Falowanie obrotów MZR-CD
Witam !
Problem wygląda tak:
Przy rozgrzanym silniku np przy dojechaniu do świateł i wrzuceniu na luz, po chwili następuje wahnięcie obrotomierza o ok 100 w dół i odczuwa się chwilowy spadek obrotów, dosłownie 1,2 sek po czym wskakuje z powrotem na normalne obroty, dzieje się tak 3, 4 może 5 razy i ustaje, zaznaczam tylko na ciepłym silniku, przy odpalaniu normalnie. Ktoś może się wypowiedzieć w tej kwestii, co to może być ?
Problem wygląda tak:
Przy rozgrzanym silniku np przy dojechaniu do świateł i wrzuceniu na luz, po chwili następuje wahnięcie obrotomierza o ok 100 w dół i odczuwa się chwilowy spadek obrotów, dosłownie 1,2 sek po czym wskakuje z powrotem na normalne obroty, dzieje się tak 3, 4 może 5 razy i ustaje, zaznaczam tylko na ciepłym silniku, przy odpalaniu normalnie. Ktoś może się wypowiedzieć w tej kwestii, co to może być ?
-
rudygrzes
sprawdz elektro-zaworki na przednim wzmocnieniu, te przed filtrem powietrza!
jeden z nich jest od wolnych obrotow..
u mnie bylo podobnie i chyba prawy byl nadlamany i pomimo klejenia itp tylko wymiana pomogla..
pozdr.
Enduro.
jeden z nich jest od wolnych obrotow..
u mnie bylo podobnie i chyba prawy byl nadlamany i pomimo klejenia itp tylko wymiana pomogla..
pozdr.
Enduro.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ja od miesiąca mam natomiast inny problem...
mianowicie pojawił mi się w ciągu paru tygodni dosłownie 3 razy (więc rzadko)... ale natomiast wczoraj podczas jednej trasy kolejne 3...
a problem taki że stojąc na światłach/w korku na biegu jałowym nagle obroty przechodzą na 1250-1300 rpm (tuż nad kreską 1250) i tak się utrzymują (równo bez wahań). Wystarczy, że musnę gaz i wszystko wraca do normy. Na początku zaobserwowałem, że pojawiało się to w momencie wciskania sprzęgła (z luzu wciskane sprzęgło by wrzucić 1kę), ale wczoraj pojawiało się też normalnie na luzie.
Macie pojęcie co może być przyczyną? Czy badać temat u mechanika czy póki co wyluzować?
Szukałem podobnych problemów na forum ale niestety nic nie znalazłem.
Dodatkowo powiem, że z dwa miesiące temu wymieniałem podkładki pod wtryskami i robiłem kalibrację.
pzdr,
Bartek
mianowicie pojawił mi się w ciągu paru tygodni dosłownie 3 razy (więc rzadko)... ale natomiast wczoraj podczas jednej trasy kolejne 3...
a problem taki że stojąc na światłach/w korku na biegu jałowym nagle obroty przechodzą na 1250-1300 rpm (tuż nad kreską 1250) i tak się utrzymują (równo bez wahań). Wystarczy, że musnę gaz i wszystko wraca do normy. Na początku zaobserwowałem, że pojawiało się to w momencie wciskania sprzęgła (z luzu wciskane sprzęgło by wrzucić 1kę), ale wczoraj pojawiało się też normalnie na luzie.
Macie pojęcie co może być przyczyną? Czy badać temat u mechanika czy póki co wyluzować?
Szukałem podobnych problemów na forum ale niestety nic nie znalazłem.
Dodatkowo powiem, że z dwa miesiące temu wymieniałem podkładki pod wtryskami i robiłem kalibrację.
pzdr,
Bartek
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
grubby napisał(a):Macie pojęcie co może być przyczyną?
byc moze to takie automatyczne kalibrownie wtryskow przez PCM-ema,
takze propouje nic nie robic tylko obserwowac, i nie ingerowac jak sobie silnik podnosi obroty..
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
nastepnym razem tak sprobuje... tylko trudno 5 minut czekac na swiatlach i korkowac ulice
)) Ci za mna moga tego nie zrozumiec 
a co do przepustnicy to poszukalem jeszcze i rzeczywiscie byl taki temat tylko w 323 i chyba benzynie – czy tu w CITD tez to moze miec zastosowanie?
pzdr
a co do przepustnicy to poszukalem jeszcze i rzeczywiscie byl taki temat tylko w 323 i chyba benzynie – czy tu w CITD tez to moze miec zastosowanie?
pzdr
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
nie tylko ty...
pozdr
E
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
dobra... to udalo mi sie skubanca zlapac na parkingu...
temat wyglada tak ze wchodzi na wspomniane obroty (kolo 1250) i pracuje na nich rowniotko przez jakies 15 sekund po czym wraca do normalnych obrotow jalowych... dwa razy testowalem i za drugim razem zachowanie bylo identyczne – z zegarkiem w reku tyle samo czasu trzymal na podwyzszonych
co to moze byc?
przepustnica chyba nie – za duza regularnosc. we golfie jak mialem problemy z przepustnica to raz ze obroty falowaly a dwa ze nie powracaly po pewnym stalym czasie do normalnosci
pzdr
B
temat wyglada tak ze wchodzi na wspomniane obroty (kolo 1250) i pracuje na nich rowniotko przez jakies 15 sekund po czym wraca do normalnych obrotow jalowych... dwa razy testowalem i za drugim razem zachowanie bylo identyczne – z zegarkiem w reku tyle samo czasu trzymal na podwyzszonych
co to moze byc?
