Rozbiegnięcie silnika – winny DPF?

Postprzez krzych » 20 sty 2010, 23:14

Myjk napisał(a):Ale chyba nie w tym wątku, bo jak widać z DPFem niewiele to miało wspólnego.

Summit napisał(a):O dziwo miało. Cała awaria turbiny została wywołana pośrednio przez DPF. Tak przynajmniej mówią goście z Matsuoka.

Malo nie znaczy nic. Pytanie podstawowe, czy gdyby DPF dzialal poprawnie (zgodnie z jego projektowana funkcjonalnoscia, a nie zgodnie z zaleceniami Mazdy po wypuszczeniu wadliwego produktu – systematyczne rozrzedzanie oleju przez ON i tym podobne skutki uboczne ekologii), czy doszloby do awarii? Watpliwe.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Summit » 23 sty 2010, 21:55

Napisałem miało, nie mało :) Chodziło oczywiście o rozrzedzenie oleju, jak napisałeś. Awaria wywołana bezpośrednio przez DPF.

Koledzy, mam pytanie. Szukałem odpowiedniego tematu na forum, ale trudno się czegoś dokopać. Temepratura na zewnątrz ma osiągnąć -30. Nie chcę nawet myśleć co się będzie działo. Już teraz mam problemy z paliwem, pomimo tankowania tylko na dobrych stacjach. jaki środek do diesli można bezpiecznie dolać do naszych samochodów żeby zapewnić sobie bezproblemowe odpalenie rano?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 15:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez krzych » 23 sty 2010, 22:01

Summit napisał(a):Napisałem miało, nie mało usmiech Chodziło oczywiście o rozrzedzenie oleju

No tak, to tym bardziej, przepraszam, slepne na starosc, zalety zawodu ;)

Summit napisał(a):Już teraz mam problemy z paliwem, pomimo tankowania tylko na dobrych stacjach

A to znak, ze dobre stacje nie pomoga, bo to nie paliwo, a najprawdopodobniej filtry (czyli posrednio paliwo). Jest tu na forum taki temat... (i to wcale nie tak daleko, bo w tym samym dziale, a nawet ze zrozumialym tematem, co mnie juz osobiscie dziwi ;) ): http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=85743

Sprawdz przynajmniej te dwa z ukladu paliwowego. Sadze, ze najpredzej ten z tylu, zbiornikowy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 23 sty 2010, 22:30

Summit napisał(a):Kontrolowałem. Był w połowie drogi do X-a. 3 tyś km po wymianie.

Summit napisał(a):Awaria wywołana bezpośrednio przez DPF.

Te dwie rzeczy jakby zaprzeczają sobie. Jak dla mnie to walnęła Ci turbina i to ona była winna rozbieganiu silnika.
Jak wyłączyłeś silnik, zdławiłeś na biegu?

PS proszę bez OT.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 23 sty 2010, 22:48

Nie no, pewnie, rzeczoznawca czy Mazda mogli sie pomylic, wazny jest bagnet ;) (podobnie jak kontrolka DPF ktora mierzy ilosc oleju ;) ).

ON to cos co sie swietnie pali. Nie powinno byc go w misce. Byc moze duza ilosc zapala sie latwiej, ale na pewno nie zaprzecza to niczego w przypadku polowy ilosci. No chyba ze masz jakies wsparcie :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Summit » 24 sty 2010, 00:35

Myjk napisał(a):Te dwie rzeczy jakby zaprzeczają sobie. Jak dla mnie to walnęła Ci turbina i to ona była winna rozbieganiu silnika.
Jak wyłączyłeś silnik, zdławiłeś na biegu?

Najpierw był rozbieg, później walnęła turbina. W wyniku wjechania na czerwoną linię, z tego co mówią w serwisie. Zdławiłem silnik na 5 biegu, ale chyba za późno. A odczyt z bagnetu, jak to odczyt, bywa nieprecyzyjny. Ważne że nie moja wina i nie ja dostałem po kieszeni. Póki co boję się użytkować samochód normalnie, bo aura nie sprzyja, a gwarancji tylko rok zostało.

Myjk napisał(a):PS proszę bez OT.

