Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez krzych » 1 wrz 2014, 21:38

krystian77 napisał(a):1. PCM oblicza ilość popiołu w filtrze cząstek stałych silnika wysokoprężnego zgromadzonych na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia gazów spalinowych.

Wiesz może gdzie ten czujnik jest? W ogóle post bardzo trafiony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez dobrzyn22 » 2 wrz 2014, 08:55

a nie na podstawie różnicy ciśnień z dwóch czujników – przed i za filtrem <co?>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez krystian77 » 2 wrz 2014, 09:24

Z filtru wychodzą dwie metalowe rurki, jedna przed, za DPF. Sam czujnik jest połączony z tymi rurkami za pomocą gumowych wężyków. Ja u siebie w M6 GH widzę te rurki i gumowe wężyki z tyłu silnika. Sam czujnik jest umieszczony w okolicach spodu akumulatora/sprzęgła.
Mazda mierzy różnicę ciśnień. Ma to swoje uzasadnienie ponieważ pomiar różnicy ciśnień jest obarczony o wiele mniejszym błędem pomiarowym. Pomijając nawet błędy nieliniowości czujników, nawet przy ciśnieniu atmosferycznym wartość błędu pomiarowego na poziomie powiedzmy 1% wynosiła by 1kPa. Porównując ciśnienie za pomocą dwóch czujników robi się nam błąd pomiarowy na poziomie 2kPa.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez Janusz626 » 2 wrz 2014, 13:03

... i różnica cisnienia przeliczania jest na ilość popiołu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez karolina89 » 2 wrz 2014, 14:25

Może napisze jaka diagnoza była w Mojej Madzi....;/;/;/jak mi to powiedział mechanik " na chłopski rozum Kobiecie:p" poprostu "wydmuchało uszczelke pod głowicą, i olej zniknął i znalazł sie w DPF....dlatego Filtr cząstek stałych był przytkany, i co sie z tym wiąże te trzy kontrolki świecące;/ litr oleju tylko bylo, dobrze, że silnika nie zatarło;/;/ takiego mi psikusa Madzia zrobiła na urlopie:)
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 11:16
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: mazda 6 2.0 disel 143 kM rok produkcji 2006

Postprzez Riki » 2 wrz 2014, 14:37

i co? robiłaś już tę uszczelkę pod glowica?

podjedź do kolegi kierownik (Kraków) to Ci zerknie o co kaman
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez krystian77 » 2 wrz 2014, 14:40

Janusz626 napisał(a):... i różnica cisnienia przeliczania jest na ilość popiołu ??

krystian77 napisał(a):PCM oblicza ilość popiołu w filtrze cząstek stałych silnika wysokoprężnego zgromadzonych na podstawie sygnału z czujnika ciśnienia gazów spalinowych.

Powyższe zdanie to kopia zdania z instrukcji serwisowej przetłumaczona przez translatora google. Nie jestem lingwistą więc pozostawiłem tak jak zaproponowało google.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez karolina89 » 5 wrz 2014, 17:46

Riki napisał(a):i co? robiłaś już tę uszczelkę pod glowica?

podjedź do kolegi kierownik (Kraków) to Ci zerknie o co kaman


no musiałam zrobić:) Bo byłam wtedy na urlopie i musiałam jakoś wrócić do Krakowa:) tylko teraz pytanie mi się nasuwa...czy to poprostu zużycie materiału i dlatego tą uszczelkę trafiło... czy jakaś przyczyna tego musi być?? traumę mam po tym urlopie i tej usterce Madzi;p;p jak wsiadam za kierowinicę, to się tylko modle żeby mi się żadne kontrolki już nie zaświeciły hehe
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 11:16
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: mazda 6 2.0 disel 143 kM rok produkcji 2006

Postprzez krzych » 5 wrz 2014, 21:10

Teoretycznie po wymianie uszczelki powinno być lepiej jeśli zgodnie ze sztuką zrobili, więc na razie niczym się nie przejmuj, ale obserwować samochód zawsze jest dobrze – nawet zdrowy :) (byle nie panikować :D)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez vizslar » 14 wrz 2014, 18:40

Witam wszystkich.

