MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia
Witam,
Od samego początku (ponad rok czasu) mam wrażenie, że moja M6 nie zbiera się tak, jak powinna. Wyraźny wzrost mocy zauważalny jest dopiero powyżej 2700rpm. Do tego wszystkiego kopci mocno na czarno szczególnie w okolicach 3tys obrotów – powyżej jakby trochę mniej.
Niepokoi mnie również, że zawór EGR daje się usłyszeć bardzo rzadko – nigdy nie widziałem pod maską, żeby się ruszał (druga osoba gazowała w okolicach 1800-2200rpm). Podejrzewam, że może być coś nie tak z układem podciśnienia. Przykładając palec do wypustków na obudowie filtra (vacuum chamber) niby jest ssanie, ale wydaje mi się za słabe do ruszenia sprężyny w EGRze.
Patrzyłem również, czy rusza się siłownik od kierownic turbiny. W zasadzie przy odpaleniu silnika jest wciągany (około 50%), a później wraz ze wzrostem obrotów delikatnie się wysuwa. Mam natomiast wrażenie, że nie jest wciągany tyle ile powinien.
Załączam zdjęcie. Oceńcie proszę, czy siłownik pracuje w pełnym zakresie? Nie powinien się chować do końca? Może układ podciśnienia jest sprawny, a ja niepotrzebnie zaglądam pod maskę
Pozdrawiam
Od samego początku (ponad rok czasu) mam wrażenie, że moja M6 nie zbiera się tak, jak powinna. Wyraźny wzrost mocy zauważalny jest dopiero powyżej 2700rpm. Do tego wszystkiego kopci mocno na czarno szczególnie w okolicach 3tys obrotów – powyżej jakby trochę mniej.
Niepokoi mnie również, że zawór EGR daje się usłyszeć bardzo rzadko – nigdy nie widziałem pod maską, żeby się ruszał (druga osoba gazowała w okolicach 1800-2200rpm). Podejrzewam, że może być coś nie tak z układem podciśnienia. Przykładając palec do wypustków na obudowie filtra (vacuum chamber) niby jest ssanie, ale wydaje mi się za słabe do ruszenia sprężyny w EGRze.
Patrzyłem również, czy rusza się siłownik od kierownic turbiny. W zasadzie przy odpaleniu silnika jest wciągany (około 50%), a później wraz ze wzrostem obrotów delikatnie się wysuwa. Mam natomiast wrażenie, że nie jest wciągany tyle ile powinien.
Załączam zdjęcie. Oceńcie proszę, czy siłownik pracuje w pełnym zakresie? Nie powinien się chować do końca? Może układ podciśnienia jest sprawny, a ja niepotrzebnie zaglądam pod maskę
Pozdrawiam
- Od: 28 sie 2008, 14:47
- Posty: 5
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mazda6 2.0 143KM '03
Wyjmij EGRa i porządnie wyczyść. Sprwdź też czy na wężyku przy nim jest podciśnienie.
Dym i brak mocy wskazywałby na problemy z EGR.
Dym i brak mocy wskazywałby na problemy z EGR.
Przy samym zaworze EGR jest prawie niezauważalne podciśnienie. Trochę lepiej jest przy tym dolnym wypustku na obudowie filtra powietrza – tam jest wyczuwalne podciśnienie, ale wydaje się słabsze niż to co idzie do turbo.
Czy EGR będzie pracował na biegu jałowym? Czy za każdym razem, jak podniosę obroty do 2000rpm powinienem zaobserwować jego pracę?
EGR próbowałem ruszać palcami – nie wygląda na zapieczony – sprężyna stawia wyraźny opór, ale przesuwa się łatwo. Wyczyścić na pewno nie zaszkodzi.
Jak z tym siłownikiem? Może ktoś sprawdzić, jak jest w waszych autkach? Czy ten teleskop chowa się do końca, czy też tak tylko do połowy?
Czy EGR będzie pracował na biegu jałowym? Czy za każdym razem, jak podniosę obroty do 2000rpm powinienem zaobserwować jego pracę?
EGR próbowałem ruszać palcami – nie wygląda na zapieczony – sprężyna stawia wyraźny opór, ale przesuwa się łatwo. Wyczyścić na pewno nie zaszkodzi.
Jak z tym siłownikiem? Może ktoś sprawdzić, jak jest w waszych autkach? Czy ten teleskop chowa się do końca, czy też tak tylko do połowy?
- Od: 28 sie 2008, 14:47
- Posty: 5
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mazda6 2.0 143KM '03
Ja mimo wielokrotnych prób nie potrafiłem zaobserwować pracy EGRa.
Po wymianie (wymieniłem na używkę) również.
Przed wymianą miałem prawie identyczne objawy jak u Ciebie. I winny okazał się właśnie EGR (był minimalnie skrzywiony). Niby lekko chodził ale najwyraźniej się przycinał.
