Strona 1 z 1

Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 4 sty 2010, 09:42
przez xaze
Parę dni temu po dłuższej jeździe dojechałem do świateł, zatrzymałem się a wspomniane kontrolki zapaliły się. Wcześniej miałem taki motyw ale trwało to jeden dzień, aż do teraz. Wtedy na najniższych obrotach w okolicach 1000 RPM, a teraz jest tak, że dopiero przy 1900 RPM gasną. Czy problem może leżeć w wilgoci i mrozie czy nie bardzo? Co mogę sprawdzić ewentualnie aby wyeliminować problem?

Pozdr!

PostNapisane: 4 sty 2010, 11:44
przez Don Corleone
xaze popraw temat na zgodny z regulaminem.

24h inaczej kosz.

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 20 lut 2010, 23:40
przez xaze
Witam,

Po części sprawy się wyjaśniły choć istnieje poważny problem! Co do kontrolki ładowania i oleju, to oczyszczenie alternatora i szczotek pomogła, a co do drugiego problemu to sprawa jest skomplikowana. A mianowicie: do vacuum pompy nie dochodzi olej i nie wiadomo dlaczego, przez co występuje brak uszczelnienia i pompa nie daje rady wygenerować odpowiedniego podciśnienia. Przyczyną może być pompa olejowa, która nie daje rady dopompować tam oleju albo zatkany obieg oleju poprzez oś dźwigienek zaworowych i wałek rozrządu. Czy ktoś miał taki problem i wie co to dokładnie może być???

Pozdr!

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 21 lut 2010, 18:39
przez krzych
Jak stwierdziles brak oleju w vacuum? Chodzi mi o objawy – hamulce? Swoja droga, niesprawnosc ukladu olejowego moze spowodowac bardzo nieprzyjemne rzeczy na ostatnim cylindrze zdaje sie (tak slyszalem), wiec ni ejezdzij za duzo jesli to prawda...

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 21 lut 2010, 19:10
przez kixi4
A sprawdzałeś smok olejowy czy nie jest zatkany? Dopóki tego nie wyjaśnisz lepiej nie jeździj autem, gdyż zatarło się już dużo silników przez zatkany smok... Powodem zatykania się smoka są nieszczelności na łączeniu wtrysk-głowica, gdyż podkładki pod wtryskami powinno się wymieniać co 30-40 tys km, a wielu użytkowników dopóki auto jeździ nie robi nic ;–)

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 21 lut 2010, 19:34
przez Norby
kixi4 napisał(a):A sprawdzałeś smok olejowy czy nie jest zatkany? Dopóki tego nie wyjaśnisz lepiej nie jeździj autem, gdyż zatarło się już dużo silników przez zatkany smok... Powodem zatykania się smoka są nieszczelności na łączeniu wtrysk-głowica, gdyż podkładki pod wtryskami powinno się wymieniać co 30-40 tys km, a wielu użytkowników dopóki auto jeździ nie robi nic ;–)


Przy brudnym smoku efekt będzie odwrotny: lampka oleju zapali się przy wyższych obrotach bo przytkany smok nie nadąży pobierać oleju z miski, natomiast na wolnych obrotach obieg oleju nie zostanie przerwany.

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 21 lut 2010, 19:36
przez Grzyby
Aby na pewno?

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 21 lut 2010, 19:46
przez kixi4
Możliwe,ale sprawdzić nie zaszkodzi.. Ale wydaję mi się, że przy wyższych obrotach pompa oleju wytworzy wyższe podciśnienie i co za tym idzie "wciągnie" więcej oleju co może "zaspokoić" kontrolkę ciśnienia oleju, która zapala się już i tak przy bardzo niskim ciśnieniu oleju, mogę się mylić tak tylko dedukuję.. Przeważnie (zależy od auta) 0,5-1 bar a normalne ciśnienie pracy jest pomiędzy 4 a nawet 12 bar (kiedyś w moim starym Renault Master 2000r 2,8dti założyłem zegar ciśnienia oleju i tam od 6 bar na wolnych, dochodziło do 10 bar przy najwyższych obrotach....)

