Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez Myjk » 21 sie 2013, 13:39

Szczelne, ale czy jest odpowiednia ilość powietrza (czyt. nie ma nagaru)? Do sprawdzenia jeszcze turbina i wtryski (czy nie leją).
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez strus1111 » 21 sie 2013, 13:49

Jeśli chodzi o turbinę to była w marcu regenerowana, więc chyba to nie to, w takim razie zostaje intercooler i wtryski. Czy można to sprawdzić " domowymi-warsztatowymi " metodami ?
Ostatnio edytowano 21 sie 2013, 14:01 przez strus1111, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 18 lip 2013, 14:56
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2003 rok, 2.0D, 121KM

Postprzez Myjk » 21 sie 2013, 14:01

Jeśli chodzi o wtryski to jest o tym sporo na forum w niniejszym dziale (test przelewowy). Z IC będzie pewnie problem. Ogólnie auto ma nominalną moc i osiągi, nie stuka nadmiernie przy dawaniu w pedał?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Hubix » 21 sie 2013, 14:23

Ja mam to samo. Przy przyspieszeniu czarny dym i to masa. Na zimnym silniku jak depnę to nie dymi nic. Jak się zagrzeje to wtedy dymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez strus1111 » 21 sie 2013, 14:25

Jeżeli chodzi o pracę silnika to wydaje się być ok. Jak depne w pedał to idzie "jak rakieta" jedyny minus- w lusterku chmura dymu. Tak, nie zauważyłem żadnych innych problemów.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2013, 14:56
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2003 rok, 2.0D, 121KM

Postprzez rockman85 » 21 sie 2013, 18:27

strus1111 napisał(a):Jak depne w pedał to idzie "jak rakieta" jedyny minus- w lusterku chmura dymu.

Miałem takie same objawy i u mnie sprawę załatwiła wymiana podkładek. Ty już wymieniłeś, także nie mam pomysłu...

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 17:40
Posty: 57
Skąd: Żnin
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136km

PostTen post został usunięty przez DanyGoo 22 sie 2013, 15:30.
Powód: dublowanie

Postprzez DanyGoo » 22 sie 2013, 15:32

Pytanie czy falują wam obroty jak sie silnik nagrzeje? Jesli tak to moze warto sprawdzic sonde lambda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2010, 23:01
Posty: 32
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY

Postprzez Hubix » 22 sie 2013, 21:41

Falują na rozgrzanym !

Jak stoję na światłach na wolnych obrotach to czasem spadają tak, że zatrzęsię budą i powrócą z powrotem na miejsce. Kilka razy w ciągu postoju na czerwonym świetle tak jest. Na zimnym nie ma tego problemu.

Dodam, że nie mam katalizatora, ale sonda jest przed katem, a nie za.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez strus1111 » 23 sie 2013, 09:31

U mnie nie falują, czy zimny czy rozgrzany pracuje równomiernie.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2013, 14:56
Posty: 13
Auto: Mazda 6, 2003 rok, 2.0D, 121KM

Postprzez Hubix » 28 sie 2013, 15:53

Witam, na polu chłodno, silnik nie dymi...

Będzie znowu ciepło rozpocznie się dymienie.

W czym tkwi problem ? Jakiś czujnik źle odczytuje temperaturę ?? Ma ktoś pomysł.

Dymi w ciepłe dni, w zimne nie (dymienie w normie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 3 wrz 2013, 11:15

od kontroli temperatur jest odpowiedzialny czujnik w Intercoolerze (chlodnica powietrza.
moze on nawala i podaj inne informacje do PCMA..
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 3 wrz 2013, 19:06 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolejny raz prosze o niecytowanie całego ostatniego posta...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez DanyGoo » 4 wrz 2013, 10:58

Widzisz Enduro moim zdaniem powinien sie zająć sondą ponieważ się przegrzewa i wtedy mu wariuje nierówne obroty = źle podana dawka paliwa a za tym dymienie.
Ostatnio edytowano 4 wrz 2013, 20:58 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2010, 23:01
Posty: 32
Skąd: Przemyśl
Auto: mazda 6 2.0 citd 121KM z 2006r. typ GY