Podpiąłem się pod temat (z podobnym problem), żeby nie zaśmiecać forum kolejnym tematem. Przejdę do rzeczy: Kupiłem kilka miesięcy temu Mazde 6 (a jakże inaczej :), 2007 rok, 2-litrowy Diesel 143-konny, z przebiegiem 123tys., z prywatnej ręki od Niemca. Nie robiłem dwumasy, bo jeszcze jej nie słychać, dałem do zrobienia wymianę oleju (Dexelia-ELF) z wyczyszczeniem miski olejowej (przy przebiegu ok. 124k). Serwis na Pomorzu. Podczas jazd cały czas wszystko ok. Od tego czasu zrobiłem na nim 7 tys. km. Tankowałem paliwo wyłącznie na "renomowanych" stacjach (typu BP, Orlen etc.). Większość tych 7k przebiegu to autostrady lub drogi szybkie. Zawsze staram się mieć średnią powyżej 2k obrotów. Tydzień temu trasa z Pomorza na Sląsk, wczoraj do Niemiec (900 km) z średnią 140-150 kmh.

I od ostatniego wyjazdu się zaczęło: Wyjazd: Tankowanie Orlen (ultimate Diesel), kolejne tankowanie (normalny Diesel) za Odrą przy 1/4 baku. Nie minęło 20-30km od tego tankowania, jak zapaliła mi się kontrolka DPF. Migająca. Zrobiłem przerwę, sprawdzałem czy coś nie leci z rury, ale wszystko ok, Próbowałem na trasie mocniejszych przyspieszeń, też wszystko ok, ale dla świętego spokoju pozostałe 200 km dojechałem przy średniej 120 kmh.

Pytanie: Co z tym cholerstwem jest, skoro staram się jeździć tak jak "trzeba" ?. Wchodzi tu opcja innego paliwa ?, czy jakieś zaszłości od poprzedniego właściciela ?. Za wszystkie uwagi będę wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2014, 14:21
Posty: 8
Auto: M6, 2007, 2.0, 143KM, GY1, A+

Postprzez krystian77 » 14 wrz 2014, 19:52

Kilka postów wcześniej opisałem wszystkie przypadki migania kontrolki DPF(na poprzedniej stronie w tym temacie). Myślę że znajdziesz tam odpowiedź. Ale wygląda to na inspekcję olejową :) Gdzie wymieniałeś olej? Jeśli to był by DPF to już byś miał MIL=ON – tak mi się wydaje.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez smile » 14 wrz 2014, 22:28

1. Odczytać błędy.
2. Sprawdzić poziom oleju.

To cholerstwo to Twój samochód... :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez vizslar » 15 wrz 2014, 09:53

Dzięki za odzew.. Olej wymieniany pod Wejherowem (Bolszewo) w dosyć dużym warsztacie z diagnostyką. Nie znam okolicy, znajoma tam wymienia, stąd innej możliwości w miarę szybko nie miałem. Olej "Elf 5W30" wymieniany 5k km temu. Sprawdzałem właśnie bagnet. 1cm powyżej F. Sporo poniżej X. Jutro jadę odczytać błędy. Dla wymiany doświadczeń opiszę : )
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2014, 14:21
Posty: 8
Auto: M6, 2007, 2.0, 143KM, GY1, A+

Postprzez krystian77 » 15 wrz 2014, 11:18

Poziom na bagnecie nie ma nic wspólnego z inspekcją olejową w PCM. Może Ci źle wykasowali, lub w ogóle nie próbowali kasować. Co do oleju ten ELF spełnia normy ACEA C1? Nie lepiej Mazda Dexelia DPF 5W30?
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez vizslar » 15 wrz 2014, 21:47

