nie odpala – błąd czujnika położenia wału
Kurcze nigdzie nie mogę namierzyć schematu sterowania silnika do tego typy RF7J 143km 05-07r.Od tej starszej nie pasi-Może ktoś coś ma?
- Od: 12 sty 2013, 01:23
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2.0D 06r 143km dpf
Witam,
Dzisiaj padła diagnoza. Pasek rozrządu przeskoczył o dwa ząbki. Powodem była niedokręcona rolka napinająca (przykręcona do obudowy pompy oleju). Wyżłobiła wielki otwór w miejscu gdzie powinna być dokręcona. Co mogło być powodem takiej usterki? Stawiam, że błąd leży po stronie mechanika, który kiedyś zakładał rozrząd, a może wadliwych części? Na pewno muszę kupić pompę olejową, ponieważ nie da się tego naprawić i pewnie nowy rozrząd. Poniżej zdjęcie awarii.
Dzisiaj padła diagnoza. Pasek rozrządu przeskoczył o dwa ząbki. Powodem była niedokręcona rolka napinająca (przykręcona do obudowy pompy oleju). Wyżłobiła wielki otwór w miejscu gdzie powinna być dokręcona. Co mogło być powodem takiej usterki? Stawiam, że błąd leży po stronie mechanika, który kiedyś zakładał rozrząd, a może wadliwych części? Na pewno muszę kupić pompę olejową, ponieważ nie da się tego naprawić i pewnie nowy rozrząd. Poniżej zdjęcie awarii.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Marekz6` napisał(a):...Stawiam, że błąd leży po stronie mechanika, który kiedyś zakładał rozrząd,...
ja tez, chociaz jest pytanie, ile przejechales kilometrow po tej wymianie..?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tak jak pisałem kilka postów wyżej 40 tys. Chwyciłem za telefon żeby "podziękować" fachowcom, którzy tak spieprzyli robotę. Tylko 4 lata temu była wymiana to mogę im co najwyżej nawrzucać...
Mój mechanik pierwszy raz widzi coś takiego. Te moje stuki to pewnie od goniącego paska.
Mam pytanie Ednuro, a nawet dwa:
1. Jest szansa nawiercić ten otwór i ratować pompe olejową. Czy szukać używki?
2. Czy ten mój rozrząd nadaje się do czegoś, czy trzeba kupić nowe części?
Mój mechanik pierwszy raz widzi coś takiego. Te moje stuki to pewnie od goniącego paska.
Mam pytanie Ednuro, a nawet dwa:
1. Jest szansa nawiercić ten otwór i ratować pompe olejową. Czy szukać używki?
2. Czy ten mój rozrząd nadaje się do czegoś, czy trzeba kupić nowe części?
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
nie bedzie prosto aby nawiercic nowy otwor i zachowac osiowosc a jak jej nie bedzie, to pasek bedzie zlatywal.
polecam wymienic pasek itp.
pozdr.
E
polecam wymienic pasek itp.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Marekz6` napisał(a):1. Jest szansa nawiercić ten otwór i ratować pompe olejową. Czy szukać używki?
w rozmowie telefonicznej radziłem wymieniać pompę.nie ufasz mi ?
Marekz6` napisał(a):Mam pytanie, czy jest możliwość zdemontowania pompy olejowej bez wyciągania silnika.
Może macie jakieś pomysły ja to wyjąć?
no niestety czeka Cię wyciąganie całego zespołu napędowego silnik +skrzynia.
pompa jest przykręcona do bloku i pod "plastrem" alu łączącym blok i miskę.
Dzięki za odpowiedź. Czy nie ufam? Ufam! Wczoraj miałem takiego doła, że mogło mi coś umknąć .
Mam upatrzoną pompę olejową. Możecie powiedzieć na co zwrócić uwagę, żeby mieć pewność że jest ona sprawna? Pewnie trzeba zobaczyć czy nie ma luzów oraz czy koło zębate nie jest uszkodzone. Jak macie jakieś wskazówki to proszę o info.
Mam upatrzoną pompę olejową. Możecie powiedzieć na co zwrócić uwagę, żeby mieć pewność że jest ona sprawna? Pewnie trzeba zobaczyć czy nie ma luzów oraz czy koło zębate nie jest uszkodzone. Jak macie jakieś wskazówki to proszę o info.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
ela323f napisał(a):Re: nie odpala – bład czujnika położenia wału (mazda 6 2003 121)
Post przez ela323f » 6 sty 2013, 23:47
Sprawdz czy niewytarl sie klin. Ja mialem t
W jaki sposób spawdzić czy niewytarl sie klin ?
-
wlokamar
Witam,
Mój koszmar z zepsutym samochodem nadal trwa. Dzisiaj po zamontowaniu pompy olejowej i poskręcaniu wszystkiego do kupy okazało się że pompa olejowa, którą zakupiłem strasznie hałasuje, wygląda na uszkodzoną.
