Strona 1 z 3

Mazda 6 2.0 diesel 04' – dziwne drgania silnika?

PostNapisane: 17 lut 2009, 21:11
przez mazda6
Witam,
Mam pytanie zakupiłem tydzien temu piekna "szostke" ale zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży powyżej 1,5 obr. drgania ustepuja. Czy ktos mi moze pomoc i powiedziec co to moze byc ? <głaszcze> Z gory dziekuje i pozdrawiam

PostNapisane: 17 lut 2009, 22:54
przez Andrew_War
A czy to się objawia przy ruszaniu, czy na biegu jałowym?

PostNapisane: 18 lut 2009, 00:37
przez Wieszczu
No jeśli na wcisnietym sprzęgle te drgania nie ustępują to masz na początek koło dwumasowe do wymiany prawdopodobnie.. A to boli niestety...

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Mazda 6 2.0 diesel 04' – dziwne drgania silnika?

PostNapisane: 18 lut 2009, 01:21
przez Yapa
mazda6 napisał(a):Witam,
Mam pytanie zakupiłem tydzien temu piekna "szostke" ale zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży powyżej 1,5 obr. drgania ustepuja. Czy ktos mi moze pomoc i powiedziec co to moze byc ? <głaszcze> Z gory dziekuje i pozdrawiam

początek końca koła 2M. unikaj niskich obrotów i poczytaj o eksploatacji diesla na forum

PostNapisane: 18 lut 2009, 11:24
przez Paweł Mo
Było już troszkę tematów o 2M. Można kupić produkt firmy LUK i znacznie obniżyć koszty wymiany.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 8&start=80

PostNapisane: 18 lut 2009, 17:09
przez Maciek 251
Wieszczu napisał(a):No jeśli na wcisnietym sprzęgle te drgania nie ustępują to masz na początek koło dwumasowe do wymiany prawdopodobnie..

OK a jak na wciśniętym ustępują to co to może być? Bo ja tak właśnie mam że jak wcisnę sprzęgło to cisza, jak puszczę to dzwoni i miałem w przyszłym miesiącu zmieniać sprzęgło + dwumas – może wystarczy zmienić sam docisk, tarczę i łożysko oporowe (tak mi sugeruje mechanik) :|

PostNapisane: 18 lut 2009, 17:12
przez Yapa
Maciek 251 napisał(a):OK a jak na wciśniętym ustępują to co to może być?

dla mnie koło dwumasowe, ale ja mechanikiem nie jestem :P


Maciek 251 napisał(a):może wystarczy zmienić sam docisk, tarczę i łożysko oporowe (tak mi sugeruje mechanik) ysz

może wystarczy – jak zwalisz skzynię, to się dowiesz, a wtedy lepiej mieć w zapasie ten dwumas, nie będzie trzeba potem drugi raz tego rozbierać...

PostNapisane: 18 lut 2009, 19:06
przez Enduro
Maciek 251 napisał(a): może wystarczy zmienić sam docisk, tarczę i łożysko oporowe (tak mi sugeruje mechanik) :|

raczej nie,
bo to właśnie to 2 M jest uszkodzone
i będzie coraz mocniej dzwoniło i szarpalo....
szukaj dobrej używki, bo masz jeszcze czasu roche...
powodz.
E.

PostNapisane: 18 lut 2009, 19:17
przez mazda6
OK, te drgania sa na biegu jalowym jak auto stoi i podnise troche obroty do 1,2 – 1,5 wtedy drgania wystepuja no i ten sam problem jak jade. Mam nadzieje ze to nie kolo 2M a jak tak to czy moge jezdzic? I jaki okres mam na wymiane? Bo 4klocki wylozyc to troszke duzo <pomocy>
A jesli chodzi o dzwieki z pod maski to cisza, czy to dobrze?

PostNapisane: 18 lut 2009, 21:17
przez Maciek 251
Enduro napisał(a):raczej nie,
bo to właśnie to 2 M jest uszkodzone
i będzie coraz mocniej dzwoniło i szarpalo....
szukaj dobrej używki, bo masz jeszcze czasu roche...
powodz.
E.

Też mi się tak wydaje i jestem przygotowany na zmiane całości, Enduro a Ty masz jeszcze to 2M do sprzedania jak tak to napisz na priv za ile i po jakim przebiegu :P

PostNapisane: 18 lut 2009, 22:36
przez Andrew_War
Czy szarpie silnikiem na wolnych obrotach po zapaleniu – najbardziej czuć na zimnym?
Jeśli drgania występują na biegu jałowym to należy w pierwszej kolejności zerknąć na poduszkę silnika (z tyłu silnika, dolna – powiedzmy pod kolektorem wylotowym).

