Strona 1 z 2

Czujnik temperatury powietrza zasysanego (diesel)

PostNapisane: 27 wrz 2009, 15:03
przez bbongo
Jestem nowym forumowiczem i użytkownikiem Mazdy 6
proszę o ewentualną pomoc, gdzie się znajduje czujnik temperatury powietrza zasysanego i jak go wymienić są ponoć dwa jeden w przepływomierzu a ten drugi właśnie nie wiem a mam go do wymiany. a kod błędu to (P0113-sensor circuit input )

PostNapisane: 27 wrz 2009, 15:30
przez MAZVAGTECH
bbongo napisał(a):P0113

Tylko ten blad pokazuje uszkodzenie obwodu lub czujnika temperatury umiejscowionego wlasnie w przepylwomierzu czyli IAT no1

ok

PostNapisane: 27 wrz 2009, 19:04
przez bbongo
Czy wiecie gdzie mogę go kupić i jakie koszta?
i jeszcze mam taki kod błędu P0380
Szukałem na tej stronie co był podany w jednym z tematów ale i tak nic nie rozumiem.

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 9 paź 2011, 09:56
przez brylek22
odświeżam temat
właśnie i mi wyskoczył błąd temperatury zasysanego powierza
jeżeli są dwa czujniki to gdzie jest ten drugi?

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 11 gru 2011, 22:10
przez Kety
A ja mam takie pytanie, czy jesli pojawi sie taki blad P0113 dotyczacy czujnika IAT, to czy zacznie sie cos migac na desce, np. check engine?

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 11 gru 2011, 22:41
przez mnieteczek
Raczej tak
Kety napisał(a):A ja mam takie pytanie, czy jesli pojawi sie taki blad P0113 dotyczacy czujnika IAT, to czy zacznie sie cos migac na desce, np. check engine?


Raczej tak u ciebie powinien mrugać check,w wersjach z DPF bedzie mrugac DPF.

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 26 maja 2012, 10:56
przez Besop
Witam,

mam podobny problem – pojawiła mi się kontrolka silnika oraz trakcja. Po podłączeniu do komputera pokazuje błąd P0113 – komunikat treści – czujnik temperatury powietrza zasysanego 1 – sygnał wejściowy za wysoki. Po odłączeniu kostki z przepływomierza pojawia się kolejny błąd.
Stąd pytanie – gdzie znajduje się ten czujnik – bo wychodzi na to że są 2 <co?> . Lub tez jakie jest rozwiązanie problemu bo wkurzają mnie te kontrolki.
Aha i co ważne – kontolki te świecą się cały czas – jedynie czasami podczas skręcania lub też podczas jazdy po nierównościach znikają na chwilę.
Z góry dzięki za pomoc

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 26 maja 2012, 22:42
przez Wojtek
Besop napisał(a):jakie jest rozwiązanie problemu, bo wkurzają mnie te kontrolki.

zajmij sie IAT1 – "przeplywka", a dokladniej...
Besop napisał(a): jedynie czasami podczas skręcania lub też podczas jazdy po nierównościach znikają na chwilę.

swiadczyc moze o kablach... szukaj przerwy w obwodzie zasilania czujnika lub zwarcia do +...
mozesz tez podmienic przeplywke... tak dla pewnosci ;)

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 6 cze 2012, 19:56
przez davider
dziś założyłem zregenerowaną turbinę a auto niema w ogóle mocy komputer pokazuje błąd P0113 a wymieniłem przepływomierz ... co to może być? Mazda 6 2.0 121 KM

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 6 cze 2012, 20:34
przez dobrzyn22
a czytałeś posty powyżej <co?>

PostNapisane: 7 cze 2012, 09:53
przez davider
dobrzyn22 napisał(a):a czytałeś posty powyżej <co?>


czytałem... blad P0113 dotyczy czujnika IAT, który znajduje sie w przepływomierzu, który z kolei wymieniłem a błąd i brak mocy jest... posprawdzam jeszcze kable ale więcej informacji w postach powyżej niema....

Edit:
sprawdziłem kable od przepływomierza niema zwarcia ani żaden kabel nie jest przerwany... kurcze no to czego dotyczy ten błąd i ewentualnie gdzie się ten czujnik znajduje? na IC?

