MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia

Postprzez gadula » 13 maja 2013, 12:20

nynuch76 napisał(a):ps.auta z Italii ?

<ok> Czyżby jeszcze coś specyficznego było w autach na tamten rynek?

Leoo napisał(a):VSC producent może zablokować programowo.

Ale wtedy byłby ciągle zamknięty :) A jakby zostawił ciągle otwarty, to szlak by szybko trafił solenoid :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez s4v4g3 » 19 maja 2013, 01:42

Obrazek
Jak nazywa się ten wężyk? (Mazda 6 2004 diesel) no i gdzie to coś kupić i jaka kasa ? :D
Pękł mi już kilka razy na końcu... przycinałem go od ponad 2 lat:P Ale teraz już nie mam czego przycinać :D Muszę kupić nowy...
Dzięki za info.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez smile » 19 maja 2013, 11:32

Wężyk podciśnienia, dostępny w ASO, dwa warianty, albo koło 35 zł albo koło 100 zł. Trzeba dobierać po nr VIN.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kubsztyk » 19 maja 2013, 12:00

Yhhmmmmm... Ja kupowałem w zwykłym sklepiku motoryzacyjnym po 4zł/metr...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bieski » 19 maja 2013, 12:06

kubsztyk napisał(a):4zł/metr...

To samo mialem pisać :) Weżyk z ASO raczej nie będzie się specjalnie różnił od tego tańszego.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez s4v4g3 » 19 maja 2013, 12:12

Obie końcówki są takie same ? Bo nie wiem gdzie 2ga strona idzie :)
Jakieś wymiary znacie? Phi (Φ) itd... ?
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez kubsztyk » 19 maja 2013, 12:18

Phi... Jasne że znamy – średnica wewn. fi 4 mm :P 3.5mm też podejdzie, ale będzie ciasno wchodził i przez to szybciej może zacząć pękać na króćcu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez s4v4g3 » 19 maja 2013, 21:47

Więc w ASo nie ma sensu kupować ?:P
W InterCars dostane to ?
Końcówki są takie same ? :)
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez maziadm » 24 maja 2013, 10:16

Jakie zadanie pełni wężyk/przewód (złożony z kilku) tj.
1. RF5C-20-371
2. F807-13-945 lub FEH2-13-945
3. RF5G-20-315
4. RF5C-20-343
Obrazek
Jest to zespół, który tworzy przewód podciśnienia którym zaciągany jest mieszek od gruszki turbo. Przewód ten idzie od zaworku zwrotnego (takie małe plastikowe, biało-zielone coś) na pokrywie zaworów do gruszki przy turbo sterującą kierownicą łopatek.

Pytam ponieważ nie mam tam oryginału tylko taki zwykły paliwowy przewód. I tak się zastanawiam, czy aby w jakiś sposób nie jest to niepożądane, a i być może szkodliwe dla któregoś z podzespołów.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez klosek6 » 11 paź 2013, 19:13

ja też mam problem z vsc nie dochodzi masa do solenoidu plus jest a sterowanie jest masą i ta nie dochodzi ze sterownika silnika przewód cały sprawdzałem od samego sterownika do zaworu czy przyczyną może być sterownik silnika ? jak podam mase na krótko to zawór wtedy reaguje prawidłowo i klapy zaworów przestawiają się już nie wiem co mogę zrobić w poprzedniej po odpaleniu klapa się zamykała a po prze gazowaniu otwierała a tu żadnej reakcji nie ma , dodam , że pod ids nie ma żadnych błędów .i szukałem ale też nie ma żadnej możliwości żeby włączać i wyłączać vsc ids
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez vegasnight9 » 21 kwi 2014, 12:58

Witam

Panowie do czego służy ta "gruszka" czarna zaznaczona na zdjęciu czerwoną strzałką (kolektor z 6-stki 2.0 benzyna 147KM)

Obrazek

Obrazek
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez smile » 24 kwi 2014, 21:57

Może powinieneś pytać w dziale benzyn a nie diesli?! <co?>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marcin0922 » 25 kwi 2014, 12:16

Witam. Niestety dłuższego czasu świecą mi się Kontrolki TSC + Check Engine. Co do błędu to był to albo P0401 albo P0404 w tym momencie nie jestem w stanie sobie tego przypomnieć. Po przeczytaniu wielu wielu stron na ten temat egr był czyszczony i podmieniany na inny i dalej to samo. Przejrzane wszystkie gumowe wężyki które są oki. Czujnik na egr odkręcony i wygląda na zdrowy. Jedynie w czym tkwi problem to brak zasysania powietrza na tym gumowym wężyku który dochodzi do egru... i teraz pytanie do dalej z tym fantem gdzie szukać przyczyny..... <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2009, 23:54
Posty: 33 (1/1)
Skąd: łódź
Auto: była Mazda 323F 2.0 V6
jest Mazda 6 2.0 136km 05r

