Wymiana rozrządu w dieslu (MZR-CD)

Postprzez Metaxa » 21 lut 2017, 12:23

Witam, dzisiaj zostawiłam samochód w warsztacie mechanik powiedział, że podjedzie do hurtowni i kupi potrzebny zestaw, wziął na ten cel 900 zł, po moich uwagach, iż chcę by było to oryginalne stwierdził, że zestaw SKF spełnia wszystkie wymogi zestawu zgodnego z oryginałem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 17:22
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 2003 Kombi 121KM

Postprzez dobrzyn22 » 21 lut 2017, 12:49

teoretycznie tak, ale... jakoś właśnie to nieoryginalne paski montowane w dieslach M6 się zrywają...
nie będę się rozpisywał, bo nie ma sensu – poczytaj to co zostało już napisane...:
viewtopic.php?f=465&t=97091
viewtopic.php?f=410&t=36318
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Metaxa » 21 lut 2017, 13:28

To co komplet zostawić napinacze i łożyska a pasek powiedzieć żeby był kupiony inny ?

Dopisano 21 lut 2017, 13:15:

Nie wiem co o tym myśleć, ale facet w warsztacie który na rynku naszym jest od ponad 20 lat i cieszy się dobrą opinią wsadził tego SKL i dał mi na papierze gwarancję na 60 000 km jak coś sie stanie. Naprawy dokonuje na swoj koszt. Albo jest tak pewny części albo leki za mocne <diabełek>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 17:22
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 2003 Kombi 121KM

Postprzez tadziol » 21 lut 2017, 16:25

Metaxa napisał(a):wziął na ten cel 900 zł

Super <jupi>
Zaoszczędziłaś jakieś 150 zł,ale masz gwarancje na papierze na 60 kkm.
Gdybyś dołożyła te 150 i wzięła oryginał,to byłby pewniak na 125 kkm i więcej bez żadnych gwarancji na papierze,płótnie,czy desce....
No ale....każdy robi jak uważa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Metaxa » 21 lut 2017, 17:16

Nie przejadę tym samochodem więcej jeszcze jak 30 000 a później niech się martwi nowy właściciel :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 17:22
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 2003 Kombi 121KM

Postprzez Madzia626ndk » 21 lut 2017, 18:49

później niech się martwi nowy właściciel :D


<nie>
Początkujący
 
Od: 12 lut 2017, 16:34
Posty: 16 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: 626 GW 2.0 98r

Postprzez Metaxa » 23 lut 2017, 16:25

Wyjęty rozrząd to rolki i napinacz NTN, pasek Mitsuboshi i pompa Metelli, samochód na tym zestawie przejechał 40 000 km i nie wygląda na to że wytrzymał by tak jak producent zapewnia 90 000. Poza tym dzisiaj dopytywałam przy okazji zakupu podkładek pod wtryskiwacze w ASO o paski i rozrząd. I pan się uśmiechnął i stwierdził, że uwielbia takich ekspertów którzy twierdzą, że rozrząd ma być na 120 000. Owszem tak jest ale na zestawie z pierwszego montażu, po takim przebiegu zaleca się zmiany rozrządów po 60 000 km, mimo że są oryginalne i mają zapewnione, iż wytrzymają więcej. W książkach serwisowych jest zaznaczone, że pierwszy rozrząd po 120 000 kolejne co 60 000. I faktycznie w podręczniku jest to zaznaczone.
Więc pojeżdżę na tym SKF i sama wyciągnę wnioski za 30 000 jak wygląda i czy jest wart swojej ceny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2017, 17:22
Posty: 24
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 2003 Kombi 121KM

Postprzez dobrzyn22 » 23 lut 2017, 16:41

Metaxa napisał(a):pierwszy rozrząd po 120 000 kolejne co 60 000

...to w takim razie te nieoryginalne to co, co 20 -30 tys wymieniać by trzeba było – czyli u niektórych częściej niż raz na rok <glupek2>

Metaxa napisał(a):I faktycznie w podręczniku jest to zaznaczone.

w instrukcji obsługi jest co 120 tys. i owszem jest to przyjmijmy max, lecz skracanie tego o połowę to chyba przesada
Metaxa napisał(a):mimo że są oryginalne i mają zapewnione, iż wytrzymają więcej

to gdzie w takim razie logiczne wytłumaczenie?

