Wzrastający poziom oleju

Postprzez malmund6 » 7 maja 2009, 19:32

panie kolego jesli zeczywiscie padla ci sonda to dalsza jazda spowoduje nieodwracalne uszkodzenie katalizatora i filtra DPF, a jak pewnie juz wiesz to majatek.Wiec odstaw auto do mechanika ktory ci to sprawdzi.Jest to dosc proste sprawdzasz rezystancje i napiecie na sondzie.Najlepiej podpiac pod kompa i sprawdzic" live data".Jak sie nie myle to sa dwie sondy w ukladzie.Nie polecam czyszczenia tylko wymiana.Powinno sie sprawdzic rowniez czujnik cisnienia w ukladzie DPF czy sie nie zawiesza.
Powodzenia
Ostatnio edytowano 7 maja 2009, 19:35 przez malmund6, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez malmund6 » 7 maja 2009, 19:34

gorylla napisał(a):(potwierdziłem telefonicznie, bo książki brak) ma przejechane aktualnie 130tys

A zapytales czy zmienili pasek rozrzadu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez gorylla » 8 maja 2009, 09:16

Dzięki malmund6 za info. Ale kontynuując wątek.

Skasowałem ponownie tę inspekcję i postanowiłem wypalić filtr DPF (chociaż kontrolka się jeszcze nie paliła), bo podskórnie czułem, że te problemy pochodzą od filtra. Ruszyłem za miasto i po kilku kilometrach jazdy ze stałą prędkością w granicach 2500rpm kontrolka DPF zaświeciła się jakbym miał zacząć wypalać filtr! Więc jechałem dalej. Kontrolka wypalenia filtra zgasła- UWAGA!– po 30 kilometrach! Do tej pory wypalałem po góra 12-13km. Co to może oznaczać? Czy rzeczywiście filtr był już tak zapchany, że pojawiało się miganie kontrolki DPF i zapalały się przy okazji inne? Ale w takiej sytuacji dlaczego najpierw nie zapaliła się kontrolka filtra na stałe (jak do normalnego wypalenia), jak to miało miejsce wcześniej? Od tego wypalenia przejechałem już 200km i wygląda na to, że nie ma obecnie żadnego problemu. Pasek rozrządu był wymieniany przy 107tys.km. Teraz to sam nie wiem co mam robić. Jeździć, nie jeździć, olać to i czekać, aż się znów coś zaświeci? Malmund6- czy wobec powyższego opisu diagnoza z sondą czy czujnikiem ciśnienia DPF dalej ma zastosowanie? I z ciekawości- ile kosztuje lambda czy ten czujnik do tego diesla, bo nie mogę znaleźć na necie?

Acha, sprawdzam nieustannie poziom oleju i wszystko jest OK. Zero zmian w jego ilości (niedużo powyżej F- czyli jeszcze duuuużo do X).
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez malmund6 » 8 maja 2009, 21:55

jesli chodzi o wypalanie filtra to kontrolka zaswieca sie tylko wtedy kiedy filtr jest juz przepelniony a wypalanie filtra zaczyna sie duzo wczesniej kiedy filtr ma jakies 60% czy 70% napelnienia. Latwo jest to zauwazyc przez obserwowanie chwilowego spalania,ktore wzrasta momentalnie o jakies 3 4 litry na 100km w momencie rozpoczecia procesu wypalania.Im bardziej zapchany filtr tym dluzszy proces wypalania. Istnieje taka teoria ze jesli auto bylo eksploatowane na innym oleju niz dexelia low ash lub na paliwie z niewiadomego pochodzenia np opalowy to powstaje ryzyko zapchania sie filtra pyłem( nieodwracalnie).W twoim przypadku olej trzeba wykluczyc z tego podejrzenia.
Wydaje mi sie ze powinienes w momencie kiedy ci sie zaswieca ponownie kontrolki pojechac do serwisu gdzie beda w stanie odczytac i przeanalizowac wszystkie dane z czujnikow a w szczegolnosci sond lambda ktore jak wspomniales wczesniaj dawaly znaki. Z tego co pamietam to w ukladzie wydechowym znajdziesz rowniez czujniki temperatury, ktore chronia turbine i filtr przed przegrzaniem. Wiem jedno jak DPF i wszystko w okolo zaczyna migac to komputer przelacza sie w tryb pracy awaryjnej zmniejszajac dawki wtrysku i obroty.Chroni silnik i podzespoly przed powaznym uszkodzeniem.

