Dźwięk podczas przyspieszania
1, 2
Witam szanowne grono...
Poczytałem na tym forum co się dało na temat różnych dźwięków dotyczących Turbin itp... Ale nie wiem czy u mnie będzie to samo.
-Turbina jest sucha
-Intercooler suchy
Teraz tak. Dzwiek uwidacznia sie podczas duszenia na gaz (po puszczeniu gazu dzwiek znika) – pojawia sie w zasadzie pomiedzy 100-120 KM/H natomiast nie ma znaczenia czy jade na 4 czy na 5 biegu – dzwiek jest taki sam. Czyli piszczenie albo raczej lekkie buczenie ... jakby turbina. Ale nie wiem jak to zweryfikować. Na postoju raczej nic nie piszczy.
Co i jak moge sprawdzic?
Dzieki Pozdrawiam
Poczytałem na tym forum co się dało na temat różnych dźwięków dotyczących Turbin itp... Ale nie wiem czy u mnie będzie to samo.
-Turbina jest sucha
-Intercooler suchy
Teraz tak. Dzwiek uwidacznia sie podczas duszenia na gaz (po puszczeniu gazu dzwiek znika) – pojawia sie w zasadzie pomiedzy 100-120 KM/H natomiast nie ma znaczenia czy jade na 4 czy na 5 biegu – dzwiek jest taki sam. Czyli piszczenie albo raczej lekkie buczenie ... jakby turbina. Ale nie wiem jak to zweryfikować. Na postoju raczej nic nie piszczy.
Co i jak moge sprawdzic?
Dzieki Pozdrawiam
- Od: 5 lut 2009, 23:29
- Posty: 22
- Auto: M6 2.0 Diesel 136KM
obejrzyj obudowe filtra powietrza,
moze ona byc uszkodzona (np. powypadkowo)
lub niedomknięta
i wtedy buczy...
E.
moze ona byc uszkodzona (np. powypadkowo)
lub niedomknięta
i wtedy buczy...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No to chyba długo nie musiałem czekać. Dzisiaj pojawił się błąd PO664 (lub P0664) – a dokłądnie jest to 'Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit Low'. W dowolnym tłumaczeniu byłoby to za słaby przepływ w zaworze ssącym. Czy tak?
Co trzeba w związku z tym sprawdzić? Pozdrawiam
Dzięki
Co trzeba w związku z tym sprawdzić? Pozdrawiam
Dzięki
- Od: 5 lut 2009, 23:29
- Posty: 22
- Auto: M6 2.0 Diesel 136KM
Tu nie ma dowolnego tlumaczenia a opis bledu tojachuk napisał(a):W dowolnym tłumaczeniu
"P0664 Intake shutter solenoid valve (full) circuit voltage low input" Do sprawdzenia elektrozawor sterujacy przepustnica na wlocie do kolektora ssacego "pelne otwarcie" oraz obwod podajacy zasilanie do tego zaworu
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Nastepny feler silników CRmaxkls napisał(a):Do sprawdzenia elektrozawor sterujacy przepustnica na wlocie do kolektora ssacego "pelne otwarcie" oraz obwod podajacy zasilanie do tego zaworu
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam ponownie,
Poczytałem, poczytałem i się tyle dowiedziałem.
Jedyną rzeczą jaką sprawdziłem to czy jest ssanie na obudowie filtra powietrza po odłączeniu przewodu najniżej położonego od podciśnienia. NIE MA.
Należałoby sprawdzić rezystancję elektrozaworu (otwarcie 100%) – w jaki sposób to wykonać – najprościej i najlepiej.
CO jeszcze mogę sprawdzić w tej kwestii? Chciałbym zbadać najwięcej zanim wybiorę sie do specjalisty który mnie skasuje kilka stówek.
Dzięki Pozdr.
Poczytałem, poczytałem i się tyle dowiedziałem.
Jedyną rzeczą jaką sprawdziłem to czy jest ssanie na obudowie filtra powietrza po odłączeniu przewodu najniżej położonego od podciśnienia. NIE MA.
Należałoby sprawdzić rezystancję elektrozaworu (otwarcie 100%) – w jaki sposób to wykonać – najprościej i najlepiej.
CO jeszcze mogę sprawdzić w tej kwestii? Chciałbym zbadać najwięcej zanim wybiorę sie do specjalisty który mnie skasuje kilka stówek.
Dzięki Pozdr.
- Od: 5 lut 2009, 23:29
- Posty: 22
- Auto: M6 2.0 Diesel 136KM
jachuk napisał(a):Należałoby sprawdzić rezystancję elektrozaworu (otwarcie 100%) – w jaki sposób to wykonać – najprościej i najlepiej.
ohmomierzem (tzn. miernikiem rezystancji)
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
jachuk napisał(a):NIE MA
Ma byc . Szukaj bo gdzies masz nieszczelnosc
Po pierwsze czy ten blad powoduje swiecenie kontrolek od silnika i kotroli trakcji? Jesli nie niech ktos skasuje IDS blad PCM lubi zbierac czasami smieci
to jest zobaczyc oczetami czy przepustnica na wlocie do kolektora ssacego otwiera sie na 100% jak dodasz gazu Ten temat byl juz walkowany tyle razy trzeba troche poszukacjachuk napisał(a): najprościej
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Dokładnie,
Ten błąd powoduje świecenie tych dwóch kontrolek.
