Witajcie.
Po standardowej procedurze zrzucenia wody z układu chłodzenia poprzez wąż chłodnicy , zeszło tylko 2,5l a widok tej cieczy skłania mnie ku dokładnemu opróżnieniu całego silnika – wszak zalega jeszcze jakieś 4l.
Czy CiTD ma śrubę w bloku do opróżnienia z płynu chłodzącego?
Po rozpięciu węża dolnego chłodnicy i wężyka chłodnicy oleju, jak sądzę, zalega w bloku płyn znajdujący się poniżej termostatu.
Dmuchanie w węże nic nie daje... spróbuję jeszcze kompresorem.
Manuala nie posiadam, google się zawzięły i nie podpowiadają, znaleźć w aucie przy takiej ciasnocie ciężko i już szkoda mi czasu na dalsze rozbieranie i szukanie...
Może ktoś pomóc?
Czy też śruby brak i pozostaje mozolne płukanie wodą?
Poza tym – czy Webasto odpowietrzy się wraz z układem czy ma własne odpowietrzniki? Jeszcze tego nie sprawdzałem, więc przy okazji pytam.
Pozdrawiam!
Jak zrzucić płyn chłodzący z BLOKU silnika?
Strona 1 z 1
Darkowi napisał(a):Czy CiTD ma śrubę w bloku do opróżnienia z płynu chłodzącego?
!
brak!
nie wiem w jakim celu chcesz go spuscic, ale jesli dla wymiany,
to przy pomocy weza ogrodowego i sporej ilosci wody z kranu mozesz o spokojnie i dosc bezroblematycznie
tego dokonac !
no a jesli go troche wyleci na ziemie, to przy pomocy wody, procesu dyfuzji i potem slonca
nie bedzie on problemem...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No tak – proces dyfuzji by mnie interesował, ale z silnika na zewnatrz, gdy tego potrzebowałem
Dziękuję Ci za ten konkret – przynajmniej nie będę na darmo szukał.
Zrobiłem jak pisałeś – wypłukałem układ.
A dlaczego – sporo osadu w układzie.
Przyda się ta informacja na pewno wszystkim, którzy z podobnym problemem się spotkają, bo zdaje się, że do tej pory nikt tego wyraźnie nie powiedział – korka brak!
Pozdrawiam!
-
Darkowi
Darkowi napisał(a)::e do tej pory nikt tego wyraźnie nie powiedział – korka brak!
no ja..
a moze uprzednio nikt nie pytal.
powodz.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam wszystkich.
Mam podobny problem. Dzisiaj zdiołem dolny wąż na chłodnicy aby wymienić płyn, niestety wyleciało go jakies 4 litry, a w ksiażce jest podane że w dizlu jest 9 litrów. Proszę o poradę w jaki sposób porawnie spuścić cały płyn z układu, a po zalaniu nowym jak odpowietrzyć układ?
Mam podobny problem. Dzisiaj zdiołem dolny wąż na chłodnicy aby wymienić płyn, niestety wyleciało go jakies 4 litry, a w ksiażce jest podane że w dizlu jest 9 litrów. Proszę o poradę w jaki sposób porawnie spuścić cały płyn z układu, a po zalaniu nowym jak odpowietrzyć układ?
- Od: 28 maja 2010, 18:25
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 121KM DPF
Enduro napisał(a):Darkowi napisał(a)::e do tej pory nikt tego wyraźnie nie powiedział – korka brak!
no ja..![]()
a moze uprzednio nikt nie pytal.
powodz.
Enduro
nynuch76 napisał(a):A właśnie że jest
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Jest przecież napisałem a gdzie jest w bloku!!!
Tył silnika od strony ściany grodziowej blisko skrzyni biegów pod matą termiczną taką srebrną korek jest na klucz 14. 

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Dziękuję, nie denerwuj się, w lipcu kupiłem moją szóstkę a z początkiem września gość mi wjechał w tył i dlatego to są moje pierwsze posty. A teraz okazał się, że płyn jest cieniutki i muszę go wymienić
-
irjac
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6