MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia

Postprzez arekt2222 » 16 sty 2015, 08:47

U mnie było podobnie ,poscisnienie w przewodzie do egr było ale po chwili znikalo,oraz elektrozawór mi zaczynał terkotac.Okazalo sie ze miałem pomylone podciśnienia jak mechanik mi wszyskto po podlaczał to podciśnienie wróciło i elektrozawor ucichł.A ten dzwiek o ktorym piszesz moze pochodzic z egr ale równie dobrze co czesto się zdarza z pompy vacum,
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez Kristof11 » 18 mar 2015, 21:50

Witam,
mam ten sam problem ze znikającym podciśnieniem na zaworze egr. Arekt2222 czy wiesz dokładnie gdzie tkwił błąd w zmienionych przewodach podciśnienia?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2013, 09:12
Posty: 19 (5/0)
Skąd: Płock
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 RF-5C, 2004r. 121KM

Postprzez kanciaty6 » 10 kwi 2015, 10:03

Witam panowie mam mazde 6 136 koni przedlift. Przed świętami zakładalem sobie światła do jazdy dziennej i wyciagnalem cala obudowę filtra powietrza. Po zamontowaniu powrotnym zoskoczyl mnie jeden wężyk . jeden dłuższy jest wspięty od gory w obudowę a dwa krótsze są spięte niżej w obudowę w taka zamknięta jakby puszkę w obudowie. Niżej miałem jeden wlot zaślepiony. Został jeszcze jeden wężyk co szedł od jakby od jakiś czujnikow a zas do nich dochodził od egr. Nie pamiętając gdzie był wspięty wpielem go w ten zaślepiony. Wiem ze wczesniej tam go nie było. Mazda straciła jakby moc z turba. Niechce się zbierać. Wczoraj wypielem go zaslepilem ta zaslepka co była ten wlot i wężyk został nie podpiety. Wyskoczył check i auto w poślizgu. Podepne dziś pod kompa wieczorem może cos pokaże. Możliwe jest ze ten nie podpiety ma swoje inne miejsce jak nie w obudowie filtra? Dziś będę wiedzieć co to za błąd ale czytając ten wątek to pewnie p0404
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 14:38
Posty: 44
Skąd: Hamburg
Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km

Postprzez kanciaty6 » 13 kwi 2015, 10:01

Panowie sciagnalem spowrotem obudowę filtra. Posprawdzalem wezyki wszystkie ok. Wyczyscilem egr cały zabity był taka sadza. Uszczelke co miałem wczesniej żeby zaslepic juz miała dziurki wyzarte wiec dalem nowa. Zalozylem spowrotem wszystko i dalej błąd wyskakiwal co do błędu to elm nie może się połączyć z autem to niewiem dalej jaki. Przejechalem się jakieś 20 km Mazda dalej zamulona ale blad juz nie wyskakiwal. Wieczorem zrobiłem zas 20 km postawilem auto na godzinę i wrocilem do domu i turbina ozyla. Dziś rano jadąc do pracy tez wszystko ok.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 14:38
Posty: 44
Skąd: Hamburg
Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km

Postprzez zausznik6 » 24 kwi 2015, 19:21

Panowie czy ktoś już rozwiązał błąd wyskakujący P0402???
Początkujący
 
Od: 12 lip 2014, 16:27
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 2004 rok

Postprzez zboq » 26 kwi 2015, 15:07

Kolego ja się długo męczyłem z P0401 lub P0402 (już nie pamiętam), ale u mnie czyszczenie egr i sprawdzenie wezykow nie pomogło. Dopiero mechanik na moja prośbę rozebrał pompę podcisnienia, obrócił sprzęgło o 180° i wymienił łożysko. Po tym zabiegu Madzia odżyła, pompa już nie żegota i błąd się nie pojawia.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez kanciaty6 » 26 kwi 2015, 18:08

a mozna wiedziec jaki koszt wymiany tego lozyska? U mnie moc zanika raz w tygodniu i wlacza sie check i auto w poslizgu. Jak wyzej opisalem ale teraz to tylko chwila pare sekund i zas wraca wszystko do normy.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 14:38
Posty: 44
Skąd: Hamburg
Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km

Postprzez zboq » 26 kwi 2015, 19:48

Łożysko to był jakiś nikły koszt, generalnie cała operacja nie była droga. Dokładnej kwoty nie pamiętam niestety.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez samson22 » 26 kwi 2015, 20:27

Sprzęgło nowe do vacum to koszt około 300zl. Ale tak jak pisze zboq przełóż o 180 stopni.