Siłownik przy turbinie po odpaleniu od razu powinien reagować (tylko nie pamiętam ile się chowa). A nie sprawdzę Ci tego bo autko mam u Jaksy na wymianie amortyzatorów
Po wymianie (wymieniłem na używkę) również.
Przed wymianą miałem prawie identyczne objawy jak u Ciebie. I winny okazał się właśnie EGR (był minimalnie skrzywiony). Niby lekko chodził ale najwyraźniej się przycinał.
Siłownik przy turbinie po odpaleniu od razu powinien reagować (tylko nie pamiętam ile się chowa). A nie sprawdzę Ci tego bo autko mam u Jaksy na wymianie amortyzatorów
Zaślepianie sobie daruj. U mnie to nie dało żadnego efektu (czytaj – dalej dym i spadki mocy – przycinanie).
Zacząłbym od dokładnego wyczyszczenia gada. Pędzelek + szmatka + śrubokręt + rozpuszczalnik i zabawa na 10 minut
P.S. Później dokleję temat do istniejącego już o braku mocy i dymieniu.
Zacząłbym od dokładnego wyczyszczenia gada. Pędzelek + szmatka + śrubokręt + rozpuszczalnik i zabawa na 10 minut
P.S. Później dokleję temat do istniejącego już o braku mocy i dymieniu.
Grzyby napisał(a):Zacząłbym od dokładnego wyczyszczenia gada. Pędzelek + szmatka + śrubokręt + rozpuszczalnik i zabawa na 10 minut
A to u Ciebie dalo pozadany rezultat?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Przy tym skrzywionym EGRze dawało efekt tylko na chwilę (na ok. 400-500km) potem znów się zacinał.
Po wymianie problem zniknął zupełnie.
Po wymianie problem zniknął zupełnie.
Czyli jakby nie byl spsuty to pewnie byloby ok.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
rogo_ napisał(a):1.Przy samym zaworze EGR jest prawie niezauważalne podciśnienie.
2. Trochę lepiej jest przy tym dolnym wypustku na obudowie filtra powietrza – tam jest wyczuwalne podciśnienie, ale wydaje się słabsze niż to co idzie do turbo.
3.Czy EGR będzie pracował na biegu jałowym? 4. Czy za każdym razem, jak podniosę obroty do 2000rpm powinienem zaobserwować jego pracę?
5.EGR próbowałem ruszać palcami – nie wygląda na zapieczony – sprężyna stawia wyraźny opór, ale przesuwa się łatwo. Wyczyścić na pewno nie zaszkodzi.
6.Jak z tym siłownikiem? Może ktoś sprawdzić, jak jest w waszych autkach? Czy ten teleskop chowa się do końca, czy też tak tylko do połowy?
ad 1. plus 2. i to świadczy że podciśnienie tworzone w Vaku pompie nie dociera do celu i tu jest problem!
ad 3. plus 4. tak, po odpaleniu i przy przegazowaniu powinien pracować w zależności od potrzeb
ad 5. i to wskazuje, że jest okay, ale polecam jego przeczyszczenie.
ad 6. po opaleniu silnika dzwignia turbiny powinna zostać wciągnięta do końca.
P.S.
-skontroluj jaki podciśnienie np. manometrem wychodzi już z pompy Vaku.
-potem wymień gumowe rurki ,najlepiej wszystkie na podobne w kwestii średnicy,
-następnie polecam przyjrzeć się zaworkom układu podciśnień.
powodzenia. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
Panowie mam problem z podciśnieniem które idzie do tej gruszki od sterowania turbiną,podciśnienie jest ale bardzo słabe gruszka wcale się nie rusza EGR był zaślepiony gruszka się nie ruszała,EGR został wyczyszczony i od ślepiony i jest już sprawny i gruszka się nadal nie rusza, po zassaniu powietrza ustami z wężyka który idzie do sterowania turbiną wszystko jest ok i gruszka się wciąga , wężyki wymieniłem na nowe, mazda od 2tys obrotów jakoś jadzie ale zostawia czarną chmurę i nie ma tego kopa jak wcześniej i dopiero w górnej partii obrotów czuć że rwie do przodu tak od 3,5tys obrotów,turbina została sprawdzona i jest ok wie ktoś w czym tkwi problem ?
Panowie mam problem z podciśnieniem które idzie do tej gruszki od sterowania turbiną,podciśnienie jest ale bardzo słabe gruszka wcale się nie rusza EGR był zaślepiony gruszka się nie ruszała,EGR został wyczyszczony i od ślepiony i jest już sprawny i gruszka się nadal nie rusza, po zassaniu powietrza ustami z wężyka który idzie do sterowania turbiną wszystko jest ok i gruszka się wciąga , wężyki wymieniłem na nowe, mazda od 2tys obrotów jakoś jadzie ale zostawia czarną chmurę i nie ma tego kopa jak wcześniej i dopiero w górnej partii obrotów czuć że rwie do przodu tak od 3,5tys obrotów,turbina została sprawdzona i jest ok wie ktoś w czym tkwi problem ?
