Awaria SCV a wskazanie komputera (Mazda 6 MZR-CD 134KM)

Postprzez Tobiasz » 9 mar 2010, 00:45

Moi drodzy. Mazdę 6 kupiłem po skasowaniu 626 w niemieckim lesie. Kupiłem ją w grudni i miała wówczas około 148 000. Teraz ma 162 000 i zdaje się, że nawalił mi zaworek SCV. Wcześniej auto zgasło mi dwa razy na niskich obrotach, ale w takich odstępach czasowych, że nie skojarzyłem nawet tematu. W ostatni weekend dziewczyna poinformowała mnie o problemach z gasnącym autem w drodze z Holandii do Polski. Objawy były jednoznaczne więc od razu zamówiłem zaworek i wymienię go przy kolejnej wizycie w Polsce. W drodze powrotnej (z Polski do Holandii) objawy zniknęły. Co więcej zdaje się, że komputer zupełnie się pomylił przy obliczaniu spalania, gdyż wyliczył je na 6 l na 100 km przy szybkiej jeździe na autostradzie. Auto zrobiło jednak w praktyce tylko 850 km na jednym baku (normalny wynik – typowy na tej trasie przy prędkościach 130-150 km/h).

O ile pogodziłem się już z koniecznością wymiany zaworka SCV, zaniepokoiło mnie działanie komputera. Wcześniej działał bez zarzutów.

Ponadto moje wątpliwości budzi (wspomnę o tym, bo może wiązać się z tematem) przykry zapach przy pierwszych kilometrach na zimnym silniku. Podejrzewam, że to webasto. Smród jest odczuwalny w aucie, ale też poza nim szczególnie gdy podejdę do bagażnika od tyłu. Tym tematem wcześniej się nie zajmował, gdyż nie miał on innych negatywnych skutków.

Czy błędne działanie komputera może być wynikiem niepoprawnego działania zaworka?
Skąd smród przy pierwszych kilometrach na zimnym silniku (w ogóle nie występuje przy rozgrzanym silniku)?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2008, 16:07
Posty: 17
Skąd: Poznań / Rotterdam
Auto: M6 '03 MZR-CD 2.0 134 KM

Postprzez krzych » 9 mar 2010, 02:07

Z liczby kilometrow i zalozenia ze zatankowales 55L (zalezy jak Twoja kobieta tankuje, byc moze nawet mniej weszlo) wychodzi 6.470588235L/100km – nie rozumiem wiec czemu jestes zaniepokojony wskazaniem komputera, jest prawie dokladne, a jesli zatankowane bylo mniej (np. 51L do odbicia) to wrecz idealne.

A co do smrodu, webasto gdy sie psuje (i nie tylko wtedy), smierdzi, wiec tez nie widze w tym nic dziwnego. Jesli smrod jest wyjatkowo przykry (zazwyczaj jest to a la znicze na cmentarzu) to moze to wskazywac na awarie. Jesli zas w normie, coz, czas sie przyzwyczaic – na zimnym webasto grzeje silnik i nalezy sie z tego cieszyc.

A SCV jak SCV, jesli koncowka 006 to dobrze zgadujesz zapewne.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 9 mar 2010, 09:10

Jedno z drugim związku nie ma żadnego.
Jest temat o błędach kompa, o SCV też coś by się znalazło.
Szczególnie w dziale Diesel.

Zapraszam do kontynuowania istniejących tematów i niezakładania kolejnych.
Temat skończy w koszu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tobiasz » 9 mar 2010, 09:53

Komputer pomylił się w tym sensie, że wskazywał 100 km do przejechania jeszcze i skończyła się ropa. Spalanie wyszło w normie. Ale sam tankuje czasami ponad 55 l.

Tematy odnośnie zaworka SCV dokładnie przerobiłem, czytałem również trochę o wskazaniach komputera. Chciałem się dowiedzieć czy te sprawy można powiązać.

Ewidentnie z autkiem stało się coś dziwnego, gdy użyła je moja kobitka :D.
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2008, 16:07
Posty: 17
Skąd: Poznań / Rotterdam
Auto: M6 '03 MZR-CD 2.0 134 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6