Czarny dym przy przyspieszaniu
Jeśli chodzi o turbinę to była w marcu regenerowana, więc chyba to nie to, w takim razie zostaje intercooler i wtryski. Czy można to sprawdzić " domowymi-warsztatowymi " metodami ?
Ostatnio edytowano 21 sie 2013, 14:01 przez strus1111, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 lip 2013, 14:56
- Posty: 13
- Auto: Mazda 6, 2003 rok, 2.0D, 121KM
Jeśli chodzi o wtryski to jest o tym sporo na forum w niniejszym dziale (test przelewowy). Z IC będzie pewnie problem. Ogólnie auto ma nominalną moc i osiągi, nie stuka nadmiernie przy dawaniu w pedał?
Pozdor Myjk
strus1111 napisał(a):Jak depne w pedał to idzie "jak rakieta" jedyny minus- w lusterku chmura dymu.
Miałem takie same objawy i u mnie sprawę załatwiła wymiana podkładek. Ty już wymieniłeś, także nie mam pomysłu...
Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
- Od: 3 kwi 2013, 17:40
- Posty: 57
- Skąd: Żnin
- Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km
Falują na rozgrzanym !
Jak stoję na światłach na wolnych obrotach to czasem spadają tak, że zatrzęsię budą i powrócą z powrotem na miejsce. Kilka razy w ciągu postoju na czerwonym świetle tak jest. Na zimnym nie ma tego problemu.
Dodam, że nie mam katalizatora, ale sonda jest przed katem, a nie za.
Jak stoję na światłach na wolnych obrotach to czasem spadają tak, że zatrzęsię budą i powrócą z powrotem na miejsce. Kilka razy w ciągu postoju na czerwonym świetle tak jest. Na zimnym nie ma tego problemu.
Dodam, że nie mam katalizatora, ale sonda jest przed katem, a nie za.
Witam, na polu chłodno, silnik nie dymi...
Będzie znowu ciepło rozpocznie się dymienie.
W czym tkwi problem ? Jakiś czujnik źle odczytuje temperaturę Ma ktoś pomysł.
Dymi w ciepłe dni, w zimne nie (dymienie w normie)
Będzie znowu ciepło rozpocznie się dymienie.
W czym tkwi problem ? Jakiś czujnik źle odczytuje temperaturę Ma ktoś pomysł.
Dymi w ciepłe dni, w zimne nie (dymienie w normie)
od kontroli temperatur jest odpowiedzialny czujnik w Intercoolerze (chlodnica powietrza.
moze on nawala i podaj inne informacje do PCMA..
pozdr.
E
moze on nawala i podaj inne informacje do PCMA..
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 3 wrz 2013, 19:06 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolejny raz prosze o niecytowanie całego ostatniego posta...
Powód: kolejny raz prosze o niecytowanie całego ostatniego posta...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Widzisz Enduro moim zdaniem powinien sie zająć sondą ponieważ się przegrzewa i wtedy mu wariuje nierówne obroty = źle podana dawka paliwa a za tym dymienie.
Ostatnio edytowano 4 wrz 2013, 20:58 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 27 cze 2010, 23:01
- Posty: 32
- Skąd: Przemyśl
- Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY
DanyGoo napisał(a):[....moim zdaniem powinien sie zająć sondą ponieważ się przegrzewa ...
czujnik temperatury jak i przepywomierz jest schladzony powietrzem tj. jego przeplywem i przegrzewanie jest raczej mniej mozliwe.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Pytanie może niebezpośrednio związane z tematem bo szczerze mówiąc nie wiem czy kopci " z tyłu", natomiast zauważyłem ostatnio sadzę wokół wlotu powietrza pod zderzakiem po lewej stronie. Z tego co wiem za tym wlotem znajduje sie intercooler. Obkopcony był cały ten wlot a ślady sadzy były nawet na masce nad lewym reflektorem. Nieszczelny inter...? Tylko, że w nim chlodzone jest chyba "czyste" powietrze więc to może nie sadza tylko resztki oleju, który chyba często się dostaje do inter.?
Pozdrawiam
Pytanie może niebezpośrednio związane z tematem bo szczerze mówiąc nie wiem czy kopci " z tyłu", natomiast zauważyłem ostatnio sadzę wokół wlotu powietrza pod zderzakiem po lewej stronie. Z tego co wiem za tym wlotem znajduje sie intercooler. Obkopcony był cały ten wlot a ślady sadzy były nawet na masce nad lewym reflektorem. Nieszczelny inter...? Tylko, że w nim chlodzone jest chyba "czyste" powietrze więc to może nie sadza tylko resztki oleju, który chyba często się dostaje do inter.?