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Elmerwawa napisał(a):....,turbina została sprawdzona i jest ok wie ktoś w czym tkwi problem ?
z boku baterii jest niewielki zielono-bialy fiterek/zaworek i jego sobie sprawdz.
pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
sprawdziłem puszczał ciśnienie został wymieniony na nowy nie trzymał wcale tak jakby był przelot, wymieniłem też ten co znajduje się pod plastikową osłoną silnika który znajduje się na wężyku idącym od gruszki turbiny nie wiem co to jest i jak fachowo się to zwie (jak ktoś wie chętnie się dowiem )ale wyjąłem z Premacy i zero zmian gruszka się nie rusza
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
czyli masz cos ze sterowaniem czyli zaworki lub pompa Vaku daje zbyt niskie podcisnienie..
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
nie wiem było normalnie nagle się spierniczyło.. na które zaworki zwrócić szczególną uwagę ?chodzi o te sterowane elektrycznie? może coś pominąłem... EGR też z początku nie działał pomogła wymiana tego zielono-białego zaworku przy aku, korzystając z okazji czy ten zielono-biały filierek/zaworek znajdujący się przy akumulatorze można zamontować w miejscu tego co jest zaznaczony na zdjęciu albo gdzie kupić i jak się nazywa ten co jest na zdjęciu
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Elmerwawa napisał(a):1.chodzi o te sterowane elektrycznie? może coś pominąłem... 2.czy ten zielono-biały filierek/zaworek znajdujący się przy akumulatorze można zamontować w miejscu tego co jest zaznaczony na zdjęciu albo gdzie kupić i jak się nazywa ten co jest na zdjęciu
..
1.tak moga byc to elektrozaworki
2.troche to zapytanie niezrozumiale!
filterko/zaworki sa dwa no i nalezy je zamontowac w tym samym miejscu, w poprawnym kierunku
a kupic mozne je oczywscie w ASO, ale ponoc cena jest zaporowa, ale jak co, to mi napisz na PW, bo mam taki zestaw filterkow jak i elektrozaworkow do odsprzedania, lekko promocyjnie!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, te zielono-biale "filterki" pelnia wlasnie glownie role filtrowania i dlatego sie po czasie eksploatacji zapychaja zmniejszajac przeplyw ale ten zaznaczony na czerwono u Ciebie "Elmerwawa" na obrazku to tlumik rozprezny i w teorii zmniejsza zuzywanie sie mieszka w gruszce przy turbo a ten "filterek przy akku to zaworek zwrotny – przepuszcza pow tylko w jedna strone, zapiety jest na obwodzie turbo oraz zasila zaworek domykajacy glowna przepustnice w momencie gaszenia silnika (tak aby silnik nie szarpal) Kierunek strzaleczki ma byc zwrocony do pompy vaku.
Oba Filterki mozna delikatnie przeczyscic benzyna extrakcyjna lub propanolem ( lagodne odmiany rozpuszczalnika) tzn nalac pare kropel do srodka i potrzasnac, tak przeplukac pare razy a na koniec przedmuchac dobrze (praktykowalem to juz i dziala)
pozdr. MQL
Oba Filterki mozna delikatnie przeczyscic benzyna extrakcyjna lub propanolem ( lagodne odmiany rozpuszczalnika) tzn nalac pare kropel do srodka i potrzasnac, tak przeplukac pare razy a na koniec przedmuchac dobrze (praktykowalem to juz i dziala)
pozdr. MQL
jeżeli chodzi o moje zawiłe pytania to obiecuje na przyszłość poprawę, filterek przy aku został zmieniony na nowy za 22zł, ten zaznaczony na zdjęciu niestety się ułamał i kombinowałem czy inny by nie pasował ale dziś udało mi się nabyć bardzo podobny z Nissana,co do elektrozaworków postaram się sprawdzić wszystkie jeszcze raz na spokojnie i oczywiście napisze czy coś nowego się dowiedziałem
Sprawdziłem jeszcze raz i wszystkie zaworki klikają więc raczej są sprawne nie mam pojęcia co może być moze problemem jest ta gruszka może się coś tam popsuć zatrzeć
Sprawdziłem jeszcze raz i wszystkie zaworki klikają więc raczej są sprawne nie mam pojęcia co może być moze problemem jest ta gruszka może się coś tam popsuć zatrzeć
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Hej , mozesz miec zapieczone lopatki przy kierwownicy turbo, sprawdz czy reka daje sie ruszac ta dzwigienka i czy sie nie zacina ( sciagnij wczesniej gumowy wezyk) albo masz nie szczelny/dziurawy mieszek w gruszce.
pozdr. MQL
pozdr. MQL
Ostatnio edytowano 17 cze 2011, 00:18 przez myqel, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6