MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia

Postprzez Ulysses » 1 wrz 2015, 09:30

Witam Szanownych kolegów.
W związku z chwilą wolnego postanowiłem ponownie podjąć walkę z układem podciśnienia. Przy pierwszych działania w układzie podciśnienia na dzień dobry zostały wymienione wszystkie węże podciśnienia w miejsce oryginalnych (każdy po kolei) oraz standardowe czyszczenie zaworu EGR.
Ponieważ czułem niedosyt oraz wyskakujące ponownie błędy typu P0401 i P0404 przestały być już zabawne wziąłem się za ponowne działania. Sprawdzone zostały wszystkie elektrozawory (SOLENOID'y) jak i wartości podciśnienia powodujące pracę poszczególnych elementów ( 4/8 kolektor dolotowy, gruszka turbiny i siłownik zaworu wlotowego 30/100%) Dodatkowo sprawdzone ciśnienie na pompie vacum. Wszystko pięknie książkowo. W między czasie dorwałem laptopa a że jazdy wakacyjnej było dużo to forscan zrzucał dane w locie EGRV, EGRA, EGRV2 które odpowiadają za pracę EGRu, Wyrocznią o błędnej pracy układu podciśnienia były wyniki czujnika EGR VP, V który non stop pokazuje napięcie 0,46. On też został sprawdzony przy wyłączonym silniku, zapłon ON i po podaniu podciśnienia pompką ręczną pięknie pracuje w zakresie od 0.46V do 5V. To mnie ucieszyło. Więc do meritun.
Poniżej znajduje się oryginalny schemat układu podciśnienia oraz połączenie u mnie w aucie. W niebieskim kwadracie zaznaczyłem najprawdopodobniej błędne połączenie. W moim przypadku po przeanalizowaniu stanów pracy w.w zaworów EGR nie ma prawa się ruszyć i wyrzuca błędy. Natomiast w oryginalnym ustawieniu węży biorąc pod uwagę wartości z forscan'a EGR powinien pracować.
Zwracam się z prośbą o sugestie w tym temacie i podpowiedzi.
Pozdrawiam.

Zapomniałem dodać, że w momencie kiedy PCM wyrzuci błędy P0401 lub P0404 wskazania EGRA oraz EGRV w programie forscan przestają być odczytywane – wartość ich wynosi 0,00%. Dopiero po resecie kodów wartości są ponownie odczytywane.
Oryginał BK.jpg
Oryginalne połączenie

U mnie Kolor - Kopia.jpg
Najprawdopodobniej błędne połączenie


Dopisano 1 wrz 2015, 13:53:

Do Jerzyk'a
Ciśnienia na pompie vacum sprawdzasz wpinając się manometrem w przewód idący do podciśnienia wspomagania pompy hamulcowej. Wartości przy 1270obr/min to 66,6 kPA – 0,66 bar lub większe oraz przy 2450 obr/min powinno być 93,3 kPa – 0,93 bar lub więcej. Pomiaru dokonujesz przez minimum 8 sekund. A teraz co do siłownika sterowania turbiną. Serwisówka podaje -14,5 kPa czyli -0,14 bar i wtedy siłownik ma się zacząć ruszać, a całkowity ruch ma być przy -44,9 kPa czyli -0,449 bar. Czyli na chłopski rozum, może a nie musi być identyczne ciśnienie. Pozdro

Dopisano 1 wrz 2015, 14:00:

Do Berrt

Elektrozawory powinny być zamocowane dokładnie pod wysprzęglikiem. Dolna cześć silnika, w linii zawór erg pod wysprzęglikiem. Ciężko z dojściem, ja przy wymianie samych wężyków ściągałem puchę filtra + podstawkę, do tego rury od turbo, gumowy wąż łączący puchę z dolotem. Nie wiem jak od dołu bo nie mam kanału. W sobotę powinienem jeszcze raz dobierać się tych elektrozaworów więc postaram się wrzucić fotkę. pozdro
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez jedrulajr » 2 wrz 2015, 17:39

Czy przy silniku pracującym na biegu jałowym podciśnienie powinno być zarówno na wężyku przy egr i wężyku wychodzącymi z filtra do wentylacji egr czy jak na jednym jest to na drugim nie będzie.

Dopisano 2 wrz 2015, 16:47:

I jeszcze skąd mogę pobrać tego formacja i jak to później podłączyć pod auto.