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 14 cze 2012, 09:48
przez Besop
Witam,

ja mam problem rozwiązany <jupi> . Uszkodzony był czujnik w przepływomierzu (działał w połowie jak to określił mechanior). Dodatkowo wymienione zostały 2 czujniki mieszczące się przy intercoolerze. Obie kontrolki na desce zniknęły. Problem rozwiązany <spoko>

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 14 cze 2012, 12:41
przez davider
z tego wszystkiego zrobiłem coś skrajnie nieodpowiedzialnego, otóż odłączyłem wtyczkę od PCM bez odłączenia wcześniej akumulatora.. myślałem że może tam coś nie łączy od tego przepływomierza i dlatego wciąż pokazywał mi sie błąd P0113 a teraz auto w ogóle nie odpala... wszystkie kontrolki świecą poza tą od świec.. rozrusznik w ogóle nie kręci tylko słychać cykanie przekaźników i przygasa panel radiowy.... bezpieczniki sprawdzałem, już nie wiem co robić. Bardzo namieszałem? pomocy!

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 14 cze 2012, 14:30
przez Mandey
Mam troszkę inne pytanie, czy przy odłączaniu obu wtyczek od IC (niebieskiej i czarnej, ze zdjęcia kolegi Besop) należy odpiąć akumulator, czy nie ma różnicy pomiędzy tym, czy jest odpięty czy nie?

PostNapisane: 14 cze 2012, 15:57
przez Wojtek
Besop napisał(a):Uszkodzony był czujnik w przepływomierzu

tak jak wskazywal blad... ;)

davider napisał(a):z tego wszystkiego zrobiłem coś skrajnie nieodpowiedzialnego, otóż odłączyłem wtyczkę od PCM bez odłączenia wcześniej akumulatora..

no namieszales... :|
hm... jeszcze raz odlacz aku i popraw wtyczke... (mam nadzieje, ze nic nie spaliles w kompie...)
poczekaj chwilke z wcisnietym pedalem hamulca (20s) i podlacz aku...
mam nadzieje, ze odpali ...
jezeli nie, to polecam auto podlaczyc pod komputer...

Mandey napisał(a):czy przy odłączaniu obu wtyczek od ... należy odpiąć akumulator?

odpowiem tak... zawsze nalezy odlaczyc aku...
...a zabezpiecza nas to przed przypadkowymi uszkodzeniami... w aucie...
przyklad? posty wyzej...

PostNapisane: 14 cze 2012, 18:00
przez davider
Wojtek napisał(a):hm... jeszcze raz odlacz aku i popraw wtyczke... (mam nadzieje, ze nic nie spaliles w kompie...)
poczekaj chwilke z wcisnietym pedalem hamulca (20s) i podlacz aku...
mam nadzieje, ze odpali ...
jezeli nie, to polecam auto podlaczyc pod komputer...



nic z tego.. nie pali.. no to ładnie .. jutro przyjedzie kolega z komputerem, ale jak PCM będzie uszkodzony to chyba nic nie zdziałamy.. tylko czy pokaże na komputerze uszkodzenie PCM ? i co ważniejsze czy da sie go naprawić czy trzeba inny ? wtedy chyba trzeba zmieniać tez stacyjkę i immobiliser.... :|

PostNapisane: 14 cze 2012, 19:35
przez dobrzyn22
davider napisał(a): i co ważniejsze czy da sie go naprawić czy trzeba inny ? wtedy chyba trzeba zmieniać tez stacyjkę i immobiliser.... :|

bez paniki...sprawdź błędy i wtedy będzie można więcej powiedzieć <ok>

Re: Czujnik temperatury powietrza zasysanego

PostNapisane: 18 cze 2012, 16:12
przez davider
dobrzyn22 napisał(a):bez paniki...sprawdź błędy i wtedy będzie można więcej powiedzieć <ok>


no i <dupa> komputer nawet nie chce sie połączyć z samochodem wyskakuje error.. i co teraz ? sam komputer da sie podmienić?

PostNapisane: 18 cze 2012, 16:18
przez Wojtek
davider napisał(a):am komputer da sie podmienić?

tak... albo wyslac ten do naprawy...
ale i tak potrzebujesz serwisowy sprzet...

PostNapisane: 18 cze 2012, 16:37
przez davider
juz mnie to boli... jeśli chodzi o ASO to gdzie najlepiej na Śląsku? do Dąbrowy chyba mam najbliżej. chociaż nie wiem czy nie było by taniej używany na allegro..