Strona 1 z 1

Naprawa silnika MZR-CD

PostNapisane: 3 mar 2009, 09:39
przez sosna_6
Witam!
Kupiłem Mazdę 6 '05 r. z silnikem 2.0 diesel 89 kW. Przebieg auta 102 tyś. Auto miało problem z zapchanym smogiem i zaczęło delikatnie stukać na jedenj panewce. Zostały założone nowe panewki o rozmiarze nominalnym bez robienia szlifu wału. Czy ktoś z szanownych forumowiczów coś takiego już robił, ewentualnie czy może mi powiedzieć czy taki sposób naprawy nie spowoduje, że w krótkim czasie awaria może się odnowić? Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.

PostNapisane: 3 mar 2009, 12:38
przez Grzyby
Proponuję dokleić temat do wątku przyklejonego (o problemach z zatkanym smokiem pompy oleju)

PostNapisane: 3 mar 2009, 13:35
przez MAZVAGTECH
Jezeli byly zrobione pomiary walu i wszystkie luzy mieszcza sie w granicach podanych przez producenta, to dlaczego mialby nie chodzic dobrze. A jak byly tylko wymienione bez sprawdzenia to jak wrozenie z fusow, moze byc, ale nie musi.

Naprawa silnika MZR-CD

PostNapisane: 3 mar 2009, 17:11
przez Enduro
sosna_6 napisał(a):Zostały założone nowe panewki o rozmiarze nominalnym bez robienia szlifu wału.

to nie jest prawidlowe, aby tak naprawiac motor,
ale trzymam kciuki...
pozdr.
E.

PostNapisane: 3 mar 2009, 22:23
przez Jaksa
Enduro napisał(a):to nie jest prawidlowe, aby tak naprawiac motor
Zgadzam sie , masz racje .
maxkls napisał(a):Jezeli byly zrobione pomiary walu i wszystkie luzy mieszcza sie w granicach podanych przez producenta
Jak znam te motory bez szlifu i winklowania lub wymiany korbowodu nigdy nie bedzie dobrze ale ..... czas pokaże.
maxkls napisał(a):jak byly tylko wymienione bez sprawdzenia to jak wrozenie z fusow
No własnie.... :)

PostNapisane: 4 mar 2009, 11:11
przez sosna_6
Wielkie dzięki za odopwiedzi. Pozostaje obserwowac pracę silnika i miec nadzieję...

PostNapisane: 4 mar 2009, 11:50
przez Enduro
sosna_6 napisał(a):Wielkie dzięki za odopwiedzi. Pozostaje obserwowac pracę silnika i miec nadzieję...

zalecam wymiane oleju tak po ok. 1000 km,
bo jak cos sie intensywnie dociera, to jest ta operacja korzystna...
trzymam kciuki!
E.

PostNapisane: 4 mar 2009, 21:34
przez sosna_6
zalecam wymiane oleju tak po ok. 1000 km,
bo jak cos sie intensywnie dociera, to jest ta operacja korzystna...

Już o tym pomyślałem – dzisiaj zmieniłem olej i filtr oleju. Olej ELF SXR 5W-30.
Przy okazji okazało się, że turbina już "popuszcza" :( – mokre węże przed i za intercoolerem.