Strona 1 z 1

Urwany korbowód

PostNapisane: 6 paź 2009, 10:59
przez Enduro
na podstawie mojej obserwacji..
polecam wszystkim, ktorzy odrecaja miske oleju w celu
m.in. jej oczyszczenia, aby:
dokrecic sruby mocujace korbowody lub najlepiej wszystkie!
oczywiscie odpowiednim momentem, jak fabryka zaleca!!!
powod:
widzialem juz dwa silniki M3 i M6 diesel,
gdzie sruby sie poluznily i potem urwaly,
co spowodowalo kpl. uszkodzenie silnikow
optymalnie jest wkrecic je na specjalny klej do gwintow...

E.

PostNapisane: 6 paź 2009, 19:34
przez MarekW
ni niezłe jaja.. to jak z chińskimi wózkami widłowymi .. po zakupie najlepiej podokręcać wszystkie śruby!!!.
Dzięki za informacje, czy to tylko dotyczy CITD? czy też DITD? ale chyba nikt z DITD nie informowało takim problemie wcześniej...

PostNapisane: 6 paź 2009, 20:55
przez Riki
DiTD ten problem na 101% nie dotyczy.... <diabełek>

PostNapisane: 25 paź 2009, 14:45
przez Enduro
Riki napisał(a):DiTD ten problem na 101% nie dotyczy.... <diabełek>

wszyscy fachowcy od silnikow zalecaja absolutnie wymiane srub przy naprawie silnika i odpowiednie dokrecenie kluczem dynamometrycznym
z odpowiednim momentem (Nm!)
najbardziej narazone na zerwanie to sruby na korbowodach!

wiadomo, ze wielu tego nie robi, lub niewielu to wymienia,
bo i po co?
ale to ryzyko w porownaniu z kosztem nowych 8 srubek
jest spore i na 100% nieoplacale przy uszkodzeniu jednostki...

szerokosci!
Enduro

PostNapisane: 25 paź 2009, 19:23
przez brii
wszyscy fachowcy od silnikow zalecaja absolutnie wymiane srub przy naprawie silnika i odpowiednie dokrecenie

Poczytaj instrukcje serwisowe – jest w nich o tym kiedy zmienić śruby (nie zawsze trzeba) :)

PostNapisane: 25 paź 2009, 22:19
przez Udesky
Enduro napisał(a):wszyscy fachowcy od silnikow zalecaja absolutnie wymiane srub przy naprawie silnika i odpowiednie dokrecenie kluczem dynamometrycznym

Pytanie ile fachowców posiada taki klucz. Bo za każdym razem gdy o niego pytam, to słyszę odpowiedź:
– "Nie posiadamy takiego, bo mam wyczucie".
albo
– "Mamy, ale i tak nie używamy, bo nigdy nie był potrzebny".
<killer>

PostNapisane: 25 paź 2009, 23:31
przez Enduro
Udesky napisał(a):
Enduro napisał(a):wszyscy fachowcy od silnikow zalecaja absolutnie wymiane srub przy naprawie silnika i odpowiednie dokrecenie kluczem dynamometrycznym

Pytanie ile fachowców posiada taki klucz. Bo za każdym razem gdy o niego pytam, to słyszę odpowiedź:
– "Nie posiadamy takiego, bo mam wyczucie".
albo
– "Mamy, ale i tak nie używamy, bo nigdy nie był potrzebny".
<killer>

ja kupilem sobie nowy-nasadke hazeta za 5 Euro!!!