Strona 1 z 3

Błąd P0401

PostNapisane: 15 cze 2009, 21:23
przez Rembrant3
Witam wszystkich. Mam pytanie czy ktos wie jak naprawic bład P0401 (Recylkulacja spalin – usterka) tyle sie dowiedziałem. Gdzie szukać usterki ??

PostNapisane: 15 cze 2009, 21:38
przez Misiek-Bełchatów
Może pomoże wyczyszczenie EGR ? próbowałeś ?

PostNapisane: 15 cze 2009, 21:41
przez Rembrant3
Cze. Nie niczego jeszcze nie próbowałem. A gdzie znajduje sie EgR ??

PostNapisane: 15 cze 2009, 23:44
przez mckoper
Proszę "wszystko mogących" o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu.


pozdrawiam,
mckoper

PostNapisane: 16 cze 2009, 08:06
przez Fiveopac
Przenosze do 6 <głaszcze>

PostNapisane: 9 lip 2009, 16:31
przez Rembrant3
Przeczyściłem EGR tak jak było opisane na innych stronach, skasowałem bład i po tygodniu błąd wyskoczył ponownie. Nie wiem za co mam się teraz zabrać!! Proszę o podpowiedz :(

PostNapisane: 13 lip 2009, 12:10
przez dziegiel
podjechać do dobrego elektronika

Re: Bład P0401

PostNapisane: 11 sie 2010, 22:14
przez Bartolini
Wtam
Wznawiam temat. Posiadam Mazde 6 disel 136KM 2004 rok(anglik). Też zapalił mi sie check engine mechanik stwierdził błąd P0401. Wiec zgodnie z tym co opczytałem na forum czyszczenie egr, sprawdzenie wszystkich gumowych wężyków oraz zaślepienie egr. I d..pa. Nic nie pomaga zawsze wraca błąd. I o dziwo zawsze pomiedzy przedziałem obrotów 1800-2000 obr/min.Odnalazłem o ten link http://www.obd-codes.com/p0401. Czy może ktoś wie gdzie jest ten sensor DPFE, może to on zawodzi i trzeba go wymienić.I na domiar złego madzia mnie chyba nie lubi bo jeszcze klima mi zaczyna wysiadać. Normalnie porażka <płacze> .
Pozdrawiam

Re: Bład P0401

PostNapisane: 11 sie 2010, 22:48
przez esikx35
Przyłączę się do pytania kolegi Bartolini – mam taką samą sytuację :(
Kontrolki TSC + Check Engine –> błąd P 0401
Na razie błąd skasowany i wszystko jeździ ok – ale czuję, że do czasu...

Re: Bład P0401

PostNapisane: 13 sie 2010, 22:22
przez Bartolini
Chyba esikx35 nikt nas nie lubi , bo nie odpowiadają :( .No cóż chyba przyjdzie nam ten problem samemu rozwiązać :| . No nic pozdrowionka dla wszystkich :)

Bład cd.

PostNapisane: 14 sie 2010, 00:14
przez Enduro
to wymiencie wszystkie rurki gumowe na inne,
nie musza byc orginalne, aby srednica była podobna no i oby były czyste..
potem pomyslimy..
znam temat, bo walczylem w poprzedniej M6 Citd rok 2002 z takimi dolegliwosciami i to rayem z ASO przez kilka m-cy i osobiscie odradzam inwestowanie w elektrykow, bo i tak nie pomogą tylko skasują..
P.S.
u mnie pod koniec poszukiwań okazało się, że jeden przewód w instalacji jest uszkodzony
i z tego powodu, komuter otrzymywał ok. 9 Volt zamiast 12, co sprawiało mu spore problemy...
a wg. tester wychodziło, że m.in. EGR jest uszkodzony...
pozdr.
E.

Re: Bład P0401

PostNapisane: 14 sie 2010, 00:24
przez Bartolini
No właśnie , każdą cholerną rurkę ściągałem i sprawdzałem nawet w nią dmuchałem <zawstydzony> , czy nie jest zatkana.I nic. Hmmmmm jak pierwsz raz mi się zapaliło check engine to porozczepiałem wszystkie wtyczki i to był nawet dość długi okres kiedy mi się nic świeciło. Może to faktycznie jakiś [tiiit] styk lub kostka elektryczna, bo EGR czyściłem ze trzy razy i był dość czysty, wszystki chodziło płynnie, czujnik na górze to samo.
Pozdrowionka

Re: Bład P0401

PostNapisane: 14 sie 2010, 07:42
przez Grucha
Może ten artykuł będzie pomocny http://repairpal.com/OBD-II-Code-P0401

Pozdr

Bład P0401

PostNapisane: 14 sie 2010, 11:08
przez Enduro
Bartolini napisał(a):No właśnie , każdą cholerną rurkę ściągałem i sprawdzałem nawet w nią dmuchałem <zawstydzony> , czy nie jest zatkana.I nic.

niestety zdarza sie, ze w tych rurkach poprzylepia sie brud i dmuchanki nie daja oczekiwanego efektu,
jesli nie chcesz wymieniac, to poprzepychaj je drutem i patrz czy cos z nich wydrapiesz..
pozdr.
E.

Re: Bład P0401

PostNapisane: 16 sie 2010, 21:43
przez lasek88
No to tak.... P0401...

– czyszczenie EGR ---> pomogło na 3tys.
– wymiana wszystkich wężyków ----> qpa dalej się świeci
– drugi zawór EGR ---> to samo

Jakieś dalsze rady??

Mam dobrego elektronika ale bierze takie pieniądze że na samą myśl naprawy włos się jeży....

Bład P0401

PostNapisane: 16 sie 2010, 22:25
przez Enduro
lasek88 napisał(a):Mam dobrego elektronika ale bierze takie pieniądze że na samą myśl naprawy włos się jeży....

jedz do elektryka
nich sprawdzi wszystkie kable od PCM-a czy maja prawidlowe przejscia,
on powinnien byc tanszy niz ten dobry elektronik
– osobiscie nie wierze w uszkodzenie elektroniczne
powodz.
E.

Re: Bład P0401

PostNapisane: 17 sie 2010, 19:31
przez lasek88
A nie da się tego jakoś samemu sprawdzić??

PCM to to co jest tam pod kolanami kierowcy mniej więcej??

Bład P0401

PostNapisane: 17 sie 2010, 20:28
przez Enduro
lasek88 napisał(a):A nie da się tego jakoś samemu sprawdzić??

PCM to to co jest tam pod kolanami kierowcy mniej więcej??

mozna miernikiem!
Noooo, to jest to..
pozdr
E.

Re: Bład P0401

PostNapisane: 18 sie 2010, 16:53
przez lasek88
A masz do tego jakiegoś manuala??
Albo schemat jakie napięcie powinno być gdzie??
Bo ja tak średnio z tą elektroniką:/

Bład P0401

PostNapisane: 18 sie 2010, 18:09
przez Enduro
lasek88 napisał(a):A masz do tego jakiegoś manuala?? .....

ja nie mam, bo ja szary uzytkownik jestem i wszystko co wiem i co tu dalej przekazuje bezintersesownie,
jeśli Mody pozwolą <czytaj> , to z moich osobistych doswiadczeń,
i jak takiego problemu nie mialem, to go nie zgłębiłem jeszcze...
ale są tu inni bardziej zaawansowani w wiedzy technicznej,
i raczej pomogą Tobie...
powodz.
E.