Strona 1 z 2
Wtryskiwacz bez kabla oporowego

Napisane:
5 kwi 2009, 10:33
przez darrecki
Witam;
Mam szybkie pytanie.
Czy jest sens kupowania wtrysku bez kabla oporowego? Mozna taki kabel pozniej dokupic np w ASO (za rozsadna cene) czy poprostu wtrysk bez kabelka jest niewiele warty bo nie mozna go zmusic do poprawnego dzialania?
pozdrawiam
EDIT: Znalazlem w poradniku wartosci opornosci w zaleznosci od oznaczen wtrysku. Wychodzi na to, ze dorobienie sobie kabelka nie jest zbyt trudne.

Napisane:
6 kwi 2009, 00:13
przez Jaksa
darow napisał(a):Czy jest sens kupowania wtrysku bez kabla oporowego?
Nie , chyba ze za grosze , nowy przewód do niego bedzie w cenie sprawnego wtrysku ( z przewodem ) wiec chyba nie ma sensu . Jak znasz jego numer porozmawiaj z Enduro moze załatwi Ci przewód za małą kase.

Napisane:
6 kwi 2009, 01:04
przez Ukman
Darow napisz cos o dorobieniu kabla bo ja dzis kupilem mazde 6 ktora choruje na wtrysk i musze kupic do niej wtrysk ale musi byc z kablem ale jesli da sie dorobic to napisz co potrzeba

Napisane:
6 kwi 2009, 10:23
przez otiks
Ja kupiłem wtryski do mojej MPV bez kabli a nie miały tego samego numeru co oryginalne, w chwili obecnej jeden wtryskiwacz mam z innym numerem ale w serwisie spokojnie skalibrowali mi to i silnik pracuje bez problemów. Tak że oczywiście najlepiej mieć wszystko jak należy ale tragedii nie ma jak wtryski nie będą sparowane z kablami.

Napisane:
6 kwi 2009, 19:44
przez darrecki
Ukman napisał(a):Darow napisz cos o dorobieniu kabla bo ja dzis kupilem mazde 6 ktora choruje na wtrysk i musze kupic do niej wtrysk ale musi byc z kablem ale jesli da sie dorobic to napisz co potrzeba
W dziale Diesel w poradniku piora xANDy'ego mozesz znalesc wartosci opornosci w zaleznosci od numerka na wtryskiwaczu. Wiec majac kabelek mozna sprawdzic czy wartosc rzeczywista zgadza sie z ta w poradniku. Jesli tak, wystarczy dolozyc/odjac/zmienic opornik (a gdzie one sa w tym kablu i czy latwo dostepne to nie mam pojecia, bo nie sprawdzalem) i zmajstrowac sobie samemu kabelek pod dany wtrysk.
Ale tak jak napisal Otiks, skoro moga w serwisie ustawic wtrysk na kablu o innej wartosci niz zalecana to problem z glowy. Oczywiscie zrobic sobie samemu bedzie taniej, szczegolnie w UK, gdzie ceny serwisu zabojcze a jakosc mizerna.

Napisane:
6 kwi 2009, 22:18
przez Jaksa
otiks napisał(a):w chwili obecnej jeden wtryskiwacz mam z innym numerem ale w serwisie spokojnie skalibrowali mi to
Mnie nigdy nie udało się tej operacji przeprowadzic poprawnie , IDS wywalał proces kalibracji hm....ciekawe co to za sztuczka ?

Napisane:
13 kwi 2009, 21:39
przez ANDY999
podaj kolego ten numer , ja mam parę wtrysków, i kabelków , może akurat twój numer też jest .?,
kalibracja wtrysków

Napisane:
13 kwi 2009, 21:50
przez ANDY999
Jaksa napisał(a):otiks napisał(a):w chwili obecnej jeden wtryskiwacz mam z innym numerem ale w serwisie spokojnie skalibrowali mi to
Mnie nigdy nie udało się tej operacji przeprowadzic poprawnie , IDS wywalał proces kalibracji hm....ciekawe co to za sztuczka ?
,Jarku ja też już parę raz kalibrowałem wtryski ids -em , i próbę przechodzą prawidłowo , co prawda na jednym mam korektę -1 ale to pikuś ,czasami jest tak że przy kalibrowaniu ,ids przerywa na którymś wtrysku, ale po 2 3 razach kalibrowanie przebiega pomyślnie, a jest tak chyba dlatego że za 1 i 2 razem ten słabszy wtrysk poprawia pracę aż za trzecim razem zaczyna chodzić jak trzeba , i kalibracja przepływa prawidłowo,natomiast z tego co widzę czasami mamy różne wtryski , i różne komputery , np. w 2004 były trzy bądź cztery modyfikacje kompów, i każdy numerek przy wtrysku nie jest bez znaczenia , bo jak założymy wtryski z numerkami np z pierwszej dekady np roku 2004 , a komp ,jest z końca 2004r, mogą być problemy z kalibracją,i z pracą silnika dlatego kupując wtryski , sprawdźmy jakiego kompa mamy , i teraz do serwisu też trzeba zapytanko złożyć , jakie numery wtrysków są z tym kompem kompatybilne, ja wiem że jest to skomplikowane , ale zaczynam rozumieć o co chodzi w tych silnikach,.Nie piszę tego do informacji tylko tobie ale także osobom które kupują ,lub będą zakupować używane wtryski,źródło informacji MAZDA JAPAN