Jaka jest możliwość sprawdzenia tego elementu przed montażem?
Mój koszmar z zepsutym samochodem nadal trwa. Dzisiaj po zamontowaniu pompy olejowej i poskręcaniu wszystkiego do kupy okazało się że pompa olejowa, którą zakupiłem strasznie hałasuje, wygląda na uszkodzoną.
Jaka jest możliwość sprawdzenia tego elementu przed montażem?
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Mam problem z uruchomieniem mojej Mazdy ,po wymianie zaworu pompy paliwowej.Odpala po czym po zgaszeniu auta,nie chcę już odpalić.Czy ma też wpływ czujnik położenia wału.
-
Krzysztof55
Witam, czy zwykłemu laikowi niemechanikowi, uda się samemu wykręcić czujnik położenia wału korbowego? Mam problem z odpalaniem auta, a w sieci znalazłem filmik, jak mogę sprawdzić ten czujnik. Jak się do tego zabrać? Pzdr.
- Od: 16 wrz 2010, 22:24
- Posty: 23
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004
Witam, czy po ścięciu wyżej opisywanego klina nastąpił u kolegów zanik wspomagania kierownicy i brak hamulca? Jadąc 2 dni temu, jakieś 500m od domu coś delikatnie zazgrzytało i straciłem całkowicie wspomaganie i hamulec. Dodam jeszcze że miałem również problemy z odpaleniem Mazdy, czasem autko paliło od razu, czasem dłużej zakręciło i się trochę zająkło po czym dopiero zaskakiwało, myślałem że to aku ale widzę że chyba byłem w błędzie. Odczytałem błędy moim Elmem i jest właśnie jeden tutaj opisywany:
P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu – niski sygnał wejściowy.
Jaki jest orientacyjny koszt uporania się z tym ściętym klinem?
Czy w ogóle w dobrą usterkę celuję ?
Możecie polecić ten serwis http://www.mazvagtech.pl/ jeśli chodzi o Mazdy 6 ?
Pozdrawiam
P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu – niski sygnał wejściowy.
Jaki jest orientacyjny koszt uporania się z tym ściętym klinem?
Czy w ogóle w dobrą usterkę celuję ?
Możecie polecić ten serwis http://www.mazvagtech.pl/ jeśli chodzi o Mazdy 6 ?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 24 gru 2013, 00:18 przez adriang, łącznie edytowano 2 razy
Using Tapatalk
- Od: 26 paź 2013, 14:02
- Posty: 34
- Skąd: Jaworzno
- Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))
adriang napisał(a):Możecie polecić ten serwis http://www.mazvagtech.pl/ jeśli chodzi o Mazdy 6 ?
Ja polecam
Właściciel tego warsztatu jest autorem jednego z naszych poradników:
viewtopic.php?f=97&t=62239
Hej,
ostatnio miałem problem z zapłonem Mazdy.
Auto kręciło, kręciło i nie odpaliło.
Po paru godzinach spróbowałem jeszcze raz odpalić i odpaliła od razu.
Wyskoczył jednak błąd. Po podpięciu pod komputer pokazał się błąd P0337 (Czujnik A położenia wału korbowego – niska wartość sygnału)
Podejrzewam, że owy czujnik został uszkodzony.
Na allegedrogo widziałem czujniki używane od 50zł i nowe za ok 200zł.
Chciałbym kupić i wymienić takowy czujnik, lecz nie mam pojęcia gdzie on się dokładnie znajduje.
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć lokalizację czujnika?
Dziękuję z góry za wszelaką pomoc
ostatnio miałem problem z zapłonem Mazdy.
Auto kręciło, kręciło i nie odpaliło.
Po paru godzinach spróbowałem jeszcze raz odpalić i odpaliła od razu.
Wyskoczył jednak błąd. Po podpięciu pod komputer pokazał się błąd P0337 (Czujnik A położenia wału korbowego – niska wartość sygnału)
Podejrzewam, że owy czujnik został uszkodzony.
Na allegedrogo widziałem czujniki używane od 50zł i nowe za ok 200zł.
Chciałbym kupić i wymienić takowy czujnik, lecz nie mam pojęcia gdzie on się dokładnie znajduje.
Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć lokalizację czujnika?
Dziękuję z góry za wszelaką pomoc
- Od: 29 kwi 2013, 12:15
- Posty: 12
- Auto: –
Marekz6` napisał(a):Witam,
Mój koszmar z zepsutym samochodem nadal trwa. Dzisiaj po zamontowaniu pompy olejowej i poskręcaniu wszystkiego do kupy okazało się że pompa olejowa, którą zakupiłem strasznie hałasuje, wygląda na uszkodzoną.
Jaka jest możliwość sprawdzenia tego elementu przed montażem?
A kto kupuje takie rzeczy używane to trzeba sie dobrze zastanowić
Jak to mówią chytry traci 2x ,chciał kolega tanie to ma
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6