pzdr
B
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
grubby napisał(a):dobra... to udalo mi sie skubanca zlapac na parkingu...
temat wyglada tak ze wchodzi na wspomniane obroty (kolo 1250) i pracuje na nich rowniotko przez jakies 15 sekund po czym wraca do normalnych obrotow jalowych... dwa razy testowalem i za drugim razem zachowanie bylo identyczne – z zegarkiem w reku tyle samo czasu trzymal na podwyzszonych
co to moze byc?przepustnica chyba nie – za duza regularnosc. we golfie jak mialem problemy z przepustnica to raz ze obroty falowaly a dwa ze nie powracaly po pewnym stalym czasie do normalnosci. pzdr. B
jak dla mnie, to sam reguluje dawke paliwa ( tzw. automatyczna kalibracja)
ale poniewaz robi to dosc czesto, oznacza to ze cos jest "nietak".
podjedz na tester i kablibracje w ASO, to wiele wyjasni,
bo albo PCM gubi ustawienia
albo wtryski nie sa okay!
ale moge sie oczywiscie mylic,..., absolutnie.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
to sie zaczelo pojawiac z miesiac po kalibracji wtryskow...
wtedy bylo z nimi wszystko ok... tak samo nie widze zadnych innych objawow aby cos sie pogorszylo (organoleptycznie
ale np teraz od miesiaca tego nie mam (obserwacje co pisalem powyzej byly z miesiac temu niestety brak czasu na przegladanie forum sprawilo ze nie pisalem) – ladnie na jalowym caly czas trzyma niskie obroty.
moze chodzi o paliwko? wtedy mialem wlany dodatek stp do czyszczenia wtryskow i przez to mu sie pojawialo na wtryskach jakies "nienaturalne" zachowanie? moze glupia hipoteza ale po prostu kombinuje i szukam zmian od tamtej pory
wtedy bylo z nimi wszystko ok... tak samo nie widze zadnych innych objawow aby cos sie pogorszylo (organoleptycznie
ale np teraz od miesiaca tego nie mam (obserwacje co pisalem powyzej byly z miesiac temu niestety brak czasu na przegladanie forum sprawilo ze nie pisalem) – ladnie na jalowym caly czas trzyma niskie obroty.
moze chodzi o paliwko? wtedy mialem wlany dodatek stp do czyszczenia wtryskow i przez to mu sie pojawialo na wtryskach jakies "nienaturalne" zachowanie? moze glupia hipoteza ale po prostu kombinuje i szukam zmian od tamtej pory
- Od: 17 mar 2008, 22:35
- Posty: 105
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r
Mam niemal identyczny problem. Silnik na wolnych obrotach czasem (np stojąc na światłach) zaczyna podnosić obroty i klepać jak traktor. Wystarczy tylko że delikatnie wcisnę gaz wraca do normalnej pracy. Mam już tak od 3 dni i zaczyna mnie to drażnić bo nigdy wcześniej tak nie robił
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
sonsieno napisał(a):Mam niemal identyczny problem. Silnik na wolnych obrotach czasem (np stojąc na światłach) zaczyna podnosić obroty i klepać jak traktor. Wystarczy tylko że delikatnie wcisnę gaz wraca do normalnej pracy. ...
to sygnał, że PCM sam dokalibrowywuje ustawienia/korekty wtrysków...
propnuje abyś pozwoił mu na wolnych obrotach dokończyć ten proces, to się uspokoi..pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
to sygnał, że PCM sam dokalibrowywuje ustawienia/korekty wtrysków...
propnuje abyś pozwoił mu na wolnych obrotach dokończyć ten proces, to się uspokoi..pozdr.Enduro
Ale ile może trwać takie kalibrowanie?? mam mu pozwolić kalibrować przez pół godziny?? Mam samochód półtora roku i wcześniej nie miałem czegoś takiego
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
sonsieno napisał(a):Ale ile może trwać takie kalibrowanie?? mam mu pozwolić kalibrować przez pół godziny?? Mam samochód półtora roku i wcześniej nie miałem czegoś takiego
1. testerem w ASO trwa to 360 sek, ile czasu potrzebuje PCM, tego nie wiem...
2. bo wtryski to element scierny, podobnie jak opony czy klocki ham.
i one tez ulegaja wyeksplatowaniu a w tym przypadku paliwo ma na to wielki wplyw.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam,
u mnie jest taki problem że nie falują tylko jak sie zagrzeje to poprostu są o jakies 100obr/min za niskie (trzepie troche samochodem) mam przebiego dopiero 55000km. można te obroty jakas dzwignac? moze odlaczenie akumulatora?
z góry dzieki za sugestie
u mnie jest taki problem że nie falują tylko jak sie zagrzeje to poprostu są o jakies 100obr/min za niskie (trzepie troche samochodem) mam przebiego dopiero 55000km. można te obroty jakas dzwignac? moze odlaczenie akumulatora?
z góry dzieki za sugestie
powrót do Japończyka....
- Od: 19 mar 2011, 01:29
- Posty: 55
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 6 FL liftback
2.0/147KM
2005 rok
Witam u mnie tez sie ten problem pojawil
jak auto sie rozgrzeje to na biegu jałowym auto podnosi obroty do 1200 i trzyma tak przez 15-20 s.Czy ktos z was znalazl przyczyne tego zachowania.Bardzo dziekuje za każda odpowiedź







MAZDA6 NIGDY JEJ NIE ZDRADZĘ:):):)
Gadu-Gadu3587481
Gadu-Gadu3587481
- Od: 21 kwi 2009, 20:48
- Posty: 20
- Skąd: BYDGOSZCZ
- Auto: mazda 6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6