suflet napisał(a):gdzie odczytać parametry ciśnienia na szynie CR i jak je interpretować?
Klikamy trzecią ikonkę od góry po lewej a w niej zakładkę "Wskaźniki". Wcześniej musimy połączyć się z PCM samochodu. Opis dotyczy silnika RF-5C.
Proponuję następujący zestaw PID-ów:
VSS.OBDII – Prędkość pojazdu,
RPM.OBDII – Obroty silnika,
INJ1_CMP – Wartość korekty wtrysku 1,
INJ2_CMP – Wartość korekty wtrysku 2,
INJ3_CMP – Wartość korekty wtrysku 3,
INJ4_CMP – Wartość korekty wtrysku 4,
FIP_SCV,A – Prąd sterowania zaworem SCV (ok. 1,8A lub więcej zamyka zawór),
FRP.OBDII – Ciśnienie CR,
ICP – Sterowanie ciśnienia wtrysku,
Dodatkowo możemy przyjrzeć się np.:
EGRVP – Położenie zaworu EGR,
BOOST_DSD – Wymagane ciśnienie doładowania,
MAF_C – Przepływ masowy powietrza na cylinder,
MAF_C_DSD – Wymagany przepływ masowy powietrza na cylinder,
ECT.OBDII – Temperatura wody.
Następnie klikamy ikonkę "Play" – pierwsza po lewej u dołu i w drogę.
Dziś przejechałem się ok. 20km w czasie 25min. FORScan zapisał LOG o objętości 2,4MB. Logi zapisywane są do podkatalogu "FORScan" w katalogu "Moje dokumenty". Warto je zbierać, żeby porównywać sobie parametry silnika z upływem czasu.
Trzeba pamiętać, że pierwszych 12 PID-ów można oglądać pod zakładką Oscyloskop w postaci oscylogramu, co jest bardzo pomocne w analizie.
Dopisano 14 mar 2014, 19:44:Pioteq25 napisał(a):Zawór zużywa się mechanicznie i widać to po jego rozebraniu. Mój ma widoczne ślady wytarcia po przebiegu 140tys i też nie reguluje ciśnienia idealnie.
Zawór pracuje w środowisku ON, który jest nie dość, że jest całkowicie odsiarczony, to jeszcze bywa słabej jakości
. U mnie nasilone objawy pojawiły się po zatankowaniu paliwa zimową porą, mimo że profilaktycznie dodałem 100ml antydepresatora.
Trochę czytałem o dodatkowym smarowaniu paliwa
. Mam już literek LM1052 i zgrabną buteleczkę 200ml z podziałką, więc następne tankowanie będzie z ekstra dodatkiem
.
Mój czwarty wtrysk wykazuje korekcję sięgającą 4mm3 na suw – zobaczymy czy coś się zmieni
.