Wyciek oleju + spadek mocy
1, 2
Witam!!
No i stało się :–(. W końcu niestety bezawaryjna mazda się popsuła. Po 145 tys. km. Od pewnego czasu zauważyłem delikatne cykanie silnika coś jakby zawór delikatnie klepał albo wtryskiwacz (choć dźwięku wtryskiwacza zepsutego nie znam więc to tylko podejrzenia). Pomyślałem że tak słabo to słychać że nie ma co sobie tym głowy zawracać szczególnie że za dwa tygodnie mam przegląd to poproszę o sprawdzenie tego. Niestety nie doczekałem do przeglądu (miał być we wtorek czyli za 3 dni). Jadąc nad jeziorko w połowie drogi:
1. Stuki zaczęły być coraz głośniejsze,
2. Samochodem zaczęło delikatnie trząść (objaw jak niewyważone koła)
3. Z tyłu zauważyłem delikatny szary dymek z rury
4. Zaczęlo też śmierdzieć spalonym olejem.
5. Silnik stracił sporo wigoru.
6. Nie zaświeciła się żadna kontrolka wskazująca na jakąś awarie.
7. Wyrzucając na luz silnik gasł.
Trochę się przestraszyłem więc dzwonie do Newbie co mam robić. Jak można przypuszczać dowiedziałem się że – "Natychmiast się zatrzymaj, samochód na lawetę i nie próbuj jechać dalej." Jak powiedział tak zrobiłem. W oczekiwaniu na lawetę pooglądałem silnik i stwierdziłem, że:
1. dół silnika jest suchy
2. płyn chłodzący w ilości właściwej czyli zero ubytków
3. Olej wyraźnie wywalało gdzieś w górnej części silnika od strony rozrządu – jakby spod uszczelki dekla zaworów.
No i teraz moje pytanie co mogło się zepsuć? Diagnozę będę znał dopiero w poniedziałek a to za dwa dni i do tego czasu będę w nerwach.
No i stało się :–(. W końcu niestety bezawaryjna mazda się popsuła. Po 145 tys. km. Od pewnego czasu zauważyłem delikatne cykanie silnika coś jakby zawór delikatnie klepał albo wtryskiwacz (choć dźwięku wtryskiwacza zepsutego nie znam więc to tylko podejrzenia). Pomyślałem że tak słabo to słychać że nie ma co sobie tym głowy zawracać szczególnie że za dwa tygodnie mam przegląd to poproszę o sprawdzenie tego. Niestety nie doczekałem do przeglądu (miał być we wtorek czyli za 3 dni). Jadąc nad jeziorko w połowie drogi:
1. Stuki zaczęły być coraz głośniejsze,
2. Samochodem zaczęło delikatnie trząść (objaw jak niewyważone koła)
3. Z tyłu zauważyłem delikatny szary dymek z rury
4. Zaczęlo też śmierdzieć spalonym olejem.
5. Silnik stracił sporo wigoru.
6. Nie zaświeciła się żadna kontrolka wskazująca na jakąś awarie.
7. Wyrzucając na luz silnik gasł.
Trochę się przestraszyłem więc dzwonie do Newbie co mam robić. Jak można przypuszczać dowiedziałem się że – "Natychmiast się zatrzymaj, samochód na lawetę i nie próbuj jechać dalej." Jak powiedział tak zrobiłem. W oczekiwaniu na lawetę pooglądałem silnik i stwierdziłem, że:
1. dół silnika jest suchy
2. płyn chłodzący w ilości właściwej czyli zero ubytków
3. Olej wyraźnie wywalało gdzieś w górnej części silnika od strony rozrządu – jakby spod uszczelki dekla zaworów.
No i teraz moje pytanie co mogło się zepsuć? Diagnozę będę znał dopiero w poniedziałek a to za dwa dni i do tego czasu będę w nerwach.
Ostatnio edytowano 5 lip 2009, 21:47 przez Sebal, łącznie edytowano 1 raz
Powodzenia, niestety pocieszyc nie umiem
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Wygląda na problem z mocowaniem wtryskiwacza/y oby to tylko to zawiodło, jak widze bedziesz w dobrych rekach wiec nie masz sie co na zapas martwic.Sebal napisał(a):Olej wyraźnie wywalało gdzieś w górnej części silnika od strony rozrządu – jakby z pod uszczelki dekla zaworów.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Oby było tak jak mówisz. Cały czas mam nadzieje że to nic poważnego.
No właśnie od jakiegoś czasu zaczął troszkę więcej oleju brać. Może nie jakieś zatrważające ilości ( 1,5 l / 15 tys. km) ale zawsze
No i sprawa się rozwiązała. Jaksa miał racje – puściły mocowania dwóch wtryskiwaczy. Na szczęście tylko to więc obyło się bez wielkich kosztów i zgrzytu zębów. Dodatkowo po naprawie dużo mniej kopci.