Cenowo nie mam pojecia ile kosztuja te elementy ale spodziewam sie ze czujnik cisniena to tylko do dostania w Mazdzie.
Sprawdzaj stan oleju po kazdym przepalaniu filtra DPF.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez gorylla » 8 maja 2009, 23:15

THX malmund6. Rozumiem, że ciężko zdiagnozować "na oko" skąd takie objawy. Ale jedno przynajmniej mi wyjaśniłeś. Do tej pory myślałem, że filtr wypala się dopiero w okolicy jego prawie całkowitego zapełnienia. Teraz wiem, że dzieje się to dużo wcześniej. Chociaż bardzo nie lubię się gapić we wskazania chwilowe (strasznie mnie to rozprasza podczas jazdy i według mnie jest niebezpieczne) to postaram się trochę poobserwować. Może uda mi się przywyknąć do problemu z DPF. Jak nadal będą się pojawiać opisane przeze mnie obawy to potnę do ASO. Wtedy będzie wszystko jasne, I hope.

Z tym trybem awaryjnym masz rację- tak to właśnie wygląda- niby jedzie, ale strasznie muli i ledwo się rozpędza. Tak więc chyba rzeczywiście komputer ogranicza moc silnika. Ale mam w tym miejscu jeszcze jedno pytanie, może coś wiesz na ten temat. W wątku o wypalaniu filtra DPF nie bardzo się dowiedziałem. Otóż jak taka sytuacja się zdarzy (tryb awaryjny) i wyłączę zapłon to wtedy silnik niejako powróci do normalnej dyspozycji, chociaż kontrolki silnika i uślizgu będą się palić (ale nie DPF). Czy wówczas można wypalać filtr (czy np. tryb awaryjny nie wyklucza takiej możliwości poza np usługą serwisowego wypalania?) i czy po takim wypaleniu zgasną te nieszczęsne kontrolki ? Czy może pomóc wtedy już tylko wykasowanie inspekcji.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez artipias » 18 lip 2010, 16:34

Witam Klubowiczów. Mam takie nietypowe pytanie związane z tym nieszczęsnym filtrem DPF. Mianowicie, czy nie można by było jakoś przerobić układu zwrotu niespalonego ON w procesie wypalania filtra np do jakiegoś innego pojemnika (np z metalu) a nie do miski ? A może jest jakiś sposób na "elektroniczne" zablokowanie tego procesu ? Pozdrawiam artipias
Początkujący
 
Od: 22 lut 2009, 11:53
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez krzych » 18 lip 2010, 18:49

malmund6 napisał(a):jesli chodzi o wypalanie filtra to kontrolka zaswieca sie tylko wtedy kiedy filtr jest juz przepelniony a wypalanie filtra zaczyna sie duzo wczesniej kiedy filtr ma jakies 60% czy 70% napelnienia.

Z tego co wiem to nie jest tak. Wypala sie po okreslonym przebiegu i tyle. Zupelnie bez znaczenia ile sie zapchal. Dlatego prawdopodobnie Mazda skrocila okres wypalen, bo sie dluzszy nie sprawdzal (za duzo osob z kontrolkami przyjezdzalo).

Polecam sobie sprawdzic tuz przed (lub tuz po wlaczeniu sie cyklu) za pomoca IDS poziom "zatkania". Bedziecie mocno zdziwieni ;P

W ogole to po co jest drugi watek o DPF? :P Bez sensu troche :P

PS. A, juz wiem po co, kolega powyzej odkopal :P. Proponuje ten watek przymknac, w "problemach DPF" jest wszystko opisane.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Enduro » 18 lip 2010, 22:42

artipias napisał(a):czy nie można by było jakoś przerobić układu zwrotu niespalonego ON w procesie wypalania filtra np do jakiegoś innego pojemnika (np z metalu) a nie do miski ?

