gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez jack3 » 20 wrz 2016, 15:56

ja mam mazde 6 2.0 diesel mi pojawila sie kontrolka "check" i gdy ona sie pojawila po czasie gdy odpalalem przekrecajac kluczykiem krecil dlugo ale gasl po chwili dopiero gdy dodalem gazu lapal obroty. dzis rano odpalil mi bez zarzutu ale ujechalem kawalek zgasl. pozniej odalalem krecil ale nie chcial zalapac... co to moze byc powodem tego? :)
jack3
 

Postprzez Juhas » 1 mar 2018, 22:27

Hej!

Zeszłej zimy wszystko hulało jak należy. W sierpniu ubiegłego roku wymieniłem wszystkie filtry, łącznie z tym od paliwa (Knecht). No i do momentu przyjścia siarczystych mrozów w lutym, wszystko było elegancko. A teraz?

Dopóki silnik się nie nagrzeje, to potrafi zgasnąć na biegu jałowym (lub nawet jak mam wciśnięte sprzęgło). Trzeba trzymać obroty powyżej tysiąca, żeby pracowało bez problemu. Nic nie szarpie, nie czuję utraty mocy, po kilku sekundach od uruchomienia silnik pracuje równo, odpala za drugim obrotem rozrusznika. Paliwo – Statoil – czy raczej Circle-K Arctic Diesel (ten, co podobno wytrzymuje do -32*C). Na początku obstawiałem SCV, ale czytając jakie objawy daje jego uszkodzenie, zużyty zawór coraz mniej pasuje do mojej teorii. Filtr paliwa bez grzałki.

Co ciekawe, jak samochód stoi w garażu pod biurowcem, gdzie temperatura oscyluje w granicach 18*C, to po ośmiu godzinach nie ma nawet śladu po problemie. Pali bez problemu, nie gaśnie, silnik pracuje równo.

Czyli filtr? Świece? Paliwo do bani? Skończyły mi się pomysły...

Czy te depresatory coś pomagają? Jeśli tak, to jaki wziąć? W zasadzie nie wiem już, gdzie szukać problemu, skoro filtr praktycznie nowy (ma może ze 3kkm najechane), paliwo jakościowo też podobno dobre, a objawy nijak nie pasują do uszkodzonego SCV.


Aaa, no i najważniejsze :)

M6, 2003, GY, 2.0 136 źrebaków

Dopisano 2 mar 2018, 08:30:

Doszedł kolejny objaw – dzisiaj specjalnie wcześniej wyszedłem z domu, żeby po rozgrzaniu przeciągnąć samochód na trasie. No i niestety – ciepły silnik, olej też na pewno się zagrzał, a samochód na skrzyżowaniu zdechł i długo trzeba było chechłać, żeby odpalił.

Zgłupiałem ;f Tym razem objawy wskazują na SCV... Dobra, profilaktycznie – wymieniam i filtr i SCV. Zobaczymy co będzie.
Początkujący
 
Od: 11 sie 2016, 19:02
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 MZR-CD 136KM

Postprzez kingiru » 2 mar 2018, 09:15

U mnie bylo tak: odpala nawet ładnie, ale po chwili momentalnie gaśnie. . Pomagalo trzymanie na obrotach. Zanim się nagrzał potrafił tak pare razy...
Podkresle ze jak było ciepło tak nie swirowal.
Nie wymieniłem żadnego filtra tylko zawor SCV i NIE MA JUŻ ŻADNEGO PROBLEMU ;)
Przebieg 185tys. zawor nr 006.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 12:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez Juhas » 2 mar 2018, 14:43

Widzę, że masz ten sam silnik co ja. Dotarł do mnie dzisiaj zawór, nie wiem jaki mam numer, na starym, bo go nie widzę, nie wiem, czy był wymieniany wcześniej czy nie. Przebieg 225kkm. Jak wymienię to dam znać, czy coś pomogło. Tymczasem muszę poczekać na zestaw kluczy, bo się okazało, że nie mam tak długiego H5 :D

Zdaje się, że poniedziałek czeka mnie bez samochodu, w najgorszym przypadku wtorek też ;)
Początkujący
 
Od: 11 sie 2016, 19:02
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 MZR-CD 136KM

Postprzez Juhas » 5 mar 2018, 17:07

Moja (i Wasza) diagnoza trafna. SCV wymieniony, silnik pracuje równo i nie gaśnie.

