Zawieszenie silnika – poduszka olejowa

Postprzez lapa » 26 lip 2012, 15:56

przemek_bsi napisał(a):Kupiłem od tego sprzedającego ok 2 miesięcy temu. Na razie jest ok.


pozbyłeś się drżenia na wolnych obrotach i buczenia w kabinie przy wyższych?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 22:48
Posty: 14
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 LF 141 KM r.2002 kombi

Postprzez przemek_bsi » 26 lip 2012, 19:57

Drżenie na wolnych obrotach miałem tylko przy minusowych temperaturach. Okaże się za kilka miesięcy. Buczenia na wyższych obrotach nie miałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez burritos » 27 lip 2012, 21:27

Wlasnie ostatnio poleciala mi poduszka silnika (prawa z przodu) :( a dokladnie wyciekl z niej olej. Generalnie autko cale sie trzeslo i mialem wrazenie jakdyby silnik chcialby sie urwac podczas jazdy.
Podpytalem kilku mechanikow i opinia byla jedna – jak kupowac to tylko oryginal bo zamiennik w ciagu roku znow sie rozleje, wiec kupilem uzywke i poki co oki.

Pozdro dla Jaksy, wymiana trwala 7 minut ;)
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez konrad1235 » 12 wrz 2012, 18:10

i mam ten sam problem, zauważyłem że delikatnie cieknie spod poduszki, umyłem to miejsce i po 3 dniach widzę że znów jest olej, wciskając poduszkę od spodu słychać przelewający się olej. Kupię używaną ale jak mi ktoś napisze co trzeba zrobić po kolei to zrobię fotorelację .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 17:51
Posty: 120
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda CX-5 2.0 SKY-G 160 KM AWD MT SkyPASSION 2015r.

Postprzez przemek_bsi » 30 paź 2012, 15:10

Wróciły mroźne dni a razem z nimi drgania nadwozia. Więc chyba to nie poduszka jest winna.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez leh » 26 mar 2013, 20:29

Witam

Czy ktoś miał okazję przekonac się o jakości poduszek "tedgum"? Nie pytam oczywiscie o to czy pasują albo o wrażenia/odczucia zaraz poz ich założeniu tylko o opinie o ich trwałości po zaliczeniu jakiegoś konkretnego przebiegu

Pozdrawiam
leh
 

Postprzez maziadm » 15 kwi 2014, 15:28

Wyciągnąłem skwara, ale co tam.

Mam też do wymiany olejową od strony rozrządu.
Mechanicy tylko oryginał. 1 z 3 co grzebie głównie w grupie VAGa mówi, że OK. TedGum pakuje do nich i jest dobrze.
Jak się sprawuje poduszka TedGum? Podobno tylko na rok? Czy ma olej?
Potrzebne zweryfikowane odpowiedzi.

Bo prawie 800zł za oryginał to lekka przesada.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 15 kwi 2014, 19:13

maziadm napisał(a):Jak się sprawuje poduszka TedGum?

z kilku opinii na forum – tedgum jest dobry, ale nie sprawdza się w M6...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maziadm » 6 maja 2014, 10:51

Decyzja zapadła. Kupuję używkę za 60zł + przesyłka od złomiarzy z miejscowości Grodziszczce k/Świdnicy.

Jak najlepiej sprawdzić taki element?

Międzyczasie doszła jeszcze jedna opcja: YAMATO – podobno zacny zamiennik. W zacnych warsztatach/serwisach pakują to to i chwalą. Cena za tą olejową coś ok. 250zł i w tym momencie jest to chyba najlepsza opcja.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Robert_K » 13 paź 2014, 13:54

Hej, odgrzeje troszkę wątek bo chciałbym zapytać czy jest sens wymieniać sam wkład w lewej poduszce, tej od strony skrzyni bo wkład kosztuje 12 zł a poducha 150.
Początkujący
 
Od: 5 cze 2014, 00:31
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003r. 2.3 166km LPG

Postprzez maziadm » 13 paź 2014, 14:32

Pierwsze słyszę, aby można było wymienić sam wkład. Ale jeśli różnica w cenie to 12 vs 150 to bym się nawet nie zastanawiał.