Dopisano 2 wrz 2015, 16:48:

Chodziło o forscana
Początkujący
 
Od: 14 lut 2015, 19:48
Posty: 6
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 2.0 CD 2004 136 KM

Postprzez Jerzyk » 2 wrz 2015, 19:47

Dzieki za dane. Masz podłączone według oryginału? Tym, że nie pokazuje ci danych jak PCM wywali byka się nie martw bo wtedy PCM leci z własnych map i może już nie korzystać z egr. Z tego co mi się o uszy obiło to zaworek 15 chyba służy do tzw "otrzepywania się – tak stuka " a zaworki 16 i 17 odpowiedzialne są za pełne otwarcie i częściowe. W obu schematach są duże różnice w podłączeniach. Sprawdź czy jest możliwa zamiana kostek elektrycznych?; może ktoś pomylił?? Też mi się wydaje, że przy podłączeniu z drugiego schematu to nie będzie działać. Bardzo często wężyki pociśnienia są mylone przy podłączeniu. Zamień na 16 górę z dołem. Powodzenia!
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez Ulysses » 2 wrz 2015, 21:12

Jeszcze auto jeździ z podłączeniem wężyków podciśnienia z drugiego schematu. Co do tego kto to podłączył i kiedy to nie nie mam bladego pojęcia. Notabene wcześniejszy właściciel już tak miał i kontrolki na desce mu się zapalały. Co do tego który Solenoid – elektrozawór działa to. 15 – EGR SOLENOID VALVE od podania podciśnienia. 16 – EGR SOLENOID VALVE od wentylacji i te obydwa działają na zasadzie procentowego otwarcia. Natomiast 17 – EGR Control solenoid valve – on działa na zasadzie ON – OFF. i w momencie pracy na biegu jałowym jest ON czyli nie przepuszcza powietrza/podciśnienia. Natomiast 16 w momencie pracy czyli podania napięcia sterowanego przepuszcza powietrze między króćcem A i B – czyli tymi koło siebie jak widać na schemacie a w momencie braku napięcia lub stanu 0.00% przepuszcza między króćcami A B C. Kostki są ok tego nie będę ruszał. Pozdro.

Dopisano 3 wrz 2015, 17:55:

Kurcze, zamieniłem miejscami wężyki od zaworów i nic to nie dało. Dalej EGR nie pracuje i wyrzuca błąd. Gdzieś jakiś Hohlik musi siedzieć. Wezmę się za to jeszcze raz w weekend.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez Jerzyk » 4 wrz 2015, 16:50

http://www.osaczony.pl/mazda/1749-1E-02G.pdf na stronie 187 masz rysunek jak mają być u ciebie te wężyki. Zobacz czy na puszce filtra powietrza nie pozamieniane. Jak nie pomoże to odepnij podciśnienie będzie po problemie.Poodpięciu podciśnienia zrób kalibracje przepływki.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez Ulysses » 4 wrz 2015, 18:16

Dzięki mam już to. Nawet poszedłem dalej dotarłem do poszczególnych schematów części ASO. Ale wracając do tego ze 187 strony i tego co wkleiłem wcześniej a jest to na 156 stronie tego samego pdf'a. Porównaj sobie jak są połączone zawory sterujące przepustnicą o numerach 13 – halff oraz 14 – full. Oraz jak wchodzą do przepustnicy 12. Gdzie góra gdzie dół. :D Ja już zgłupiałem. hehehe miłego weekendu :)
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez Jerzyk » 4 wrz 2015, 19:43

Na obu rysunkach jest inaczej a jak w aucie u ciebie? Może by kto zerknął kto ma sprawną RF5 Zobacz jeszcze na str. 188 jak podłączyć do filtra powietrza.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Postprzez Ulysses » 21 wrz 2015, 17:13

Witam ponownie.
Sorki za opóźnienia. Powoli dochodzę co w trawie piszczy z układem podciśnienia. W miarę możliwości czasowych jak i pogodowych po rozwiązaniu problemu postaram się opisać co i jak z Tym układem podciśnienia. Co było u mnie jakich pomiarów dokonałem etc.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez kubsztyk » 1 paź 2015, 21:30

.
Ostatnio edytowano 29 lis 2015, 14:27 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Frykas » 11 paź 2015, 13:34

Witam, według tego schematu do filtra powietrza dochodzą trzy wężyki podciśnienia w takim razie gdzie znajduje się ten czwarty?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 22:55
Posty: 147
Skąd: POZnan*
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD (136KM)

