Strona 1 z 1

Ułamany zawór vaccum pompy

PostNapisane: 25 mar 2009, 12:45
przez danielzugaj
Witam,

prośba do Forumowiczów o poradę co z tym fantem zrobić. Ułamaną końcówke zauważyłem jakiś czas temu. W instrukcji nazywa się prawdopodobnie ten element VARIABLE BOOST CONTROL (VBC) SOLENOID VALVE.
Prawdopodobnie auto kupiłem juz w takim stanie, chyba że zosał on uszkodzony podczs wymiany rozrządu.

Poniżej fotki:

Widok ogólny ze wskazana lokalizacją zaworu:
Obrazek

Sam zawór:
Obrazek

No i widoczne ułamanie – otwór pomiędzy blachami:
Obrazek

A tu prawdopodobnie element którego brakuje:
Obrazek

Co w tym przypadku zrobić? Czy to jest jakiś niezbedny element? A może go czyms zastąpić?

Pomocy :)

Pozdrawiam
danielzugaj

PostNapisane: 25 mar 2009, 12:50
przez Blaster7
Kolego!!!!!!!!1 Rozrząd jest z drugiej strony!!!!!!!!!!!!!!1

PostNapisane: 25 mar 2009, 13:29
przez danielzugaj
Jest to bez znaczenia, chodziło mi tylko o fakt, że od kiedy posadam M6, tylko podczas wymiany paska, rolek, napinacza hydraulicznego i pompy wody auto stało w warsztacie. Różnie bywa, może komuś coś spadło...itd. ale jest to bez znaczenia, bo fakt jest jeden...czegos tu brakuje.

Na tej aukcji jest chyba ten element w postacji czarnego walca w prawym górnym rogu....i ja właśnie tego nie mam.

http://www.allegro.pl/item568332333_pom ... _rf5c.html

Wyglada jakby jakis mały filtr powietrza czy coś.

Dzięki
Pozdrawiam
danielzugaj

PostNapisane: 26 mar 2009, 18:58
przez bladar
Ja mam 626 z silnikiem rf4f, ale prawdopodobnie sterowanie VBC jest takie samo. Jesli ulamana masz koncowke pompy vacuum do ktorej sie podpina wezyk podcisnienia idacy do VBC to nie bedziesz mial sterowania turbina – powinna duzo slabiej sie zbierac niz poprzednio. Zauwazyles taki efekt? Te same objawy wystapia, jesli ulamala sie koncowka od VBC solenoid valve. Kierownice turbiny beda skrecone na minimum i jej predkosc obrotowa bedzie mniejsza niz byc powinna. Mozesz to zaobserwowac bezposrednio na silowniku VBC (walec za turbina z ciegnem i wezykiem dochodzacym od gory). Jesli po wlaczeniu silnika ciegno sie nie przesunie tzn, ze podcisnienie nie jest podawane na silownik. Inna metoda jest zdjecie wezyka i sprawdzenie czy przy wlaczonym silniku zasysa przystawiony do niego palec.
Jesli turbo dziala normalnie to na 99,99% VBC i sciezka podcisnienia do niego prowadzaca jest ok.

PostNapisane: 26 mar 2009, 21:45
przez danielzugaj
Dzięki za podpowiedź. Wężyki podciśnienia są OK. Już wiem na 100%, że ułamana jest końcówka do której podłączony był malutki filtr powietrza, wyrównywanego w zaworze z ciśniemiem atmosferycznym.
Dorwałem dziś w pracy służbowego VW T5 i tam jest podobnie...a filterek jest na wężyku w formie takiej małej gruszki z bibułką filtracyjną w środku.

Szukałem w necie, dzwoniłem do serwisu VW i nie mają czegoś takiego. Wiecie może gdzie możnaby dorwać taki mały filtr, najlepiej z koncówką do której moznaby podłączyć mały wężyk?

Pozdrawiam
danielzugaj

Re: Ułamany zawór vaccum pompy

PostNapisane: 7 cze 2011, 22:18
przez Grzesiek373
Witam wszystkich forumowiczów. Chciałem się podpiąć do tematu z pytaniem jak najprościej zdiagnozować właściwą pracę (lub uszkodzenie) solenoida VBC i czy wartość około 15 ohm na cewce jest właściwa i czy nie wskazuje to na zwarcie ww.? Auto podpięte pod WDS-a nie wykazuje błędów. Moje auto to M 6 – 136 k 2003r. Dolegliwość: nie wkręca się powyżej 1500obrotów, kopci na czarno, brak mocy. Z góry dziękuję za odpowiedź. pzdr. Grzesiek

zawór vaccum pompy

PostNapisane: 8 cze 2011, 19:56
przez Enduro
zaslep ten otworek i wtedy sprawdz czy silnik chodzi jak trzeba..
pozdr.E