Krystian77.. Czytam i czytam.. i wszystko na to wskazuje, że nieskasowana inspekcja. Niestety nie miałem o tym pojęcia. Dokształcam się dopiero w "problematyce" Mazdy: ). Jutro wypróbuję ów polecany sposób z kabelkiem (pin pod maską i masa + 5x gaz). Jak nie.. zostanie wizyta w Mazdzie lub Fordzie. Doczytałem nieco. Mam nadzieję, że miganie zniknie. Dzięki bardzo za informacje. Jak to mi wypali, spadnie kamień z serca : )

Dopisano 16 wrz 2014, 09:35:

Problem migającej kontrolki DPF minął. Wygląda na to, że faktycznie nieskasowana inspekcja (olejowa). Odczytałem w warsztacie błąd (P2459), podpiąłem kabelek wg. opisu, machnąłem nogą 5x po gazie i wszystko gra (póki co: ). Zastanawiam się jeszcze nad regulacją (wg. tej samej strony www) wtryskiwaczy. Obawą napawa mnie jedynie to, czy coś się "przestawi". Wyższe spalanie etc. Póki co spala dobrze, o ok. 0,4L mniej niż wg. wskazań komputera. Gdyby nie wasze obszerne informacje na forum, mogłoby być niepotrzebnie kosztownie. Dzięki krystian77.
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2014, 14:21
Posty: 8
Auto: M6, 2007, 2.0, 143KM, GY1, A+

Postprzez Frodo » 17 wrz 2014, 15:02

Ten sam problem spotkał i mnie dzisiaj w trasie szczecin- gorzów – szczecin.
Dwa dni temu wymienialem olej i wszystkie filtry, mialem od razu skasowac inspekcje ale pomyslalem, ze zrobie to kiedy indziej. Dzisiaj natomiast stanalem na stacji BP na mop Sitno, ledwo przejechalem 25 km i kontrolka dpf sie pojawila na stale a potem zaczela mrugac. Mysle sobie to pewnie insp. Olejowa i jade dalej.... Ale, pare minut pozniej wyczuwalny tryb awaryjny plus kontrolka kontroli trakcji i silnika. Stanalem na kolejnym mopie i skasowalem insp. Olejowa (oczywiscie sprawdzilem olej i inne plyny) temperatura plynu chlodniczego idealna (jest dobrze pomyslalem) <spoko> . No i w koncu doszlo do mnie, ze mam do czynienia z zapchaniem filtra. Ze bylem na trasie to doczlapalem sie do tesco w gorzowie i zakupilem klemy rozruchowe i nozyk, jedna koncowke kabla ucialem i zarobilem no i na placu tesco przyszlo mi wymusic oczyszczanie. Godzina czasu, potem skasowanie dpfu rowniez kabelkiem a nastepnie odlaczenie aku w celu usuniecia kontrolek trakcji i silnika. Auto jak nowe. No i troche kasy w kieszeniu (minus klema i nozyk).
Pozdrawiam. <spoko>

Vizslar – kalibracja wtryskow pomoze na chwile jako, ze jest to uklad adaptacyjny. (Dostosowuje sie do nowych warunkow pracy). Np. Wymieniasz podkladki pod wtryskami albo oczyszczasz dpf to wtedy mozna zrobic sobie kalibracje wtryskiwaczy. Z czasem i tak dostosuja sie one do nowych warunkow, kalibracja to tylko przyspieszenie tego stanu. Robilem juz kilka razy, po wymianie podkladek pomoglo, bo silnik caly czasp racuje tak jak swiezo po kalibracji.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2013, 18:08
Posty: 5
Skąd: Szczecin / Nowogard
Auto: Mazda 6 FL 2.0 CiTD 2007 121

Postprzez Janusz626 » 17 wrz 2014, 15:15

Frodo, ale tobie jednak coś przyczyniło się do zapchania dpf u....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Frodo » 17 wrz 2014, 16:16

