Strona 1 z 4

Brak mocy / rozwiązanie – brudny filtr paliwa

PostNapisane: 28 maja 2009, 19:44
przez tomex_b
Witam.
Mam problem, ostatnio w mojej 6 spadła moc po włączeniu turbo. Mechanik stwierdził że turbo działa i inne podzespoły mechaniczne też, że problem może być z komputerem, a dokładniej z regulacją przepływomierza.
Jeśli miał ktoś podobny problem to proszę o radę.

Gdzie mogę się podpiąć pod komputer z moją 6 (rocznik 2003 120KM), najlepiej w okolicach Lublina, Rzeszowa lub Stalowej Woli.

PostNapisane: 29 maja 2009, 08:25
przez sobotgh
Miałem kiedyś taki sam problem. Źródłem okazał się wężyk przy filtrze powietrza, który po prostu zsunął się z trzpienia. Od takich drobiazgów należy zacząć.

PostNapisane: 29 maja 2009, 08:31
przez tomex_b
sobotgh napisał(a):Miałem kiedyś taki sam problem. Źródłem okazał się wężyk przy filtrze powietrza, który po prostu zsunął się z trzpienia. Od takich drobiazgów należy zacząć.


Dziękuje za podpowiedź.
Możesz jeszcze napisać jakie miałeś objawy (chciałbym porównać z moimi).

PostNapisane: 29 maja 2009, 10:16
przez waldino
Witam!

W Rzeszowie podepniesz Mazdę do kompa w Auto Centrum na Rejtana lub w salonie Mazdy Czach na Krakowskiej – numery tel.. znajdziesz na necie .

Pozdrawiam
Waldek

[Usunięte]

PostNapisane: 29 maja 2009, 10:18
przez waldino
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 29 mar 2012, 11:35.
Powód: zdublowany post

PostNapisane: 29 maja 2009, 11:23
przez mcbeth
tomex_b napisał(a):Możesz jeszcze napisać jakie miałeś objawy (chciałbym porównać z moimi).

U mnie objawy nieszczelnego układu podciśnienia były takie, że przy bardzo delikatnej jeździe było niby wszystko OK a przy nieco dynamiczniejszej jakiś tam ciąg pojawiał się dopiero przy 2800obr. Generalnie ledwo wyprzedzałem maluchy :] .

PostNapisane: 29 maja 2009, 11:44
przez sobotgh
U mnie dokładnie tak samo. Przy spokojnej jeździe jakby wszystko w porządku. Po ostrym przygazowaniu "jak żółw ociężale". Poza tym po dodaniu gazy miałem wrażenie, że powietrze przedmuchuje do kabiny nawiewami przy szybie. Taki odgłos.

PostNapisane: 29 maja 2009, 11:44
przez tomex_b
mcbeth napisał(a):
tomex_b napisał(a):Możesz jeszcze napisać jakie miałeś objawy (chciałbym porównać z moimi).

U mnie objawy nieszczelnego układu podciśnienia były takie, że przy bardzo delikatnej jeździe było niby wszystko OK a przy nieco dynamiczniejszej jakiś tam ciąg pojawiał się dopiero przy 2800obr. Generalnie ledwo wyprzedzałem maluchy :] .


U mnie przy niskich obrotach jest wszystko ok. Przy zbliżaniu się wskazówki obrotomierza do 2 czuć delikatne przyspieszenie, ale to jest nic w porównaniu z tym co było wcześniej (na 3 biegu po włączeniu się turbo czasem piszczały opony, teraz ledwo zauważam, że zadziałało trubo).
Jeśli chodzi o prędkość, auto wolniej – ale jednak rozpędza się.
Co jest nie tak?

PostNapisane: 29 maja 2009, 15:31
przez mcbeth
tomex_b napisał(a):Co jest nie tak?