Generalnie sama wymiana bajecznie prosta, poza dwoma faktami – prawie połamałem kostkę, bo nie chciała zejść ze starego zaworu oraz ciągle opadający o-ring (uszczelka). Po kilku próbach uszczelka została tam, gdzie być powinna. Pierwsze uruchomienie po wymianie trwało kilka sekund i dławił się, ale jak już wystartował, to bez problemu i równo. Po kilkunastu minutach wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika – tym razem bez problemu za drugim obrotem rozrusznika.

Tak więc prawdę rzecze ten temat – jeśli coś się dzieje z silnikiem, to wiedz, że masz walnięte SCV ;P

Przy okazji – ja miałem zamontowane 006. Intryguje mnie jednak, dlaczego u mnie wytrzymał tak długo (ponad 225kkm), a u innych padały już po 150kkm.
Początkujący
 
Od: 11 sie 2016, 19:02
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 MZR-CD 136KM

Postprzez kingiru » 5 mar 2018, 18:44

To fakt, kostka jest uparta ;) Ja też miałem z nią problem... Nadmienie za ja mam MPV a tam jest gorsze dojście, więc musiałem druga śrubę odkrecic od spodu :/
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2012, 12:34
Posty: 61 (0/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: MAZDA MPV 2003 MZR-CD 2.0 136km

Postprzez Juhas » 6 mar 2018, 11:18

O ile śrubę od strony chłodnicy wykręciłem bez problemu, o tyle tą od strony silnika dopiero za pomocą elastycznej przedłużki i przegubu kardana udało się wyciągnąć. Co nie zmienia faktu, że moja radość po udanym "przeszczepie" była ogromna :D
Początkujący
 
Od: 11 sie 2016, 19:02
Posty: 29 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 MZR-CD 136KM

Postprzez dobrzyn22 » 21 cze 2019, 07:50

Czy jest prosty sposób, żeby jednoznacznie stwierdzić, czy winowajcą jest SCV, czy może jednak zużyte wtryskiwacze <co?>
Wtryski przechodzą kalibrację, korekty są dość wysokie – ale nie tragiczne, stąd mam dość mocne podejrzenia, że również u mnie to zawór może być uszkodzony, objawy:

– sporadyczne gaśnięcie zaraz po odpaleniu
– delikatne poszarpywania przy jeździe na tempomacie
– lekkie dotknięcie gazu po odpaleniu wystarcza, żeby silnik nie zgasł
– czasem wrażenie "dziury" po zmianie biegu, a dokładniej po puszczeniu sprzęgła

Czy ktoś montował u siebie zawór SCV firmy NTY ?

Kilka zrzutów z forscana:

moment kiedy silnik gaśnie zaraz po odpaleniu:
zgaśnięcie.jpg


moment, w którym zaczyna się falowanie:
początek falowania.jpg


regularne falowanie:
falowanie.jpg


tabela:
tabela.jpg
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DooOminO » 22 cze 2019, 16:48

Montowalem u klienta, zawór jak zawór działał po założeniu.
Jakie są te korekty na jałowym? Jakie są skoki ciśnienia na szynie na jałowym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez dobrzyn22 » 23 cze 2019, 08:58

IMG_20190619_074933.jpg


Ciśnienie na szynie widać na wykresie, druga linia od dołu. Wszystko było robione na biegu jałowym
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DooOminO » 23 cze 2019, 11:19

Wykonaj jeszcze próbę przelewowa, być może któryś mocno przelewa. Co do ciśnienia na szynie to nie rozumiem tych dziwnych kresek, zawsze loguje parametry pisemne i sobie odtwarzam.. Jeśli skacze np między 300 a 370bar to pierwsze pod lupę wtryskiwacze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez tadziol » 23 cze 2019, 12:56

