Rozbiegnięcie silnika – winny DPF?

Postprzez dobrzyn22 » 19 kwi 2013, 12:14

hkecik11 napisał(a):wrzuciłem czwórkę i go zadusiłem,

masz szczęście, że Ci się udało -inaczej silnik na 100% byłby na złom – obecnie są szanse jego uratowania
hkecik11 napisał(a):nie wiecie co mogło się stać

jak dla mnie, klasyczny przykład rozbiegania silnika, ale specem nie jestem – niech inni też się wypowiedzą
hkecik11 napisał(a):diagnoza Turbina ale jak sie okazało turbina sprawna sprawdzana w specjalistów na maszynie.

a uszczelnienie turbiny ??

poczytaj tutaj:
http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=15&t=13209

Dopisano 19 kwietnia 2013, o 12:14:

PS. a na przyszłość -nie dublujemy swoich wątków w różnych działach
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez hkecik11 » 19 kwi 2013, 12:35

wiesz uszczelnienie na turbinie ok sprawdzał to zakład który zajmuje sie regeneracją turbiny, moze macie jeszcze jakieś pomysły
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2013, 08:13
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 2,0 CDTI, 136 KM, 2003 rok, kombi

Postprzez bieski » 19 kwi 2013, 12:44

Rozbiegl ci sie silnik. Turbina ci puszcza. Na pewno ci to dobrze sprawdzili.

hkecik11 napisał(a):okazało sie że jest paliwo w woleju i stan podskoczył ponad normę

No a ktoredy ten olej dostal sie do komory spalania.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez hkecik11 » 19 kwi 2013, 13:46

tak turbina była dobrze sprawdzona a własnie pytanie jest takie skąd – którędy olej napędowy dostał się do oleju i skąd olej w komorze spalania
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2013, 08:13
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 2,0 CDTI, 136 KM, 2003 rok, kombi

Postprzez Enduro » 19 kwi 2013, 14:31

tylko przez kolektor wlotowy.
no chyba, ze rurki zwrotu paliwa byly w glowicy nieszczelne..
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 20 kwi 2013, 18:21

Każdy silnik ma odmę, którą powietrze (w tym wypadku olej z paliwem w postaci mgły) ze skrzyni korobwej jest kierowane do dolotu – wlotu powietrza do turbiny. Im wyższe obroty, tym większa atomizacja zawartości miski olejowej i bogatsza mieszanka w cylindrach – reszta scenariusza do obejrzenia na filmikach. Nie ma tu żadnej magii. Mazda wyraźnie ostrzega w instrukcji eksploatacji o przyczynach podobnych przypadków (nie)szczęścia w silnikach z DPF.
W wypadku silników bez DPF mamy jeszcze podkładki pod wtryskami i pierścienie zgarniające.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 20 kwi 2013, 21:01

Leoo napisał(a):...Mazda wyraźnie ostrzega w instrukcji eksploatacji o przyczynach podobnych przypadków (nie)szczęścia w silnikach z DPF. ....

po aktualizacji oprogramowania ECu/PCMa w DPfie rozbieganie proste jest do zatrzymania poprzez przekrecenie kluczyka w pozycje Off.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kubsztyk » 20 kwi 2013, 22:08

A jaki sposób profilaktyki mogą zastosować posiadacze diesla bez DPF (przedliftowego)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez hkecik11 » 20 kwi 2013, 22:25

a co sądzicie że fachman-magik powiedział że olej napędowy znalazł sie w oleju przez wtryskiwacze "któryś musi lać" i wali ON do oleju. może macie jakieś doświadczenie skąd ON w oleju pprosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2013, 08:13
Posty: 4
Auto: Mazda 6, 2,0 CDTI, 136 KM, 2003 rok, kombi

Postprzez Leoo » 20 kwi 2013, 22:28

kubsztyk napisał(a):A jaki sposób profilaktyki mogą zastosować posiadacze diesla bez DPF (przedliftowego)?

Prosty test oleju na bibule pozwala ustalić czy zawiera paliwo.
Enduro napisał(a):po aktualizacji oprogramowania ECu/PCMa w DPfie rozbieganie proste jest do zatrzymania poprzez przekrecenie kluczyka w pozycje Off.

Ciekawe jak to osiągnęli?
Z pewnością nie chodzi o odcięcie paliwa.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 21 kwi 2013, 10:15

Leoo napisał(a):
Enduro napisał(a):po aktualizacji oprogramowania ECu/PCMa w DPfie rozbieganie proste jest do zatrzymania poprzez przekrecenie kluczyka w pozycje Off.

Ciekawe jak to osiągnęli?
Z pewnością nie chodzi o odcięcie paliwa.

zamykana jest główna przepustnica na kolektorze wlotu powietrza.
odcięcie paliwa jest tu abs. nietrafene, bo silnik wkręca się z powodu podawania paliwa/oleju lub mieszankik poza systemem wtryskowym.
ponadto po wyłączeniu zapłonu nie ma wtrysku paliwa do komory spalania i rozbieganie nie było by możliwe, gdyż jak na obecny stan techniki, samo powietrze nawet sprężone się pali...
kubsztyk napisał(a):A jaki sposób profilaktyki mogą zastosować posiadacze diesla bez DPF (przedliftowego)?

generalnie ubywanie oleju w silniku to powinna byc niepokojąca informacja wymagająca sprawdzenie powodu.
warto tez zdemontowac Intercooler i zozbaczyć ile w nim oleju zalega...i go przy tej okazji oczyscić.
ponadto stan turbiny tzn. jej szczelnośc pomiędzy łożyskiem olejowym a stroną powietrza w przedliftach jak i poliftach, ma kolosalne znaczenie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 21 kwi 2013, 11:59

Enduro napisał(a):zamykana jest główna przepustnica na kolektorze wlotu powietrza.

