gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez syczka133 » 7 sty 2015, 22:06

Skarabe napisał(a): silnik przestał gasnąć ale na małej przejażdżce ładnie chodzi do 2200 obrotów a dalej zaczyna szarpać i nie ma mocy. Wiecie co może być przyczyną??
i


Kolego może masz przpchanego smoka w zbiorniku paliwa? i się dławi powyżej 2200 RPM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez Skarabe » 8 sty 2015, 18:47

przejechałem 10km i problem ustąpił. Może trochę zapowietrzyło się??.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez syczka133 » 8 sty 2015, 19:56

To spoko że ustąpiło . ale smoka w zbiorniku warto wyczyścić . Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez Skarabe » 9 sty 2015, 00:28

Przydało by się ale najpierw chcę wymienić podkładki pod wtryskami. do smoka musiałbym dorobić klucz do odkręcenia i jeszcze pewnie zaleje ropą środek auta.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 15:53
Posty: 54
Skąd: Iława
Auto: Mazda6 kombi 89kw 2004r.
Mazda 626 GE 1.8 PB 1997r.

Postprzez syczka133 » 9 sty 2015, 11:50

Z tym kluczem to nie problem .Mloteczek i nieduże drewienko. Delikatnie i pujdzie jak ta lala. A z zalaniem wachą środka to naprawde niezdarnie byś musiał to robić. Dasz rady . Tylko uważaj na wtyki od podłaczenia przewodów żeby nie połamać.
Gdzieś na forum jest Foto relacja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez adriang » 15 lut 2015, 14:10

Witam, parę postów wcześniej ktoś pisał, że zawór w polifcie jest rozbieralny z tym że moje pytanie czy coś pomaga rozebranie go i przeczyszczenie czy od razu kupować nówkę ?

Moje objawy na chwilę obecną to ciężko maździnka odpala przy większym mrozie ( muszę pokręcić ze 2-3 sek dłużej rozrusznikiem ) i ostatnio przyuważyłem ale to sporadycznie ( może ze 3 razy się zdarzyło ) – w momencie wciśnięcia gazu przy jakiś 2000 obr na 6 biegu ma lekkie szarpnięcie na 1 sek i dopiero idzie do przodu... Przebieg prawie 250 tys km i podejrzewam, że zawór nie był wymieniany od nowości...

Czy w ogóle te objawy podchodzą pod SCV ? <oczy>

Dziękuję z góry za pomoc :)
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:02
Posty: 34
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))

Postprzez Pioteq25 » 17 lut 2015, 08:48

-rozbieranie nic nie daje
-ciężki rozruch to może być inna przyczyna
-szarpanie może wskazywać EGR nie SCV

Podstawowy symptom końca SCV to gaśnięcie na wolnych obrotach.
Jak ktoś jest wprawiony, to pozna wadliwą prace zaworu SCV po odczytach ciśnienia z forscana.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez adriang » 17 lut 2015, 18:15

No to na razie jak znajdę chwilkę do biorę się za czyszczenie EGRu ;)

U mnie te podejrzenia padły na SCV bo parę postów wcześniej czytałem, że jak zawór już się kończy to strasznie silnik klekocze i u mnie po odpaleniu na zimnym szczególnie klekocze jak żuk ;) Wcześniej, takich objawów nie słyszałem ;)
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 14:02
Posty: 34
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 6 2.0 143 KM 352 Nm 2006 r. prod.
Chip 01.2014 = 166 KM 407 Nm ;))

Postprzez bieski » 17 lut 2015, 18:20

Pioteq25 napisał(a):-szarpanie może wskazywać EGR nie SCV

Przy zaworze SCV tez szarpie...
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Pioteq25 » 17 lut 2015, 18:28

Przed wymianą SCV miałem tylko gaśnięcie choć może też i szarpie w zależności od zużycia.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez bieski » 17 lut 2015, 23:50

A mi właśnie szarpało, nieraz potrafił sobie zgasnąć.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Krystof72 » 21 kwi 2015, 09:32

<oczy> <glupek2>
Początkujący
 
Od: 9 kwi 2015, 08:30
Posty: 26 (2/1)
Auto: Mazda MPV 2004, diesel

Postprzez sneijder » 28 maja 2015, 12:12

Witam wszystkich!!
Moja Madzia od dłuższego czasu gaśnie. Dzieje się tak tylko na wolnych obrotach np jak jej dam w p**de i wrzucę luz lub jak dojeżdżam do krzyżówki itp. Wymieniłem dziś zawór pompy wtryskowej SCV i dalej to samo..co to może być?...nie wiem czy to ma jakiś związek ale z pokrywy zaworów dość mocno mi się poci.

