Klekotanie zaraz po odpaleniu i przez kilka pierwszych kilometrów.

Postprzez prmo_j23 » 28 cze 2008, 08:49

Witam, z moją Madzią mam następujący problem, mianowicie po odpaleniu zimnego slinika od rana po 2-3 sekundach pracy pojawia sie klekot podobny do starych diesli, po ruszeniu i przez kilkaset metrow klekot jeszcze sie nasila. Pewnego razu zimą zdarzylo mi sie jakby silnik pracowal przez kilka sekund na trzech cylindrach. Moja pierwsza diagnoza to wtryski lub pompa wtryskowa. Stąd moja pytanie czy jest mozliwość ich przeczyszczenia i czy ktos sie spotkał z poprawą po czyszczeniu wtrysków. Czy moze wystarczy jakis specyfik do paliwa? Innych problemów z tym klekotaniem takich jak SCV, bądz dwumasówka nie przewiduje, silniczek po rozgrzaniu chodzi jak pszczoleczka, nie trzesie nie gasnie a obroty na wolnych nawet nie drgną, sprzęgło tez chodzi elegancko i na brak mocy nie moge narzekac. Wiem ze wiele razy opisywano juz problemy z klekotaniem, ale niestety wiekszosc opisywanych problemow nie odpowiada mojemu.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 18:00
Posty: 9
Skąd: KALISZ
Auto: Mazda 6 GY, 626 GF, 323 BA

Postprzez radekbialy » 28 cze 2008, 21:44

a moze poprostu masz zawory do wyregulowania. Jaki masz przebieg??
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez blitz » 29 cze 2008, 11:42

Miałem coś podobnego z DITD, okazało się że to wina złego paliwa. Musiałem kiedyś zatankować oszukaną Vervę w Rzeszowie. Objawy w postaci klekotu i falowanie obrotów na zimnym silniku przeszły same.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2008, 21:26
Posty: 164
Skąd: Sanok/Rzeszów
Auto: 323F 2000 DITD 101KM

Postprzez rafael2332 » 29 cze 2008, 11:44

big_slick napisał(a):Musiałem kiedyś zatankować oszukaną Verv

Z tego co wiem nie zaleca sie tankowanie vervy,ultimate itp lepiej lac normalna rope ;) Mowie o m6
rafael2332
 

Postprzez prmo_j23 » 30 cze 2008, 17:05

radekbialy napisał(a):a moze poprostu masz zawory do wyregulowania. Jaki masz przebieg??


Przebieg to 90tys. Slyszalem o regulacji zaworów, ale Jaksa powiedzial ze nawet jakby byly na maxa rozregulowane to nie byloby ich slychac.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 18:00
Posty: 9
Skąd: KALISZ
Auto: Mazda 6 GY, 626 GF, 323 BA

Postprzez prmo_j23 » 30 cze 2008, 17:09

A odnośnie paliwa to opinie są takie ze w Polsce paliwa typu V-power, Ultimate, Verva mają takie parametry jak na zachodzie zwykły diesel.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 18:00
Posty: 9
Skąd: KALISZ
Auto: Mazda 6 GY, 626 GF, 323 BA

Postprzez radekbialy » 30 cze 2008, 17:17

u mnie tez dzwoni ale raczej to zawory typowy taki dzwiek sie wydobywa jak sie troche rozgrzeje to juz cisza wystarczy ze przejade jakies 3km. A CO do paliwa to obecnie jestem w dani wiec co do paliwa to nie moge miec zastrzezen. ja bym zaczol od regulacji zaworów.
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2008, 22:47
Posty: 58
Skąd: włocławek
Auto: 626 2.0 99r 136KM

Postprzez syberek1 » 1 lip 2008, 00:06

to nie zawory słychać tylko wtryski najprawdopodobniej <killer> <killer> <killer>
Wyrzucam smutek, zostawiam pamięć o nich
Twarze z przeszłości, duchy, których nie chcę wygonić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 16:32
Posty: 130
Skąd: starachowice
Auto: Mazda 6 Mzr-cd 2.0 2003r 136KM

Postprzez arti.sa » 1 lip 2008, 08:32

prmo_j23 napisał(a):Wiem ze wiele razy opisywano juz problemy z klekotaniem, ale niestety wiekszosc opisywanych problemow nie odpowiada mojemu.
A kiedy klekocze? Obroty? Postój, jazda i postój czy jazda?
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez xANDy » 1 lip 2008, 09:16

Proponuję zapoznać się z ostatnimi bojami otiksa z silnikiem pod kapą zaworową – sprawdzić wtryski i zawory.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ajjk » 2 lip 2008, 19:38

Właśnie przed kilkoma minutami wróciłem z ASO we Wrocku miałem podobny objaw od trzech miesięcy klekot jakby jeden zawór klepał. Niestety po regulacji zaworów to samo dziś diagnoza z wydrukiem komputerowym zapieczony wtryskiwacz na 3 cylindrze. Zero możliwości kalibracji. Cena części w ASO lepiej nie pytajcie szok. Więc siadam do kompa i szukam używek. Miejmy nadzieję że Ciebie prmo-j23 nie spotka taka diagnoza. Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 17:26
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM 2003r