Otwórz maskę i sprawdź wężyki podciśnienia. Do obudowy filtra (a w zasadzie vacuum chamber, czyli rezerwuaru podciśnienia) dochodzą 4 gumowe fi < 1cm rurki. Jeśli masz 4 na miejscu (wpięte w cypki na obudowie filtra) i żaden (gwoli ścisłości ten na samej górze nie idzie do vacuum chamber) nie jest pęknięty/lużny na całym przebiegu, odepnij ten na samym dole i przy pracującym silniku przytknij palec do cypka na obudowie filtra. Powinno ssać powietrze. Znaczy to , że masz źródło podciśnienia działające. Warto też sprawdzić, czy działa siłownik turbo – u mnie widać go pod osłoną turbo – taki mały błyszczący 'teleskopik'. Na wyłączonym silniku (brak podciśnienia) jest całkowicie wysunięty. Po odpaleniu silnika jest wciągany i wystaje tylko kawałek. Ruchy tego 'teleskopika' – siłownika podciśnieniowego widać przy 'gazowaniu' silnika – zmienia się geometria turbo. Jeśli jest podciśnienie a siłownik nie działa to szukaj na wężyku filtr powietrza-turbo. Masz tam zawór jednokierunkowy, tłumik (zielone puszeczki widoczne po zdjęciu plastikowej osłony silnika). Można je sprawdzić ręcznie (a raczej 'ustnie'). Jest też elektrozawór, za pomocą którego komputer steruje turbiną. Jeśli siłownik turbo nie reaguje na obroty a podciśnienie jest, możesz spróbować spiąć wężyki idące do elektrozaworu 'na krótko', czyli odpiąc je i połączyć kawałkiem rurki – siłownik powinien ruszyć się. Zobaczysz wtedy, czy to 'wina' elektrozaworu lub sygnału z komputera. Nie wolno jeździć z ominięciem elektrozaworu – nie ma wtedy sprzężenia zwrotnego i można zniszczyć turbo zbyt wysokimi obrotami.

Edit:
Przeczytaj część o układzie podciśnienia w temacie http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62239&postdays=0&postorder=asc&start=0

PostNapisane: 29 maja 2009, 23:11
przez Ukman
Nie no to jakie ty masz opony ze na 3 biegu ci piszczą opony :P Ja mialem problem Civicem Typer zapiszczec na 3 przy 200 hp a co dopiero mowiac przy 136 to szans ni ma :]

PostNapisane: 30 maja 2009, 18:05
przez Grzyby
A ja mam pytanie – po co kolejny temat o tym samym?
Jest już taki temat na forum – z dosyć obszernymi opisami.

PostNapisane: 12 cze 2009, 17:23
przez tomex_b
Witam ponownie!
Po podłączeniu do kompa pokazał się błąd P0093 – duży wyciek paliwa – brak ciśnienia paliwa (tak mi to przetłumaczył mechanik), więc opcja ze źle działającym turbo odpada.Po wykasowaniu błędu moja 6 przestała kopcić (wcześniej po wciśnięciu gazu w podłogę zostawiałem czarną chmurę), ale przyspieszenie nie wróciło.
Podobno problem może być spowodowany niedrożnością przewodów paliwowych, zapchanym filtrem, bądź źle działającymi czujnikami.
Od czego mam zacząć, miał ktoś podobny przypadek?

PostNapisane: 12 cze 2009, 19:31
przez MAZVAGTECH
Sprawdzic filtr paliwa, czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze. Wszystkie cztery rzeczy mozna sprawdzic szybko, przy okazji wymiany filtra paliwa sprawdzic czy nie ma opilkow metalu

PostNapisane: 12 cze 2009, 19:48
przez tomex_b
maxkls napisał(a):Sprawdzic filtr paliwa, czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze. Wszystkie cztery rzeczy mozna sprawdzic szybko, przy okazji wymiany filtra paliwa sprawdzic czy nie ma opilkow metalu


Dzięki za odpowiedź.
Jeżeli nie poradzę sobie z tym problemem na miejscu, to może przyjadę po pomoc (mam tylko 270 km) bo nikt w okolicy nie potrafi tego zrobić :D
Pozdrawiam!