No wlasnie nie za bardzo wiem co, jesli sytuacja sie powtorzy to na 100 procent trzeba bedzie szukac czegos powazniejszego. Mam tylko nadzieje, ze to cos z paliwem, mialem pusty bak, zatankowalem na trasie i za chwile zaczely sie problemy. Sklad dodatkow do paliwa ma ogromne znaczenie na jakosc mieszanki a co za tym idzie spalin. Olej mam w normie, dwa dni temu wymienialem na dexelie 5w30 od mazdy. Na razie nie przybywa. Filtry wszystkie wymienione. Zadnych wyciekow na bloku silnika nie widac. Jak sytuacja sie powtorzy to czeka mnie sporo szukania. Przy odrobinie czasu sprawdze sygnaly z czujnikow obciazenia i regulacji mieszanki oraz wtryski jak bede regulowal luzy. Wtedy moze wyjdzie cos podejrzanego.
Początkujący
 
Od: 29 paź 2013, 18:08
Posty: 5
Skąd: Szczecin / Nowogard
Auto: Mazda 6 FL 2.0 CiTD 2007 121

Postprzez vizslar » 18 wrz 2014, 00:32

Frodo: Nie robiłem jednak owej "chałupniczej" kalibracji. Myślę, że zostawię to komuś z głową. Na załatwienie (kabelkiem) migającego DPF skusiłem się po przeczytanych postach, telefonie do mechanika i sugestii na sprawdzenie poziomu oleju i odczytaniu błędu. W trakcie migania DPF nie miałem spadku mocy. Te same przyspieszenia, te same osiągi. Ostatnia wymiana oleju poprzedniego właściciela przy 109k, moja tego lata przy ok. 125k. Teraz mam niecałe 132k km. Minęło zatem ok. 22-23 tys. km od tamtej wymiany (w serwisie Mazdy). Na to wygląda, że ostatnim razem tego nie skasowali. W piątek mam wyjazd na ok. 280km w jedną stronę. Zobaczę co będzie się działo. Mam nadzieję, że kolorowe światełka zobaczę dopiero pod koniec grudnia na choince ; )
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2014, 14:21
Posty: 8
Auto: M6, 2007, 2.0, 143KM, GY1, A+

Postprzez Superjogurt » 18 wrz 2014, 15:52

Mam nadzieję, że to pomoże:

Też miałem problem z migającą kontrolką DPF, też nie wiązało się to ze spadkiem mocy silnika i była to jedyna zapalająca się lampka na desce rozdzielczej.

Będąc ostatnio przy okazji w Zielonej Górze postanowiłem sprawdzić błędy oraz stan zapełnienia DPF-u w ASO.
Okazało się, że DPF jest OK, natomiast wykryto problem z wtryskiwaczami – 2 leją jak szalone. To też wpływa na większą ilość spalin oraz emisję sadzy, której może być na tyle dużo, że czujniki w DPFie odczytują to jako zapchanie filtra – ergo migająca lampka.

Łatwo to sprawdzić jadąc w trasie i przy wysokich biegach wcisnąć gaz do dechy. Lampka DPF-u powinna się zapalić po dłuższej lub krótszej chwili.

W moim odczuciu cały problem tkwi w mieszance spalanej w silniku – im więcej problemów z mieszanką, szczególnie pod kątem produkcji sadzy, tym częściej będzie nam się ta migająca lampka zapalać.

Od czasu wizyty w ASO staram się gwałtownie nie przyspieszać, szczególnie na wyższych biegach. Metoda działa, migającej lampki nie widziałem od bardzo długiego czasu. W międzyczasie zbieram kupę kasy na zrobienie wtrysków...

Jeśli lampka pali się od razu po odpaleniu silnika – jest to inspekcja oleju, można ją usunąć łatwo kabelkiem.

EDIT: zapomniałem wspomnieć o wykrytym błędzie zbyt niskiego ciśnienia turbo P0299, co poniekąd też nie pomaga w utrzymaniu optymalnego składu mieszanki...
Początkujący
 
Od: 7 maja 2014, 11:02
Posty: 7 (1/0)
Skąd: Gubin
Auto: Mazda 6, 2006, 143KM, RF-7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6