Wyciek oleju + spadek mocy

Postprzez Sebal » 4 lip 2009, 22:19

Witam!!
No i stało się :–(. W końcu niestety bezawaryjna mazda się popsuła. Po 145 tys. km. Od pewnego czasu zauważyłem delikatne cykanie silnika coś jakby zawór delikatnie klepał albo wtryskiwacz (choć dźwięku wtryskiwacza zepsutego nie znam więc to tylko podejrzenia). Pomyślałem że tak słabo to słychać że nie ma co sobie tym głowy zawracać szczególnie że za dwa tygodnie mam przegląd to poproszę o sprawdzenie tego. Niestety nie doczekałem do przeglądu (miał być we wtorek czyli za 3 dni). Jadąc nad jeziorko w połowie drogi:
1. Stuki zaczęły być coraz głośniejsze,
2. Samochodem zaczęło delikatnie trząść (objaw jak niewyważone koła)
3. Z tyłu zauważyłem delikatny szary dymek z rury
4. Zaczęlo też śmierdzieć spalonym olejem.
5. Silnik stracił sporo wigoru.
6. Nie zaświeciła się żadna kontrolka wskazująca na jakąś awarie.
7. Wyrzucając na luz silnik gasł.
Trochę się przestraszyłem więc dzwonie do Newbie co mam robić. Jak można przypuszczać dowiedziałem się że – "Natychmiast się zatrzymaj, samochód na lawetę i nie próbuj jechać dalej." Jak powiedział tak zrobiłem. W oczekiwaniu na lawetę pooglądałem silnik i stwierdziłem, że:
1. dół silnika jest suchy
2. płyn chłodzący w ilości właściwej czyli zero ubytków
3. Olej wyraźnie wywalało gdzieś w górnej części silnika od strony rozrządu – jakby spod uszczelki dekla zaworów.

No i teraz moje pytanie co mogło się zepsuć? Diagnozę będę znał dopiero w poniedziałek a to za dwa dni i do tego czasu będę w nerwach.
Ostatnio edytowano 5 lip 2009, 21:47 przez Sebal, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez krzych » 4 lip 2009, 22:41

Powodzenia, niestety pocieszyc nie umiem :(
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 5 lip 2009, 14:30

Sebal napisał(a):Olej wyraźnie wywalało gdzieś w górnej części silnika od strony rozrządu – jakby z pod uszczelki dekla zaworów.
Wygląda na problem z mocowaniem wtryskiwacza/y oby to tylko to zawiodło, jak widze bedziesz w dobrych rekach wiec nie masz sie co na zapas martwic.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Sebal » 5 lip 2009, 21:51

Oby było tak jak mówisz. Cały czas mam nadzieje że to nic poważnego.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez amra1973 » 5 lip 2009, 22:08

A zuzywał Ci ostatnio więcej oleju? Bo u mnie było to oznaką konieczności wymiany podkładek pod wtryskiwaczami. Na szczęście w odpowiednią porę zostały wymienione.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Sebal » 5 lip 2009, 22:14

No właśnie od jakiegoś czasu zaczął troszkę więcej oleju brać. Może nie jakieś zatrważające ilości ( 1,5 l / 15 tys. km) ale zawsze
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Sebal » 6 lip 2009, 20:27

No i sprawa się rozwiązała. Jaksa miał racje – puściły mocowania dwóch wtryskiwaczy. Na szczęście tylko to więc obyło się bez wielkich kosztów i zgrzytu zębów. Dodatkowo po naprawie dużo mniej kopci. :D
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 635 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez krzych » 6 lip 2009, 20:38

To milo :) I po raz kolejny Doktor Jaksa mial racje :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez amra1973 » 6 lip 2009, 21:03

a i przy okazji zuzycie oleju wróci do normy :)
Życie już mnie nauczyło, że w Maździe przeważnie wszystko funkcjonuje normalnie, ale jeżeli zaczynają się dziać jakieś drobne odstępstwa (np. zwiększone zużycie oleju) warto spytać mądrzejsze głowy, czym to może być spowodowane. Można zaoszczędzić sporo pieniędzy, nerwów i zdrowia ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Jaksa » 6 lip 2009, 22:15

Sebal napisał(a):Jaksa miał racje – puściły mocowania dwóch wtryskiwaczy
Strzelałem ;) <lol> dobrze ze tylko to , małe koszty .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 7 lip 2009, 01:42

Jaksa napisał(a):
Sebal napisał(a):Jaksa miał racje – puściły mocowania dwóch wtryskiwaczy
Strzelałem ;) <lol> dobrze ze tylko to , małe koszty .