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 21 lut 2010, 20:38
przez Norby
I co z tego, że pompa oleju wytworzy wyższe ciśnienie jak nie będzie miała czynnika którego nie poda w odpowiedniej ilości i czasie zapchany smok? Do samej pompy nie napłynie olej i już tam nastąpi przerwa co skutkuje zabłyśnięcie kontrolki ciśnienia oleju.

Grzyby – na pewno :)

Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 21 lut 2010, 23:06
przez Enduro
albo smok jest przytkany przez co za niskie jest cisnienie oleju w systemie
albo jakies zanieczyszczenie przytkalo przewody smarujace , ktore to dochodza do Vaku pompy
a i onamoze byc juz wyeksplatowana..
pozdr.
E.

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 22 lut 2010, 13:18
przez xaze
Smok czysty, 3 vaccum pompy monotwane i wszystko było ok przez chwilę przy każdej, gdy wstrzykiwany do niej był olej strzykawką przed montażem. Dziś się okaże czy to zatkane przewody. A pompą olejową tu się nie martwić??

Pozdr!

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 22 lut 2010, 14:32
przez Enduro
xaze napisał(a):Smok czysty, 3 vaccum pompy monotwane i wszystko było ok przez chwilę przy każdej, gdy wstrzykiwany do niej był olej strzykawką przed montażem. Dziś się okaże czy to zatkane przewody. A pompą olejową tu się nie martwić??
Pozdr!

mozesz sprawdzic czy pompa daje odp. cisnienie
przy 1000 obr/mni-1,5 ATM, przy 3000-> 3,5 ATM
a ja tu typuje na przytkany kanal olejowy w glowicy..
np. silikonem montazowym
pozdr.
E.

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 22 lut 2010, 14:43
przez xaze
Nie dochodzi olej, więc pompa nie jest uszczelna, a zatem ciężko będzie ją sprawdzić. Przy wszystkich pompach występuje ta sama sytuacja, czyli podciśnienie jest słabe. Właśnie w misie pływały kawałki silikonu, na który była misa olejowa montowana, więc mam nadzieję że to nie pompa olejowa!

Pozdr,
x

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 22 lut 2010, 15:42
przez Enduro
xaze napisał(a):Nie dochodzi olej, więc pompa nie jest uszczelna, a zatem ciężko będzie ją sprawdzić. Przy wszystkich pompach występuje ta sama sytuacja, czyli podciśnienie jest słabe. Właśnie w misie pływały kawałki silikonu, na który była misa olejowa montowana, więc mam nadzieję że to nie pompa olejowa!

Pozdr,
x

Nooo,
zgadza sie!
musisz dokladnie przejrzec glowice i skontrolowac kanaly olejowe...
pozdr
E.

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 22 lut 2010, 15:44
przez MAZVAGTECH
kixi4 napisał(a):gdyż podkładki pod wtryskami powinno się wymieniać co 30-40 tys km,
A po co? Podkladki wymienia sie wtedy gdy zachodzi taka potrzeba
xaze napisał(a):Nie dochodzi olej, więc pompa nie jest uszczelna, a zatem ciężko będzie ją sprawdzić.
Trzeba wyciagnac walek rozrzadu i wyczyscic kanaly olejowe Pompa vacum jes zasilana olejem wlasnie z walka rozrzadu Skoro olej do niej nie dochodzi to tam trzeba szukac przyczyny

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 22 lut 2010, 20:58
przez xaze
Udrożniony kanał olejowy rozwiązał problem:)
Dzięki za rady!
Pozdr!

Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 22 lut 2010, 22:23
przez Enduro
xaze napisał(a):Udrożniony kanał olejowy rozwiązał problem:)
Dzięki za rady!
Pozdr!

pompe rozebrales i tez oczysciłeś z brudów?
E.

Re: Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach –

PostNapisane: 23 lut 2010, 10:21
przez xaze
Ściągnięta została pokrywa głowic potem przedmuchane wałki rozrządu jak i kanały w głowicy.

Pozdr!