Zawieszenie silnika – poduszka olejowa
1, 2
Witam szanowne grono.
Ma wielce irytujący problem z telepiącą sie fajerą (i nie tylko) przy wolnych obrotach, podczas jazdy jest OK. Wibracje w zmiennym zakresie od delikatnych po mocno wku***ące. Na podstawie lektury tegoż forum, doszedłem do wniosku, iż mam uwaloną poduszke silnika – tą od strony rozrządu (mam nadzieję, że tylko tą). Moją teorie poparł mój nadworny mechanik, który wydłubał tą podusie podczas zmiany rozrządu. Nadeszła chwila wymiany. Mam 3 opcje:
1 – zakup oryginału w ASO za jedyne 671 zł
2 – zakup używki z demontażu za ok 350 zł
3 – zakup zamiennika TEDGUM za 250 zł
Oczywiście najzacniej będzie kupić orginał – ale koszt z robotą makabryczny. Skłaniałbym sie raczej w kierunku używki, ale ... jak ze zdjęcia stwierdzić ze poducha jest w dobrym stanie? Może któryś z kolegów mial jakieś doświadczenia z produktami firmy TEDGUM? Moze ma ktoś w autku zamienik tej poduszki z w/w firmy?
Ma wielce irytujący problem z telepiącą sie fajerą (i nie tylko) przy wolnych obrotach, podczas jazdy jest OK. Wibracje w zmiennym zakresie od delikatnych po mocno wku***ące. Na podstawie lektury tegoż forum, doszedłem do wniosku, iż mam uwaloną poduszke silnika – tą od strony rozrządu (mam nadzieję, że tylko tą). Moją teorie poparł mój nadworny mechanik, który wydłubał tą podusie podczas zmiany rozrządu. Nadeszła chwila wymiany. Mam 3 opcje:
1 – zakup oryginału w ASO za jedyne 671 zł
2 – zakup używki z demontażu za ok 350 zł
3 – zakup zamiennika TEDGUM za 250 zł
Oczywiście najzacniej będzie kupić orginał – ale koszt z robotą makabryczny. Skłaniałbym sie raczej w kierunku używki, ale ... jak ze zdjęcia stwierdzić ze poducha jest w dobrym stanie? Może któryś z kolegów mial jakieś doświadczenia z produktami firmy TEDGUM? Moze ma ktoś w autku zamienik tej poduszki z w/w firmy?
- Od: 8 paź 2008, 14:34
- Posty: 21
- Skąd: Białsytok
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136KM Kombi
t00mekk napisał(a):2 – zakup używki z demontażu za ok 350 zł
Duże ryzyko podczas kupna "zadlnego", ze trafisz na wylaną po umyciu
t00mekk napisał(a):3 – zakup zamiennika TEDGUM za 250 zł
Ja mam "zamiennik" robiony w Warszawie. Szukałem używki, ale nie udało się. Nie jest idealnie, ale i tak przepaść do oberwanej
PS Zamienniki są bez oleju – mają miękką gumę.
Najsensowniej wypada używka – oczywiście obejrzana przed kupnem (zapytaj Jaksę), ale upewnij się, że jest z serii tych "trwalszych"
Jak sprawdzić? Patrzysz : czy czysta, sucha, niezapadnięta i czy "pracuje"
PS
A moze jakiś "rzeźbiarz" jest w stanie sam wkład wymienić na ory ale innej, tańszej firmy?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
t00mekk napisał(a):Może "przerabiał" ktoś te podusie z TEDGUM'u?
do szóstki chyba nikt, ale na pewno wiele osób jeździ na takich w innych modelach. I chwalą sobie.
Ja na Twoim miejscu bym spróbował.
t00mekk napisał(a):Akurat ten zamiennik z TEDGUM'u jest na oleju – przynajmniej tak twierdzi producent...
No to musieli w ciągu roku zmienić technologię. O ile to 100% prawdy to bym brał
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
t00mekk napisał(a):Kupuiłem ten zamiennik z firmy TEDGUM.