Postprzez Enduro » 4 wrz 2013, 13:45

DanyGoo napisał(a):[....moim zdaniem powinien sie zająć sondą ponieważ się przegrzewa ...

czujnik temperatury jak i przepywomierz jest schladzony powietrzem tj. jego przeplywem i przegrzewanie jest raczej mniej mozliwe.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez leh » 5 wrz 2013, 19:17

Witam
Pytanie może niebezpośrednio związane z tematem bo szczerze mówiąc nie wiem czy kopci " z tyłu", natomiast zauważyłem ostatnio sadzę wokół wlotu powietrza pod zderzakiem po lewej stronie. Z tego co wiem za tym wlotem znajduje sie intercooler. Obkopcony był cały ten wlot a ślady sadzy były nawet na masce nad lewym reflektorem. Nieszczelny inter...? Tylko, że w nim chlodzone jest chyba "czyste" powietrze więc to może nie sadza tylko resztki oleju, który chyba często się dostaje do inter.?
Pozdrawiam
leh
 

Postprzez Enduro » 5 wrz 2013, 21:12

leh napisał(a):... więc to może nie sadza tylko resztki oleju, który chyba często się dostaje do inter.?
Pozdrawiam

tak, to bardzo mozliwe, bo lekkie natluszczenie tego miejsca spowoduje ze osiadzie tam kurz..
sprawdz na ile ten osad jest tlusty/zaolejony..?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Magda_ » 19 wrz 2013, 07:27

U mnie fatalnie dymi na czarno. Smoczyca po prostu...
W warsztacie stwierdzili, że to wina wtryskiwaczy – czy to możliwe ?
Zakładam, że tańszych opcji naprawy "spece" nie sprawdzili.
Doczytuję, że to może być EGR. Czy i jak mogę to zweryfikować samodzielnie.

Nigdy wcześniej nie miałam diesla i.... po wizycie w tym warsztacie (pierwszej po zakupie) zaczynam żałować.
Na szybko koszty naprawy wyliczyli na 9 tysi, a zaczęło się od tego, że po zimnej nocy, na zimnym silniku gaśnie :(

Help !

Pozdrawiam
Magda
Pozdrawiam
Magda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2013, 07:15
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 2.0 diesel rok 2004

Postprzez Lorento » 19 wrz 2013, 10:39

Wymień zawór SCV ( koszt kilkaset złotych ), a następnie podkładki pod wtryskami wraz z czyszczeniem smoka olejowego, to i przyoszczędzisz jakieś koma cirka 8 tyś z hakiem..
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Magda_ » 19 wrz 2013, 11:43

Właśnie odebrałam auto z tego warsztatu.
Mieli je u siebie 3 dni z hakiem i jedyne co zrobili, to podłączyli komp. wczoraj po południu jak było ciepło – oczywiście nic się nie wydarzyło. Dzisiaj wsiadłam, zapaliłam, za chwilę szarpnęło obrotami i zgasło, drugi raz zapaliłam – silnik chodził sekundę, za trzecim razem zgasło po dłuższej chwili.

Podłączył komp raz jeszcze i stwierdził ogromne wahania ciśnienia paliwa – spadek nawet o połowę.

Chyba rzeczywiście wymienię ten SCV, zima się zbliża, nie ma na co czekać.
Smoka mojej smoczycy też przeczyszczę.
Oby przestała kopcić i gasnąć po tych zabiegach.

Pozdrawiam
Magda
Pozdrawiam
Magda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2013, 07:15
Posty: 5
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6 2.0 diesel rok 2004

Postprzez Enduro » 19 wrz 2013, 11:51

wymiena tego SCV nie spowoduje zakoncznia smoczego kopcenia.
napis prosze gdzie miszkasz w Pl.,
no ile masz lat i czy masz usuniete migdalki? ;)
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6