Dopisano 28 maja 2015, 17:48:

Chłopaki podpowiedzcie cos...moze to byc EGR?próbowałem sie do niego dobrać ale nie mogę zdjąć tej rury u dolu. W innym wypadku ze zrób nie chce zejść...wyczyszcze egr i zobaczę czy pomoże.
Przy zapchanym egr nie powinien aby wyskoczyć"check"?...

Może to pompa wtryskowa siada?
Nie mam ani żadnego programu ani kabli do sprawdzenia parametrów wiec musialbym sie gdzies przejechać...

Będę wdzięczny za kazda podpowiedz. Pozdr
Początkujący
 
Od: 27 maja 2015, 14:40
Posty: 4
Auto: Mazda 6,2002r,2.0, 136KM

Postprzez sneijder » 3 cze 2015, 10:57

Widzę ze nie doczekam się pomocy...
Początkujący
 
Od: 27 maja 2015, 14:40
Posty: 4
Auto: Mazda 6,2002r,2.0, 136KM

Postprzez syczka133 » 10 cze 2015, 20:13

Kolego a czysciles sitko w zbiorniku?
Ostatnio edytowano 13 cze 2015, 01:26 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez sneijder » 10 cze 2015, 23:10

sitko w zbiorniku??...nie czyściłem. Myślisz że to może być przyczyną??ost zaczeła kopcić jak smok na czarno. EGR zaślepiłem i dalej to samo. Może to ma jakieś powiązanie?
Początkujący
 
Od: 27 maja 2015, 14:40
Posty: 4
Auto: Mazda 6,2002r,2.0, 136KM

Postprzez syczka133 » 11 cze 2015, 22:08

Mądry mechanik powiedział mi jak jest ZAWÓR EGR to ma działać a nie zaślepiać go . :> ma funkcjonować i tyle . a EGR masz z czujnikiem czy bez?

Warto jeszcze podciśnienia przejrzeć morze któryś wężyk szwankuje .

no i to sitko w zbiorniku , po pewnym czasie zbiera się tam osad parafinowy i przytyka .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez sneijder » 30 cze 2015, 09:06

No i okazalo sie ze u mnie nie poszedł zawór,pompa ani sitko nie jest zatkane...niestety padly wtrysku i koszt nie maly a objawy takie jak przy zaworze
Początkujący
 
Od: 27 maja 2015, 14:40
Posty: 4
Auto: Mazda 6,2002r,2.0, 136KM

Postprzez Miron_Pomorze » 3 sie 2015, 17:38

TZ1.JPG
Panowie, podepnę się pod temat, ponieważ moja M6 po wciśnięciu gazu najpierw się dusi po czym puszcza obłok czarnego dymu i dopiero później przyspiesza szukam usterki, doszedłem do zaworu SCV ponieważ czasami na luzie mam podwyższone obroty, czasami obroty falują przy jeździe ze stałą prędkością, dodatkowo zauważyłem falujące ciśnienie w szynie CR 34...41bar (bieg jałowy), a więc rozebrałem ten zawór i są na trzpieniu ślady tarcia, czy to może powodować złą pracę tego zaworu? Zawór jest z tych "poprawionych", zdjęcia T1 iT2 są z drugiej strony trzpienia gdzie nie występowało tarcie, proszę o pinię. Koszt nowego to przynajmniej 300Pln, to dość drogi eksperyment :(
Załączniki
TZ2.JPG
TZ3.JPG
T1.JPG
T2.JPG
Miron_Pomorze
 

Postprzez tadziol » 3 sie 2015, 21:25

Miron_Pomorze napisał(a):Koszt nowego to przynajmniej 300Pln, to dość drogi eksperyment

Drogi <oczy> znam bardziej kosztowne.....
Ale wracając do pytania – tak,zacierający się tłoczek może powodować "falowanie" ciśnienia na rail-u.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6