Strona 1 z 1

Pokrycie kosztów wymany zaworu SCV przez Mazdę?

PostNapisane: 17 sty 2010, 22:06
przez melass
Wyczytalem na ang stronie że MAZDA pokrywa 60 % kosztów za wadliwy SCV ! Cytuje:

"Failure of suction valve in the fuel tank lifter pump of diesels leads to stalling. Faulty batch of valves in 2003 build cars. Mazda has offered 60% of the parts cost."

Wie któs więcej o tym?

PostNapisane: 19 sty 2010, 22:09
przez melass

PostNapisane: 19 sty 2010, 22:41
przez Smaszcz
Po pierwsze primo- to nie jest są żadne wiążące informacje. Być może jakieś akcje lokalnych dealerów. Wymiana SCV w każdym razie nie jest objęta akcją serwisową Mazdy ( choć powinna);
Po drugie primo – cena wymiany SCV w serwisie ASO w Polsce jest zbójecka, sam zawór SCV, jak się swego czasu dowiadywałem był kole 1.500 PLN + wymiana! ( w ASO w UK – pewnie zabójcza). Z reguły ASO nie wymieniają jednak SCV – tylko proponują wymianę pompy wtryskowej, za kole 10.000 PLN. Jeżeli oferują pokrycie kosztów części w 60 proc.-to masz 4.000 PLN do zapłaty + robocizna ;P . Zaś w PL sam zawór kosztuje ok 500-600 PLN-ów, a wymiana-jak ktoś nie umie-kilkadziesiąt złotych... Kalkulację pozostawiamy zainteresowanym :]

PostNapisane: 19 sty 2010, 23:00
przez melass
Jutro jade do ASO po filtry więc zapytam co oni na to i dam znać...

PostNapisane: 19 sty 2010, 23:58
przez Riki
Smaszcz napisał(a):Wymiana SCV w każdym razie nie jest objęta akcją serwisową Mazdy ( choć powinna);


Dlaczego powinna? "006" padają bo auta mają odpowiednio wysokie przeloty... tutaj nie ma winy ani ze strony producenta auta, ani ze strony Denso. Forum czasem lubi tworzyć nowe teorie..... ;)

PostNapisane: 20 sty 2010, 08:38
przez Grzyby
Riki napisał(a):tutaj nie ma winy ani ze strony producenta auta, ani ze strony Denso

Ze strony producenta auta i owszem, ale z jakiegoś powodu Denso przestało produkować (a nawet wycofało serie 003 i 006) :)

PostNapisane: 21 sty 2010, 19:52
przez Jaksa
Panowie , "wieczne " jest tylko pioro ;)
Riki napisał(a): padają bo auta mają odpowiednio wysokie przeloty
Dokladnie , to samo uslyszalem w Denso...
Grzyby napisał(a):Ze strony producenta auta i owszem

Mario , Ty i tak powinienes sie cieszyc ze 2 paczki nalatales na jednym zaworze <lol>

PostNapisane: 22 sty 2010, 10:03
przez Smaszcz
Riki napisał(a):
Smaszcz napisał(a):Wymiana SCV w każdym razie nie jest objęta akcją serwisową Mazdy ( choć powinna);


Dlaczego powinna? "006" padają bo auta mają odpowiednio wysokie przeloty... tutaj nie ma winy ani ze strony producenta auta, ani ze strony Denso. Forum czasem lubi tworzyć nowe teorie..... ;)

Czy uważasz, że przelot 41 kkm, to juz przelot znaczny? ( Przy takim przebiegu był u mnie wymieniony SCV w Niemczech nr "003" ). Z ASO Niemieckiego wiem, że te zawory były wymieniane w wielu samochodach o małych przebiegach jeszcze na gwarancji. Denso w życiu nie przyzna się do wady fabrycznej felernej partii zaworów, skoro na tym zarabia. Nie słyszałem tez aby padł zawór o innych numerach niż 003 i 006. Może kotoś potwierdzi ten fakt na forum?
Zresztą tu http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=82779 przedsatwieciel Denso sam potwierdza modyfikacje zaworu i wycofanie partii 003 i 006 ( bez powodu???)

PostNapisane: 22 sty 2010, 10:09
przez Grzyby
Jaksa napisał(a):Mario , Ty i tak powinienes sie cieszyc ze 2 paczki nalatales na jednym zaworze

hmmm, i okazuje się że nie był uszkodzony ...
Na nowym miałem dzisiaj ten sam objaw :/

PostNapisane: 22 sty 2010, 11:23
przez Jaksa
Grzyby napisał(a):Na nowym miałem dzisiaj ten sam objaw
Dzisiaj non stop telefony dzwonią :D sporo szostek nie odpaliło

PostNapisane: 22 sty 2010, 11:44
przez Grzyby
Najgorsze jest to że mimo wymienionych filtrów i SCV, zalania lepszego paliwa z depresatorem ludzie dalej mają ten sam problem :|
Widziałeś Jarku ten temat? http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=89908

A może wiadomo co w takich przypadkach jest winowajcą?

PostNapisane: 22 sty 2010, 12:21
przez mądry
Jaksa napisał(a):Dzisiaj non stop telefony dzwonią zeby sporo szostek nie odpaliło

Dzisiaj jeszcze nie było tak tragicznie, z tego co synoptycy prezentują to porządny mróz dopiero przed nami. Wyobraź sobie co wtedy będzie się działo przy -25,-30stopniach mrozu <lol>

PostNapisane: 22 sty 2010, 12:31
przez Grzyby
mądry, problem występuje u kilku osób. I jest to conajmniej dziwne (teoretycznie wymienione elementy odpowiedzialne).
Reszta aut jak będzie miała tylko sprawne aku to odpali tak samo jak i przy -12.

PostNapisane: 22 sty 2010, 13:11
przez mądry
No sprawa wygląda dosyć dziwnie, ja mogę zasugerować może jakąś nieszczelność układu paliwowego (może się po prostu zapowietrza). Mam w domu forda mondeo w dieslu i ostatnio miałem duże problemu z uruchomianiem go, co się okazało w pompce paliwa pękł grzybek który zatrzymywał paliwo. Efektem było zapowietrzanie się układu paliwowego. Wiem że ford to nie mazda, ale piszę tylko o moim doświadczeniu tej zimy. A póki co (odpukać) madzia odpala przy -20 od strzału i nie leje żadnych dodatków do paliwa, tankuje bp ultimate i to wszystko.
Pozdrawiam