gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4
To jeszcze jedno pytanie, czy zacierający się zawór SCV może być powodem tego, że silnik na wysokich biegach nie może przekroczyć 3tyś. obrotów przy gazie w podłodze? V-max w tej chwili to 160km/h (silnik 150hp).
-
Miron_Pomorze
Witam
ja tez mam problem z moją Mazdą. Trzy dni temu Mazda działała normalnie, odpalała bez problemu, chodziła równo, moc OK. Postała przez noc (w nocy był spory mróz) i rano nie chciał odpalić, tzn odpala i po kilku sekundach gaśnie i tak w kółko, przy kolejnych próbach silnik chodzi tylko 2-3 sekundy. Wyciągnąłem filtr paliwa, jest czysty. Auto na plaku odpala i chodzi znacznie dłużej. Czy zawór SCV może paść z dnia na dzień? Gdzie ewentualnie mam szukać rozwiązania mojego problemu?
Pozdrawiam
Tomek
ja tez mam problem z moją Mazdą. Trzy dni temu Mazda działała normalnie, odpalała bez problemu, chodziła równo, moc OK. Postała przez noc (w nocy był spory mróz) i rano nie chciał odpalić, tzn odpala i po kilku sekundach gaśnie i tak w kółko, przy kolejnych próbach silnik chodzi tylko 2-3 sekundy. Wyciągnąłem filtr paliwa, jest czysty. Auto na plaku odpala i chodzi znacznie dłużej. Czy zawór SCV może paść z dnia na dzień? Gdzie ewentualnie mam szukać rozwiązania mojego problemu?
Pozdrawiam
Tomek
-
klonek124
Panowie,
Jedno krotkie pytanie o SCV, ktory wlasnie mi sie chyba kończy wnioskujac z licznych tutejszych opisów.
Czy poprawiony poliftowy SCV mogę podłączyć do mojej przedliftowej Mazdy? Mam taki od ręki.
Oba zawory (przed i po lifcie) różnią sie tylko wymiarami? Poliftowy jest nieco krótszy.
Będę wdzięczny za sugestie.
Pzdr
Dopisano 24 sty 2016, 10:35:
Koledzy Enduro, Grzyby.... wspomóżcie słowem fachowym
Ciężko się jeździ samochodem z gasnącym silnikiem na prawie każdych światłach (może powinienem się cieszyć że mam nowoczesny system star-stop) ale skoro nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie to chyba nie będę ryzykował i zainwesuje te 400pln w SCV przedliftowy
Jedno krotkie pytanie o SCV, ktory wlasnie mi sie chyba kończy wnioskujac z licznych tutejszych opisów.
Czy poprawiony poliftowy SCV mogę podłączyć do mojej przedliftowej Mazdy? Mam taki od ręki.
Oba zawory (przed i po lifcie) różnią sie tylko wymiarami? Poliftowy jest nieco krótszy.
Będę wdzięczny za sugestie.
Pzdr
Dopisano 24 sty 2016, 10:35:
Koledzy Enduro, Grzyby.... wspomóżcie słowem fachowym
Ciężko się jeździ samochodem z gasnącym silnikiem na prawie każdych światłach (może powinienem się cieszyć że mam nowoczesny system star-stop) ale skoro nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie to chyba nie będę ryzykował i zainwesuje te 400pln w SCV przedliftowy
-
widzimisie
Mam takie pytanie, bo przeczytałem tu dużo postów o SCV i tych objawach. U mnie jest tak, że problem pojawia się tylko na zimnym silniku i w zasadzie tylko w zimie. Akumulator mam nowy, filt paliwa nowy, paliwo Diesel artyczny, nigdy nie tankuje niczego poza Bp Ultimate. I ciekawostka, byłem u mechanika i wyłapał błąd z EGR. Mówi, że gdyby to był SCV to bez względu na pogode by gasł i nie tylko rano tylko ciągle bo jeśli jest złe ciśnienie to nie ma znaczenia temperature (w sumie racja). Zaślepił mi czujnik od EGR i mam pojeździć. Samochód nie gaśnie. Co wy na to?
