Falowanie obrotów MZR-CD

Postprzez rudygrzes » 26 maja 2010, 17:32

Witam !
Problem wygląda tak:
Przy rozgrzanym silniku np przy dojechaniu do świateł i wrzuceniu na luz, po chwili następuje wahnięcie obrotomierza o ok 100 w dół i odczuwa się chwilowy spadek obrotów, dosłownie 1,2 sek po czym wskakuje z powrotem na normalne obroty, dzieje się tak 3, 4 może 5 razy i ustaje, zaznaczam tylko na ciepłym silniku, przy odpalaniu normalnie. Ktoś może się wypowiedzieć w tej kwestii, co to może być ?
rudygrzes
 

Postprzez Enduro » 26 maja 2010, 18:38

sprawdz elektro-zaworki na przednim wzmocnieniu, te przed filtrem powietrza!
jeden z nich jest od wolnych obrotow..
u mnie bylo podobnie i chyba prawy byl nadlamany i pomimo klejenia itp tylko wymiana pomogla..
pozdr.
Enduro.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grubby » 27 maja 2010, 08:43

ja od miesiąca mam natomiast inny problem...
mianowicie pojawił mi się w ciągu paru tygodni dosłownie 3 razy (więc rzadko)... ale natomiast wczoraj podczas jednej trasy kolejne 3...
a problem taki że stojąc na światłach/w korku na biegu jałowym nagle obroty przechodzą na 1250-1300 rpm (tuż nad kreską 1250) i tak się utrzymują (równo bez wahań). Wystarczy, że musnę gaz i wszystko wraca do normy. Na początku zaobserwowałem, że pojawiało się to w momencie wciskania sprzęgła (z luzu wciskane sprzęgło by wrzucić 1kę), ale wczoraj pojawiało się też normalnie na luzie.
Macie pojęcie co może być przyczyną? Czy badać temat u mechanika czy póki co wyluzować?
Szukałem podobnych problemów na forum ale niestety nic nie znalazłem.

Dodatkowo powiem, że z dwa miesiące temu wymieniałem podkładki pod wtryskami i robiłem kalibrację.

pzdr,
Bartek
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Grzyby » 27 maja 2010, 08:59

wyczyść przepustnicę – było na forum
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez grubby » 27 maja 2010, 09:07

thx... szukalem i nie znalazlem :/ moj blad
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Enduro » 27 maja 2010, 13:30

grubby napisał(a):Macie pojęcie co może być przyczyną?

byc moze to takie automatyczne kalibrownie wtryskow przez PCM-ema,
takze propouje nic nie robic tylko obserwowac, i nie ingerowac jak sobie silnik podnosi obroty..
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grubby » 27 maja 2010, 17:47

nastepnym razem tak sprobuje... tylko trudno 5 minut czekac na swiatlach i korkowac ulice ;))) Ci za mna moga tego nie zrozumiec ;)
a co do przepustnicy to poszukalem jeszcze i rzeczywiscie byl taki temat tylko w 323 i chyba benzynie – czy tu w CITD tez to moze miec zastosowanie?

pzdr
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Grzyby » 27 maja 2010, 17:51

Był temat w tym dziale :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez grubby » 27 maja 2010, 19:32

no to ja ślepy jestem :( jak masz pod ręką proszę Cię bardzo o link
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Enduro » 3 cze 2010, 15:05

nie tylko ty...
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grubby » 24 cze 2010, 15:09

dobra... to udalo mi sie skubanca zlapac na parkingu...
temat wyglada tak ze wchodzi na wspomniane obroty (kolo 1250) i pracuje na nich rowniotko przez jakies 15 sekund po czym wraca do normalnych obrotow jalowych... dwa razy testowalem i za drugim razem zachowanie bylo identyczne – z zegarkiem w reku tyle samo czasu trzymal na podwyzszonych

co to moze byc? :) przepustnica chyba nie – za duza regularnosc. we golfie jak mialem problemy z przepustnica to raz ze obroty falowaly a dwa ze nie powracaly po pewnym stalym czasie do normalnosci

pzdr
B
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Enduro » 24 cze 2010, 15:34

grubby napisał(a):dobra... to udalo mi sie skubanca zlapac na parkingu...
temat wyglada tak ze wchodzi na wspomniane obroty (kolo 1250) i pracuje na nich rowniotko przez jakies 15 sekund po czym wraca do normalnych obrotow jalowych... dwa razy testowalem i za drugim razem zachowanie bylo identyczne – z zegarkiem w reku tyle samo czasu trzymal na podwyzszonych
co to moze byc? :) przepustnica chyba nie – za duza regularnosc. we golfie jak mialem problemy z przepustnica to raz ze obroty falowaly a dwa ze nie powracaly po pewnym stalym czasie do normalnosci. pzdr. B

