Strona 1 z 6

Klekotanie zaraz po odpaleniu i przez kilka pierwszych kilom

PostNapisane: 28 cze 2008, 08:49
przez prmo_j23
Witam, z moją Madzią mam następujący problem, mianowicie po odpaleniu zimnego slinika od rana po 2-3 sekundach pracy pojawia sie klekot podobny do starych diesli, po ruszeniu i przez kilkaset metrow klekot jeszcze sie nasila. Pewnego razu zimą zdarzylo mi sie jakby silnik pracowal przez kilka sekund na trzech cylindrach. Moja pierwsza diagnoza to wtryski lub pompa wtryskowa. Stąd moja pytanie czy jest mozliwość ich przeczyszczenia i czy ktos sie spotkał z poprawą po czyszczeniu wtrysków. Czy moze wystarczy jakis specyfik do paliwa? Innych problemów z tym klekotaniem takich jak SCV, bądz dwumasówka nie przewiduje, silniczek po rozgrzaniu chodzi jak pszczoleczka, nie trzesie nie gasnie a obroty na wolnych nawet nie drgną, sprzęgło tez chodzi elegancko i na brak mocy nie moge narzekac. Wiem ze wiele razy opisywano juz problemy z klekotaniem, ale niestety wiekszosc opisywanych problemow nie odpowiada mojemu.

PostNapisane: 28 cze 2008, 21:44
przez radekbialy
a moze poprostu masz zawory do wyregulowania. Jaki masz przebieg??

PostNapisane: 29 cze 2008, 11:42
przez blitz
Miałem coś podobnego z DITD, okazało się że to wina złego paliwa. Musiałem kiedyś zatankować oszukaną Vervę w Rzeszowie. Objawy w postaci klekotu i falowanie obrotów na zimnym silniku przeszły same.

PostNapisane: 29 cze 2008, 11:44
przez rafael2332
big_slick napisał(a):Musiałem kiedyś zatankować oszukaną Verv

Z tego co wiem nie zaleca sie tankowanie vervy,ultimate itp lepiej lac normalna rope ;) Mowie o m6

PostNapisane: 30 cze 2008, 17:05
przez prmo_j23
radekbialy napisał(a):a moze poprostu masz zawory do wyregulowania. Jaki masz przebieg??


Przebieg to 90tys. Slyszalem o regulacji zaworów, ale Jaksa powiedzial ze nawet jakby byly na maxa rozregulowane to nie byloby ich slychac.

PostNapisane: 30 cze 2008, 17:09
przez prmo_j23
A odnośnie paliwa to opinie są takie ze w Polsce paliwa typu V-power, Ultimate, Verva mają takie parametry jak na zachodzie zwykły diesel.

PostNapisane: 30 cze 2008, 17:17
przez radekbialy
u mnie tez dzwoni ale raczej to zawory typowy taki dzwiek sie wydobywa jak sie troche rozgrzeje to juz cisza wystarczy ze przejade jakies 3km. A CO do paliwa to obecnie jestem w dani wiec co do paliwa to nie moge miec zastrzezen. ja bym zaczol od regulacji zaworów.

PostNapisane: 1 lip 2008, 00:06
przez syberek1
to nie zawory słychać tylko wtryski najprawdopodobniej <killer> <killer> <killer>

PostNapisane: 1 lip 2008, 08:32
przez arti.sa
prmo_j23 napisał(a):Wiem ze wiele razy opisywano juz problemy z klekotaniem, ale niestety wiekszosc opisywanych problemow nie odpowiada mojemu.
A kiedy klekocze? Obroty? Postój, jazda i postój czy jazda?

PostNapisane: 1 lip 2008, 09:16
przez xANDy
Proponuję zapoznać się z ostatnimi bojami otiksa z silnikiem pod kapą zaworową – sprawdzić wtryski i zawory.

PostNapisane: 2 lip 2008, 19:38
przez ajjk
Właśnie przed kilkoma minutami wróciłem z ASO we Wrocku miałem podobny objaw od trzech miesięcy klekot jakby jeden zawór klepał. Niestety po regulacji zaworów to samo dziś diagnoza z wydrukiem komputerowym zapieczony wtryskiwacz na 3 cylindrze. Zero możliwości kalibracji. Cena części w ASO lepiej nie pytajcie szok. Więc siadam do kompa i szukam używek. Miejmy nadzieję że Ciebie prmo-j23 nie spotka taka diagnoza. Pozdrawiam

PostNapisane: 2 lip 2008, 21:43
przez xANDy
ajjk – zapytaj otiksa skąd wziął wtryskiwacze, on ostatnio robił przeróbki silnika "pod gruszą".

