Strona 1 z 2
Brzęczenie w okolicy 1800-2000obr/min

Napisane:
15 cze 2009, 18:41
przez pitrek-p1
Witam! Niedawno wymieniałem kompletne sprzęgło w mazdzie 6 2.0 diesel wraz z kołem dwumasowym (regenerowanym). Po wymianie zaczelo sie ciche brzeczenie przy przyspieszaniu w okolicach 2000obr. które z czasem się nasiliło i teraz jest dosyć głośne. co to może być?

Napisane:
15 cze 2009, 19:40
przez Jaksa
pitrek-p1 napisał(a):kołem dwumasowym (regenerowanym
Mysle ze to jest odpowiedz. Regeneracja 2-masówki nie wchodzi w grę ...Wiadomosc od goscia ktory na regeneracjach sprzegieł zęby zjadł.

Napisane:
17 cze 2009, 13:51
przez pitrek-p1
czym może grozić jazda z takim kolem? czy polecą inne części mechaniczne?

Napisane:
25 cze 2009, 21:10
przez pitrek-p1
dziś przez przypadek jechałem ze znajomym mechanikiem który nieco zmienil pogląd na tą sprawę i bardziej nakierował na początek końca turbiny. czy to jest możliwe? dzwięk ten występuje własnie w okolicach obr w których owe turbo się włącza(1800-2000obr). czy miał ktoś do czynienia z takim objawem padającej turbiny?

Napisane:
25 cze 2009, 21:30
przez szatek
Dziś po wymianie rozrządu, regulacji wtrysków, wymianie olejów i filtrów też usłyszałem takie brzęczenie (przy przejściu 1800-2000). Jeszcze rano tego nie było..
Pozatym na wolnym biegu, już w garażu, usłyszałem ciche syczenie i postukiwanie od strony akumulatora/kabiny. Stuka bez jakiegokolwiek rytmu, pare razy na minutę.
Jutro podjadę tam do zakładu na sprawdzenie – mam nadzieję, że nagle turbina nie zaczęła szwankować..

Napisane:
25 cze 2009, 21:36
przez vienek
Dołączę do tematu, ponieważ mam takie same objawy od kilku dni, tzn. delikatne brzęczenie miedzy 1800 a 2000, ale powyżej ustaje i na wyższych obrotach nie słyszę.

Napisane:
25 cze 2009, 22:07
przez pitrek-p1
ciesze się że nie jestem osamotniony:) dodam iż rozrząd też miałem wymieniany 12tys km temu. ale to chyba nie ma znaczenia...

Napisane:
25 cze 2009, 23:45
przez []gk[]
Słuchajcie, ostatnio bawiłem się w rozklejanie lamp i szorowanie soczewek xenonów. Po złożeniu zapomniałem zapiąć przedniej spinki obudowy filtra powietrza. Buczało i pobrzdękiwało w okolicach obrotów jakie podajecie. Może to to??

Napisane:
26 cze 2009, 10:40
przez pitrek-p1
u mnie na pewno nie, sprawdzałem. i w ogole w moim przypadku jest to zbyt glośny dźwięk(mechaniczny) jak na jakieś tam brzęcznie blaszki czy spinki.

Napisane:
26 cze 2009, 11:34
przez Ukman
Jesli chodzi o brzeczenie w tym zakrecie obrotow To mozliwe ze to zawor EGR

Jak mi tak brzeczało i zeby to sprawdzic oczysciłem górną czesc ten czpien co jest w egr wd40 potem go rozruszałem i ucichło

Proponuję sprawdzic

Napisane:
26 cze 2009, 12:34
przez pitrek-p1
fajnie dzieki za porade. opisywałes może gdzieś dokładnie jak to zrobić krok po kroku?