jak dla mnie, to sam reguluje dawke paliwa ( tzw. automatyczna kalibracja)
ale poniewaz robi to dosc czesto, oznacza to ze cos jest "nietak".
podjedz na tester i kablibracje w ASO, to wiele wyjasni,
bo albo PCM gubi ustawienia
albo wtryski nie sa okay!
ale moge sie oczywiscie mylic,..., absolutnie.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grubby » 24 cze 2010, 17:00

to sie zaczelo pojawiac z miesiac po kalibracji wtryskow...
wtedy bylo z nimi wszystko ok... tak samo nie widze zadnych innych objawow aby cos sie pogorszylo (organoleptycznie :)
ale np teraz od miesiaca tego nie mam (obserwacje co pisalem powyzej byly z miesiac temu niestety brak czasu na przegladanie forum sprawilo ze nie pisalem) – ladnie na jalowym caly czas trzyma niskie obroty.
moze chodzi o paliwko? wtedy mialem wlany dodatek stp do czyszczenia wtryskow i przez to mu sie pojawialo na wtryskach jakies "nienaturalne" zachowanie? moze glupia hipoteza ale po prostu kombinuje i szukam zmian od tamtej pory :)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez sonsieno » 15 mar 2011, 01:18

Mam niemal identyczny problem. Silnik na wolnych obrotach czasem (np stojąc na światłach) zaczyna podnosić obroty i klepać jak traktor. Wystarczy tylko że delikatnie wcisnę gaz wraca do normalnej pracy. Mam już tak od 3 dni i zaczyna mnie to drażnić bo nigdy wcześniej tak nie robił
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Enduro » 15 mar 2011, 10:44

sonsieno napisał(a):Mam niemal identyczny problem. Silnik na wolnych obrotach czasem (np stojąc na światłach) zaczyna podnosić obroty i klepać jak traktor. Wystarczy tylko że delikatnie wcisnę gaz wraca do normalnej pracy. ...

to sygnał, że PCM sam dokalibrowywuje ustawienia/korekty wtrysków...
propnuje abyś pozwoił mu na wolnych obrotach dokończyć ten proces, to się uspokoi..pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sonsieno » 15 mar 2011, 11:37

to sygnał, że PCM sam dokalibrowywuje ustawienia/korekty wtrysków...
propnuje abyś pozwoił mu na wolnych obrotach dokończyć ten proces, to się uspokoi..pozdr.Enduro


Ale ile może trwać takie kalibrowanie?? mam mu pozwolić kalibrować przez pół godziny?? Mam samochód półtora roku i wcześniej nie miałem czegoś takiego
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Enduro » 15 mar 2011, 20:56

sonsieno napisał(a):Ale ile może trwać takie kalibrowanie?? mam mu pozwolić kalibrować przez pół godziny?? Mam samochód półtora roku i wcześniej nie miałem czegoś takiego

1. testerem w ASO trwa to 360 sek, ile czasu potrzebuje PCM, tego nie wiem...
2. bo wtryski to element scierny, podobnie jak opony czy klocki ham.
i one tez ulegaja wyeksplatowaniu a w tym przypadku paliwo ma na to wielki wplyw.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bart_82 » 21 mar 2011, 10:20

witam,
u mnie jest taki problem że nie falują tylko jak sie zagrzeje to poprostu są o jakies 100obr/min za niskie (trzepie troche samochodem) mam przebiego dopiero 55000km. można te obroty jakas dzwignac? moze odlaczenie akumulatora?
z góry dzieki za sugestie
powrót do Japończyka....
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 01:29
Posty: 55
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok

Postprzez kwiatek1980 » 10 kwi 2011, 09:44

Witam u mnie tez sie ten problem pojawil <glupek2> <glupek2> <glupek2> jak auto sie rozgrzeje to na biegu jałowym auto podnosi obroty do 1200 i trzyma tak przez 15-20 s.Czy ktos z was znalazl przyczyne tego zachowania.Bardzo dziekuje za każda odpowiedź <spoko> <spoko> <spoko>
MAZDA6 NIGDY JEJ NIE ZDRADZĘ:):):)
Gadu-Gadu3587481
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2009, 20:48
Posty: 20
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: mazda 6

Postprzez bart_82 » 10 kwi 2011, 14:28

wyczyscic przepustnice
powrót do Japończyka....
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 01:29
Posty: 55
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6