Postprzez l_a_y_s » 27 paź 2015, 19:54

Witam,

mój problem to brak mocy ( samochód nie kopci, nic też nie stuka), wymieniłem wszystkie filtry, zawór scv, w trakcie odpalania nie porusza się dźwignia od turbiny, wymontowałem i wyczyściłem EGR, sprawdziłem czy nie ma pęknięć na grubych gumowych przewodach do intercooler oraz filtra powietrza, szczelność cienkich wężyków podciśnienia;
-od filtra powietrza do pompy podciśnienia – ( przy odpalonym silniku czuć podciśnienie)
-od filtra powietrza do zaworu podciśnienia – ( przy odpalonym silniku nie czuć podciśnienia)
-od zaworu podciśnienia do turbiny
sprawdziłem zasysając ustami i zatykając palcem drugi koniec aż do wyraźnego odczucia – ciśnienie nie czułem ze spada. Dlatego sadzę ze wężyki są sprawne.

Zasysając wężyk od czujnika do turbiny dźwignia się porusza i zostaje do puki nie puszczę wężyka czyli wężyk sprawny. Natomiast gdy poruszam dźwignia przy turbinie to słyszę syczenie właśnie w tym czujniku i nie wiem czy to normalny objaw.

Zastanawiam sie czy nie jest może uszkodzony zawór podciśnienia – jak można go sprawdzić.

Pytanie czy przy filtrze powietrza na obu cienkich wężykach mam czuć podciśnienie na odpalonym silniku.
W tym momencie czuć tylko na jednym – tym idącym od pompy podciśnienia.

Samochód nie ma problemu z wkręceniem się na maksymalne obroty na pierwszych biegach.

Pozdrawiam


Rozwiązałem problem – przejrzałem jeszcze raz cały układ podciśnienia i znalazłem nieszczelność. Samochód jedzie teraz jak powinien.

Pozdrawiam.
l_a_y_s
 

Postprzez qzym » 14 lis 2015, 15:57

Witam,

Koledzy, jak mozna sprawdzić elektrozaworki (18-741A, 18-741C) te nad chłodnicą???
Czy one są jakoś zabezpieczone bezpiecznikiem? jesli tak to który?

Od jakiegoś czasu nie słyuchać charakterystycznego terkotania i auto jakby ma wiekszą turbodziure, łapie znośnie dopiero tak od 2700 obr.

Mam wrażenie ,że to sprawa elektryczna, wężyki podciśnienia mam posprawdzane, zaworki/filterki przy vacum i pod pokrywą też, wszystko OK.

Aha, sprawdziłem teraz- nie działa trzpien sterujący kierownicami turbiny :( , EGR- działa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez qzym » 28 lis 2015, 17:54

Podpowiedzcie proszę co to może być?
Brak jest podciśnienia do sterowania kierownicami turbiny, elektrozaworki nie trrkoczą!!!
Gdzie szukać przyczyny?? Bezpieczniki sprawdziłemi są OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez kubsztyk » 29 lis 2015, 14:26

Sprawdź przewody podciśnieniowe. U mnie EGR się nie otwierał pomimo czyszczenia i okazało się, że wężyk przy króćcu elektrozaworu był sparciały i dziurawy – po wymianie EGR zaczął działać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez qzym » 29 lis 2015, 19:00

U mnie EGR działa. Przewody podciśnieniowe posprawdzalem juz wczesniej- są OK.
Elektrozaworki nie chodzą- grucha od turbo nie rusza popychaczem, kierownice turbiny nie dzialaja!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez qzym » 1 gru 2015, 20:52

Koledzy,
Jaka powinna być właściwa wartość oporności cewki VBC ??
Wg. manuala – str.192
http://www.osaczony.pl/mazda/1749-1E-02G.pdf

11-13 kiloohm

natomiast wg. innego manuala

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 04600.html

11-13 ohm

To ile w końcu???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Leoo » 7 gru 2015, 11:59

Przy napięciu akumulatora 13V i oporności cewki 13kOhm moc wyniesie 13mW a to stanowczo za mało, żeby otworzyć zawór.
Powinno być 11 – 13 Ohm.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez qzym » 7 gru 2015, 12:55

DZięki, to tyle jest :–))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez adriane12354 » 11 gru 2015, 21:40

Ja mam pytanko. Wężyk podcisnienai idący od gruszki turbo powinien byc podpięty do tej dluższej czy krótszej metalowej rurki za vacum pompa?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2015, 11:12
Posty: 21
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok

Postprzez qzym » 11 gru 2015, 21:50

Masz schemat połączeń
Załączniki
Vacuum routing.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6