Strona 1 z 1

Kiepska elastyczność

PostNapisane: 28 kwi 2009, 10:28
przez zoltrix
Witam!

Mam pewien problem z elastycznością. Ostatnio kilka razy mierzyłem sobie przyspieszenie od 80 do 120 km/h na 5 biegu i dość słabe wyniki uzyskałem tzn 11,8 – 12,0 s. Czytałem na forum, ze 136 konne kombi diesel ma ok 10 sek. Mam także wrażenie,ze więcej dymu ostatnio pojawia się za mną gdy wcisnę gaz do deski.
Pytanie co może być przyczyną?
Filtry regularnie (co 15tys) wymieniane
Auto nie bierze oleju (nie dolewam miedzy przegladami)
Wtryski kalibrowane 5tys km temu

PostNapisane: 28 kwi 2009, 10:34
przez Enduro
a geometria turbiny pracuje poprawnie?
a filterki ukladu podcisnienia sa okay?
a EGR chodzi bez nieszczelnosci i zawieszania sie?
a rurki gumowe podcisnien szczelne?
moze byc wiele przyczyn!
pozdr.
E.

PostNapisane: 28 kwi 2009, 11:01
przez zoltrix
Enduro napisał(a):a geometria turbiny pracuje poprawnie?
a filterki ukladu podcisnienia sa okay?

Byłbym wdzieczny gdybys podpowiedział mi jak to sprawdzic :)
EGR właśnie wymontowuje i będę czyścił w benzynie ekstrakcyjnej... Zastanawiam sie czy przy okazji go nie zaślepić...

PostNapisane: 28 kwi 2009, 11:58
przez Enduro
po plastikem silnika jest turbina i ma ono dzwignie, ktora to przesuwa się za sprawą podcisnienia i sprawdz czy chodzi bez oporowo, od konca do konca!
a filterki (niewielkie biało/zielone) masz,
jeden na głowicy silnika a drugi z boku akumulatora
sprawdz czy nie są zapchane!

P.S.
Egra możesz zaslapić jeżli jest bez czujnika polożenia!
i jesli już to użyj do tego dobrej blachy,
bo taka z puszki długo nie wytrzyma...przepali się!
powodz.
E.

PostNapisane: 28 kwi 2009, 14:20
przez zoltrix
Dzieki za informacje :)

EGR chwilo mnie pokonał, jedna ze szpilek się fest zapiekła i nie mogę jej wykręcić <killer>
Przez filterki przepływa powietrze bez większych problemów.
Zastanawia mnie natomiast dzwigienka sterowani geometria turbiny. Dosyć ciężko chodzi.
Gdy silnik pracuje wygląda to tak:

http://www.youtube.com/watch?v=8DVtIbgdO1g

Widać,ze po odpaleniu następuje duży ruch dźwigni. Gdy auto wkręcam na obroty ok 4tys ruch jak widać jest dużo mniejszy. Tak ma być czy mam już się zacząć martwic :P

PostNapisane: 28 kwi 2009, 16:30
przez Enduro
zoltrix napisał(a):Widać,ze po odpaleniu następuje duży ruch dźwigni. Gdy auto wkręcam na obroty ok 4tys ruch jak widać jest dużo mniejszy. Tak ma być czy mam już się zacząć martwic :P

raczej nie bo wyglada okay!
E.

PostNapisane: 28 kwi 2009, 18:37
przez zoltrix
Enduro napisał(a):wyglada okay

<jupi>

W takim razie z listy kontrolnej został mi EGR. Mam nadzieje,ze to on jest winowajcą i uda mi sie go zdemontować :|
Dzieki za pomoc

PostNapisane: 28 kwi 2009, 21:28
przez Enduro
zoltrix napisał(a):uda mi sie go zdemontować :|

najprosciej jest go zdemontowac
no i potem zamontowac
jak wykrecisz obydwie szpilki
porzadnie go wydrap z nagaru
i jesli masz bez czujnika o go zaslep!!!!
pozdr.
E.

PostNapisane: 30 kwi 2009, 14:44
przez adas
Witam.Mam podobny problem.Turbina chodzi mi podobnie jak u kolegi na filmie.Filterki ok.Egr widać,że też pracuje, IC mam nowy(akcja serwisowa), a jednak kopci przy "deptaniu" i raz jedzie dobrze, a raz źle.Jak to jest to ja jużniewiem :)

PostNapisane: 1 maja 2009, 17:45
przez Enduro
nie powinna kopcic!
bo znaczy to,
ze waruki spalania nie sa idealne
a ze diesel jest dosc czuly na wiele czynnikow
to poszukiwania dolegliwosci nie beda proste
E.