Strona 1 z 2

"Syczący" selenoid

PostNapisane: 10 kwi 2009, 18:00
przez Ukman
Witam od dłuższego czasu z okolicy prawej strony silnikia miedzy akumulatorem a silnikiem wydobywa sie syczenie . Dowiedzialem sie ze to selenoid powoduje taki dzwiek . Czy ktos potrafi pokazac zaznaczyc na zdjeciu ktory to jest ten selenoid .

Obrazek


Pozdrawiam

PostNapisane: 11 kwi 2009, 07:28
przez gstr
No u mnie jest tak samo. Natomiast chyba wcześniej tego nie było. Ciekawe, czy tak ma być.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 15:23
przez Maciek 251
Mnie też zaczeło syczeć wczoraj, wczesniej była cisza...

PostNapisane: 11 kwi 2009, 18:55
przez frud
Obrazek
tu masz w widoku od strony "systemu emisji spalin"
Obrazek
a tu patrzac od "vacuum pompy"

na czerwono masz zaznaczone zaworki solenoidowe ale w pierwszej kolejnosci radze dobrze obejrzec wezyki czy ktorys sie nie przegrzal, nie przetarł, nie spadl i nie popekał...

PostNapisane: 11 kwi 2009, 19:48
przez Ukman
Dzieki wielkie kolega :)

PostNapisane: 11 kwi 2009, 20:01
przez Ukman
Jaksa napisal mi ze to vacum pompa tak syczy ... Mam ja wymienic ?

PostNapisane: 12 kwi 2009, 10:40
przez darrecki
Mnie powiedzial to samo jak bylem u nie go z wizyta jakis rok temu. I jeszcze dodal ze ten typ tak ma. Sama zasada dzialania pompy jest banalnie prosta, tam sie nie ma co zepsuc Click

PostNapisane: 25 cze 2009, 07:06
przez Mariuszk9
Puk Puk Puk
Pomoże ktoś
Coś syczy w okolicach w/w zaworu a najbardziej wskazuje na sam zawór
Jest to takie lekko pulsacyjne syczenie
Wężyki o tyle ile można je przejrzeć bez demontażu poruszone i przejrzane.
Auto ma muła na niskich obrotach (136KM)
Turbo otwiera się dopiero około 3000 obr

-miał ktoś coś takiego ?

WIELKIE dzięki za pomoc :]

PostNapisane: 1 lip 2009, 23:12
przez Enduro
przypchany filterek od podciśnień,
jest on z boku przy baterii, trochę schowany!

E.

PostNapisane: 8 lip 2009, 15:31
przez Mariuszk9
Ok Sprawdzę to
Widziałem go
Dzięki za podpoweidź

PostNapisane: 8 lip 2009, 18:55
przez Mariuszk9
Spraw wygląda tak
Ten filierek – a raczej zaworek – bo przepuszcza powietrze tylko w jedną stronę jest drożny lecz aby przez niego dmuchnąć trzeba się trochę wysilić – nie wiem czy to normalne ale pewnie nie więc go wymienię.
Zastanawia mnie tylko praca siłownika przy turbinie
Czy w waszych 2.0 MZR-CD też tak jest – po uruchomieniu siłownik jest wciągany i na wolnych obrotach lekko plisuje, przy dodaniu gazu stopniowo do 3000obr prawie się nie rusza, a przy nagłym przegazowaniu wykonuje małe ruchy w zakresie 5-7 mm.
Gdy odłączę zawór elektrycznie (ten przy akumulatorze z takim czarnym filterkiem) to słychać przełączenie w nim i siłownik się wysuwa 15-20mm.
Od jakiegoś czasu nie słyszę pracy turbiny i to mnie zastanawia.
Będę wdzięczny
:]

PostNapisane: 8 lip 2009, 23:03
przez MAZVAGTECH
Mariuszk9 napisał(a):po uruchomieniu siłownik jest wciągany

objaw prawidlowy
Mariuszk9 napisał(a):na wolnych obrotach lekko plisuje

nie powinien pulsowac
Mariuszk9 napisał(a):przy dodaniu gazu stopniowo do 3000obr prawie się nie rusza, a przy nagłym przegazowaniu wykonuje małe ruchy w zakresie 5-7 mm

to tez objaw prawidlowy

Re: "Syczacy" selenoid

PostNapisane: 18 sie 2010, 08:14
przez s4v4g3
Czy ktoś wymieniał ten filterek itd.? Mi też syczy, choć magicy mechanicy z Mazdy mówią – TTTM. Jaki jest ewentualny koszt części + wymiana?

Pozdro
Przemek

"Syczacy"

PostNapisane: 18 sie 2010, 09:17
przez Enduro
ja i o ile wiem to koszt filterka to ok 40 euro
ja na szczescie mialem uzywany w b.stanie
P.S.jak potrzebujesz i nigdzie nie zajdziesz to napisz na PW, bo jeszcze jeden mam w rezerwie..
pozdr.
E.

Re: "Syczacy" selenoid

PostNapisane: 18 sie 2010, 10:39
przez s4v4g3
Enduro napisał(a):ja i o ile wiem to koszt filterka to ok 40 euro
ja na szczescie mialem uzywany w b.stanie
P.S.jak potrzebujesz i nigdzie nie zajdziesz to napisz na PW, bo jeszcze jeden mam w rezerwie..
pozdr.
E.

Na pewno zajmę się tym w najbliższym czasie – najpierw łożyska w kółkach mam do wymiany.
Jak się nazywa ten filterek???

Re: "Syczacy" selenoid

PostNapisane: 2 gru 2012, 12:13
przez muniekwawa
Witam,wczoraj przy otwartej masce i przegazowaniu od ok 1800 obr.dobiega grzechotanie z pompy vacum.Madzia od pewnego czasu stracila troche na mocy-nie jest tak dynamiczna jak kiedys.Czy to moze byc wina tejze pompy?

PostNapisane: 2 gru 2012, 15:37
przez Enduro
s4v4g3 napisał(a):...
Jak się nazywa ten filterek???

filterek. najpejej pokaz palcem, temu kto go ma zamowic
jak co to posiadam uzwany, ale oczywiscie polecam nowy, bo nowy jest nowy, i jest absolutnie lepszy
E.

PostNapisane: 2 gru 2012, 19:15
przez eszo67
Witam u mnie problem jest taki auto chodzi na wolnych obrotach ciegno od gruszki podnosi sie z 10 mm i co kilka sekund to ciegno lekko pulsuje nie stoi w miejscu,wezyk od gruszki do filterka i za filterkiem wymieniony,filterek drozny gdzie dalej szukac,zadne kontrolki sie nie pala,czy ta pulsacja tego ciegna moze wyniykac z nieszczelnosci ukladu podcisnien ,autko ma w dolnym zakresie mula :( pozd.eszo67

PostNapisane: 2 gru 2012, 21:47
przez Enduro
eszo67 napisał(a):...autko ma w dolnym zakresie mula :( pozd.eszo67

sprawdz czy nie jest to ciegno przypadkiem zatarte
E

PostNapisane: 2 gru 2012, 23:01
przez eszo67
sprawdz czy nie jest to ciegno przypadkiem zatarte
E[/quote] a czy mozna je czyms ruszyc,nasmarowac :)