Jak zrzucić płyn chłodzący z BLOKU silnika?

Postprzez Darkowi » 11 cze 2010, 18:21

Witajcie.
Po standardowej procedurze zrzucenia wody z układu chłodzenia poprzez wąż chłodnicy , zeszło tylko 2,5l a widok tej cieczy skłania mnie ku dokładnemu opróżnieniu całego silnika – wszak zalega jeszcze jakieś 4l.
Czy CiTD ma śrubę w bloku do opróżnienia z płynu chłodzącego?
Po rozpięciu węża dolnego chłodnicy i wężyka chłodnicy oleju, jak sądzę, zalega w bloku płyn znajdujący się poniżej termostatu.
Dmuchanie w węże nic nie daje... spróbuję jeszcze kompresorem.
Manuala nie posiadam, google się zawzięły i nie podpowiadają, znaleźć w aucie przy takiej ciasnocie ciężko i już szkoda mi czasu na dalsze rozbieranie i szukanie...
Może ktoś pomóc?
Czy też śruby brak i pozostaje mozolne płukanie wodą?
Poza tym – czy Webasto odpowietrzy się wraz z układem czy ma własne odpowietrzniki? Jeszcze tego nie sprawdzałem, więc przy okazji pytam.
Pozdrawiam!
Darkowi
 

Postprzez Enduro » 13 cze 2010, 13:52

Darkowi napisał(a):Czy CiTD ma śrubę w bloku do opróżnienia z płynu chłodzącego?
!

brak!
nie wiem w jakim celu chcesz go spuscic, ale jesli dla wymiany,
to przy pomocy weza ogrodowego i sporej ilosci wody z kranu mozesz o spokojnie i dosc bezroblematycznie
tego dokonac !
no a jesli go troche wyleci na ziemie, to przy pomocy wody, procesu dyfuzji i potem slonca
nie bedzie on problemem...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Darkowi » 13 cze 2010, 17:49

:D
No tak – proces dyfuzji by mnie interesował, ale z silnika na zewnatrz, gdy tego potrzebowałem :)
Dziękuję Ci za ten konkret – przynajmniej nie będę na darmo szukał.
Zrobiłem jak pisałeś – wypłukałem układ.
A dlaczego – sporo osadu w układzie.
Przyda się ta informacja na pewno wszystkim, którzy z podobnym problemem się spotkają, bo zdaje się, że do tej pory nikt tego wyraźnie nie powiedział – korka brak!
Pozdrawiam!
Darkowi
 

Postprzez Enduro » 13 cze 2010, 19:38

Darkowi napisał(a)::e do tej pory nikt tego wyraźnie nie powiedział – korka brak!

no ja.. ;)
a moze uprzednio nikt nie pytal.
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez renault » 15 lis 2010, 23:07

Witam wszystkich.

Mam podobny problem. Dzisiaj zdiołem dolny wąż na chłodnicy aby wymienić płyn, niestety wyleciało go jakies 4 litry, a w ksiażce jest podane że w dizlu jest 9 litrów. Proszę o poradę w jaki sposób porawnie spuścić cały płyn z układu, a po zalaniu nowym jak odpowietrzyć układ?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2010, 18:25
Posty: 8
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 121KM DPF

Postprzez nynuch76 » 16 lis 2010, 00:16

A właśnie że jest :P
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez renault » 16 lis 2010, 17:21

Ale co jest?
Początkujący
 
Od: 28 maja 2010, 18:25
Posty: 8
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 121KM DPF

Postprzez Bandit » 16 lis 2010, 17:53

Enduro napisał(a):
Darkowi napisał(a)::e do tej pory nikt tego wyraźnie nie powiedział – korka brak!

no ja.. ;)
a moze uprzednio nikt nie pytal.
powodz.
Enduro
nynuch76 napisał(a):A właśnie że jest :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez irjac » 19 lis 2010, 18:39

To jest ten korek czy nie. Jeżeli jest to gdzie.
irjac
 

Postprzez nynuch76 » 19 lis 2010, 19:33

Jest przecież napisałem a gdzie jest w bloku!!! :P Tył silnika od strony ściany grodziowej blisko skrzyni biegów pod matą termiczną taką srebrną korek jest na klucz 14. <spoko>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez irjac » 19 lis 2010, 19:53

Dziękuję, nie denerwuj się, w lipcu kupiłem moją szóstkę a z początkiem września gość mi wjechał w tył i dlatego to są moje pierwsze posty. A teraz okazał się, że płyn jest cieniutki i muszę go wymienić
irjac
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6