Świecenie kontrolki oleju i ładowania na niskich obrotach – w czym problem?

Postprzez xaze » 4 sty 2010, 09:42

Parę dni temu po dłuższej jeździe dojechałem do świateł, zatrzymałem się a wspomniane kontrolki zapaliły się. Wcześniej miałem taki motyw ale trwało to jeden dzień, aż do teraz. Wtedy na najniższych obrotach w okolicach 1000 RPM, a teraz jest tak, że dopiero przy 1900 RPM gasną. Czy problem może leżeć w wilgoci i mrozie czy nie bardzo? Co mogę sprawdzić ewentualnie aby wyeliminować problem?

Pozdr!
Ostatnio edytowano 4 sty 2010, 12:04 przez xaze, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 20 lis 2009, 19:02
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 136KM '02

Postprzez Don Corleone » 4 sty 2010, 11:44

xaze popraw temat na zgodny z regulaminem.

24h inaczej kosz.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez xaze » 20 lut 2010, 23:40

Witam,

Po części sprawy się wyjaśniły choć istnieje poważny problem! Co do kontrolki ładowania i oleju, to oczyszczenie alternatora i szczotek pomogła, a co do drugiego problemu to sprawa jest skomplikowana. A mianowicie: do vacuum pompy nie dochodzi olej i nie wiadomo dlaczego, przez co występuje brak uszczelnienia i pompa nie daje rady wygenerować odpowiedniego podciśnienia. Przyczyną może być pompa olejowa, która nie daje rady dopompować tam oleju albo zatkany obieg oleju poprzez oś dźwigienek zaworowych i wałek rozrządu. Czy ktoś miał taki problem i wie co to dokładnie może być???

Pozdr!
Początkujący
 
Od: 20 lis 2009, 19:02
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 136KM '02

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 18:39

Jak stwierdziles brak oleju w vacuum? Chodzi mi o objawy – hamulce? Swoja droga, niesprawnosc ukladu olejowego moze spowodowac bardzo nieprzyjemne rzeczy na ostatnim cylindrze zdaje sie (tak slyszalem), wiec ni ejezdzij za duzo jesli to prawda...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kixi4 » 21 lut 2010, 19:10

A sprawdzałeś smok olejowy czy nie jest zatkany? Dopóki tego nie wyjaśnisz lepiej nie jeździj autem, gdyż zatarło się już dużo silników przez zatkany smok... Powodem zatykania się smoka są nieszczelności na łączeniu wtrysk-głowica, gdyż podkładki pod wtryskami powinno się wymieniać co 30-40 tys km, a wielu użytkowników dopóki auto jeździ nie robi nic ;–)
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Norby » 21 lut 2010, 19:34

kixi4 napisał(a):A sprawdzałeś smok olejowy czy nie jest zatkany? Dopóki tego nie wyjaśnisz lepiej nie jeździj autem, gdyż zatarło się już dużo silników przez zatkany smok... Powodem zatykania się smoka są nieszczelności na łączeniu wtrysk-głowica, gdyż podkładki pod wtryskami powinno się wymieniać co 30-40 tys km, a wielu użytkowników dopóki auto jeździ nie robi nic ;–)


Przy brudnym smoku efekt będzie odwrotny: lampka oleju zapali się przy wyższych obrotach bo przytkany smok nie nadąży pobierać oleju z miski, natomiast na wolnych obrotach obieg oleju nie zostanie przerwany.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Grzyby » 21 lut 2010, 19:36

Aby na pewno?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kixi4 » 21 lut 2010, 19:46

Możliwe,ale sprawdzić nie zaszkodzi.. Ale wydaję mi się, że przy wyższych obrotach pompa oleju wytworzy wyższe podciśnienie i co za tym idzie "wciągnie" więcej oleju co może "zaspokoić" kontrolkę ciśnienia oleju, która zapala się już i tak przy bardzo niskim ciśnieniu oleju, mogę się mylić tak tylko dedukuję.. Przeważnie (zależy od auta) 0,5-1 bar a normalne ciśnienie pracy jest pomiędzy 4 a nawet 12 bar (kiedyś w moim starym Renault Master 2000r 2,8dti założyłem zegar ciśnienia oleju i tam od 6 bar na wolnych, dochodziło do 10 bar przy najwyższych obrotach....)
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Norby » 21 lut 2010, 20:38

I co z tego, że pompa oleju wytworzy wyższe ciśnienie jak nie będzie miała czynnika którego nie poda w odpowiedniej ilości i czasie zapchany smok? Do samej pompy nie napłynie olej i już tam nastąpi przerwa co skutkuje zabłyśnięcie kontrolki ciśnienia oleju.