U mnie po wymianie rozwalonej olejowej – całkiem oklapła, założona została nówka Yamato, tj. chiński nieolejowy odpowiednik oryginału – moje wrażenia – jest tak samo, a może jeszcze gorzej. Czyli opcje na teraz:
– wymienić pozostałe 2 na Yamato,
– poszukać innej przyczyny telepania budą,
– zepchnąć M6 z jakiejś skarpy i udać się po zakup czegoś bardziej sensownego.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez korniszon » 13 paź 2014, 15:48

YAMATO to był największy na świecie pancernik, który załatwiony został jedną torpedą ;P
Więcej chińszczyzny <uklon> w japonckim wyrobie <rotfl>

Tedgum jest polską firmą i do tego dobrą. Mam poduszkę ich produkcji i mam w nosie czy ma olej czy nie. Poduszka ma gwarancję, jakiś Polak zarobił na chleb a ja jestem zadowolony. Kosztowała 240 zł wymiana trwała 5 minet. Cisza w samochodzie i nie ma jakichś dziwnych buczeń czy inszych dźwięków. Przejechane 8 tys km i nie widać jakiegoś zmęczenia materiału. Pozostałe dwie te od skrzyni wymieniłem na używki bo zdobyłem w idealnym stanie i za śmieszną cenę.
Wymiany wszystkich trzech dokonałem sam w godzinę z przerwą na siusiu i piwko (albo odwrotnie). Trzeba tylko unieść nieco silnik np takim podnośnikiem z Lidla za 70 zeta. Jedynym wysiłkiem było wyjęcie akumulatora. No i trzeba mieć klucze nasadowe.
Ostatnio edytowano 10 maja 2017, 15:09 przez korniszon, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 10:56
Posty: 73 (10/14)
Auto: M6 RF7J Liftback 32G Active Plus 2006r.
M3 BK Y6 sedan 36C Series 2 NEO Sport 2008r.

Postprzez rami1000 » 25 maja 2015, 21:29

Witam,

Jestem świeżym posiadaczem mazdy 6 GG 2.0 Citd 136 km. U mnie też siadła poduszka przy rozrządzie i po przeczytaniu tego i kilku innych wątków stwierdzam że i tak nie wiem jaka poduszkę założyć. Co waszym zdaniem poza oryginałem jest godne uwagi, ewentualnie gdzie tanio kupić oryginał?
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2015, 22:44
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 GG 136 km 2004r

Postprzez kubsztyk » 30 sty 2017, 09:59

Witam,
Pytanie na szybko:
Którą poduszkę silnika prawą (olejową) wybrać? Na rynku (sklepy, allegro) dostępne są następujące zamienniki:
– NTY – od 110 zł w sieci,
– Yamato – 240 zł w Intercars,
– Febest – ~200 zł – lokalny sklep.
Jeśli chodzi o lewą poduszkę (na skrzyni), to jak kształtuje się jakość zamienników (firmy)?

Dopisano poniedziałek, 30 stycznia 2017, 21:02:

I jeszcze jedno pytanie:
Czy ta poduszka kwalifikuje się do wymiany?
WP_20170130_19_07_22_Pro.jpg
WP_20170130_19_11_36_Pro.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez maver88 » 1 lut 2017, 23:56

Żadna z tych co wymieniłeś nie jest olejowa. No może tylko z nazwy bo wszystkie są pełne z gumy.
Jeżeli oryginał ma jeszcze olej i nie leci nic dołem to nie ruszaj :) na "nowej" ale gumowej lepiej nie będzie wiem – bo miałem i yamato i chyba febest lub ted-gum – na oryginale było najlepiej, ale wyciekł olej..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 15:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez Czaja86 » 10 maja 2017, 12:48

Nie orientuje się ktoś czy pasuje poduszka od 6 mps do zwykłej 6?
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2013, 13:12
Posty: 34 (0/2)
Skąd: Warszawa / Cegłów
Auto: Mazda 6 2.3 LPG sedan

