Leoo napisał(a):Enduro napisał(a):zamykana jest główna przepustnica na kolektorze wlotu powietrza.
Tylko czy jest to informacja sprawdzona, czy jedynie domysły?
Jakoś nie bardzo mogę uwerzyć, że mój samochód, po wyłączeniu zapłonu otwiera przepustnicę i dopiero upgrade softu to zmieni.
Może jest wręcz odwrotnie – po wyjęciu kluczyka PCM stwierdza rozbieganie i wówczas wstrzykuje do cylindrów rosnącą dawkę paliwa, przez co mieszanka przestaje być palna?
nie wpisuje na forum postów dotyczących istotnych technicznych kwestii, które nie są potwierdzone wiadomościami ze sprawdzonych fachowych źródeł lub na podstawie własnych doświadczeń, bo te mogą mieć niekorzystne skutki dla innych i takie postepownie polecam innym.
i ta procedrua dotyczy silników poliftowych czyli nie twojego modelu!
ponadto taka opcja zalewania silnika dodatkowymi dawkami paliwa były by lekko zgubna dla jednostki, bo niespalone paliwo odkładało by się w niecce/zagłębieniu tłoka, co wywołało by duży wzrost ciśnienia/sprężania no i problem z wypaleniem paliwa w formie nierozpylonej.
P.S.
tu niewielka rada dla wyszystkich użytkowników silnika diesela.
w przypadku rozbiegania silnika jedną szansą jego zgaszenie jest jak najszybsze zdławnienie go na w miare możliwości wysokim biegu (wiem jak to jest, bo sam takie zdarzenie przeżyłem sam osobiście i dzięki takiej zasłyszenej wiedzy, uratowałem silnik bez szwanku.
drugi wariant, jeśli ten pierwszy, ze względu na wysokie obroty nie zadziała, ale on jest dla tych o mocnych nerwach m.in. z powodu ogromnego hałasu , to otwarcie maski i zapchanie jakąś szmatą czy choćby swetrem wlotu do filtra powietrza, w celu odcięcia powietrza.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową