nie odpala – błąd czujnika położenia wału

Postprzez qwert_daro » 13 sty 2013, 15:49

Kurcze nigdzie nie mogę namierzyć schematu sterowania silnika do tego typy RF7J 143km 05-07r.Od tej starszej nie pasi-Może ktoś coś ma?
Początkujący
 
Od: 12 sty 2013, 01:23
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2.0D 06r 143km dpf

Postprzez Marekz6` » 14 sty 2013, 20:42

Witam,

Dzisiaj padła diagnoza. Pasek rozrządu przeskoczył o dwa ząbki. Powodem była niedokręcona rolka napinająca (przykręcona do obudowy pompy oleju). Wyżłobiła wielki otwór w miejscu gdzie powinna być dokręcona. Co mogło być powodem takiej usterki? Stawiam, że błąd leży po stronie mechanika, który kiedyś zakładał rozrząd, a może wadliwych części? Na pewno muszę kupić pompę olejową, ponieważ nie da się tego naprawić i pewnie nowy rozrząd. Poniżej zdjęcie awarii.
Załączniki
IMAG0310.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Enduro » 14 sty 2013, 21:39

Marekz6` napisał(a):...Stawiam, że błąd leży po stronie mechanika, który kiedyś zakładał rozrząd,...

ja tez, chociaz jest pytanie, ile przejechales kilometrow po tej wymianie..?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 14 sty 2013, 21:51

Tak jak pisałem kilka postów wyżej 40 tys. Chwyciłem za telefon żeby "podziękować" fachowcom, którzy tak spieprzyli robotę. Tylko 4 lata temu była wymiana to mogę im co najwyżej nawrzucać...
Mój mechanik pierwszy raz widzi coś takiego. Te moje stuki to pewnie od goniącego paska.
Mam pytanie Ednuro, a nawet dwa:
1. Jest szansa nawiercić ten otwór i ratować pompe olejową. Czy szukać używki?
2. Czy ten mój rozrząd nadaje się do czegoś, czy trzeba kupić nowe części?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez Enduro » 14 sty 2013, 22:01

nie bedzie prosto aby nawiercic nowy otwor i zachowac osiowosc a jak jej nie bedzie, to pasek bedzie zlatywal. <glupek2>
polecam wymienic pasek itp.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marekz6` » 15 sty 2013, 13:37

Mam pytanie, czy jest możliwość zdemontowania pompy olejowej bez wyciągania silnika.
Może macie jakieś pomysły ja to wyjąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez tadziol » 15 sty 2013, 14:05

Marekz6` napisał(a):1. Jest szansa nawiercić ten otwór i ratować pompe olejową. Czy szukać używki?

w rozmowie telefonicznej radziłem wymieniać pompę.nie ufasz mi ?
Marekz6` napisał(a):Mam pytanie, czy jest możliwość zdemontowania pompy olejowej bez wyciągania silnika.
Może macie jakieś pomysły ja to wyjąć?

no niestety czeka Cię wyciąganie całego zespołu napędowego silnik +skrzynia.
pompa jest przykręcona do bloku i pod "plastrem" alu łączącym blok i miskę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Marekz6` » 15 sty 2013, 14:59

Dzięki za odpowiedź. Czy nie ufam? Ufam! Wczoraj miałem takiego doła, że mogło mi coś umknąć :( .

Mam upatrzoną pompę olejową. Możecie powiedzieć na co zwrócić uwagę, żeby mieć pewność że jest ona sprawna? Pewnie trzeba zobaczyć czy nie ma luzów oraz czy koło zębate nie jest uszkodzone. Jak macie jakieś wskazówki to proszę o info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez marooo9 » 24 sty 2013, 12:46

Witam,

dodaje zdjecie tego kola na walku rozrzadu co napedza vacum i pompe wspomagania
wraz z dokladnym widokiem klina ktory jest sciety

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 4 lut 2013, 23:09 przez marooo9, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 23:31
Posty: 22
Auto: M6 Kombi 2.0 MZR-CD

Postprzez wlokamar » 24 sty 2013, 23:41

ela323f napisał(a):Re: nie odpala – bład czujnika położenia wału (mazda 6 2003 121)

Post przez ela323f » 6 sty 2013, 23:47
Sprawdz czy niewytarl sie klin. Ja mialem t


W jaki sposób spawdzić czy niewytarl sie klin ?
wlokamar
 

Postprzez Marekz6` » 4 lut 2013, 13:01

Witam,

Mój koszmar z zepsutym samochodem nadal trwa. Dzisiaj po zamontowaniu pompy olejowej i poskręcaniu wszystkiego do kupy okazało się że pompa olejowa, którą zakupiłem strasznie hałasuje, wygląda na uszkodzoną. :(

