gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez Lorento » 9 sty 2012, 21:34

Czy chodzi Ci o to?
Grzyby napisał(a):Co nie zmienia faktu, że traktowanie każdego zaworu z serii 003 lub 006 w taki sposób:

Pabllo napisał(a):SCV i tak muszę wymienić bo mam z serii 006 czyli ten wadliwy


jest idiotyczne.
I o to mi chodziło.
No ale przecież jak widzę nie potraficie tego zrozumieć.


Jeżeli tak, to niestety i tu się mylisz kolego. Profilaktyczna wymiana zaworu feralnej serii nie jest idiotycznym rozwiazaniem. Dlaczego? Otóż zacierający się SCV wytwarza opiłki metalu, które trafiają do układu wtryskowego i mogą uszkodzić wtryski. Relację cenową: SCV – 1 wtrysk powinienieś znać. Tak więc oszczędność na wymianie SCV może się zemścic. Kto wie zresztą ile wtrysków padło na skutek wcześniejszej awarii SCV-a. W instrukcjach postępowania w takim wypadku DENSO zaleca zresztą po wymianie padniętego SCV-a czyszczenie pompy i całego układu wtryskowego. Mało kto oczywiście to robi. Jednym się udaje, innym nie...
Także Grzyby trochę pokory...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Riki » 9 sty 2012, 22:16

Grzyby napisał(a):ale przecież jak widzę nie potraficie tego zrozumieć.


Konkretnie czego? jednoznacznie wynika moim zdaniem z Twojej wypowiedzi to co napisałem powyżej.

..... wyluzuj (na żywo jesteś gośc ale na forum normalnie ten avek do Ciebie nie pasi Grzybu :P)

Lorento – masz benzynę a na temat diesla wiedza no no.

Lorento napisał(a): W instrukcjach postępowania w takim wypadku DENSO zaleca zresztą po wymianie padniętego SCV-a czyszczenie pompy i całego układu wtryskowego. Mało kto oczywiście to robi.


Coś o tym wiem ;) (praca w FORTE)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Lorento » 9 sty 2012, 22:26

Riki napisał(a):Lorento – masz benzynę a na temat diesla wiedza no no.

Ba, ja nawet już nie mam mazdy, ale sentyment pozostał :)
Mam natomiast dwóch kumpli w robocie z Szóstkami w dieslu, wiec trochę się tematem interesuję, a włączam się jak ktoś pisze ewidentnie bzdury, tak jak Grzyb, który zresztą do błędu nigdy się nie przyzna, co jest smutne
Pozdrawiam prawdziwych fachowców!
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez wojcieszek20 » 10 sty 2012, 12:01

Witam wszystkich.
Mam podobny problem co reszta.Otóż moja Madzia też ma problemy z odpalaniem.
A wiec od początku:
w poniedziałek zatankowałem verve na orlenie do pełna i dolałem do tego środek do czyszczenia wtryskiwaczy.Przejechałem jakies 300km bez problemow.Autko stało 3 dni na parkingu i wtedy zaczął sie problem.Auto zapaliło odrazu ale po chwili zgasło i pozniej juz nie chciało załapać.Chyba 15 minut sie meczyłem ale musiałem go odrazu na obroty wkrecac. I na kazdym skrzyzowaniu gasnął dopóki sie nie nagrzał wtedy było wszystko ok.Przejechałem kolejne 300km i dolałem poźniej na innej stacji tak samo VerVE zeby się wymieszało.Odpalam na drugi dzien i to samo.
Numery zaworu 006 przebieg juz 230 tys. ale czytałem we wczesniejszych postach to,że jak sie odepnie ten zawór to powinno palić bez problemu.Otóż zrobiłem to dzisiaj rano,żeby sie upewnic i też nie paliła.
POMÓŻCIE PROSZĘ BO W SOBOTĘ MAM WYJAZD ZA GRANICĘ. <płacze>
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:56
Posty: 14
Skąd: Gniewczyna
Auto: Mazda6 2004 2.0 MZR-CD 136KM

Postprzez tadziol » 10 sty 2012, 20:32

odkręć sobie dowolny przewód wtryskowy od rail-a do wtrysku (klucz 19 mm),odłącz zawór SCV i zakręć rozrusznikiem,dosłownie 2-3 sek.,a potem zobacz czy z rail-a wypłynie ropa w miejscu odkręconego wcześniej przewodu.
jeśli nie,to pompa nie podaje paliwa/wytwarza ciśnienia
jeśli tak,to któryś wtrysk nieszczelny i nie wytwarza się ciśnienie na rail-u.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wojcieszek20 » 10 sty 2012, 21:41