Tylko czy jest to informacja sprawdzona, czy jedynie domysły?
Jakoś nie bardzo mogę uwerzyć, że mój samochód, po wyłączeniu zapłonu otwiera przepustnicę i dopiero upgrade softu to zmieni.
Może jest wręcz odwrotnie – po wyjęciu kluczyka PCM stwierdza rozbieganie i wówczas wstrzykuje do cylindrów rosnącą dawkę paliwa, przez co mieszanka przestaje być palna?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez bieski » 21 kwi 2013, 12:10

Leoo napisał(a):Tylko czy jest to informacja sprawdzona, czy jedynie domysły?

Z tego co kojarze to polifty tylko to mają. Ale to niech Enduro potwierdzi w 100%
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Leoo » 21 kwi 2013, 12:16

bieski napisał(a):Z tego co kojarze to polifty tylko to mają. Ale to niech Enduro potwierdzi w 100%

Zgadza się, dotyczy to poliftów, które poza innym softem mają jedynie dodany DPF a konstrukcja samego silnika nie zmieniła się znacząco, więc zasada unieruchomienia powinna być ta sama.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 21 kwi 2013, 12:28

Leoo napisał(a):
Enduro napisał(a):zamykana jest główna przepustnica na kolektorze wlotu powietrza.
Tylko czy jest to informacja sprawdzona, czy jedynie domysły?
Jakoś nie bardzo mogę uwerzyć, że mój samochód, po wyłączeniu zapłonu otwiera przepustnicę i dopiero upgrade softu to zmieni.
Może jest wręcz odwrotnie – po wyjęciu kluczyka PCM stwierdza rozbieganie i wówczas wstrzykuje do cylindrów rosnącą dawkę paliwa, przez co mieszanka przestaje być palna?

nie wpisuje na forum postów dotyczących istotnych technicznych kwestii, które nie są potwierdzone wiadomościami ze sprawdzonych fachowych źródeł lub na podstawie własnych doświadczeń, bo te mogą mieć niekorzystne skutki dla innych i takie postepownie polecam innym.
i ta procedrua dotyczy silników poliftowych czyli nie twojego modelu!
ponadto taka opcja zalewania silnika dodatkowymi dawkami paliwa były by lekko zgubna dla jednostki, bo niespalone paliwo odkładało by się w niecce/zagłębieniu tłoka, co wywołało by duży wzrost ciśnienia/sprężania no i problem z wypaleniem paliwa w formie nierozpylonej.
P.S.
tu niewielka rada dla wyszystkich użytkowników silnika diesela.
w przypadku rozbiegania silnika jedną szansą jego zgaszenie jest jak najszybsze zdławnienie go na w miare możliwości wysokim biegu (wiem jak to jest, bo sam takie zdarzenie przeżyłem sam osobiście i dzięki takiej zasłyszenej wiedzy, uratowałem silnik bez szwanku.
drugi wariant, jeśli ten pierwszy, ze względu na wysokie obroty nie zadziała, ale on jest dla tych o mocnych nerwach m.in. z powodu ogromnego hałasu , to otwarcie maski i zapchanie jakąś szmatą czy choćby swetrem wlotu do filtra powietrza, w celu odcięcia powietrza. <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 21 kwi 2013, 12:44

Enduro napisał(a):nie wpisuje na forum postów dotyczących istotnych technicznych kwestii, które nie są potwierdzone wiadomościami ze sprawdzonych fachowych źródeł lub na podstawie własnych doświadczeń, bo te mogą mieć niekorzystne skutki dla innych i takie postepownie polecam innym.

Pozwoli Kolega, że sprawdzę tą informację. W tym wypadku nie trzeba mieć doktoratu z silników wysokoprężnych. Wystarczy wiedzieć, co otwiera przepustnice i czym jest sterowane. Po odłączeniu zapłonu wszystkie elektrozawory podciśnienia (solenoidy) są wyłączane, więc niebawem wszystko będzie jasne.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 21 kwi 2013, 13:05

Leoo napisał(a):...
Pozwoli Kolega, że sprawdzę tą informację. W tym wypadku nie trzeba mieć doktoratu z silników wysokoprężnych. Wystarczy wiedzieć, co otwiera przepustnice i czym jest sterowane. Po odłączeniu zapłonu wszystkie elektrozawory podciśnienia (solenoidy) są wyłączane, więc niebawem wszystko będzie jasne.

naturalnie, przecież nie ma z mojej strony abs. żadnego zastrzeżenia.
i nie bylo żadnej wzmianki o doktoracie czy podobnych tytułach (ja prosty człowiek z wsi jestem z pochodzenia) i ta aluzja nie powinny tu zaistnieć!
co do twoich planów do wstępnie naprowadzę ciebie, że:
po wyłączeniu silnika nie pracuje również Vakupompa, która wytwarza podciśnienie i wtedy nawet jesli solenoidy są wyłączane czy włączone, to nie ma to najmniejszego znaczenia.
no ale poczekam na twoje spostrzeżnia..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 21 kwi 2013, 15:01

Panowie – przypominam, i bardzo porszę o stosowanie się do tego:

abs. nie ma potrzeby cytowania całego osatniego posta(całej ostatniej wypowiedzi) – wydłuża to sztucznie/niepotrzebnie wątek...a przegladający w przyszłości czytają i tak intuicyjnie "z góry na dół" oczekując odpowiednio odpowiedzi w najbliższym poście...

Ps. pisze to tutaj, ponieważ ta strona jest dobrym tego przykładem (choć lepsze są, jeśli ktoś wstawia np.kilka zdjęć, a następna osoba klika na "cytat"... <oczy> )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6