nie odpala – błąd czujnika położenia wału

Postprzez Enduro » 27 lut 2010, 00:12

szejkamal napisał(a):......to faktycznie był zerwany klin na kole napędzającym vakumi pompę wspomagania...

o czyli Jarek i nie tylko prawde mowil,
ale ten klin jest na walu a nie na kole pompy,
ale najwazniejsze, ze motor chodzi jak trzeba...
a mech. kontrolowal czemu...tzn. jaka byla przyczyna tego sciecia klinu,
bo do tego trzeba troche sily...?
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MAZVAGTECH » 27 lut 2010, 12:34

Enduro napisał(a):jaka byla przyczyna tego sciecia klinu
Zbyt wysokie cisnienie na pompie wspomagania kierownicy W poliftach na tej pompie jest juz wylacznik od nadmiernego wzrostu cisnienia
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Enduro » 27 lut 2010, 12:42

ok.
ale wymiana klina nie rozwiązuje problemu,
bo jesli ta przycznyna/problem ponownie się pojawi, to znowu szlag trafi klin
no a wokół kierowcy pojawią się przekleństwa
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 27 gru 2012, 19:04

Witam,

U mnie sprawa wygląda podobnie. Przyznam, że zaniedbałem usterkę związaną z pompą vacum. Od paru miesięcy przyzwyczajałem się do denerwują brzęczenia. Brzęczało tylko na niskich obrotach. Teraz z zimie można się temu bardziej przysłuchać.

Problem jest teraz poważniejszy, mazda po powrocie z trasy na drugi dzień przejechała 3 metry i zgasła. Od tej pory tak jej zostało, a Ja szukam pomysłów na rozwiązanie. Jeszcze jest jedna możliwość że dojechałem do domu na rezerwie, trochę mazdę pogoniłem. Rano jak odpalałem to już nie miała z baku co ciągnąć – brak paliwa...

Panowie fachowcy stawiacie, że brak możliwości odpalenia silnika to sprawa czujnika na wale. To vacu mogło mi narobić dziadostwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Enduro » 27 gru 2012, 19:09

najpierw zatankuj, odpowietrz uklad paliwowy, a potam reszta.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 28 gru 2012, 09:18

Ok, dam znać jak auto dojedzie do mechanika. Dzisiaj będzie miało okazje przejechać się na lawecie.
Moja Mazda lubi takie numery wykręcać zawsze we święta. 4 lata temu jak wtrysk wywaliło to na Wigilie się kilka godzin spóźniłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Enduro » 28 gru 2012, 10:56

Marekz6` napisał(a):....Mazda lubi takie numery wykręcać zawsze we święta.....

czyli ma słabość to tego czasu.
moze prezentu nie otrzymuje i przez to ten bunt :>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 4 sty 2013, 19:54

Dzisiaj zmartwił mnie telefon od mechanika. Okazuje sie że to jednak błąd czujnika walu. Jak odpial czujnik to udało sie odpalic silnik. Czy jest możliwe że czeka mnie wymiana rozrządu czy wystarczy zająć się naprawą klina.

Jak wyglą naprawa tego ustrojstwa. Dzieki za każdą pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Enduro » 4 sty 2013, 20:44

zalezy co sie wydarzylo.. jesli pasek, to proceder wiadomy,
jesli klin to trzeba co nieco od srony vaku zdemontowac.
choc piszesz o czujniku walu a to jedno z drugim nie pasuje <oczy>
byc moze masz na mysli klin, no ale na ten walku rorzadu.?
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 4 sty 2013, 22:21

witam Enduro. Na razie to mechanik stwierdził że rozrząd jest przestawiony dlatego czujnik reaguje tak że nie pozwala odpalić auta. Ale czy ten wątek z klinem wału rozrządu pasuje do mojego problemu to pewności nie mam.
Nie chciałbym wymieniać rozrządu w sytuacji jak tylko klin trzeba naprawić. (kpl rozrząd był robiony 4 lata temu – 40 ts. przebiegu zrobione) Moje objawy pasują z opisanymi wyżej problemami.