To milo I po raz kolejny Doktor Jaksa mial racje
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
a i przy okazji zuzycie oleju wróci do normy
Życie już mnie nauczyło, że w Maździe przeważnie wszystko funkcjonuje normalnie, ale jeżeli zaczynają się dziać jakieś drobne odstępstwa (np. zwiększone zużycie oleju) warto spytać mądrzejsze głowy, czym to może być spowodowane. Można zaoszczędzić sporo pieniędzy, nerwów i zdrowia
Życie już mnie nauczyło, że w Maździe przeważnie wszystko funkcjonuje normalnie, ale jeżeli zaczynają się dziać jakieś drobne odstępstwa (np. zwiększone zużycie oleju) warto spytać mądrzejsze głowy, czym to może być spowodowane. Można zaoszczędzić sporo pieniędzy, nerwów i zdrowia
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
Strzelałem dobrze ze tylko to , małe koszty .Sebal napisał(a):Jaksa miał racje – puściły mocowania dwóch wtryskiwaczy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Strzelałem dobrze ze tylko to , małe koszty .Sebal napisał(a):Jaksa miał racje – puściły mocowania dwóch wtryskiwaczy
Powinienes zatem czesciej strzelac (kupic dwururke? )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Mazda6 MZR-CD 136PS chip 172PS
A ja myślę, że w tym pierwotna przyczyna Samochód jest zaprojektowany i skonstruowany na 136KM
Zmuszenie go do pracy z mocą 172KM to jak poganianie batem konia. Przez jakiś czas popędzi szybciej ale w końcu może się skończyć jak na drodze do Morskiego Oka, gdzie koń... zdechł z wysiłku. Nie jest tak?
A ja myślę, że w tym pierwotna przyczyna Samochód jest zaprojektowany i skonstruowany na 136KM
Zmuszenie go do pracy z mocą 172KM to jak poganianie batem konia. Przez jakiś czas popędzi szybciej ale w końcu może się skończyć jak na drodze do Morskiego Oka, gdzie koń... zdechł z wysiłku. Nie jest tak?
- Od: 14 lip 2009, 12:42
- Posty: 34
- Skąd: Kraków
- Auto: była Mazda 323 BJ diesel
byla Mazda 6 diesel
jest Mazda 5 benzyna
Witam
Mam problem z moim autem. Podczas podjazdu pod gore slychac bylo delikatny, przerywany szum jakby wiatru. Gdy jechalem na biegu, szum przerodzil sie w dzwiek przypominajacy syrene ambulansu. Gdy dalem na luz ( akurat zjezdzalem w dol) pisk zelzal. Po zbadaniu plynow, okazalo sie ze zaczal wyciekac olej i wycieklo go sporo ( podejrzewam ze okolo litra). Auto gwaltownie stracilo na mocy, V max to 100 km/h. Plyn w chlodnicy jest czysty, nie ma w nim oleju. Olej opryskal przewody za czwartym zaworem, co spowodowalo kupe dymu.. Olej w silniku jest czarny, choc dolalem nowego. Umylem silnik na polaczeniu dolnej czesci z pokrywa zaworow, ale tam nie ma wycieku. Nie wiem co robic, a jestem 1300 km od domu, co mnie w tej chwili baaardzo stresuje Czasem, podczas startu silnika, z rury wydobywal sie klab dymu ( tak pierwsze 3 sekundy ).
PS. Sorki, ale nie mam polskich znakow
Mam problem z moim autem. Podczas podjazdu pod gore slychac bylo delikatny, przerywany szum jakby wiatru. Gdy jechalem na biegu, szum przerodzil sie w dzwiek przypominajacy syrene ambulansu. Gdy dalem na luz ( akurat zjezdzalem w dol) pisk zelzal. Po zbadaniu plynow, okazalo sie ze zaczal wyciekac olej i wycieklo go sporo ( podejrzewam ze okolo litra). Auto gwaltownie stracilo na mocy, V max to 100 km/h. Plyn w chlodnicy jest czysty, nie ma w nim oleju. Olej opryskal przewody za czwartym zaworem, co spowodowalo kupe dymu.. Olej w silniku jest czarny, choc dolalem nowego. Umylem silnik na polaczeniu dolnej czesci z pokrywa zaworow, ale tam nie ma wycieku. Nie wiem co robic, a jestem 1300 km od domu, co mnie w tej chwili baaardzo stresuje Czasem, podczas startu silnika, z rury wydobywal sie klab dymu ( tak pierwsze 3 sekundy ).
PS. Sorki, ale nie mam polskich znakow
- Od: 5 sie 2008, 22:21
- Posty: 25
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !
Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził ( w jakimś warsztacie) czy masz sprawne turbo.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
A jednak to turbo. Olej leci jak z cebra. Ile kosztuje nowe turbo wraz z wymiana? Jaka jest cena orginalu i zamiennika. Moja m6 to GY diesel 2003r. 2.0. Czy mozna to jakos zalatac zeby tylko olej nie ciekl? Gosc stwierdzil, ze dopoki jest olej w silniku to mozna jechac. Co Wy o tym sadzicie? W sumie potrzebuje przejechac jakies 300 km autozugiem z Basel do Berlina i potem do Polski
- Od: 5 sie 2008, 22:21
- Posty: 25
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !
Używane turbo w dobrym stanie to nawet 1400 zł. Regeneracja z gwarancją to 1200 zł (we Wrocławiu).
Ja bym nie ryzykował. Mi padło turbo i koszt remontu silnika może dojść do 8000 zł nie mówiąc o kosztach lawety.
Ja bym nie ryzykował. Mi padło turbo i koszt remontu silnika może dojść do 8000 zł nie mówiąc o kosztach lawety.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
- Od: 21 sie 2008, 11:51
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6