Napisane:
26 cze 2009, 13:33
przez Ukman
z ktorego roku masz swoją szóstkę ? Jesli masz taki egr gdzie widzisz czpien z membraną to da sie zrobic to w prosty sposob ...
– Musisz miec wd40 lub cos w tym roddzaju
-Starą szczoteczkę do zebow jak najmniejszą
– Spryskac czpien dobrze wd40 po czym wyczyscic szczoteczką
-Ponownie spryskac wd40
-Wziąc cos takiego jak srubokret i pryskajac na czpien zabprzec tak srubkret by móc poruszac membraną w gore aby go rozruszac
Po tym zabiegu okaze sie czy to on tak brzeczy
U mnie poskutkowało
Pozdr.


Napisane:
26 cze 2009, 22:07
przez pitrek-p1
2003 rok 2.0 diesel.
a gdzie w ogole szukac tego zaworka? pod plasitkowa pokrywa silnika? jak to wyglada?

Napisane:
26 cze 2009, 22:40
przez Ukman
taktaki "grzybek" z przodu silnika troche pod plastikowa pokrywa koło filtra powietrza

Napisane:
26 cze 2009, 23:23
przez pitrek-p1
dzieki jeszcze raz .po weekendzie biore sie za to. mam nadzieje ze to ten nieszczesny zaworek. dam znac


Napisane:
27 cze 2009, 00:08
przez rakiiim
Witam ! jestem kolejnym posiadaczem takiej 6 i słysze podobne brzeczenie od1800 do 2000 tyś obr , pózniej zanika , byłem u mechanika ale on tego nie uslyszał , to jest taki dzwięk że trzeba tym autem jeździć żeby to usłyszeć , ale też mnie to zaniepokoiło , szkoda że nikt tak do końca nie wie co to może być .

Napisane:
27 cze 2009, 23:45
przez darrecki
rakiiim napisał(a):Witam ! jestem kolejnym posiadaczem takiej 6 i słysze podobne brzeczenie od1800 do 2000 tyś obr , pózniej zanika , byłem u mechanika ale on tego nie uslyszał , to jest taki dzwięk że trzeba tym autem jeździć żeby to usłyszeć , ale też mnie to zaniepokoiło , szkoda że nikt tak do końca nie wie co to może być .
Wg mnie
Ukman ma 100% racji i jest to problem solenoidu sterujacego EGR. Ja tak mam juz ponad 2 lata, od czasu do czasu pobrzeczy tez na biegu jalowym (po lekkim dodaniu gazu ustaje). Jest to taki czarny zaworek do ktorego dochodzi kilka gumowych rurek z podcisnieniem, a znajduje sie on w poblizu filtra oleju (sa tam 3 takie zaworki). Byl o tym temat na forum w dziale Diesel o ile mnie pamiec nie myli.

Napisane:
28 cze 2009, 17:26
przez skowal
Witam, rowniez podczepie sie do tematu bo rowniez mam dziwne odglosy w poblizu 1600-2000 obr. Jako ze dieslem jezdze od 2 miesiecy nie wiem jak opisac ten dzwiek (klekot czy brzeczenie). Wiem na pewno ze ten odglos jest tylko na zimnym silniku. Wystarczy ze przejade ok 1km i ustaje. Obawiam sie ze zima bede musial przejechac z 10km aby ustalo. Czy to cos moze byc powaznego czy raczej diesle tak maja ?

Napisane:
30 cze 2009, 05:42
przez pitrek-p1
moge prosic o mala pomoc w rozebraniu tego egr? wstępnie patrzylem jak to wyglada i nie wiem jak sie dostać do srodka. jak zdjać od góry tą metalową zaślepke?

Napisane:
30 cze 2009, 08:09
przez darrecki
pitrek-p1 napisał(a):moge prosic o mala pomoc w rozebraniu tego egr? wstępnie patrzylem jak to wyglada i nie wiem jak sie dostać do srodka. jak zdjać od góry tą metalową zaślepke?
Tam nie ma zadnej metalolwej zaslepki. EGR jest nierozbieralny sam w sobie. Mozna go conajwyzej wymontowac i przeczyscic. W dziale Diesel jest o tym temat autorstwa Otiksa