PostNapisane: 12 cze 2009, 20:28
przez Jaksa
maxkls napisał(a):czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze

Generalnie masz rację , czytajac posty ( pytania i odpowiedzi ) zastanawiam się w jaki sposób taki zwykły gosc ( bez obrazy ) ktory posiada M6 CiTD mający tylko wkretak i pare kluczy ( bo mysle ze takie narzedzia to kazdy posiada ) ma dostosowac się do pewnych zalecen ktorych dowiaduje się z tego forum :)

Jak mozna sprawdzic SCV gdy mamy tylko wkretak i pare kluczy ? A moze ja juz jestem za wygodny posiadajac pewne wyspecjalizowane sprzety ? hahaha

PostNapisane: 12 cze 2009, 21:12
przez Piterx
bo mysle ze takie narzedzia to kazdy posiada


nie posiada kol @Jaksa, nie posiada, bo i na jakiego grzyba (@Grzyb- bez urazy ;) ) po to sa warsztaty mechaniczne zeby, zdiagnozować usterkę, naprawić, a my mamy czytać fora i zastanawiac sie co moze sie naszej mazdzie przydarzyć <lol> <lol>

Ps A tak przy okazji wychodzi na to ze czytający te fora mają wiecej wiedzy(teoretycznej) niż niejeden warsztat samochodowy...z naprawa to juz gorzej <lol>

PostNapisane: 12 cze 2009, 22:18
przez Jaksa
Piterx napisał(a):wychodzi na to ze czytający te fora mają wiecej wiedzy(teoretycznej) niż niejeden warsztat samochodowy
Szczegolnie gdy chodzi o warsztaty ktore robią wszystkie marki – masz rację ( nie da sie wiedziec wszystkiego )
Piterx napisał(a): nie posiada
Nie no nie masz wkretaka i klucza do kol ? <lol>

PostNapisane: 12 cze 2009, 22:28
przez Piterx
Nie no nie masz wkretaka i klucza do kol ?


no fakt... lezy w bagazniku i sie kurzy :)))

PostNapisane: 12 cze 2009, 22:31
przez Jaksa
Piterx napisał(a): lezy w bagazniku i sie kurzy
I niech tak zostanie <lol>

PostNapisane: 13 cze 2009, 00:45
przez MAZVAGTECH
Jaksa napisał(a):maxkls napisał:
czujnik cisnienia paliwa na szynie, SCV, wtryskiwacze

Generalnie masz rację , czytajac posty ( pytania i odpowiedzi ) zastanawiam się w jaki sposób taki zwykły gosc ( bez obrazy ) ktory posiada M6 CiTD mający tylko wkretak i pare kluczy ( bo mysle ze takie narzedzia to kazdy posiada ) ma dostosowac się do pewnych zalecen ktorych dowiaduje się z tego forum

Jak mozna sprawdzic SCV gdy mamy tylko wkretak i pare kluczy ? A moze ja juz jestem za wygodny posiadajac pewne wyspecjalizowane sprzety ?

Skoro ktos sie pyta, to chyba wypadaloby odpowiedziec, czy moze jedynymi wskazowkami powinno byc jedz tu do warsztatu albo tam? W takim ukladzie po co tyle dzialow na forum wystarczyloby zostawic polecane i niepolecane warsztaty Jedni maja zaciecie i troche wiedzy technicznej zeby sobie posprawdzac samemu niektore elementy, a inni maja wskazowki, ktore moga podrzucic mechanikowi, jezeli bedzie chcial je przyjac, bo z tym to akurat roznie bywa. Robilem juz takie mazdy ktore przyjezdzaly po naprawie usterki w ASO, a najlepsze co im wychodzilo to krojenie klienta z pieniedzy. Nie jestem alfa i omega ale przynajmniej jakos sie staram pomoc, chociazby naprowadzajac kolege na potencjalna usterke, zeby nie byl nastepnym "skrojonym".
tomex_b napisał(a):P0093 – duży wyciek paliwa – brak ciśnienia paliwa (tak mi to przetłumaczył mechanik)

Przeciez z tego wynika ze nie znalazl kolega tego sam tylko jakis mechanik a jak sprawdzic czujnik cisnienia paliwa czy wtryskiwacze w prosty sposob bylo juz opisywane na forum.