nie da rady!
dopalanie nastepuje poprzez wtrysk do komory cylindra jak otwarte sa zawory wydechu i wtedy ON dolatuje do DPf-a no i niestety przenika tez przez piersicienie do miski...
obejscie jest tego prawie niemozliwe.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez artipias » 23 lip 2010, 20:36

Dziękuje koledzy ze odpowiedź. Czytałem o tym przeprogramowaniu komputera żeby szybciej wypalał, ale nie pamiętam czy ktoś się wypowiedział na temat żywotności filtra po wymianie softy. Czy nie wpływa to niekorzystne na niego. Czy mając mazdę z 2008 roku (przebieg 81 tyś km) warto bawić się w wymianę oprogramowania?
Początkujący
 
Od: 22 lut 2009, 11:53
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez Enduro » 24 lip 2010, 10:53

artipias napisał(a):.... Czy mając mazdę z 2008 roku (przebieg 81 tyś km) warto bawić się w wymianę oprogramowania?

tak
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez artipias » 24 lip 2010, 19:56

Kolego Enduro możesz mi przedstawić jakie są plusy lub ewentualne minusy zmiany w/w softu . Mazdę mam dopiero od miesiąca i jestem początkującym uzytkownikiem tego modelu. Nie ukrywam że długo szukałem auta które by odpowiadało moim oczekiwaniom i oczywiście nie było przy nim "grzebane" . Co do jazdy jestem bardzo zadowolony nic nie stuka i tym podobne. Dzieki za odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 22 lut 2009, 11:53
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez Enduro » 25 lip 2010, 16:56

artipias napisał(a):... jakie są plusy lub ewentualne minusy zmiany w/w softu ....

mniej lub korzystniej dopala DPF-a
ale ponadto ma opcje przytkania przepustnicy powietrza jak silnik zostanie rozbujany
z powodu samozpalonu itp......
aktualizacja nastepuje automatycznie po podpieciu auta do VCM-a w ASO

pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marecki » 7 sty 2015, 15:20

Odgrzewam temat. Wcześniejsze wpisy dotyczą zwiększenia poziomu oleju w wersjach z DPF.

Gdzie natomiast szukać przyczyny zwiększenia poziomu oleju dla Mazdy 6`05 przed lift – 2.0D 121KM?

Jestem po komputerowej kontroli wtrysków (tak usłyszałem telefonicznie od mechanika) i podobno z wtryskami jest wszystko OK.

Czy kojarzycie inną przyczynę?

Nie mam żadnych wycieków, olej Dexelia wymieniony miesiąc temu. Przyrost jest niewielki, ok.2 mm, ale muszę to jeszcze sprawdzić dla pewności po powocie z warsztatu (samochód miał kontrolowane wtryski i wymieniany filtr paliwa oraz olej w skrzyni biegów).
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 23:38
Posty: 16 (4/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, 2.0 MZR-CD 120 KM, 2005 rok

Postprzez Enduro » 7 sty 2015, 15:32

jestes pewny ze masz przedlifta?!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marecki » 9 sty 2015, 10:04

Enduro napisał(a):jestes pewny ze masz przedlifta?!
pozdr.
E


Jestem pewny :)
Odebrałem wczoraj auto z warsztatu, będę teraz kontrolował poziom oleju. Jeżeli będzie przybywał, to chyba zawitam do ASO na kontrolę wtrysków, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Faktem jest, że przy lejących wtryskach auto powinno kopcić w zasadzie cały czas, moja madzia zakopci jedynie przy mocnym depnięciu.

Poruszyłem temat, bo może jednak ktoś się spotkał z inną przyczyną przybywania oleju.
Z warsztatu dostałem zapewnienie, że przy wcześniejszej zmianie oleju zlali cały olej (bywa, że niecierpliwy mechanik nie będzie czekał).
Początkujący
 
Od: 6 sie 2014, 23:38
Posty: 16 (4/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, 2.0 MZR-CD 120 KM, 2005 rok

Postprzez Enduro » 9 sty 2015, 11:40

podnoszenie sie stanu oleju musi byc powiazane z paliwem lub plynem chlodniczym
i przedlifcie to raczej niespotykana sprawa..i oznacza jakis problem, ktory trzeba usunąć
sprawdz co to za plyn pojawia sie w oleju np. na węch

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6