Strona 1 z 1

Silnik z po FL do przed FL – czy pasuje? – NIE

PostNapisane: 16 paź 2009, 12:27
przez kula007
Witam.

Zerwał mi się pasek rozrządu w mojej madzi:( 2003r 121km diesel. Wszystko konkretnie rozwalone pozostało mi szukanie nowego silnika, chciałbym się dowiedzieć czy silnik z wersji 136KM będzie pasował oraz czy motory z wersji po lifcie tj po 2005r bedą pasował???

Temat poprawiony. / Myjk

PostNapisane: 16 paź 2009, 13:35
przez Grzyby
kula007 napisał(a):czy silnik z wersji 136KM będzie pasował

to ten sam silnik więc bezproblemowo – różnią się tylko komputerem sterującym

PostNapisane: 16 paź 2009, 13:41
przez kula007
Z tego co wyczytałem to do 2005r były montowane silniki rf5c po lifcie są montowane rf7 i na pewno nie będzie pasował, ale np. ma allegro spotkałem coś takiego :
http://www.allegro.pl/item777733857_maz ... a_rf7.html

czy takie coś będzie pasowało???

PostNapisane: 16 paź 2009, 13:50
przez Grzyby
Przed liftem był jeden silnik RF5C w dwóch wersjach mocy: 121 i 136KM
Po lifcie silnik miał oznaczenie RF7C i również był w 2 wersjach mocy: 121 i 143KM

PostNapisane: 16 paź 2009, 13:59
przez Myjk
Grzyby napisał(a):Po lifcie silnik miał oznaczenie RF7C i również był w 2 wersjach mocy: 121 i 143KM

110 i 143

Poza tym wystarczy przeczytać to:

PORADNIK DOTYCZĄCY SILNIKÓW DIESLA (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
to i inne odpowiedzi na dręczące pytania w postach poniżej

– RF5C 121, 136 w M6, MPV ≤2002
– RF7J 143 DPF w M6 (w M5 110 i 143, oraz 136 w MPV pod koniec produkcji)


Można też to poczytać:

Poradnik – zasada działania silnika i podzespołów – M6 CR '02-'05
Opis EGR, turbo, układ paliwowy, dolotowy, test przelewowy, czujniki, kody błędów

Silnika musisz szukać takiego samego jak miałeś... bo zapewne
skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce.

PostNapisane: 16 paź 2009, 14:04
przez Grzyby
Myjk napisał(a):bo zapewne skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce.

nie ma :P


Myjk napisał(a):110

w M6 ??
Ale masz jakieś wsparcie?

PostNapisane: 16 paź 2009, 14:11
przez Myjk
Grzyby napisał(a):nie ma

W FL i przed też jest ta sama skrzynia?

Grzyby napisał(a):Ale masz jakieś wsparcie?

A, OK, masz rację, źle spojrzałem. :P

PostNapisane: 16 paź 2009, 14:52
przez Grzyby
Myjk napisał(a):W FL i przed też jest ta sama skrzynia?

pisałeś co innego

Myjk napisał(a):zapewne
skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce

czyli rozumiem że chodziło Ci o porównanie 136 vs. 121 (przedliftowe)
:)

piątek :D

PostNapisane: 16 paź 2009, 15:55
przez Myjk
Grzyby napisał(a):czyli rozumiem że chodziło Ci o porównanie 136 vs. 121 (przedliftowe)

Y, chodziło mi o porównanie skrzyni w odniesieniu do pytania autora wątku...
Czyli jak chce wymienić silnik z przed FL na FL, to musi to zrobić z osprzętem i skrzynią, o DPF nie pomnę.

Grzyby napisał(a):piątek

Tak, zaraz odpoczniemy. ;)

PostNapisane: 16 paź 2009, 21:01
przez Jaksa
Myjk napisał(a):Czyli jak chce wymienić silnik z przed FL na FL, to musi to zrobić z osprzętem i skrzynią, o DPF nie pomnę

Tak , mysle ze to malo oplacalna operacja.

PostNapisane: 18 paź 2009, 01:14
przez kula007
a orientuje się ktoś czy nie będzie żadnego problemu z wsadzeniem silnika od anglika z tego samego rocznika???

PostNapisane: 18 paź 2009, 19:09
przez Riki
"słupek" wkładasz bez problemu.....

PostNapisane: 19 paź 2009, 08:08
przez mądry
kula007 napisał(a):Zerwał mi się pasek rozrządu w mojej madzi:( 2003r 121km diesel.

A co było przyczyną zerwania tego paska?

PostNapisane: 19 paź 2009, 08:15
przez Myjk
mądry napisał(a):A co było przyczyną zerwania tego paska?

Możliwości są w zasadzie 3. Pasek, napinacz, smok.

PostNapisane: 20 paź 2009, 01:51
przez kula007
Tak, naprawdę to nie mam pojęcia, rozrząd wymieniany był w kwietniu(od wymiany 30tys km) wraz z pompą wody przy przebiegu 220tys, wszystko było nowe i oryginalne, tylko wymieniałem to sam ze znajomym( może to było przyczyną :/), a tak to nie mam bladego pojęcia, jestem trochę załamany, bo silniczek naprawdę był niczego sobie, żadnych problemów nie miałem do tej pory.

PostNapisane: 20 paź 2009, 07:24
przez Myjk
kula007, sprawdź(cie) to, jeśli jeszcze masz silnik:

Problem układu smarowania – zapieczony smok olejowy
Mazda 6 GG/GY MZR-CD (2.0 Diesel/CiTD) 2002-2007