Napisane:
2 maja 2009, 23:31
przez pioter
Witam,
Na zimnym silniku rano przy małych obrotach (do ok.1700) dławi się na chwilę np. przy zmianie z pierwszego biegu na drugi. Powyżej 1700 jest ok, a po 5 minutach wszystko jest ok. w całym zakresie obrotów.
Byłem tydzień temu w ASO AZ-Auto na przeglądzie przy 155kkm. Zrobili standardowy przegląd... i przeczyścili min. przepływomierz i drugiego dnia rano... lepiej, ale nadal dławi. Pojechałem raz jeszcze, poinformowali mnie, że mieli problem z wejściem w tryb kalibracji wtrysków, ale spróbują raz jeszcze. Przy mnie podpieli kompa , za każdym razem jak silnik wszedł w tryb kalibracji to po kilkunastu sekundach przerywał. W końcu zrezygnowali z dalszych prób i wysłali mnie do mabi.
Póki co jest to mało uciążliwe, czy można z tym jeździć, czy lepiej coś z tym zrobić.

Napisane:
3 maja 2009, 00:12
przez Jaksa
pioter napisał(a):czy lepiej coś z tym zrobić.
Mozna zastosowac znakomity srodek do czyszczenia wtrysków ( Forte ) powinno pomóc.

Napisane:
6 maja 2009, 20:00
przez pitrek00
Witam, jest taka mozliwość żeby wtryski były podłączone bezposrednio do wiązki bez tych kabelków oporowych?? Chodzi mi o mazdę 6 z '05r.

Napisane:
6 maja 2009, 23:06
przez Jaksa
Jest , koniec produkcji przed liftowych tak ma....

Napisane:
7 maja 2009, 15:05
przez pitrek00
Jak te wtryski podłączyć w modelu z '03r z kabelkani opowowymi od starych wtrysków czy bez nich bezposrednio do wiazki? Czy może trzeba dopasować do nich kabelki opowowe?

Napisane:
19 cze 2009, 12:10
przez lukas27
Witam.w zwiazku z padnieciem wtrysku 1 i 2 jestem zmuszony kupic uzywki. Jest tylko problem ze znalezieniem o odpowiednim numerze, w moim przypadku to 9. Przyjrzalem sie wiec kablom oporowym i odziwo po sprawdzeniu miernikiem nie wykazuja zadnej opornosci miernik wzkazuje wartosc 0,06ohm przy ustawieniu miernika na pomiar 200ohm.Nie mam innego kabla, wiec nie moge porownac pomiaru z innego.czyzby angielskie wersje szostek nie wymagaly doierania kabli do wtryskow?

Napisane:
20 cze 2009, 10:36
przez MAZVAGTECH
lukas27 napisał(a):Jest tylko problem ze znalezieniem o odpowiednim numerze, w moim przypadku to 9.
Nie bardzo to rozumiem Chcesz dokupic uzywane wtryskiwacze do przewodow oporowych? A dlaczego nie kupisz uzywanych wtryskiwaczy razem z przewodami oporowymi i wtedy jest po problemie?

Napisane:
20 cze 2009, 11:01
przez lukas27
Otoz z tym jest tutaj problem.Na ebay lub na szrocie z japonskimi autami nie maja pojecia o tym ze wtrysk i kabel to komplet.sprzedaja jak popadnie, robia duze oczy jak pytam o jakis krotki laczacy kabelek.jeden chcial mi wcisnac wtryski od wersji poliftowej do auta z 2004 roku dobrze ze zerknalem na numery.nie maja pojecia co sprzedaja, dla nich wtrysk to wtrysk.

Napisane:
20 cze 2009, 11:24
przez mcgregor944
ja wam powiem ze bez tego forum to tu w UK juz dawno bym zginol albo przeplacil za wszystko co tylko mozliwe – oni znaja sie tylko na braniu kasy.
no chyba ze ma sie jakiegos dobrego i sprawdzonego polskiego mechanika – ale oni tez sie wycffaniaja i podnasza stawki


Napisane:
20 cze 2009, 20:01
przez Jaksa
lukas27 napisał(a):nie maja pojecia co sprzedaja
W PL jest podobnie , mało firm zna temat.
Re: Wtrysk bez kabla oporowego

Napisane:
18 cze 2010, 07:16
przez brzegdolny
Witam.
Rozumiem, że dobieranie zamienianego wtrysku zgodnie z numerem starego jest podyktowane tylko i wyłącznie przez to, że kabelek musi być odpowiedni tzn., że jeżeli stary wtrysk ma numer 9 a nowy ma numer np. 13 to trzeba wymienić również kabel do wtrysku o numerze 13 i wszystko będzie OK?
Re: Wtrysk bez kabla oporowego

Napisane:
18 cze 2010, 09:43
przez Jaksa
trzeba wymienić również kabel do wtrysku o numerze 13 i wszystko będzie OK?
Dokładnie . Na innym numerze niz na wtrysku tez bedzie pracowac lecz mogą wystapic problemy przy kalibracji.