Powinienes zatem czesciej strzelac ;) (kupic dwururke? :D)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Maciek76 » 30 lip 2009, 15:38

Mazda6 MZR-CD 136PS chip 172PS

A ja myślę, że w tym pierwotna przyczyna :) Samochód jest zaprojektowany i skonstruowany na 136KM
Zmuszenie go do pracy z mocą 172KM to jak poganianie batem konia. Przez jakiś czas popędzi szybciej ale w końcu może się skończyć jak na drodze do Morskiego Oka, gdzie koń... zdechł z wysiłku. Nie jest tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2009, 12:42
Posty: 34
Skąd: Kraków
Auto: była Mazda 323 BJ diesel
byla Mazda 6 diesel
jest Mazda 5 benzyna

Postprzez burzaxxx » 9 sie 2010, 12:33

Witam
Mam problem z moim autem. Podczas podjazdu pod gore slychac bylo delikatny, przerywany szum jakby wiatru. Gdy jechalem na biegu, szum przerodzil sie w dzwiek przypominajacy syrene ambulansu. Gdy dalem na luz ( akurat zjezdzalem w dol) pisk zelzal. Po zbadaniu plynow, okazalo sie ze zaczal wyciekac olej i wycieklo go sporo ( podejrzewam ze okolo litra). Auto gwaltownie stracilo na mocy, V max to 100 km/h. Plyn w chlodnicy jest czysty, nie ma w nim oleju. Olej opryskal przewody za czwartym zaworem, co spowodowalo kupe dymu.. Olej w silniku jest czarny, choc dolalem nowego. Umylem silnik na polaczeniu dolnej czesci z pokrywa zaworow, ale tam nie ma wycieku. Nie wiem co robic, a jestem 1300 km od domu, co mnie w tej chwili baaardzo stresuje :) Czasem, podczas startu silnika, z rury wydobywal sie klab dymu ( tak pierwsze 3 sekundy ).

PS. Sorki, ale nie mam polskich znakow ;)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez brzegdolny » 9 sie 2010, 13:24

Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził ( w jakimś warsztacie) czy masz sprawne turbo.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Myjk » 9 sie 2010, 13:25

burzaxxx napisał(a):Olej w silniku jest czarny, choc dolalem nowego.

To normalne.

Ja bym strzelał w turbinę, ew. w IC.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez burzaxxx » 9 sie 2010, 15:37

mozna w takim stanie jechac? Jakos chce sie doczlapac, bo naprawa tutaj to koszmar pieniezny...
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez Myjk » 9 sie 2010, 15:49

Jak chcesz skończyć marnie, to możesz jechać. ;)
PS http://mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=60&t=102407
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez burzaxxx » 9 sie 2010, 22:17

A jednak to turbo. Olej leci jak z cebra. Ile kosztuje nowe turbo wraz z wymiana? Jaka jest cena orginalu i zamiennika. Moja m6 to GY diesel 2003r. 2.0. Czy mozna to jakos zalatac zeby tylko olej nie ciekl? Gosc stwierdzil, ze dopoki jest olej w silniku to mozna jechac. Co Wy o tym sadzicie? W sumie potrzebuje przejechac jakies 300 km autozugiem z Basel do Berlina i potem do Polski
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 22:21
Posty: 25
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 2008r. klaczy mech. Diesel Power !

Postprzez brzegdolny » 10 sie 2010, 06:51

Używane turbo w dobrym stanie to nawet 1400 zł. Regeneracja z gwarancją to 1200 zł (we Wrocławiu).
Ja bym nie ryzykował. Mi padło turbo i koszt remontu silnika może dojść do 8000 zł nie mówiąc o kosztach lawety.
M 6 2,0 (CiTD)136 KM – MZR-CD
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 11:51
Posty: 20
Skąd: Wrocław

Postprzez Myjk » 10 sie 2010, 08:12

burzaxxx napisał(a):Gosc stwierdzil, ze dopoki jest olej w silniku to mozna jechac. Co Wy o tym sadzicie?

Przeczytaj wątek który Ci zapodałem, będziesz wiedział czego się spodziewać.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6