Sorry za OT, ale problem jest palący, a rozwiązanie niełatwe do znalezienia dla dyletanta. Naprawdę potrzebuję czegoś dolać do ropy, bo są problemy rano. Sprzęgło też zamarza na kość i nie chce się odmrozić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 15:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Jaksa » 24 sty 2010, 01:14

Summit napisał(a):Naprawdę potrzebuję czegoś dolać do ropy, bo są problemy rano

Skydd pomaga .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Summit » 24 sty 2010, 01:46

Dziękuję bardzo Jaksa
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 15:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Bolek » 24 sty 2010, 13:03

Summit: miałeś wymieniony bagnet na ten przeskalowany (znacznie krócej do F)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 13:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Myjk » 24 sty 2010, 16:57

Summit napisał(a):Najpierw był rozbieg, później walnęła turbina.

Nie wiesz tego i nie sądzę aby byli w stanie to stwierdzić w serwisie.

Summit napisał(a):Zdławiłem silnik na 5 biegu, ale chyba za późno

Nie za późno, skoro silnik się nie zatarł. Dlatego właśnie uważam,
że winę za sytuację ponosi turbina a nie zawartość ON w oleju.

Summit napisał(a):A odczyt z bagnetu, jak to odczyt, bywa nieprecyzyjny.

Yhym. :P

Bolek napisał(a):Summit: miałeś wymieniony bagnet na ten przeskalowany (znacznie krócej do F)?

No właśnie, była w ogóle (ogólnie) taka wymiana? Ktoś o tym pisał na forum, ale nie było chyba takiej akcji serwisowej. Jeśli jednak była, to obejmowała wcześniejsze egzemplarze. Przypominam, że DPF był od '05, a nasze auta są z końcówki '07.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Bolek » 24 sty 2010, 17:56

Ja już to kiedyś opisywałem. Moja M6 jest z lutego 2007 i bagnet wymieniali mi przy okazji akcji aktualizacji procedury wypalania DPF – było to gdzieś w pierwszej połowie 2008. Od tamtego czasu belgijskie ASO leje przy wymianie 4,3 – 4,5 a nie jak to było poprzednio 5+ litrów oleju, no i jest na full. Odcinek L-F na nowym bagnecie jest znacznie krótszy, a ten między F a X został bez zmian. Wynika z tego, że choć w misce jest mniej płynu – to większą jego proporcję stanowić może ON. Z drugiej strony X osiągany jest jakby nie było szybciej (chociaż częstsze wypalanie powinno z założenia sprawniej czyścić filtr i wydłużać okres jazdy na jednym oleju…).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 13:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez krzych » 24 sty 2010, 18:34

Summit, daj Myjkowi obejrzec Mazde, On Ci powie co sie stalo :D

PS. Ale pamietaj, cokolwiek by sie nie stalo, to na pewno nie jest wina DPF ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 24 sty 2010, 19:14

Bolek napisał(a):Moja M6 jest z lutego 2007 i bagnet wymieniali mi przy okazji akcji aktualizacji procedury wypalania DP

U mnie nie wymieniali, albo mnie nie poinformowali. Ale ZTCP jest taki sam od początku.
Mój bagnet wygląda tak, a auto też jest produkcją z lutego 2007:

Obrazek
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Bolek » 24 sty 2010, 19:51

Wygląda to jak ten mój nowy. Ile jest tam milimetrów między kreskami L a F, około 9? W tym starym było dobrze ponad 1 cm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 13:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Myjk » 24 sty 2010, 20:06

Bolek napisał(a):około 9

Coś tak... przy czym o tej wymianie bagnetów to słyszałem już dużo wcześniej niż wymieniali soft.
Więc wg mnie dotyczyło to wszystkich modeli poliftowych i od początku produkcji.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez hound » 24 sty 2010, 21:41

Mi ostatnio koleś w ASO w Poznaniu wciskał, że jak kontrolka DPF miga, to samemu przepalić. Jeśli świeci na stałe to koniecznie ASO.

Po czym w czasaie krótkiej rozmowy na temat poziomu oleju w misce, powiedział żeby broń boże nie robić tak jak podpowiadają "mądrale" na forum, żeby spuścić trochę olekju, bo jak znowu ON się dostanie to się tak olej rozrzedzi, że zatrze się silnik.