Postprzez Leoo » 25 kwi 2014, 23:56

marcin0922 napisał(a):teraz pytanie do dalej z tym fantem gdzie szukać przyczyny..... <co?>

Następny w kolejce do sprawdzenia jest zawór podciśnienia (solenoid). Wymontuj go, sprawdź czy stuka po podłączeniu do akumulatora. Podłącz wężyk i sprawdź czy puszcza i odcina powietrze. Jeśli tu nie będzie błędów, podłącz EGR na wprost omijając solenoid. Po uruchomieniu silnika zawór ma się otworzyć całkowicie (w takim stanie samochodem nie można jeździć.
Jeśli masz FORSCana, to możesz uruchomić PIDy, które pokazują stan otwarcia EGR, jak i zaworu sterującego.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez marcin0922 » 26 kwi 2014, 11:03

Pytanie tylko który ten zawór mam sprawdzić bo z tego co wyczytałem są 3 ( a w kwestii samego demontazu moze ktos wie czy lepiej sie za to zabrac od dołu czy od góry bo trochę mało tam miejsca :( ) co do forscana w tym tyg powinienem już dostać interfejs wiec coś tam postaram się zadziałać. Co do otwarcia samego egru bo w warsztacie powiedzieli mi że otwiera sie na 70 %... czy to dobrze czy źle <co?>
Załączniki
egruj3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2009, 23:54
Posty: 33 (1/1)
Skąd: łódź
Auto: była Mazda 323F 2.0 V6
jest Mazda 6 2.0 136km 05r

Postprzez Leoo » 27 kwi 2014, 00:16

Ściągnij sobie dokument 1789-1E-03G.pdf.
Płytka zaworowa wygląda tak:
Obrazek
Żeby się do niej dostać trzeba zdemontować dolną osłonę silnika. Wężyki schodzą dość opornie i trzeba je podważać. Wszystkie trzy elektrozawory uczestniczą w sterowaniu EGRa.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez marcin0922 » 27 kwi 2014, 17:44

No nic czekam teraz na ładna pogodę i postaram sie posprawdzać te zaworki. Jeszcze jedno pytanie czy temperatura może mieć na to jakiś wpływ bo całą zimę praktycznie przejeździłem bez błędu a tylko zrobiło się ciepło i wyskakuje non stop ( oczywiście wcześniej przed zimą błąd wyskakiwał jak teraz).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2009, 23:54
Posty: 33 (1/1)
Skąd: łódź
Auto: była Mazda 323F 2.0 V6
jest Mazda 6 2.0 136km 05r

Postprzez Leoo » 27 kwi 2014, 18:59

Najwyraźniej temperatura ma wpływ na Twój EGR. Za dostarczenie podciśnienia do układu odpowiada solenoid pierwszy od prawej (na mojej fotce). Zacznij od niego.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez grzybek92 » 5 cze 2014, 20:11

Witam wszystkich.
Mam pewien problem z moją madzią (2004r 121km). Rano dziś jechałem do pracy i wszystko ładnie pięknie, na trasie zabrałem się do wyprzedzania i przy prędkości 115km/h na 5 zero reakcji na gaz. Na 4 przyśpieszenie jest takie jak normalnie, tylko na 5 biegu rozpędza się do 115 i dalej nie chce. Pojechałem na komputer i wyskoczył błąd P2009- Kolektor dolotowy o zmiennej geometrii rząd 1. Dodam do tego że Madzia zaczęła ciężko palić i na biegu jałowym gaśnie zaraz po odpaleniu, albo dojeżdżając do skrzyżowania na luzie również gaśnie. Dodam do tego że mam zaślepiony zawór EGR i kontrolka silnika się pali cały czas)
Moje pytanie więc czy którykolwiek miał podobny problem? i jeśli tak w jaki sposób go rozwiązał?
Z góry dziękuje :)
Początkujący
 
Od: 1 paź 2013, 17:19
Posty: 6
Skąd: Goleniów
Auto: Mazda 6 Kombi, rocznik 2004 2,0 Diesel

Postprzez syczka133 » 5 cze 2014, 21:16

Może zawór SCV zaczyna szwankować ?

A EGR Nie powinien być zaślepiony :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6