Silnik z po FL do przed FL – czy pasuje? – NIE

Napisane:
16 paź 2009, 12:27
przez kula007
Witam.
Zerwał mi się pasek rozrządu w mojej madzi:( 2003r 121km diesel. Wszystko konkretnie rozwalone pozostało mi szukanie nowego silnika, chciałbym się dowiedzieć czy silnik z wersji 136KM będzie pasował oraz czy motory z wersji po lifcie tj po 2005r bedą pasował???
Temat poprawiony. / Myjk

Napisane:
16 paź 2009, 13:35
przez Grzyby
kula007 napisał(a):czy silnik z wersji 136KM będzie pasował
to ten sam silnik więc bezproblemowo – różnią się tylko komputerem sterującym

Napisane:
16 paź 2009, 13:41
przez kula007
Z tego co wyczytałem to do 2005r były montowane silniki rf5c po lifcie są montowane rf7 i na pewno nie będzie pasował, ale np. ma allegro spotkałem coś takiego :
http://www.allegro.pl/item777733857_maz ... a_rf7.html
czy takie coś będzie pasowało???

Napisane:
16 paź 2009, 13:50
przez Grzyby
Przed liftem był jeden silnik RF5C w dwóch wersjach mocy: 121 i 136KM
Po lifcie silnik miał oznaczenie RF7C i również był w 2 wersjach mocy: 121 i 143KM

Napisane:
16 paź 2009, 13:59
przez Myjk
Grzyby napisał(a):Po lifcie silnik miał oznaczenie RF7C i również był w 2 wersjach mocy: 121 i 143KM
110 i 143
Poza tym wystarczy przeczytać to:
PORADNIK DOTYCZĄCY SILNIKÓW DIESLA (DiTD, MZR-CD czyli CR itp.)
to i inne odpowiedzi na dręczące pytania w postach poniżej
– RF5C 121, 136 w M6, MPV ≤2002
– RF7J 143 DPF w M6 (w M5 110 i 143, oraz 136 w MPV pod koniec produkcji)
Można też to poczytać:
Poradnik – zasada działania silnika i podzespołów – M6 CR '02-'05
Opis EGR, turbo, układ paliwowy, dolotowy, test przelewowy, czujniki, kody błędów
Silnika musisz szukać takiego samego jak miałeś... bo zapewne
skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce.

Napisane:
16 paź 2009, 14:04
przez Grzyby
Myjk napisał(a):bo zapewne skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce.
nie ma

Myjk napisał(a):110
w M6
Ale masz jakieś wsparcie?

Napisane:
16 paź 2009, 14:11
przez Myjk
Grzyby napisał(a):nie ma
W FL i przed też jest ta sama skrzynia?
Grzyby napisał(a):Ale masz jakieś wsparcie?
A, OK, masz rację, źle spojrzałem.


Napisane:
16 paź 2009, 14:52
przez Grzyby
Myjk napisał(a):W FL i przed też jest ta sama skrzynia?
pisałeś co innego
Myjk napisał(a):zapewne
skrzynia biegów ma inne przełożenia w słabszej jednostce
czyli rozumiem że chodziło Ci o porównanie 136 vs. 121 (przedliftowe)
piątek


Napisane:
16 paź 2009, 15:55
przez Myjk
Grzyby napisał(a):czyli rozumiem że chodziło Ci o porównanie 136 vs. 121 (przedliftowe)
Y, chodziło mi o porównanie skrzyni w odniesieniu do pytania autora wątku...
Czyli jak chce wymienić silnik z przed FL na FL, to musi to zrobić z osprzętem i skrzynią, o DPF nie pomnę.
Grzyby napisał(a):piątek
Tak, zaraz odpoczniemy.


Napisane:
16 paź 2009, 21:01
przez Jaksa
Myjk napisał(a):Czyli jak chce wymienić silnik z przed FL na FL, to musi to zrobić z osprzętem i skrzynią, o DPF nie pomnę
Tak , mysle ze to malo oplacalna operacja.

Napisane:
18 paź 2009, 01:14
przez kula007
a orientuje się ktoś czy nie będzie żadnego problemu z wsadzeniem silnika od anglika z tego samego rocznika???

Napisane:
18 paź 2009, 19:09
przez Riki
"słupek" wkładasz bez problemu.....

Napisane:
19 paź 2009, 08:08
przez mądry
kula007 napisał(a):Zerwał mi się pasek rozrządu w mojej madzi:( 2003r 121km diesel.
A co było przyczyną zerwania tego paska?

Napisane:
19 paź 2009, 08:15
przez Myjk
mądry napisał(a):A co było przyczyną zerwania tego paska?
Możliwości są w zasadzie 3. Pasek, napinacz, smok.

Napisane:
20 paź 2009, 01:51
przez kula007
Tak, naprawdę to nie mam pojęcia, rozrząd wymieniany był w kwietniu(od wymiany 30tys km) wraz z pompą wody przy przebiegu 220tys, wszystko było nowe i oryginalne, tylko wymieniałem to sam ze znajomym( może to było przyczyną :/), a tak to nie mam bladego pojęcia, jestem trochę załamany, bo silniczek naprawdę był niczego sobie, żadnych problemów nie miałem do tej pory.

Napisane:
20 paź 2009, 07:24
przez Myjk
kula007, sprawdź(cie) to, jeśli jeszcze masz silnik:
Problem układu smarowania – zapieczony smok olejowy
Mazda 6 GG/GY MZR-CD (2.0 Diesel/CiTD) 2002-2007