Nieszczelnoście będe zatem szukał dalej. Natomiast pytanie jeszcze jedno. Czy po przekręceniu kluczyka (bez uruchomienia silnika) na elektrozaworze (100 % otwarty) powinno być napięcie. Czy dopiero po dodaniu gazu. Bowiem na eletrozaworze 30 % jest napięcie a na zielonym 100% nie ma.
Ten błąd powoduje świecenie tych dwóch kontrolek.
Nieszczelnoście będe zatem szukał dalej. Natomiast pytanie jeszcze jedno. Czy po przekręceniu kluczyka (bez uruchomienia silnika) na elektrozaworze (100 % otwarty) powinno być napięcie. Czy dopiero po dodaniu gazu. Bowiem na eletrozaworze 30 % jest napięcie a na zielonym 100% nie ma.
- Od: 5 lut 2009, 23:29
- Posty: 22
- Auto: M6 2.0 Diesel 136KM
jachuk napisał(a):na zielonym 100% nie ma.
Ma byc napiecie i na jednym i na drugim Zawory nie sa sterowane + tylko –, czyli plus 12V po przekreceniu kluczyka ma byc a " –" sterujacy przychodzi od PCM
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Witam ponownie,
Czy jest mi ktoś w stanie jeszcze pomóc?
Jeszcze jedno... na ile niebezpieczne lub szkodliwe jest jeżdżenie z taką niesprawnością? Generalnie nie ma odczucia aby silnik był słabszy. Wszystko jest jak było tylko te świecące kontrolki wskazujące na błąd P0664. Jak sprawdzić to napięcie z drugiej strony? Gdzie tego szukać?
Czy jest mi ktoś w stanie jeszcze pomóc?
Jeszcze jedno... na ile niebezpieczne lub szkodliwe jest jeżdżenie z taką niesprawnością? Generalnie nie ma odczucia aby silnik był słabszy. Wszystko jest jak było tylko te świecące kontrolki wskazujące na błąd P0664. Jak sprawdzić to napięcie z drugiej strony? Gdzie tego szukać?
- Od: 5 lut 2009, 23:29
- Posty: 22
- Auto: M6 2.0 Diesel 136KM
Jeszcze jedno co zauważyłem.
Po przekreceniu kluczyka – skasowaniu błędu – odpaleniu silnika wszystko jest OK. tzn nie świecą się kontrolki i tak można przejechać dziesiątki kilometrów. Przy ponownym uruchomieniu silnika – kontrolki zaczynają się palić. Czyli tak jakby podczas testu przy uruchamianiu. Jednak dlaczego nie włącza się podczas jazdy?
Dzięki Pozdr.
Po przekreceniu kluczyka – skasowaniu błędu – odpaleniu silnika wszystko jest OK. tzn nie świecą się kontrolki i tak można przejechać dziesiątki kilometrów. Przy ponownym uruchomieniu silnika – kontrolki zaczynają się palić. Czyli tak jakby podczas testu przy uruchamianiu. Jednak dlaczego nie włącza się podczas jazdy?
Dzięki Pozdr.
- Od: 5 lut 2009, 23:29
- Posty: 22
- Auto: M6 2.0 Diesel 136KM
jachuk napisał(a):Przy ponownym uruchomieniu silnika – kontrolki zaczynają się palić. Czyli tak jakby podczas testu przy uruchamianiu. Jednak dlaczego nie włącza się podczas jazdy?
bo przy odpalaniu nastepuje test i z tej przyczyny
pala sie kontrolki...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja mam elektrozawor chyba padniety!To znaczy u mnie ten tloczek przy turbinie jest caly czas wyciagniety!Sprawdzilem wszystkie przewody i jest ok!Pozniej polaczylem przewody z tego zaworu na "krotko" i ten tlok sie wsunal!jade podlaczyc auto pod kompa,moze da sie wykasowac ten blad!A jesli nie to musze kupic nowy zawor!Moze ktos wie ile cos takiego kosztuje?pozdro
- Od: 31 mar 2009, 18:39
- Posty: 29
- Skąd: Zambrow/Bristol UK
- Auto: Mazda 6 diesel 2004
m6boy napisał(a):A jesli nie to musze kupic nowy zawor!Moze ktos wie ile cos takiego kosztuje?pozdro
ok. 150 euro
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Odwiedziłem w końcu mechanika...... i nic.