Grzyby – na pewno :)
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Enduro » 21 lut 2010, 23:06

albo smok jest przytkany przez co za niskie jest cisnienie oleju w systemie
albo jakies zanieczyszczenie przytkalo przewody smarujace , ktore to dochodza do Vaku pompy
a i onamoze byc juz wyeksplatowana..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xaze » 22 lut 2010, 13:18

Smok czysty, 3 vaccum pompy monotwane i wszystko było ok przez chwilę przy każdej, gdy wstrzykiwany do niej był olej strzykawką przed montażem. Dziś się okaże czy to zatkane przewody. A pompą olejową tu się nie martwić??

Pozdr!
Początkujący
 
Od: 20 lis 2009, 19:02
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 136KM '02

Postprzez Enduro » 22 lut 2010, 14:32

xaze napisał(a):Smok czysty, 3 vaccum pompy monotwane i wszystko było ok przez chwilę przy każdej, gdy wstrzykiwany do niej był olej strzykawką przed montażem. Dziś się okaże czy to zatkane przewody. A pompą olejową tu się nie martwić??
Pozdr!

mozesz sprawdzic czy pompa daje odp. cisnienie
przy 1000 obr/mni-1,5 ATM, przy 3000-> 3,5 ATM
a ja tu typuje na przytkany kanal olejowy w glowicy..
np. silikonem montazowym
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xaze » 22 lut 2010, 14:43

Nie dochodzi olej, więc pompa nie jest uszczelna, a zatem ciężko będzie ją sprawdzić. Przy wszystkich pompach występuje ta sama sytuacja, czyli podciśnienie jest słabe. Właśnie w misie pływały kawałki silikonu, na który była misa olejowa montowana, więc mam nadzieję że to nie pompa olejowa!

Pozdr,
x
Początkujący
 
Od: 20 lis 2009, 19:02
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 136KM '02

Postprzez Enduro » 22 lut 2010, 15:42

xaze napisał(a):Nie dochodzi olej, więc pompa nie jest uszczelna, a zatem ciężko będzie ją sprawdzić. Przy wszystkich pompach występuje ta sama sytuacja, czyli podciśnienie jest słabe. Właśnie w misie pływały kawałki silikonu, na który była misa olejowa montowana, więc mam nadzieję że to nie pompa olejowa!

Pozdr,
x

Nooo,
zgadza sie!
musisz dokladnie przejrzec glowice i skontrolowac kanaly olejowe...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez MAZVAGTECH » 22 lut 2010, 15:44

kixi4 napisał(a):gdyż podkładki pod wtryskami powinno się wymieniać co 30-40 tys km,
A po co? Podkladki wymienia sie wtedy gdy zachodzi taka potrzeba
xaze napisał(a):Nie dochodzi olej, więc pompa nie jest uszczelna, a zatem ciężko będzie ją sprawdzić.
Trzeba wyciagnac walek rozrzadu i wyczyscic kanaly olejowe Pompa vacum jes zasilana olejem wlasnie z walka rozrzadu Skoro olej do niej nie dochodzi to tam trzeba szukac przyczyny
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez xaze » 22 lut 2010, 20:58

Udrożniony kanał olejowy rozwiązał problem:)
Dzięki za rady!
Pozdr!
Początkujący
 
Od: 20 lis 2009, 19:02
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 136KM '02

Postprzez Enduro » 22 lut 2010, 22:23

xaze napisał(a):Udrożniony kanał olejowy rozwiązał problem:)
Dzięki za rady!
Pozdr!

pompe rozebrales i tez oczysciłeś z brudów?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xaze » 23 lut 2010, 10:21

Ściągnięta została pokrywa głowic potem przedmuchane wałki rozrządu jak i kanały w głowicy.

Pozdr!
Początkujący
 
Od: 20 lis 2009, 19:02
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 136KM '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6