Wysłane z mojego Xiaomi Redmi przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez kanciaty6 » 26 kwi 2015, 21:53

Może być to łożysko bo jakiś swierkot jakby słychać. Myślałem zawsze ze to egr. A wyczytalem tez ze podkłada się podkładkę?
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 14:38
Posty: 44
Skąd: Hamburg
Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km

Postprzez zboq » 27 kwi 2015, 06:38

Tak, ale jak obrócisz sprzegiełko to podkładka chyba chyba nie jest potrzebna

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez kanciaty6 » 27 kwi 2015, 13:00

No ok. Pomyśle nad tym w weekend ponoć wykrecenie pompy to nie problem. Odrazu obadam łożysko.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 14:38
Posty: 44
Skąd: Hamburg
Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km

Postprzez samson22 » 27 kwi 2015, 18:19

Prosta sprawa z pompą, dasz radę

Wysłane z mojego Xiaomi Redmi przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez kanciaty6 » 27 kwi 2015, 21:48

No napewno da się tylko ciekawi mnie to przełożenie o 180 stopni.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 14:38
Posty: 44
Skąd: Hamburg
Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km

Postprzez zausznik6 » 1 maja 2015, 10:49

Witajcie. Jak wygląda to sprzęgieł ko od pompy vacum i jak obrócić to przełożenie o 180 stopni. Zapala mi się błąd silnika i kontroli trakcji P0402 za duży przepływ powietrza EGR wtryski wężyki wymienione pompa vacum też ale nic nie obracałem w niej.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2014, 16:27
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 2004 rok

Postprzez zboq » 3 maja 2015, 10:16

No ja niestety muszę cofnąć to co napisałem, że błąd sie nie pojawia. Podłączyłem się wczoraj Forscanem z telefonu i niestety P0402 znowu jest. Aczkolwiek u mnie ten błąd nie powoduje zapalania się checka. Tak, że sprawa u mnie nadal aktualna ale już nie wiem gdzie szukać :(
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez kanciaty6 » 3 maja 2015, 19:59

Panowie jeszcze nie robilem nic przy pompie. Dziś wymienialem górny lewy [waaaco?]. Będąc juz z tej strony sciagnelem plastikowe nadkole ponieważ cos mi tam piszczalo( okazało się słabo do kręcony zderzak do blotnika). Po ściągnięciu widok był nie zaciekawy , znalazłem jedna wtyczkę nie podpieta. I teraz najważniejsze przy dokrecaniu pewnie dotknelem łokciem kable przy intercolerze. Odpalilem na chwilę żeby sprawdzic czy dalej piszczy i okazało się ze zas się pali check i auto w poślizgu. Posprawdzalem kable przy intercolerze i jeden był przetarty i zaizolowalem. Po następnym odpaleniu zas błąd wyskoczył ale po juz kolejnym znikł. Może ktoś mi powie co to za wiązka idzie i co to za wtyczka. Na zdjęciu widac czerwoną taśmę izolacyjną tam właśnie było przetarcie. Wogle kolo intercolera jest jedna wielka magia wszystko na tzw tytyrytki polapane. Szok

Wysłane z mojego BIRDY
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 14:38
Posty: 44
Skąd: Hamburg
Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km

Postprzez kanciaty6 » 3 maja 2015, 20:01

uploadfromtaptalk1430676068152.jpg


Wysłane z mojego BIRDY
Słabo fotka wyszła kurcze może ktoś cos zobaczy. Najwyżej zrobię później nowe fotki lepsze.
Prawdopodobnie nie mam czujnika poziomowania ksenonu i stad ta kostka.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 14:38
Posty: 44
Skąd: Hamburg
Auto: Mazda 6 kombi 2002 diesel 136km

Postprzez Berrt » 18 sie 2015, 08:22

Witam,
Mógłby ktoś powiedzieć gdzie mocowane są te zawory sterujące EGR?
Aktualnie u mnie "wiszą" na przewodach i chciałbym to doprowadzi do ładu.
Może ktoś ma zdjęcie...
Załączniki
Clipboard01.jpg
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 21:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez Jerzyk » 26 sie 2015, 22:32

Koledzy. Może kto wie ( nie mogę nigdzie w żadnej serwisówce znaleźć) jakie powinno być prawidłowe podciśnienie wacum bo coś mi zaczęło syczeć w okolicach pompki. Czy na siłowniku sterowania łopatkami turbiny powinno być takie samo pociśnienie jak na pompce? ; może ktoś to przerabial? silnik RF7J
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2015, 17:34
Posty: 22
Auto: Mazda 6 RF7J 143HP 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6