Dodam że to póki co, jest to wstępną diagnoza mechanika. W przyszłym tygodniu ma się zająć naprawą a ja kupnem części. Na pewno vacu jest do wymiany i niemal mam pewność, że to główna przyczyna obecnych kłopotów.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Enduro » 5 sty 2013, 00:14

jarzio napisał(a):...czy to przypadkiem nie był przetarty gdzieś kabel lub poluzowana kostka ...

zawsze warto popatrzeć krytycznie na kabel , który leży bezposrednio na IC, bo zdarzały się przypadki, że się przetarł! <glupek2>

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 6 sty 2013, 21:47

Powiem mechanikowi żeby to sprawdził. Chciałbym być dobrej myśli. Przypomniałem sobie że za nim silnik zgasł , po otwarciu maski słyszalne było cykanie, podobne do padającego koła pasowego altern. Cofnąłem autem do tylu 3 m i po sprawie. Nie odpalila więcej. <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez ela323f » 7 sty 2013, 00:47

Sprawdz czy niewytarl sie klin. Ja mialem to samo w serwisie zamiast klinu wlozyli mi wiertlo.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez Marekz6` » 7 sty 2013, 13:44

ela323f napisał(a):Sprawdz czy niewytarl sie klin. Ja mialem to samo w serwisie zamiast klinu wlozyli mi wiertlo.


Podali przyczynę, dlaczego ten klin się starł ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez qwert_daro » 12 sty 2013, 11:25

Witam Wszystkich!
Mazda 6 2.0D 06r 143km po lifcie
Czy w takim autku przy braku synchronizacji wału korbowego-wałek rozrządu ,zapisze się w PCM błąd związany z brakiem synchronizacji?
Pytam bo chcę wykluczyć niewłaściwe zamontowanie koła zamachowego z którego jest brany sygnał czujnika wału.
Problem jest ze auto nawet się nie odezwie-sprawdziłem :
-ciśnienie na listwie jest przy kręceniu rozrusznikiem 600 bar-czy nie jest za duże?
-rozrząd dobrze ustawiony-Na plaku pali i chodzi do momentu kończenia psikania w dolot czyli mechanicznie jest ok
-brak błędów w sterownikach (podczas rozruchu brak możliwości podglądnięcia parametrów)
-wtryskiwacze są zakodowane właściwie
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 01:23
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 06r 143km dpf

Postprzez Enduro » 12 sty 2013, 12:02

qwert_daro napisał(a):....
Czy w takim autku przy braku synchronizacji wału korbowego-wałek rozrządu ,zapisze się w PCM błąd związany z brakiem synchronizacji?
...

tak.
sprawdz kable masowe tzw mase ktory jest bezpsrednio przed/przy flitrzepowietrza lub najlepiej je popraw solidnie
b. podobny problem mialem i opisalem na forum wraz z fotkami.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez qwert_daro » 12 sty 2013, 13:01

ok-to synchro musi byc w takim razie ok
za te masy ciągałem poszczególnymi kablami i żaden nie został w w ręce ale jeszcze sprawdzę dokładnie
Auto przyjechało rozebrane już z niemiec z serwisu mazdy także tam też juz szukali.
Masy są ok
Ma może ktoś schemat sterowania silnikiem?
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 01:23
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 06r 143km dpf

Postprzez Enduro » 12 sty 2013, 16:52

qwert_daro napisał(a):...
za te masy ciągałem poszczególnymi kablami i żaden nie został w w ręce ...?

i nie zostanie
niesty jest niewidzialny i dlatego w serwisie też nie dali rady
oskóruj izolacje i je solidnie ze sobą polutuj.
ja u siebie dodatkowo poprowadziłem jeden gruby kabel bezpośrdenio do minusa baterii
przy co mam mozliwie najlepsze masowanie tych kalbi jakie jest mozliwe od tej pory auto chodzi bezzarzutu. <spoko>

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez qwert_daro » 12 sty 2013, 17:25

masy sprawdzone żarówką powyżej łączenia z karoserią i są ok
dziwi mnie ze niewywala blędów :(
Może to wina za wysokiego ciśnienia i blokuje rozruch?Choc z drugiej strony powinien wywalic błąd
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 01:23
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 06r 143km dpf

Postprzez Enduro » 12 sty 2013, 20:27

qwert_daro napisał(a):masy sprawdzone żarówką powyżej łączenia z karoserią i są ok
dziwi mnie ze niewywala blędów :(
Może to wina za wysokiego ciśnienia i blokuje rozruch?Choc z drugiej strony powinien wywalic błąd

znam przypadek uszkodzonego PCMa..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6