- Od: 6 sty 2013, 21:55
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 GG combi, 2.0 Diesel, 136KM, 2004
O ile grzybek EGR zablokował się w pozycji otwartej to gaśnięcie jest możliwe, gdyż poprawnie działający zawór jest zamknięty podczas rozruchu.
Pytanie tylko: czy mechanik zaślepił EGR, czy zrobił coś z jego czujnikiem położenia?
Pytanie tylko: czy mechanik zaślepił EGR, czy zrobił coś z jego czujnikiem położenia?
Żaslepił obecnie.
I tutaj pytanie. Jakie są tego konsekwencje. Zaznaczam, że mechanic zaslepił go tymczasowo, nie jest to naprawa. Chciał po prostu upewnić się, że to EGR. Komputer wywala włąśnie EGR a to zaślepienie to tylko taka próba. Ale tutaj nasówa się pytanie. Jeżeli mechanic, zaślepia ten zawór, samochód jest sprawny to co z tymi spalinami które mają trafiac z powrotem do kolektora? Na co to ma w tej chwili wpływ? Że całośc spalin trafia do rury? Co może się stać? Nie mam filtra cząstek stałych. Może popsuć się sonda? Mam takie pytanie bo jeżeli wymienie EGR to 300pln plus robota, a tu mechanic zaślepił zawór, nie wziął nic i śmigam. Proszę o fachową opinię co ryzykuję jeżdżąc z zaślepionym EGRem, Dzięki.
I tutaj pytanie. Jakie są tego konsekwencje. Zaznaczam, że mechanic zaslepił go tymczasowo, nie jest to naprawa. Chciał po prostu upewnić się, że to EGR. Komputer wywala włąśnie EGR a to zaślepienie to tylko taka próba. Ale tutaj nasówa się pytanie. Jeżeli mechanic, zaślepia ten zawór, samochód jest sprawny to co z tymi spalinami które mają trafiac z powrotem do kolektora? Na co to ma w tej chwili wpływ? Że całośc spalin trafia do rury? Co może się stać? Nie mam filtra cząstek stałych. Może popsuć się sonda? Mam takie pytanie bo jeżeli wymienie EGR to 300pln plus robota, a tu mechanic zaślepił zawór, nie wziął nic i śmigam. Proszę o fachową opinię co ryzykuję jeżdżąc z zaślepionym EGRem, Dzięki.
- Od: 6 sty 2013, 21:55
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 GG combi, 2.0 Diesel, 136KM, 2004
Zaślepienie EGR-a jest dość popularnym zabiegiem. Jest wiele wątków o tym na forum.
EGR może być zabrudzony i wystarczy mycie, może być uszkodzona membrana siłownika ale może też być uszkodzony jeden (lub więcej) z trzech elektrozaworów podciśnienia (płytka mocowana do skrzyni biegów). O przewodach podciśnieniowych nie wspomnę.
EGR może być zabrudzony i wystarczy mycie, może być uszkodzona membrana siłownika ale może też być uszkodzony jeden (lub więcej) z trzech elektrozaworów podciśnienia (płytka mocowana do skrzyni biegów). O przewodach podciśnieniowych nie wspomnę.
Leoo napisał(a):Zawory są zupełnie inne i działają odwrotnie.
Nie kupuj z polifta bo nie pasuje.
Faktycznie, nie pasuje. Czasami trzeba jednak posłuchać mądrzejszych
-
widzimisie
Witam
Pacjent: M6 2004 diesel.
Mam najechane 254 tys. km
Zawór SCV posiadam z numerem: 003
Na obecną chwilę samochodem się prawie nie da jeździć. Zapalam z rana, od razu gaśnie po odpaleniu. Jak się uda odpalić nie wkręca się powyżej 2 tys. obrotów. Przerywa, szarpie gdy dodaję gazu. Gaśnie przy zmianie biegów, należy podtrzymywać gaz. Często jak zgaśnie to nie odpala, pomaga podpompowanie pompką paliwa – wówczas pali, ale jak nie podtrzymam gazu to potrafi zgasnąć. Sitko czyszczone w baku około 1,5 roku temu, filtr paliwa wymieniony tydzień temu.