re

PostNapisane: 3 lip 2008, 07:08
przez Blaster7
ajjk napisał(a):Właśnie przed kilkoma minutami wróciłem z ASO we Wrocku miałem podobny objaw od trzech miesięcy klekot jakby jeden zawór klepał. Niestety po regulacji zaworów to samo dziś diagnoza z wydrukiem komputerowym zapieczony wtryskiwacz na 3 cylindrze. Zero możliwości kalibracji. Cena części w ASO lepiej nie pytajcie szok. Więc siadam do kompa i szukam używek. Miejmy nadzieję że Ciebie prmo-j23 nie spotka taka diagnoza. Pozdrawiam


Powiedz mi jaki miałeś przebieg wczoraj byłem w ASO i przy okazji pytałem sie o wtryski jak sie ujawniają kiedy wyjdzie że padną itd.. powiedzieli tylko że bedzie dużo palił albo zacznie strasznie trzaskać i pytałem sie o kalibracje czy sprawdzenie czy dobrze cisną powiedzieli by lepiej guwna nie chytać póki nie śmierdzi.....

PostNapisane: 3 lip 2008, 14:55
przez ajjk
Blaster7 napisał(a):
ajjk napisał(a):Właśnie przed kilkoma minutami wróciłem z ASO we Wrocku miałem podobny objaw od trzech miesięcy klekot jakby jeden zawór klepał. Niestety po regulacji zaworów to samo dziś diagnoza z wydrukiem komputerowym zapieczony wtryskiwacz na 3 cylindrze. Zero możliwości kalibracji. Cena części w ASO lepiej nie pytajcie szok. Więc siadam do kompa i szukam używek. Miejmy nadzieję że Ciebie prmo-j23 nie spotka taka diagnoza. Pozdrawiam


Powiedz mi jaki miałeś przebieg wczoraj byłem w ASO i przy okazji pytałem sie o wtryski jak sie ujawniają kiedy wyjdzie że padną itd.. powiedzieli tylko że bedzie dużo palił albo zacznie strasznie trzaskać i pytałem sie o kalibracje czy sprawdzenie czy dobrze cisną powiedzieli by lepiej guwna nie chytać póki nie śmierdzi.....


Blaster 7 – odpowiadając na twoje pytanie moja madzia ma na liczydle 134 tys. (raczej prawdziwe sprawdziłem w Serwisie w Niemczech gdzie był ostatnio serwisowany i potwierdzili przebieg). Od początku tak jak pisałem klekotał podobnie do zaworu i to głośniej po nagrzaniu. Nie znam się osobiście na diagnostyce jednak goście w aso zrobili mi wydruk analizy na IDS z którego wyraźnie wynika że jeden wtrysk działa zupełnie inaczej i nie daje się ustawić.

PostNapisane: 3 lip 2008, 19:11
przez MACIEKbm
Blaster7 napisał(a):lepiej guwna nie chytać póki nie śmierdzi.....

święte słowa

PostNapisane: 3 lip 2008, 21:06
przez szoszon1983
mi troszkę klekocze na zimno, ale wystarczy, że odjadę kilkadziesiąt metrów, tak do skrzyzowania i już jest ok. W zimę troszke dłużej. Nie dotykam sie do tego, aż nie padnie.... diesel musi klekotać na zimno, jak po minucie nie ustaje to można się zacząć przejmować

PostNapisane: 3 lip 2008, 23:34
przez Jaksa
ajjk napisał(a):goście w aso zrobili mi wydruk analizy na IDS z którego wyraźnie wynika że jeden wtrysk działa zupełnie inaczej i nie daje się ustawić.
IDS nie kłamie , 3 sztuki w Warszawie ( po naszej analizie ) maja ten sam objaw ..... jeden z 4 wtrysków zaciera sie , jezdza obecnie na FORTE zobaczymy co z tego wyniknie .....Rozmawialem z Mabi i .....komplecik wtrysków do M6 to 8,5 tys zł po dłuzszej rozmowie cena spadła do 6.600 za komplet <lol> ale to i tak jest chora cena .

PostNapisane: 4 lip 2008, 14:10
przez xANDy
Jaksa napisał(a):jeden z 4 wtrysków zaciera sie , jezdza obecnie na FORTE
Czy zazwyczaj ten sam?
Co to znaczy, że jeżdżą na FORTE?

PostNapisane: 4 lip 2008, 14:16
przez arti.sa
xANDy napisał(a):Co to znaczy, że jeżdżą na FORTE?
Specyfik do "czyszczenia". I chyba nieźle kosztuje :P

PostNapisane: 4 lip 2008, 15:04
przez ajjk
U mnie żaden specyfik nie pomógł. Mam pytanie czy jak nr wtrysku wg VIN powinien być u mnie RF5C-13-H50A to tylko taki ponoć są z końcówką B może się w tym orientujecie bo w ASO stwierdzili że jak w katalogu wg win wychodzi numer to tylko taki musi być. Może kolega Jaksa coś wie więcej