MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia
Wygląda na to że do tej dluższej . Dzięki
- Od: 29 sie 2015, 11:12
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok
Jaką wartosc dla zaworu EGR w mm powinien pokazywać FORSCAN na biegu jałowym przy zimnym silniku. U mnie pokazuje 1.62mm i mniej już nie schodzi. Przy wypalaniu DPF taka sama wartość. Na rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła wzrasta do 3.8 mm. Zauważyłem, częstsze wypalanie DPF (CO OK 100 km). Wcześniej wypalanie było co ok 200km. Czy przyczyną może być niedomykający się zawór EGR. Nie występują żadne błędy.
Mam pytanie , czy trzeba koniecznie w serwisie za grubą kasę kupić te biało zielone plastikowe filterko zaworki ? czy pasują od innych tańszych aut? .Jeden do bardziej tłumik który idzie do turbiny a drugi to filtr i zaworek prowadzący do egr
Witam. Ułamał mi się plastikowy króciec w obudowie filtra powietrza odpowiedzialny za działanie turbiny. Gdy dokladałem wężyk recznie wszystko było ok gruszka się ruszała a wiec podcisnienie było. Wyciągnolem obudowę posklejałem, włozyłem ponownie do auta no i cisza... turbo nie działa. I teraz chyba najważniejsza gdy zaciagam powietrze ręcznie weżykiem opisanym jako "podciśnienie z pompy łopatkowej" gruszka sie rusza. przejscie w obudowie filyta pomiedzy pompą łopatkową a sterowaniem turbiny jest i jest szczelne. Natomiast gdy próbuje dmuchać lub zasysać powietrze weżykiem opisanym jako "podcisnienie regulujące wydajność turbo" wszystko stoi. powietrze nie wchodzi ani nie wychodzi. pytanie o co chodzi bo już zgłupiałem.
- Załączniki
-
Witam. czy jest ktoś chętny na forum podesłać mi zdjęcia jak ma podpięte węże od podcisnienia te które wycgodzą od filtra powietrza...bo z tego gotowego schematu to mało co idzie się wyznać.
- Od: 29 sie 2015, 11:12
- Posty: 21
- Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok
Cześć
Mam problem z pojawiającymi się co jakiś czas błędami p0401 i p0404.
EGR wogóle nie pracuje bo nie dochodzi do niego podciśnienie. Ktoś chyba coś wcześniej pomieszał z wężykami przy zaślepianiu EGR, jeden z wężyków jest obcięty i zaślepiony.
Zrobiłem zdjęcia i czy jest ktoś tak miły żeby wyjaśnić mi gdzie ten zaślepiony wężyk powinien być wpięty oraz na 2 zdjęciu wężyki od solenoid (czerownej i zielonej) podejrzewam że są źle wpięte.
Wężyk z EGR jest podłączony od dołu do zielonego solenoidu.
Patrzyłem na ten schemat poniżej, ale nie jest on dla mnie zbyt czytelny...
Mam problem z pojawiającymi się co jakiś czas błędami p0401 i p0404.
EGR wogóle nie pracuje bo nie dochodzi do niego podciśnienie. Ktoś chyba coś wcześniej pomieszał z wężykami przy zaślepianiu EGR, jeden z wężyków jest obcięty i zaślepiony.
Zrobiłem zdjęcia i czy jest ktoś tak miły żeby wyjaśnić mi gdzie ten zaślepiony wężyk powinien być wpięty oraz na 2 zdjęciu wężyki od solenoid (czerownej i zielonej) podejrzewam że są źle wpięte.
Wężyk z EGR jest podłączony od dołu do zielonego solenoidu.
Patrzyłem na ten schemat poniżej, ale nie jest on dla mnie zbyt czytelny...
-
pakox
pakox czy rozwiązałeś swój problem. możesz mnie poratowac fotkami jak masz to podłączone? góra gruszki wędruje do bordowa / czerwona kostka wpięte masz od dołu czy boku do elektrozaworu ? dół gruszki wpięte do zielonej kostki elektrozaworu w dół czy bok ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6