Postprzez stasiu_ns » 8 lut 2018, 14:14

wczoraj zmieniłem poduszkę przy rozrządzię, miałem yamato – siadła i przenosiła wibracje. Po przebiciu wyciekł z niej olej. Więc potwierdzam yamato jest olejowa ale i tak jest kiepska, wytrzymała około 20 tyś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2011, 13:48
Posty: 46
Skąd: Kraków/Nowy Sącz
Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995

Postprzez marwiat » 11 mar 2019, 11:19

Witam, moja mazda ma problem z którym pomimo wiedzy z tego forum i ośmioletniego doświadczenia w naprawianiu ( z różnym skutkiem) nie wiem co jej jest. Otóż na wolnych obrotach trzęsie budą jakbym na zagęszczarkę do kostki brukowej usiadł a powyżej 2 tys obrotów silnik jakby chciał ducha wyzionąć chociaż mocno ciągnie. Zmieniłem poduszki olejowa zamiennik pozostałe ory, zmieniłem dwumase na luk poprzednią zajeździłem, zmieniłem komplet wtryskiwaczy nowe oryginalne denso z kabelkami, Forscan kalibruje bez problemu, żadnych błędów nie było i nie ma. Zmieniłem koło wału, napinacz paska, rolke prowadzącą, sprzęgiełko alternatora. wszystkie węże i wężyki podcisnienia całe, gruszka turbo chodzi. Auto nie dymi w żadnych okolicznościach odpala natychmiast ale pali na oko 8 -9 litrów czego nie było, nie ubywa oleju ani płynu. i pomimo tego wszystkiego ( w ciągu 2 lat zainwestowałem więcej niż jest wart) jest <dupa> . Jak się rozgrzeje i mam otwarte drzwi na chodzie to trzepie tym autem że drzwi mam wrażenie z zawiasów wyskoczą.
Mam nadzieje że ktoś mnie naprowadzi co jeszcze mam sprawdzić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez DooOminO » 11 mar 2019, 16:52

Oczywiście ma to miejsce na postoju nieważne czy sprzęgło jest wciśnięcie czy też nie ? Ciekawe. Duże korekty masz ? Dla pewności zrobił bym tak : pasek od osprzętu ściągnąć, sprzęgło wcisnąć, podnieść auto, znaleźć dobre miejsce w które będzie można włożyć "brechę" i naprężyć silnik – wtedy testować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez marwiat » 11 mar 2019, 22:25

Nie wazne czy postój czy jazda,jest tak samo, sprzegło wciśniete nie robi różnicy. Dzisiaj zauważyłem że powyżej 3 tys obrotów na ciągu zakopci na siwo lub na dużym biegu z mniejszej prędkości też zadymia. Jak go dobrze przegonie a zazwyczaj tak jeżdze mała prędkość większe obroty to gdy sobie stygnie na wolnych obrotach lekko go podciągam do 2 tyś obrotów i puszczam to wtedy słychać jakiś lekki metaliczny dźwięk jak klepanie kowadełka zaworów albo delikatnie panewka albo już nie wiem co. Może te poduszki pseudo olejowe za 150 zł są do bani, jak gasze silnik mam wrażenie że wypadnie na ziemie tak szarpnie. Jak odpalam go silnikiem tak szarpnie że słychać jakby jakaś blach była niedokręcona. Myślałem że dwumas ale na nowym jest to samo.

Dopisano 12 mar 2019 20:44:

Sprawdziłem dzisiaj wygląd poduszki olejowej, dokręcona fest ale po kilku dniach jazdy dostała balona u dołu jak na zdjęciach w postach powyżej :| "chytry płaci dwa razy" i "mądry Polak po szkodzie" <dupa> Najpierw to muszę po wypłacie zrobić a potem dalej szukać <nauka> Ale by mi się bez tej Mazdy nudziło hahaha

Oryginalna poduszka zamontowana (970 zł) no i spokój nawet na zimnym nie trzepie budą. Umyty tłumiczek od turbo i silnik nie chce wypaść gaśnie delikatnie. Wężyki podciśnienia poprawione i nie dymi, odżył nie mam wrażenia że coś go za gardło trzyma. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6