biały dym z wydechu
Witam .
Czy normalną rzeczą jest że po trasie, na drugi dzień jak rozpalam M6 przez chwilę z rury wydobywają się kłęby białego dymu? (taj jak przy Vebasto w zimę) Efektu nie zauważyłem jak po długiej trasie po krótkiej przewie przejadę sie kilkaset metrów. następnego dnia przy rozpalaniu jesy OK. po jeżdzie miejskiej dzisiaj przy włączonym silniku wyciągnełem bagnet i zauważyłem pykający z otworu dymek, na początku myślałem że to para ale nie miało to temp pary – było chłodniejsze. Może byś to spowodowane ciut cieknącym IC? jest jeszcze jeden niepokojący objaw... oleju mi ubywa..ok 180-200ml na 1kkm... tyle to chyba nie wycieka prze IC... nie zauważyłbym tego wycieku żebym nie odkręcił osłony od dołu auta...
miał ktos cis podobnego? może jakieś sugestie?
Pozdrawiam Gerard
Czy normalną rzeczą jest że po trasie, na drugi dzień jak rozpalam M6 przez chwilę z rury wydobywają się kłęby białego dymu? (taj jak przy Vebasto w zimę) Efektu nie zauważyłem jak po długiej trasie po krótkiej przewie przejadę sie kilkaset metrów. następnego dnia przy rozpalaniu jesy OK. po jeżdzie miejskiej dzisiaj przy włączonym silniku wyciągnełem bagnet i zauważyłem pykający z otworu dymek, na początku myślałem że to para ale nie miało to temp pary – było chłodniejsze. Może byś to spowodowane ciut cieknącym IC? jest jeszcze jeden niepokojący objaw... oleju mi ubywa..ok 180-200ml na 1kkm... tyle to chyba nie wycieka prze IC... nie zauważyłbym tego wycieku żebym nie odkręcił osłony od dołu auta...
miał ktos cis podobnego? może jakieś sugestie?
Pozdrawiam Gerard
- Od: 8 paź 2008, 21:13
- Posty: 13
- Skąd: Suwałki
- Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r
wygląda to na uszczelniacze zaworów, olej po nich ścieka na zawory i do cylindra ,
wiec podczas rozruchu masz dymekkkk,
jeśli notujesz ubytki oliwy po dłuższych trasach to mogą być to pierścienie uszczelniające,
ubytki oliwy które podajesz mieszczą się w normie podawanej przez producenta,
bardzo pałujesz auto na trasie?
wiec podczas rozruchu masz dymekkkk,
jeśli notujesz ubytki oliwy po dłuższych trasach to mogą być to pierścienie uszczelniające,
ubytki oliwy które podajesz mieszczą się w normie podawanej przez producenta,
bardzo pałujesz auto na trasie?
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
gerard_w napisał(a):miał ktos cis podobnego? może jakieś sugestie?
Pozdrawiam Gerard
ja tak mialem, niestety, w mojej poprzedniej M6 CiTD, rok 2002...
i proponuje tu, abyś sprawdził czy masz duże cisnienie na odmie
tak przy ok. 2/3 tys. obrotów,
przystaw tam palec i sprawdz jak go mocno odpycha?
P.S.
a gdzie w mazdzie jest pochwa?
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Wygląda to niestety na pierścienie- przedmuchy do skrzyni korbowej przynajmniej
A ten dym jest biały czy niebieskawy z takim specyficznym zapachem ?
Biały mógłby świadczyć o przedostawaniu się płynu chłodniczego do cylindrów- opcja pesymistyczna, bądź skraplaniem się wody w układzie wydechowym co jest normalnym objawem i jak ustępuje po paru minutach to nie przejmowałbym się tym.
Jednak tak jak kolega napisał sprawdź odmę i sprawdź też czy przez odmę nie wali Ci olej do dolotu.
Pochwa w Mazdzie to chyba miejsce gdzie wkłada się bagnet – normalnie samochodowa pornografia
Wygląda to niestety na pierścienie- przedmuchy do skrzyni korbowej przynajmniej
A ten dym jest biały czy niebieskawy z takim specyficznym zapachem ?
Biały mógłby świadczyć o przedostawaniu się płynu chłodniczego do cylindrów- opcja pesymistyczna, bądź skraplaniem się wody w układzie wydechowym co jest normalnym objawem i jak ustępuje po paru minutach to nie przejmowałbym się tym.
Jednak tak jak kolega napisał sprawdź odmę i sprawdź też czy przez odmę nie wali Ci olej do dolotu.
Pochwa w Mazdzie to chyba miejsce gdzie wkłada się bagnet – normalnie samochodowa pornografia
- Od: 26 kwi 2009, 22:00
- Posty: 243
- Skąd: Bieruń
- Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006
dzięki za pomoc.
po kolei...
Samochodem na tracie nie szarżuje...żona, dziecko.. do120km/h. ok 3-3,5kobr/min
Dym jest taki siwy.. moze ktoś zaborczy mógłby sie takm doszukać koloru niebieskawego... ale jak pachnie to nie powiem bo nie wysiadałem z samochody żeby powąchać...
Płynu chłodniczego nie ubywa... to chyba nie leci na cylindry.
Sprawdzę dzisiaj ą odme (jak juz ja namierzę :/ )
A ten "dymek" z tej "pochwy" bagnetu to tak po prostu jest? czy może to byś właśnie efektem nieszczelności pierścieni?
dzięki
Pozdrawiam serdecznie
Gerard
po kolei...
Samochodem na tracie nie szarżuje...żona, dziecko.. do120km/h. ok 3-3,5kobr/min
Dym jest taki siwy.. moze ktoś zaborczy mógłby sie takm doszukać koloru niebieskawego... ale jak pachnie to nie powiem bo nie wysiadałem z samochody żeby powąchać...