Pozdrawiam
-
leh
leh napisał(a):... więc to może nie sadza tylko resztki oleju, który chyba często się dostaje do inter.?
Pozdrawiam
tak, to bardzo mozliwe, bo lekkie natluszczenie tego miejsca spowoduje ze osiadzie tam kurz..
sprawdz na ile ten osad jest tlusty/zaolejony..?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
U mnie fatalnie dymi na czarno. Smoczyca po prostu...
W warsztacie stwierdzili, że to wina wtryskiwaczy – czy to możliwe ?
Zakładam, że tańszych opcji naprawy "spece" nie sprawdzili.
Doczytuję, że to może być EGR. Czy i jak mogę to zweryfikować samodzielnie.
Nigdy wcześniej nie miałam diesla i.... po wizycie w tym warsztacie (pierwszej po zakupie) zaczynam żałować.
Na szybko koszty naprawy wyliczyli na 9 tysi, a zaczęło się od tego, że po zimnej nocy, na zimnym silniku gaśnie
Help !
Pozdrawiam
Magda
W warsztacie stwierdzili, że to wina wtryskiwaczy – czy to możliwe ?
Zakładam, że tańszych opcji naprawy "spece" nie sprawdzili.
Doczytuję, że to może być EGR. Czy i jak mogę to zweryfikować samodzielnie.
Nigdy wcześniej nie miałam diesla i.... po wizycie w tym warsztacie (pierwszej po zakupie) zaczynam żałować.
Na szybko koszty naprawy wyliczyli na 9 tysi, a zaczęło się od tego, że po zimnej nocy, na zimnym silniku gaśnie
Help !
Pozdrawiam
Magda
Pozdrawiam
Magda
Magda
- Od: 19 wrz 2013, 07:15
- Posty: 5
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel rok 2004
Wymień zawór SCV ( koszt kilkaset złotych ), a następnie podkładki pod wtryskami wraz z czyszczeniem smoka olejowego, to i przyoszczędzisz jakieś koma cirka 8 tyś z hakiem..
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Właśnie odebrałam auto z tego warsztatu.
Mieli je u siebie 3 dni z hakiem i jedyne co zrobili, to podłączyli komp. wczoraj po południu jak było ciepło – oczywiście nic się nie wydarzyło. Dzisiaj wsiadłam, zapaliłam, za chwilę szarpnęło obrotami i zgasło, drugi raz zapaliłam – silnik chodził sekundę, za trzecim razem zgasło po dłuższej chwili.
Podłączył komp raz jeszcze i stwierdził ogromne wahania ciśnienia paliwa – spadek nawet o połowę.
Chyba rzeczywiście wymienię ten SCV, zima się zbliża, nie ma na co czekać.
Smoka mojej smoczycy też przeczyszczę.
Oby przestała kopcić i gasnąć po tych zabiegach.
Pozdrawiam
Magda
Mieli je u siebie 3 dni z hakiem i jedyne co zrobili, to podłączyli komp. wczoraj po południu jak było ciepło – oczywiście nic się nie wydarzyło. Dzisiaj wsiadłam, zapaliłam, za chwilę szarpnęło obrotami i zgasło, drugi raz zapaliłam – silnik chodził sekundę, za trzecim razem zgasło po dłuższej chwili.
Podłączył komp raz jeszcze i stwierdził ogromne wahania ciśnienia paliwa – spadek nawet o połowę.
Chyba rzeczywiście wymienię ten SCV, zima się zbliża, nie ma na co czekać.
Smoka mojej smoczycy też przeczyszczę.
Oby przestała kopcić i gasnąć po tych zabiegach.
Pozdrawiam
Magda
Pozdrawiam
Magda
Magda
- Od: 19 wrz 2013, 07:15
- Posty: 5
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel rok 2004
wymiena tego SCV nie spowoduje zakoncznia smoczego kopcenia.
napis prosze gdzie miszkasz w Pl.,
no ile masz lat i czy masz usuniete migdalki?
pozdr.
E.
napis prosze gdzie miszkasz w Pl.,
no ile masz lat i czy masz usuniete migdalki?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6