Metaxa napisał(a):pan się uśmiechnął i stwierdził, że uwielbia takich ekspertów którzy twierdzą, że rozrząd ma być na 120 000

a ja uwielbiam takich ekspertów jak ten Pan z ASO, zapewne bardzo pewny siebie – ale co do czego by przyszło to sama byś go zagięła niejednym pytaniem ;)

Podsumowując – wybór należy do każdego indywidualnie. Każdy zna ryzyko :)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Li Mu Bai » 22 lip 2017, 09:14

Hej,

w RF7J przyszedł czas na wymianę rozrządu, zakupiony kompletny z pompą oryginał z forumowego zaprzyjaźnionego sklepu – 1k zł <glupek2> .

Wymieniony, auto jeździ no i mam jedno "ale". Spalanie jest mocno wyższe niż przed wymianą. Powiedzcie mi co nie zostało przy wymianie rozrządu zrobione a powinno lub co mogło zostać źle zrobione?
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 293 (14/16)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez dcc69 » 2 mar 2019, 21:28

Podepnę tutaj swoje pytanie.
W poniedziałek kupiłem swoją 6 GH z 2 litrowym dieslem w poniedziałek a wczoraj zobaczyłem, że leje się tak leje olej spod pokrywy rozrządu.
Zamówiłem zestaw SKF i jak zacząłem się wczytywać nie polecacie innych do diesla jak Oryginał.
Jak jeszcze miałem GE to też mówiono, że jeśli do diesla to pasek Ori bo rolki to jeszcze wytrzymują ale pasek nie bardzo.

Jednak żądam pytanie czy komplet SKF czyli rolki, napinacz i pasek wytrzymaja?
Pompa Grafa, uszczelniacze i uszczelka pod pokrywę Reinz.

Czy miskę też zdejmować i coś tam poprawić?
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez dobrzyn22 » 2 mar 2019, 21:38

dcc69 napisał(a):czy komplet SKF czyli rolki, napinacz i pasek wytrzymaja?
Pompa Grafa, uszczelniacze i uszczelka pod pokrywę Reinz.

wytrzymają... – pytanie ile <co?> doświadczenie wielu użytkowników, potwierdzone na forum pokazuje, że gwarancję wytrzymałości daje praktycznie tylko oryginalny zestaw – a minimum to pasek i pompa. dodam również, że nawet przy oryginalnym zestawie, przy zalecanej książkowej wymianie co 120 tys km, wielu wymienia w okolicach 90 tys.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dcc69 » 2 mar 2019, 22:05

No rozumiem.

A co z miską, zdejmować coś czyścić?
Ostatnio edytowano 2 mar 2019, 23:30 przez dcc69, łącznie edytowano 1 raz
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez dobrzyn22 » 2 mar 2019, 22:49

warto ściągnąć i zerknąć na smok olejowy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Dark_Mat » 2 mar 2019, 23:22

Pompę wymienia się tu przy każdej wymianie rozrządu czy co drugą wymianę?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez dcc69 » 2 mar 2019, 23:31

A widział ktoś tu na forum jak czyścimy ten smok?
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez dobrzyn22 » 2 mar 2019, 23:54

pompa co 2 wymianę ( wg. instrukcji ).
A jeśli chodzi o smok( sitko ) to raczej nie tyle chodzi o jego czyszczenie, a o skontrolowanie stanu jego zapchania. Szczególnie w przypadku nieszczelnych podkładek pod wtryskiwaczami smok potrafi bardzo szybko się zatkać, co może doprowadzić nawet do zatarcia silnika.

To w skrócie – po szczegóły zapraszam do kompendium silników diesla: https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 97&t=65171
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez korniszon » 6 mar 2019, 17:08

No i mnie dotknął problem z wymianą rozrządu. RF7J koszt to kompletny rozrząd oryginał + robota 350 zł.
Mechanik zażądał dodatkowej opłaty 300 zł za wymianę pompy wody twierdząc, że jest tam wyjątkowo trudny dostęp, sporo roboty i dłubania. Prawda to?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 73 (10/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Postprzez tadziol » 6 mar 2019, 17:45

Łatwo nie jest,ale i tak prościej niż w GH.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez korniszon » 8 mar 2019, 10:28

Czyli dodatkowa dopłata jest uzasadniona. To solidny mechanik, ale mnie zaskoczył nietypowym żądaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 73 (10/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Postprzez tadziol » 10 mar 2019, 00:24

korniszon napisał(a):To solidny mechanik

Więc tym bardziej należy go docenić poprzez wynagrodzenie w formie zapłaty za dodatkową pracę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6