Czyli to nie będzie wina SCV??? <co?>
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:56
Posty: 14
Skąd: Gniewczyna
Auto: Mazda6 2004 2.0 MZR-CD 136KM

Postprzez tadziol » 10 sty 2012, 22:08

jeśli mamy do czynienia z uszkodzonym SCV,to jego odłączenie skutkuje wzrostem ciśnienia na rail-u do b.wysokiej wartości.silnik zapali i będzie pracował z charakterystycznym "klekotem".
wojcieszek20 napisał(a):ale czytałem we wczesniejszych postach to,że jak sie odepnie ten zawór to powinno palić bez problemu.Otóż zrobiłem to dzisiaj rano,żeby sie upewnic i też nie paliła.

resztę sobie dopowiedz....
może zrób jak radziłem,w końcu to nie taka straszna operacja <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wojcieszek20 » 10 sty 2012, 22:17

OK jutro z rana startuje i sprawdze to co napisałeś.Odezwe sie jak skoncze ten test.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:56
Posty: 14
Skąd: Gniewczyna
Auto: Mazda6 2004 2.0 MZR-CD 136KM

Postprzez Kocurrrro » 11 sty 2012, 00:08

Witam,



Mam podobny problem ale inne pytanie. Czy w wypadku wadliwego zaworu SCV, podpięcie komputera poskutkuje wyświetleniem jakiś kodu błędu?


Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 18:50
Posty: 5

Postprzez Grzyby » 11 sty 2012, 00:59

wojcieszek20 napisał(a):Auto zapaliło odrazu ale po chwili zgasło i pozniej juz nie chciało załapać.Chyba 15 minut sie meczyłem ale musiałem go odrazu na obroty wkrecac. I na kazdym skrzyzowaniu gasnął dopóki sie nie nagrzał wtedy było wszystko ok.

Znany i opisywany na forum objaw "żabki"
Zainteresowałbym się również stanem sitka w zbiorniku paliwa.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bieski » 11 sty 2012, 09:59

Pabllo napisał(a): autko zgasło na parkingu i ten objaw tak do teraz się utrzymał,


Zrób test przelewowy i sprawdź wtryski.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez wojcieszek20 » 11 sty 2012, 12:58

tadziol zrobiłem tak jak mówiłeś i ropa wypłynęła z rail-a.

ok panowie, chyba to jednak ten zawor scv. dzisiaj jeszcze raz probowałem na odpietym zapalic i po kilku razach załapał.teraz na odpietym za kazdym razem pali.
Wiec nie pozostało nic innego tylko zamawiać ów zaworek.jak zamontuje nowy to dam znac czy to na 100% to było. ;)
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:56
Posty: 14
Skąd: Gniewczyna
Auto: Mazda6 2004 2.0 MZR-CD 136KM

Postprzez Pabllo » 12 sty 2012, 01:17

bieski napisał(a):
Pabllo napisał(a): autko zgasło na parkingu i ten objaw tak do teraz się utrzymał,


Zrób test przelewowy i sprawdź wtryski.



no bieski dzięki za radę, w piątek postaram się ten test zrobić jak autko wróci z przyciemniania szyb:) i dam znać co i jak:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez wojcieszek20 » 15 sty 2012, 15:12

Jednak to był ten zaworek SCV. Szybka wymiana i madzia śmiga jak talala. W rzeszowie gdzie kupiłem ten zaworek powiedzieli mi że schodzą jak ciepłe bułeczki:)
Dzieki wszystkim za pomoc. <spoko> :D
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:56
Posty: 14
Skąd: Gniewczyna
Auto: Mazda6 2004 2.0 MZR-CD 136KM

Postprzez Lagunart » 15 sty 2012, 20:26

Witam

Koledzy zamierzam zamówić zawór do mojej M6 i moje pytanie czy ten za tej aukcji
http://moto.allegro.pl/zawor-scv-denso- ... 51479.html
będzie odpowiedni?
Dzięki z góry za pomoc.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 sty 2012, 21:17
Posty: 5
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 6 Kombi TOP MZR-CD (GY)
136 KM
2004

Postprzez Pamek » 15 sty 2012, 20:38

Lagunart napisał(a):Witam

Koledzy zamierzam zamówić zawór do mojej M6 i moje pytanie czy ten za tej aukcji
http://moto.allegro.pl/zawor-scv-denso- ... 51479.html
będzie odpowiedni?
Dzięki z góry za pomoc.