Jaką próbę przelewową ? O czym ty chłopie piszesz ?
Popatrz najpierw na to co napisał,jakie są odczyty,jaki to silnik,a potem dopiero napisz coś rozsądnego,jeśli potrafisz.
Zawór SCV ma z firmy NTY. Najgorsze badziewie jakie może być. Poza tym opis problemu jaki przedstawił idealnie pasuje do niedomagań SCV.
Ja też zamontowałem klientowi taki SCV,bo życzył sobie najtańszy. Za pół roku przyjechał na lawecie.
Zgadnij dlaczego.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 23 cze 2019, 15:47

Ok, czyli zostaje oryginał denso-dam znać jak wymienię, czy objawy ustąpiły
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DooOminO » 25 cze 2019, 07:51

Piszę o próbie przelewów w rf7j którą można wykonać z adapterami, napisałem o niej tylko dlatego, że miałem te same objawy + losowy problem z odpaleniem rozgrzanego silnika gdzie wszystko wskazywało na objawy padnietego zaworu – skaczące ciśnienie na szynie i td a okazało się, że wszystkie wtryskiwacze są padniete i trzy przelewają 2x więcej niż powinny przelać a jeden aż 4x więcej, korekty po 1.5mm2 suw max.
Zawór scv miałem w rf5c i nie było z nim problemów do sprzedaży auta jakieś półtorej roku.

PS na kreski wyżej nawet nie lookałem bo jak już pisałem zawsze czytam zlogowane wartości pisemne, po rzuceniu okiem na te kolorki i ich rozszyfrowaniu widać jak na dłoni ze to wina zaworu jeśli tylko pedał przyspieszenia jest nie ruszany.. Aczkolwiek tak samo wyglądał u mnie raz odczyt ciśnienie z szyny w autku które miało padnięty czujnik ciśnienia, zawyżał wartość przez co scv opuszczał do teoretycznie poprawnej wartości która okazywała się zbyt niska do utrzymania pracy na biegu jałowym i silnik zdychał, korekty milionowe na wtryskach, czasami podszarpywał a innym razem pracował już poprawnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez dobrzyn22 » 9 lip 2019, 21:06

obecnie jestem za granicą, ale z auta korzysta codziennie żona – twierdzi, że objawy ustąpiły ( auto normalnie odpala ). Czy szwankujący SCV też może w ten sposób się objawiać ? czy może jak już jest trafiony/zużyty? to objawy powinny być cały czas i się nasilać?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tadziol » 13 lip 2019, 12:33

Z tymi zaworami to taka loteria.
U mnie też taka akcja była. Kupiłem GY z padniętym motorem,zrobiłem odpalił od strzału.Jeździła dwa dni,zaczęła falować na wolnych obrotach,potem franca zgasła przy ruszaniu na światłach i nie mogła zapalić,potem zapaliła,na drugi dzień jej przeszło,za dwa dni zaś gasła.
Z braku SCV wyczyściłem ten co był w pompie i problemy ustały.Ale dla spokoju kupiłem nowy Denso i wymieniłem. Nic się nie dzieje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dobrzyn22 » 7 sie 2019, 06:17

tadziol napisał(a):opis problemu jaki przedstawił idealnie pasuje do niedomagań SCV.

<spoko>
Mam nadzieję, że załączone wcześniej wykresy i dane z tabelek pomogą innym na przyszłość.
Celowo nie pisałem od razu po wymianie, żeby mieć czas na obserwacje.

Więc tak:

– ustąpiło "żabkowanie"/efekt kangura po zmianie biegu
– ustąpił efekt "turbo dziury"
( powyższe objawy mogły również mylnie wskazywać na zużywające się sprzęgło/dwumasę )

– ustąpiło falowanie obrotów
– znacznie spadło spalanie ( o więcej niż 2 l/100km )

Zawór SCV zakupiłem oryginalny DENSO, wymiana banalna
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez DooOminO » 7 sie 2019, 07:55

Ile kosztował zawór?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez dobrzyn22 » 7 sie 2019, 08:32

340 zł
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6