie na kołnieżu IC jest pęknięty..

Wiem że IC jest aluminiowy ale te rury chyba jakieś żeliwne tak więc pewnie kruche. Dlatego boje się w nie mocniej walić młotkiem żeby nie popękały..
- Od: 14 maja 2008, 11:29
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 121KM 2003 r
d.l napisał(a):...Panowie chciałem zapytać jak u was wyglądała sprawa z rozłączeniem rur z intecoolerem? .....
kiepsko!
te rury są BARDZO mocno ze sobą połączone-skorodowane, zapieczone itp..
polecam tego nie ruszać, jeśli nie masz doświadczenia z wyjmowaniem rzeczy prawie niedowyjęcia (bez uszkodzeń)
lub podrzej mocno kołnierz, może wtedy pójdzie raczej lżej!
uszczelki do wymiany, absolutnie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
d.l napisał(a):mazda prowadzi jeszcze ta akcje serwisową na wymiane tych IC?
Akcja była ograniczona czasowo i skończyła się w grudniu zeszłego roku.
d.l napisał(a):nie dobrze
piszemy razem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6