Napisz jak to bedzie działać. Bardzo mnie ciekawi czy faktycznie jest tam ten olej. Wczoraj na spocie porónywałem swoje autko z LF i widze, że nadal mam co poprawić – choć przed regeneracją u mnie była masakra
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
MAM ! DOSTAŁEM ! Wykonanie podusi bardzo dobre – jest identyczna z oryginałem, znalazłem na niej nawet mazdowskie numerki częsci. Mechanik, który ją montował stwierdzil – oryginał (ale to tak na marginesie). Podusiaz siedzi już w Magdzie – wibracje spadły w bardzo zauważlny sposób, ale nie ustały całkowicie. Panowie w Auto Księzyno jakiś czas temu, gdy przymierzałem sie do wymiany, stwierdzili, że jak wymieniać poduszki to tylko wszytkie, więc chyba pójdę tym tropem... Mam cichą nadzieję, że to nie umierający dwumas... choć objawów typowych brak.
- Od: 8 paź 2008, 14:34
- Posty: 21
- Skąd: Białsytok
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136KM Kombi
Z mojej poduszki cieknie olej (mechanik zwrócił mi na to uwagę po wymianie rozrządu).
Póki co jakoś wibracje silnika mnie nie denerwują. Czy mam czekać z wymianą na odczuwalne efekty?
Ile wyniesie robocizna przy wymianie tej jednej poduszki?
Jakie będą koszty i czy warto przy wymianie kompletu poduszek?
Póki co jakoś wibracje silnika mnie nie denerwują. Czy mam czekać z wymianą na odczuwalne efekty?
t00mekk napisał(a):Mam 3 opcje:
1 – zakup oryginału w ASO za jedyne 671 zł
2 – zakup używki z demontażu za ok 350 zł
3 – zakup zamiennika TEDGUM za 250 zł
Ile wyniesie robocizna przy wymianie tej jednej poduszki?
Jakie będą koszty i czy warto przy wymianie kompletu poduszek?
- Od: 1 cze 2009, 12:16
- Posty: 41
- Skąd: Szubin
- Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM
szatek napisał(a):Póki co jakoś wibracje silnika mnie nie denerwują. Czy mam czekać z wymianą na odczuwalne efekty?
Nie warto wcześniej z kasy wyskakiwać Silnik nie wypadnie...
szatek napisał(a):Ile wyniesie robocizna przy wymianie tej jednej poduszki?
Roboty jest na 15 minut, ja dwa razy to robiłem pod blokiem więc sam oceń ile to warte
Oczywiście trzeba być cokolwiek kumatym....umiesz koło zmienić?
szatek napisał(a):Jakie będą koszty i czy warto przy wymianie kompletu poduszek?
Koszty kosmiczne, pewnie z 2 tysie i nie warto wymieniać kompletu, bo pada tylko ta jedna- olejowa
PS
Ja mam chyba na sprzedaż poduszkę po regenracji. Do ideału jej daleko, ale dużo ciszej niż kompletnie wylana i wyrwana.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm napisał(a):szatek napisał(a):Póki co jakoś wibracje silnika mnie nie denerwują. Czy mam czekać z wymianą na odczuwalne efekty?
Nie warto wcześniej z kasy wyskakiwać Silnik nie wypadnie...
Dzięki, w takim razie się wstrzymam
magicadm napisał(a):Roboty jest na 15 minut, ja dwa razy to robiłem pod blokiem więc sam oceń ile to warte
Oczywiście trzeba być cokolwiek kumatym....umiesz koło zmienić?
To może sobie poradzę
Dzięki za rady.
- Od: 1 cze 2009, 12:16
- Posty: 41
- Skąd: Szubin
- Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM
Czy ta poduszka od stronu skrzynki biegow to napewno nie jest na oleju – bylem świecie przkonany że jest.
Bo czy sie dobrze orientuje... motor dieslowski w M6 zamocowany jest na 3 poduszkach, z czego tylko ta dolna jest gumowa (bez oleju) ?