Jaka jest możliwość sprawdzenia tego elementu przed montażem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 16:25
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel

Postprzez igorex007 » 7 lut 2013, 19:01

a co jesli rozżąd jest dobrze ustawiony bo skasowaniu błedów auto dalej nie odpala ??

mam mazde 6 2,0 citd 121 km z 2004 roku
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 15:29
Posty: 9
Skąd: Łowicz i praca w delegacji
Auto: Mazda 6 Sport Wagon grudzień 2004
2.0 l Diesel 16/OHC Turbo 121 KM RF-5C

Postprzez Krzysztof55 » 18 kwi 2013, 21:12

Mam problem z uruchomieniem mojej Mazdy ,po wymianie zaworu pompy paliwowej.Odpala po czym po zgaszeniu auta,nie chcę już odpalić.Czy ma też wpływ czujnik położenia wału.
Krzysztof55
 

Postprzez Leoo » 19 kwi 2013, 21:00

Krzysztof55 napisał(a):Mam problem z uruchomieniem mojej Mazdy ,po wymianie zaworu pompy paliwowej.

Rozumiem, że chodzi o zawór SCV?
Element był wymieniony na nowy?
Jakie były powody jego wymiany?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez gregor_z » 4 lis 2013, 16:41

Witam, czy zwykłemu laikowi niemechanikowi, uda się samemu wykręcić czujnik położenia wału korbowego? Mam problem z odpalaniem auta, a w sieci znalazłem filmik, jak mogę sprawdzić ten czujnik. Jak się do tego zabrać? Pzdr.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez adriang » 23 gru 2013, 23:47

Witam, czy po ścięciu wyżej opisywanego klina nastąpił u kolegów zanik wspomagania kierownicy i brak hamulca? Jadąc 2 dni temu, jakieś 500m od domu coś delikatnie zazgrzytało i straciłem całkowicie wspomaganie i hamulec. Dodam jeszcze że miałem również problemy z odpaleniem Mazdy, czasem autko paliło od razu, czasem dłużej zakręciło i się trochę zająkło po czym dopiero zaskakiwało, myślałem że to aku ale widzę że chyba byłem w błędzie. Odczytałem błędy moim Elmem i jest właśnie jeden tutaj opisywany:

P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu – niski sygnał wejściowy.

Jaki jest orientacyjny koszt uporania się z tym ściętym klinem?

Czy w ogóle w dobrą usterkę celuję ?

Możecie polecić ten serwis http://www.mazvagtech.pl/ jeśli chodzi o Mazdy 6 ?

Pozdrawiam :)
Ostatnio edytowano 24 gru 2013, 00:18 przez adriang, łącznie edytowano 2 razy
Using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:02
Posty: 34
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))

Postprzez bieski » 23 gru 2013, 23:56

adriang napisał(a):Możecie polecić ten serwis http://www.mazvagtech.pl/ jeśli chodzi o Mazdy 6 ?

Ja polecam ;)
Właściciel tego warsztatu jest autorem jednego z naszych poradników:
viewtopic.php?f=97&t=62239
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez tennae » 7 kwi 2014, 12:05

Hej,
ostatnio miałem problem z zapłonem Mazdy.
Auto kręciło, kręciło i nie odpaliło.
Po paru godzinach spróbowałem jeszcze raz odpalić i odpaliła od razu.
Wyskoczył jednak błąd. Po podpięciu pod komputer pokazał się błąd P0337 (Czujnik A położenia wału korbowego – niska wartość sygnału)
Podejrzewam, że owy czujnik został uszkodzony.
Na allegedrogo widziałem czujniki używane od 50zł i nowe za ok 200zł.
Chciałbym kupić i wymienić takowy czujnik, lecz nie mam pojęcia gdzie on się dokładnie znajduje.
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć lokalizację czujnika?
Dziękuję z góry za wszelaką pomoc :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2013, 12:15
Posty: 12
Auto:

Postprzez Leoo » 7 kwi 2014, 21:41

tennae napisał(a):Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć lokalizację czujnika?

Znajduje się tuż obok napinacza paska rozrządu.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez brodaM6 » 21 paź 2014, 07:03

Marekz6` napisał(a):Witam,

Mój koszmar z zepsutym samochodem nadal trwa. Dzisiaj po zamontowaniu pompy olejowej i poskręcaniu wszystkiego do kupy okazało się że pompa olejowa, którą zakupiłem strasznie hałasuje, wygląda na uszkodzoną. :(

Jaka jest możliwość sprawdzenia tego elementu przed montażem?

A kto kupuje takie rzeczy używane to trzeba sie dobrze zastanowić :>
Jak to mówią chytry traci 2x ,chciał kolega tanie to ma <nie powiem>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6