Pozdrawiam


Tak to ten zawór.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez gwlazlo » 23 sty 2012, 12:07

Witam
Nie pisałem wcześniej, mimo że miałem ten sam problem z moją "szóstką", ale uważnie przeczytałem wszystkie podpowiedzi. Zakupiłem zaworek, wymieniłem u znajomego (faktycznie banalna sprawa, nawet dla mało doświadczonego mechanika, dzięki fotorelacji z tego wątku wymienił mi scv w parę minut) i moja maździanka odżyła. Skończyło się gaśnięcie, nierówna praca na zimnym silniku i poranne klekotanie. 525 zł za zawór z allegro, a życie stało się piękniejsze. Aha, mój poprzedni zawór był z nr 006, a przejechane miałem 220 tys. I tak dużo...
Dzięki koledzy :) Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 sty 2007, 14:50
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 120 KM

Postprzez Pabllo » 28 sty 2012, 14:43

Witam, długo nie pisałem, dwa tygodnie aż...

autko miałem u mechanika, diagnoza gaśnięcia...

uszkodzony czujnik na listwie wtryskowej, koszt używanego 150zł, wymieniony
teraz trochę km zrobić i zobaczyć czy winne jest to czy wtrysk przelewa jakiś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez angels » 2 lut 2012, 13:36

Witam. Jestem nowym forumowiczem, nowym posiadaczem mazdy 6 więc prosze o wyrozumiałość i pomoc. Przeczytałem wszystkie posty i wygląda to jakby i u mnie padał zawór SCV. Może opisze jak było od początku. Autko kupiłem w październiku, po zapaleniu czasem miał falujące obroty, trzebabyło dodać gazu żeby normalnie pracował. Wieczorem autko po zapaleniu zgasło i tak kilka razy. Gdy pytałem poprzedniego właściciela mówił że było zalane nie najlepsze paliwo.. Zatankowałem na shellu v-power, wymieniłem rozrząd filtr powietrza, paliwa i kabiny i jakby się polepszyło, choć czasem miałem wrażenie jakby już miało auto zgasnąć. po jakimś m-cu zdażyło się że auto jak było jeszcze zimne zgasło na skrzyżowaniu. i znowu spokój w miare.w ubiegłym tygodniu jadąc jeszcze na nie całkiem rozgrzanym silniku przez 1 km zgasł 3 razy, trzebabyło trzymać na gazie. no i tak: w pon. 30.01 przejechałem jakieś 100 km i m6 stała przez 2 noce nie ruszana a była temp -25*C. W środe nie zapaliła, prąd miała dobry, paliwo v-power temp. rano -15*C kręciłem chyba z 10 razy, czasem jakby łapało, obr ok 500 ale nie zapaliło, aku padł. naładowałem i po 5 kręceniach i nabiciem paliwa pompką chwyciło ale zgasło, później może 15 sek chodziło i gasło i tak z 15 razy aż aku znowu padł.jak nie nabiłem paliwa to raczej nie zapalił. Wepchałem do garażu, przez noc odtajał, aku naładow. i zapaliło bez problemu. Dodam że paliwo wystawiłem troche w butelce na dzisiejszą noc a było -22 i paliwo nie zamarzło. w pon przy tankowaniu wlałem środek do czyszczenia wtrysków i ukł paliw. Czy to może być zawór scv? mam nr ser 006 czyli wadliwy, przebieg 125000, 2003 rok

Bardzo prosze o rade i nawiązanie konwersacji, bo nie stać mnie na jeżdżenie po mechanikach i tracenie pieniędzy za nic
Początkujący
 
Od: 1 lut 2012, 18:25
Posty: 12
Auto: Mazda6 2003/2004 2.0 MZR-CD 121km kombi

Postprzez angels » 2 lut 2012, 18:53

skoro nikt nie potrafi mi dokładnie odpowiedzieć w czym jest przyczyna to spytam czy moge jutro na mrozie spróbować odłaczyć wtyczke z SCV jeśli nie zapali?
Początkujący
 
Od: 1 lut 2012, 18:25
Posty: 12
Auto: Mazda6 2003/2004 2.0 MZR-CD 121km kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6