Z tym olejem to miał rację, ale jak usłyszałem o tej kontrolce, a później tekst o "mądralach" z forum to mało nie parsknąłem śmiechem.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 15:07
Posty: 14
Skąd: Konin
Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS

Postprzez krzych » 24 sty 2010, 22:24

Nie widzialem nigdzie na forum takiej durnej rady, pewnie sobie to sam wymyslil. Poza tym, na forum jest tabelka (w watku o DFP) mowiaca o tym, ze nijak nie wypalisz sam. Oznacza albo za duze zatkanie albo olej do wymiany najczesciej. I oby trylko te dwa...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Summit » 25 sty 2010, 00:20

Bolek napisał(a):Summit: miałeś wymieniony bagnet na ten przeskalowany (znacznie krócej do F)?

Nie, nie miałem. Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo i nikt mnie o tym nie poinformował. Wiadomo mi natomiast o tym, że wgrali mi nowego softa do kompa, który ponoć ma zapobiec samozapłonowi i "rozbieganiu" silnika.

Myjk napisał(a):Nie wiesz tego i nie sądzę aby byli w stanie to stwierdzić w serwisie.

Myjk byłem przy tym. Najpierw się rozbiegł, po ok. 500 km walnęła turbina. Wnioski są proste.

krzych napisał(a):Summit, daj Myjkowi obejrzec Mazde, On Ci powie co sie stalo zeby

PS. Ale pamietaj, cokolwiek by sie nie stalo, to na pewno nie jest wina DPF oczko

Myjk kupił samochód dokładnie wtedy, kiedy ja, pamiętam ten okres na forum. Z tego co wiem z innych tematów, ma gdzieś ok 5 tyś mniej niż ja przebiegu. U mnie wszystko było ok dopóki nie przekroczyłem 40 tyś. Życzę mu aby jego Mazda wykazała się większą bezawaryjnością niż moja i żeby na własnej skórze nie musiał się przekonać jakimi królikami doświadczalnymi jesteśmy dla producentów rozwiązań typu DPF. Szczerze i z całego serca.

P.S. Skydd działa jak marzenie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 15:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Myjk » 25 sty 2010, 07:56

Summit napisał(a):wgrali mi nowego softa do kompa, który ponoć ma zapobiec samozapłonowi i "rozbieganiu" silnika.

Poprawka, ma usprawnić wypalanie DPFu i zmniejszyć przybywanie ON w oleju. Nie zapobiegnie natomiast "rozbieganiu silnika", bo to czynność czysto fizyczna i żadna elektronika tego procesu nie zatrzyma – chyba, że wprowadziliby mechaniczną blokadę dopływu powietrza sterowaną elektronicznie. W sumie dziwne, że tego nie zrobili na dolocie.

Summit napisał(a):Myjk byłem przy tym.

Domyślam się. ;)

Summit napisał(a):Najpierw się rozbiegł, po ok. 500 km walnęła turbina.

Znaczy "rozbiegł się", zdusiłeś, odpaliłeś, pojechałeś dalej i strzeliła turbina? Jak to uszkodzenie się objawiło? Przepraszam, że tak dociekam, ale chciałbym ustalić OCB. Przecież przypadki rozbiegania silników (nie koniecznie u Mazdy) zdarzały się wielokrotnie właśnie poprzez rozszczelnione turbiny czy IC.

Summit napisał(a):Z tego co wiem z innych tematów, ma gdzieś ok 5 tyś mniej niż ja przebiegu.

Obecnie mam 41 000 – 2 tys. po wymianie. Odliczam tysiaka ;)

PS zaraz poczyszczę wątek z jałowych wypowiedzi, OT, itp.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 07:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 25 sty 2010, 13:33

Myjk napisał(a):chyba, że wprowadziliby mechaniczną blokadę dopływu powietrza sterowaną elektronicznie

_Wprowadzili_. Skoro juz zabierasz glos, zbierz najpierw informacje.

Myjk napisał(a):PS zaraz poczyszczę wątek z jałowych wypowiedzi, OT, itp.

Jalowe to Ty generujesz zaprzeczajac osobom ktore sie na tym znajac, a sam wiesz tyle co na forum wyczytasz.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6