Bo czy sie dobrze orientuje... motor dieslowski w M6 zamocowany jest na 3 poduszkach, z czego tylko ta dolna jest gumowa (bez oleju) ?
- Od: 8 paź 2008, 14:34
- Posty: 21
- Skąd: Białsytok
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 136KM Kombi
t00mekk napisał(a):Czy ta poduszka od stronu skrzynki biegow to napewno nie jest na oleju – bylem świecie przkonany że jest.
Moim zdaniem nie – choć głowy nie dam, jakoś mi ona na olejową nie wygląda.
Jedyna możliwość 100% sprawdzenia to igła w dłoń i....
Ja tutaj nie widzę miejsca na olej, ale kto wie...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
szatek napisał(a):Dzięki, w takim razie się wstrzymammagicadm napisał(a):Roboty jest na 15 minut, ja dwa razy to robiłem pod blokiem więc sam oceń ile to warte
Oczywiście trzeba być cokolwiek kumatym....umiesz koło zmienić?
To może sobie poradzę
Dzięki za rady.
pod blokiem? Blokowales/podwieszales jakos silnik zeby nie spadl?
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
Witam,
odświeżę nieco temat. Przymierzam się do wymiany prawej poduszki silnika (tej od strony rozrządu) i zastanawiam się, czy jechać z tym do jakiegoś warsztatu, czy wymienić samemu. Jakieś zdolności manualne posiadam i lubię majsterkować, więc raczej dałbym sobie z tym radę:) Mam jedynie prośbę do kogoś, kto sam już wymieniał tą poduszkę, aby napisał jakąś krótką instrukcję co po kolei należy wykonać. Domyślam się, że trzeba w jakiś sposób podtrzymać silnik, aby nie opadł po odkręceniu poduszki. Zwykły lewarek samochodowy wystarczy, aby silnik podnieść nieco od spodu? Jeśli tak, to w którym miejscu najlepiej podłożyć ten lewarek pod silnik, pod miskę olejową?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam!
odświeżę nieco temat. Przymierzam się do wymiany prawej poduszki silnika (tej od strony rozrządu) i zastanawiam się, czy jechać z tym do jakiegoś warsztatu, czy wymienić samemu. Jakieś zdolności manualne posiadam i lubię majsterkować, więc raczej dałbym sobie z tym radę:) Mam jedynie prośbę do kogoś, kto sam już wymieniał tą poduszkę, aby napisał jakąś krótką instrukcję co po kolei należy wykonać. Domyślam się, że trzeba w jakiś sposób podtrzymać silnik, aby nie opadł po odkręceniu poduszki. Zwykły lewarek samochodowy wystarczy, aby silnik podnieść nieco od spodu? Jeśli tak, to w którym miejscu najlepiej podłożyć ten lewarek pod silnik, pod miskę olejową?
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Pozdrawiam!
- Od: 6 wrz 2010, 15:06
- Posty: 31
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM
Panowie, znalazłem na Allegro poduszke olejową:
http://allegro.pl/poduszka-silnika-mazd ... 16827.html
Nówka sztuka, cena niska. Żadnych informacji o producencie, więc i jakość niewiadoma.
Co o niej myślicie? Daje radę? Warto ją zamontować? A może ktoś już montował w swoim aucie i mógłby podzielić się informacją??
Edit(moderator)-tym razem przenoszę do odpowiedniego wątku,kolejne zdublowane wątki będą usuwane
http://allegro.pl/poduszka-silnika-mazd ... 16827.html
Nówka sztuka, cena niska. Żadnych informacji o producencie, więc i jakość niewiadoma.
Co o niej myślicie? Daje radę? Warto ją zamontować? A może ktoś już montował w swoim aucie i mógłby podzielić się informacją??
Edit(moderator)-tym razem przenoszę do odpowiedniego wątku,kolejne zdublowane wątki będą usuwane
- Od: 2 kwi 2012, 22:48
- Posty: 14
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 2.0 LF 141 KM r.2002 kombi
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6