Płynu chłodniczego nie ubywa... to chyba nie leci na cylindry.
Sprawdzę dzisiaj ą odme (jak juz ja namierzę :/ )
A ten "dymek" z tej "pochwy" bagnetu to tak po prostu jest? czy może to byś właśnie efektem nieszczelności pierścieni?
dzięki
Pozdrawiam serdecznie
Gerard
- Od: 8 paź 2008, 21:13
- Posty: 13
- Skąd: Suwałki
- Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r
lukasgr napisał(a):Pochwa w Mazdzie to chyba miejsce gdzie wkłada się bagnet – normalnie samochodowa pornografia
fujjj.....
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dzis zauważyłem po odpaleniu sporą chmure białego dymu. Samochod nie jeżdził całą dobę i przy ruszaniu musiałem go trochę depnąc bo stał na górce i nie mógł mi zjechac. No i jak dalem mu zdrowiej w gaz to poszło tego białego dymu sporo a jak puscilem gaz to przestalo. po chwili znowu dodalem gazu ale juz nic nie bylo. Czy mam sie czyms niepokoic?
- Od: 22 mar 2008, 15:05
- Posty: 19
- Skąd: Północ
- Auto: Mazda 6 2.0 GG 136KM
to raczej jakas chwilowa dolegliwosc ( moze mechaniczna) EGr-a
lub jego sterowania
zalecam obserwacje,
bo zasada jest prosta:
jesli silnik diesla dymi, to cos jest nie tak!
i to nie ma znaczenia jaki ma dym kolor (tak jak np. w Watykanie!!!)
pozdr.
E.
lub jego sterowania
zalecam obserwacje,
bo zasada jest prosta:
jesli silnik diesla dymi, to cos jest nie tak!
i to nie ma znaczenia jaki ma dym kolor (tak jak np. w Watykanie!!!)
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 13 lip 2009, 16:21 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
poprawiałem temat na zgodny z Regulaminem.
Proszę o zapoznanie sie z FAQ
Proszę o zapoznanie sie z FAQ
U mnie tez mazda 2.0 diesel 136 km z 2002 roku i podobny problem. Jakiś czas temu zdarzało mi się sporadycznie ze po odpaleniu zimnego silnika z rury wydechowej przez klika sekund wydobywał się siwo niebieski dym a silnik w tym czasie lekko stukał co ustępowało po przegazowaniu. ale zdarzało się to czasami. Teraz już codziennie jak rano odpalam to stuka, jak przegazuje to siwo niebiesko z tyłu i dalej już ok. Co to może być? Turbina przecieka? Uszczelniacze? Nieodpala na jeden tłok? Komputer w serwisie w Gdyni nie wykazał żadnych nieprawidłowości.
- Od: 31 lip 2009, 08:40
- Posty: 4
witam miałem podobny problem z dymem przy odpaleniu zimnego silnika
zdarzało się to raz na jakiś czas ale dymu było sporo oraz dymił na czarno przy np. ostrej jeździe
Zawiozłem samochód do mechanika na wymianę rozrządu i poprosiłem o diagnostykę silnika przy okazji
U mnie powodem dymienia okazał się zabrudzony przepływomierz
od tamtej pory nie dymi ani z rana ani przy wciskaniu
pozdrawiam
zdarzało się to raz na jakiś czas ale dymu było sporo oraz dymił na czarno przy np. ostrej jeździe
Zawiozłem samochód do mechanika na wymianę rozrządu i poprosiłem o diagnostykę silnika przy okazji
U mnie powodem dymienia okazał się zabrudzony przepływomierz
od tamtej pory nie dymi ani z rana ani przy wciskaniu
pozdrawiam
- Od: 11 lis 2008, 23:46
- Posty: 5
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda6 2,0D 03r
przeplywomierz nalezy delikatnie przemyc alkoholem lub benzyna tech.
no i absoltnie go NIE dmuchac powietrzem sprezonym!!!
ponadto nalezy go tez skalibrowac IDS-em w ASO
polecam...
E.
no i absoltnie go NIE dmuchac powietrzem sprezonym!!!
ponadto nalezy go tez skalibrowac IDS-em w ASO
polecam...
E.
Ostatnio edytowano 12 lis 2009, 22:41 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja bym się nie martwiła, to na pewno coś dobrego. Biały dym w kaplicy sykstyńskiej oznacza wybór papieża, więc jest lepszy od czarnego
-
umbesiegt
umbesiegt napisał(a):Ja bym się nie martwiła, to na pewno coś dobrego. Biały dym w kaplicy sykstyńskiej oznacza wybór papieża, więc jest lepszy od czarnego
obydwa dymy to niedobry znak
co do spocesu spalania w jednostce diesla
choc, jako koneser,
przy takich nogach moge oczywiscie zmienic indywidualnie
moje zdanie
absolutnie!
E.
Ostatnio edytowano 12 lis 2009, 22:41 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Biały dym w Dieslu może oznaczać niewydolny filtr powietrza na które diesel ma nieograniczony apetyt – może należaloby sprawdzić jego stan.
Dla ciekawostki – diesel jest tak łasy na powietrze że przy całkowicie zatkanym filtrze potrzefi wessać go do dolotu .
Dla ciekawostki – diesel jest tak łasy na powietrze że przy całkowicie zatkanym filtrze potrzefi wessać go do dolotu .
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
U mnie zauważyłem podobne zjawisko dymienia na szaro-niebiesko w sytuacji gdy samochód postał kilka godzin na pochyłym terenie. Gdy stoi na płaskim, nigdy nie dymi przy odpalaniu.
-
poległY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6