Czy to może być SCV ?
Pacjent: M6 2004 diesel.
Mam najechane 254 tys. km
Zawór SCV posiadam z numerem: 003
Na obecną chwilę samochodem się prawie nie da jeździć. Zapalam z rana, od razu gaśnie po odpaleniu. Jak się uda odpalić nie wkręca się powyżej 2 tys. obrotów. Przerywa, szarpie gdy dodaję gazu. Gaśnie przy zmianie biegów, należy podtrzymywać gaz. Często jak zgaśnie to nie odpala, pomaga podpompowanie pompką paliwa – wówczas pali, ale jak nie podtrzymam gazu to potrafi zgasnąć. Sitko czyszczone w baku około 1,5 roku temu, filtr paliwa wymieniony tydzień temu.
Czy to może być SCV ?
Witam.
Od kilku dni męcze się z Mazda 6 2003r. 2.0 d 136 KM.
Poczatkowo silnik szarpał, gasł przy dojezdzaniu na luzie do swiatel....az w koncu nie odpalil. Wymontowany SCV seria 006. Zamowilem nowy w Intercarsie 066- bez zmian. Silnik nie gada, cisnienie na szynie 200 bar i spada. Silnik na sekunde załapuje i gasnie. Sprawdzone kable, sitko w baku. Wtryski pojechały do zrobienia- ponoc przelewy laly. Jednak nadal silnik nie odpala. Mozna go odpalic jedynia odpinając zawor SCV (tryb awaryjny, na szynie okolo 480 BAR)
Napiecie na zaworze podczas krecenia okolo 6-7 V....Ktos poratuje pomysłem? Rozrząd sprawdzony, wyczyszczony bak, wymieniony filtr paliwa, sprzawdzona instalacja, poprawione masy. Zaraz go podpale...
EDIT:
Czy ktos moze sprawdzic, jakie cisnienie jest w szynie na odpalonym silniku z odpieta wtyczka od scv?
Od kilku dni męcze się z Mazda 6 2003r. 2.0 d 136 KM.
Poczatkowo silnik szarpał, gasł przy dojezdzaniu na luzie do swiatel....az w koncu nie odpalil. Wymontowany SCV seria 006. Zamowilem nowy w Intercarsie 066- bez zmian. Silnik nie gada, cisnienie na szynie 200 bar i spada. Silnik na sekunde załapuje i gasnie. Sprawdzone kable, sitko w baku. Wtryski pojechały do zrobienia- ponoc przelewy laly. Jednak nadal silnik nie odpala. Mozna go odpalic jedynia odpinając zawor SCV (tryb awaryjny, na szynie okolo 480 BAR)
Napiecie na zaworze podczas krecenia okolo 6-7 V....Ktos poratuje pomysłem? Rozrząd sprawdzony, wyczyszczony bak, wymieniony filtr paliwa, sprzawdzona instalacja, poprawione masy. Zaraz go podpale...
EDIT:
Czy ktos moze sprawdzic, jakie cisnienie jest w szynie na odpalonym silniku z odpieta wtyczka od scv?
-
marcov
Spróbuj podmienić czujnik ciśnienia na szynie CR. Sprawdź ewentualnie czy nie puszcza zawór bezpieczeństwa (zdejmij wężyk przelewowy). Ciśnienie może też uciekać przez wtrysk(i) – podłącz buteleczki i zobaczysz.
Nie wiem jakie ciśnienie jest na CR po odłączeniu SCV ale u mnie przy obrotach jałowych utrzymuje się około 34MPa.
Nie wiem jakie ciśnienie jest na CR po odłączeniu SCV ale u mnie przy obrotach jałowych utrzymuje się około 34MPa.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6