Stwierdził tylko tyle co tutaj pisaliście i to co sam byłem w stanie wywnioskować. Ale przynajmniej mam wymieniony olej wraz ze sprawdzeniem smoka. Ale nie o to chodzi.
Jeśli chodzi o problem z tego posta to błąd mam nadal dotyczący błędu na solenoidzie (BANK 2). Co prawda wszystko działa poprawnie (to samo stwierdził mechanik) nie ma spadku mocy itp. Jedynie podczas testu wykazuje błąd. Prawdopodobnie jest gdzieś jakieś przebicie, brak masy, przetarcie kabla. Nie bardzo wiem jak to interpretować. Skoro autko działa poprawnie, a wykazuje błąd. Czyli solenoid działa. Co można sprawdzić. Jak przejrzeć te kable? Dzięki za wszelką pomoc. Choć pewnie nie obędzie się bez wizyty u elektryka. Możecie kogoś polecić w Poznaniu. (niedrogiego
) ?
Stwierdził tylko tyle co tutaj pisaliście i to co sam byłem w stanie wywnioskować. Ale przynajmniej mam wymieniony olej wraz ze sprawdzeniem smoka. Ale nie o to chodzi.
Jeśli chodzi o problem z tego posta to błąd mam nadal dotyczący błędu na solenoidzie (BANK 2). Co prawda wszystko działa poprawnie (to samo stwierdził mechanik) nie ma spadku mocy itp. Jedynie podczas testu wykazuje błąd. Prawdopodobnie jest gdzieś jakieś przebicie, brak masy, przetarcie kabla. Nie bardzo wiem jak to interpretować. Skoro autko działa poprawnie, a wykazuje błąd. Czyli solenoid działa. Co można sprawdzić. Jak przejrzeć te kable? Dzięki za wszelką pomoc. Choć pewnie nie obędzie się bez wizyty u elektryka. Możecie kogoś polecić w Poznaniu. (niedrogiego
- Od: 5 lut 2009, 23:29
- Posty: 22
- Auto: M6 2.0 Diesel 136KM
Witam ponownie po czasie.
Ponieważ nie rozwiązałem nadal problemu – nic się jednak nie dzieje.
Ale czy może ktoś pomóc w jaki sposób poszukać wiązki kabla. Może ktoś wie w jaki sposób on przebiega. ewentualnie gdzie trafia do masy (prawdopodobnie brak masy lub przebicie). Jak zdiagnozować usterkę na kablu – elektrozaworu (100% otwarcia) widzę że kilka osób męczy się z podobnym problemem – jednak np u niektórych jest zauważalny wyraźny spadek mocy – u mnie np nie.
Dzięki za pomoc. Pozdr.
Ponieważ nie rozwiązałem nadal problemu – nic się jednak nie dzieje.
Ale czy może ktoś pomóc w jaki sposób poszukać wiązki kabla. Może ktoś wie w jaki sposób on przebiega. ewentualnie gdzie trafia do masy (prawdopodobnie brak masy lub przebicie). Jak zdiagnozować usterkę na kablu – elektrozaworu (100% otwarcia) widzę że kilka osób męczy się z podobnym problemem – jednak np u niektórych jest zauważalny wyraźny spadek mocy – u mnie np nie.
Dzięki za pomoc. Pozdr.
- Od: 5 lut 2009, 23:29
- Posty: 22
- Auto: M6 2.0 Diesel 136KM
Witam.
Mam prawie ten sam problem co założyciel tematu, tzn "gwizdobuczenie" przy naciskaniu na gaz i świecące się kontrolki od kontroli trakcji i silnika. Dodatkowo słychać coś jakby szuranie, delikatne brzęczenie albo ... cmokanie w okolicach zbiornika na płyn do wspomagania kierownicy (trudno dokładnie określić skąd dźwięk dochodzi) Nie ma spadku mocy ani innych problemów, tylko te dźwięki i kontrolki :/ Sprawdzałem obudowę filtra powietrza i wydaje się być ok, nie bardzo wiem za co się teraz zabrać
Mam prawie ten sam problem co założyciel tematu, tzn "gwizdobuczenie" przy naciskaniu na gaz i świecące się kontrolki od kontroli trakcji i silnika. Dodatkowo słychać coś jakby szuranie, delikatne brzęczenie albo ... cmokanie w okolicach zbiornika na płyn do wspomagania kierownicy (trudno dokładnie określić skąd dźwięk dochodzi) Nie ma spadku mocy ani innych problemów, tylko te dźwięki i kontrolki :/ Sprawdzałem obudowę filtra powietrza i wydaje się być ok, nie bardzo wiem za co się teraz zabrać
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
sonsieno napisał(a):świecące się kontrolki od kontroli trakcji i silnika.
To jest chyba najprostsze podpiac pod komputer
sonsieno napisał(a):coś jakby szuranie, delikatne brzęczenie albo
Sprzeglo pompy vacum?
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6