PostNapisane: 18 lut 2009, 22:57
przez zoltrix
mazda6 napisał(a):drgania sa na biegu jalowym jak auto stoi i podnise troche obroty do 1,2 – 1,5 wtedy drgania wystepuja


U mnie takie objawy (drgania do 1300rpm) zmniejszyły się po zalaniu Forte i kalibracja wtrysków...

PostNapisane: 22 lut 2009, 01:10
przez smokuxx18
to że po naciśnięciu sprzęgła dalej wibruje nie daje 100% pewności że to koło 2M.
Może to być tak jak kolega pisze koło 2M.
albo dużo śniegu pod silnikiem, który blokuje prace poduszki, w ostatnich warunkach pogodowych to sie bardzo często zdarza, pozdro.

PostNapisane: 22 lut 2009, 03:43
przez fuks
nie koledzy – tutaj chodzi o wtrysk........ miałem te same objawy co kolega (wtrysk się wieszał). W tym samym zakresie obrotów co u kolegimazda6 dochodziło do bujania silnikiem (nie chodzi o typowe drgania).

Tak więc skup się na wtryskach, na 2m przyjdzie jeszcze czas :]

PostNapisane: 22 lut 2009, 11:51
przez mazda6
Czyli moze to byc wtrysk? OK a co dalej kalibracja? Jesli mozesz to napisz cos wiecej, bo mechanicy nie ktorzy naciagaja :( . A jesli chodzi o drgania to czuc je przy 1200 – 1400 obr pozniej znikaja, drazek zmiany biegow jest sztywny jak drzewo przy tym zakresie obrotow.

PostNapisane: 22 lut 2009, 13:02
przez Enduro
w serwisie musza podpiac tobie tester, IDS
i dokonac kalibracji kazdego wtrysku z osobna..
i jesli ten proces uda sie przeprowadzic do konca
tzn. ze wtryski sa jeszcze okay!
jesli proces bedzie przerywany,
to trzeba wymienic uszkodzony wtrysk/i
pow.
E.

PostNapisane: 22 lut 2009, 13:03
przez MAZVAGTECH
mazda6 napisał(a):Czyli moze to byc wtrysk?

Moze. Tak jak napisal Ci fuks. Tylko musisz znalezc, ktory daje popalic.

PostNapisane: 22 lut 2009, 13:30
przez fuks
Enduro napisał(a):w serwisie musza podpiac tobie tester, IDS
i dokonac kalibracji kazdego wtrysku z osobna..
i jesli ten proces uda sie przeprowadzic do konca
tzn. ze wtryski sa jeszcze okay!
jesli proces bedzie przerywany,
to trzeba wymienic uszkodzony wtrysk/i


dokładnie to bym zalecał, ja zamiast kalibracji dokonałem wymiany kompletu bo podobno trzy były do wymiany, teraz żałuję bo może kalibracja by pomogła i koszta były by mniejsze. Możesz też na początek wykonać test przelewów (to się robi samodzielnie – poszperaj na forum, jest opis jak to zrobić). Spróbuj też zalac "forte diesel treatment"

PostNapisane: 22 lut 2009, 13:38
przez Jaksa
mazda6 napisał(a): zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży


Enduro napisał(a):w serwisie musza podpiac tobie tester, IDS
i dokonac kalibracji
Dobrze piszesz, zauwazyłem ze sporo szostek ma ten problem , po kalibracji ( o ile wtryski są jeszcze ok ) zdecydowanie poprawia sie charakterystyka pracy motoru.

PostNapisane: 22 lut 2009, 13:42
przez fuks
Tutaj masz instrukcję jak to wykonać, dostałem ją kiedyś od Enduro, podnieś zakres obrotów do tego bujania i obserwuj jaka jest różnica w przelewaniu w stosunku do obrotów "na postoju" (czyli testy wykonaj dwa). Kilka minut z każdego wystarczy

z kazdego wtrysku odlaczyc czarny gumowy wezyk i trzeba zaslepic je srubkami ,
aby ropa z nich nie leciala.
do tych koncowek na wtryskach podlaczyc cztery rownej dlugosci wezyki
a na koncach noramlne 4 strzykawki lek. (lub 4 pudełka na mocz – są większe)
zapalic silnik
i obserowac
ile paliwa cofa sie do strzykawek !!!
ten wtrsyk,
ktory najwiecej pompuje paliwa:
jest najgorszy!!
najlepiej jest:
jesli wszystki cztery tyle samo paliwa wypompowaly zwrotnie podczas takiej proby..
ipatrzec czy kopci motor ..