Postprzez xANDy » 2 lip 2008, 21:43

ajjk – zapytaj otiksa skąd wziął wtryskiwacze, on ostatnio robił przeróbki silnika "pod gruszą".
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Blaster7 » 3 lip 2008, 07:08

ajjk napisał(a):Właśnie przed kilkoma minutami wróciłem z ASO we Wrocku miałem podobny objaw od trzech miesięcy klekot jakby jeden zawór klepał. Niestety po regulacji zaworów to samo dziś diagnoza z wydrukiem komputerowym zapieczony wtryskiwacz na 3 cylindrze. Zero możliwości kalibracji. Cena części w ASO lepiej nie pytajcie szok. Więc siadam do kompa i szukam używek. Miejmy nadzieję że Ciebie prmo-j23 nie spotka taka diagnoza. Pozdrawiam


Powiedz mi jaki miałeś przebieg wczoraj byłem w ASO i przy okazji pytałem sie o wtryski jak sie ujawniają kiedy wyjdzie że padną itd.. powiedzieli tylko że bedzie dużo palił albo zacznie strasznie trzaskać i pytałem sie o kalibracje czy sprawdzenie czy dobrze cisną powiedzieli by lepiej guwna nie chytać póki nie śmierdzi.....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez ajjk » 3 lip 2008, 14:55

Blaster7 napisał(a):
ajjk napisał(a):Właśnie przed kilkoma minutami wróciłem z ASO we Wrocku miałem podobny objaw od trzech miesięcy klekot jakby jeden zawór klepał. Niestety po regulacji zaworów to samo dziś diagnoza z wydrukiem komputerowym zapieczony wtryskiwacz na 3 cylindrze. Zero możliwości kalibracji. Cena części w ASO lepiej nie pytajcie szok. Więc siadam do kompa i szukam używek. Miejmy nadzieję że Ciebie prmo-j23 nie spotka taka diagnoza. Pozdrawiam


Powiedz mi jaki miałeś przebieg wczoraj byłem w ASO i przy okazji pytałem sie o wtryski jak sie ujawniają kiedy wyjdzie że padną itd.. powiedzieli tylko że bedzie dużo palił albo zacznie strasznie trzaskać i pytałem sie o kalibracje czy sprawdzenie czy dobrze cisną powiedzieli by lepiej guwna nie chytać póki nie śmierdzi.....


Blaster 7 – odpowiadając na twoje pytanie moja madzia ma na liczydle 134 tys. (raczej prawdziwe sprawdziłem w Serwisie w Niemczech gdzie był ostatnio serwisowany i potwierdzili przebieg). Od początku tak jak pisałem klekotał podobnie do zaworu i to głośniej po nagrzaniu. Nie znam się osobiście na diagnostyce jednak goście w aso zrobili mi wydruk analizy na IDS z którego wyraźnie wynika że jeden wtrysk działa zupełnie inaczej i nie daje się ustawić.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 17:26
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM 2003r

Postprzez MACIEKbm » 3 lip 2008, 19:11

Blaster7 napisał(a):lepiej guwna nie chytać póki nie śmierdzi.....

święte słowa
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2007, 17:01
Posty: 70
Skąd: Sokoły/Warszawa
Auto: MAZDA 626 DITD 1999r

Postprzez szoszon1983 » 3 lip 2008, 21:06

mi troszkę klekocze na zimno, ale wystarczy, że odjadę kilkadziesiąt metrów, tak do skrzyzowania i już jest ok. W zimę troszke dłużej. Nie dotykam sie do tego, aż nie padnie.... diesel musi klekotać na zimno, jak po minucie nie ustaje to można się zacząć przejmować
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Jaksa » 3 lip 2008, 23:34

ajjk napisał(a):goście w aso zrobili mi wydruk analizy na IDS z którego wyraźnie wynika że jeden wtrysk działa zupełnie inaczej i nie daje się ustawić.
IDS nie kłamie , 3 sztuki w Warszawie ( po naszej analizie ) maja ten sam objaw ..... jeden z 4 wtrysków zaciera sie , jezdza obecnie na FORTE zobaczymy co z tego wyniknie .....Rozmawialem z Mabi i .....komplecik wtrysków do M6 to 8,5 tys zł po dłuzszej rozmowie cena spadła do 6.600 za komplet <lol> ale to i tak jest chora cena .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 4 lip 2008, 14:10

Jaksa napisał(a):jeden z 4 wtrysków zaciera sie , jezdza obecnie na FORTE
Czy zazwyczaj ten sam?
Co to znaczy, że jeżdżą na FORTE?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez arti.sa » 4 lip 2008, 14:16

xANDy napisał(a):Co to znaczy, że jeżdżą na FORTE?
Specyfik do "czyszczenia". I chyba nieźle kosztuje :P
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez ajjk » 4 lip 2008, 15:04

U mnie żaden specyfik nie pomógł. Mam pytanie czy jak nr wtrysku wg VIN powinien być u mnie RF5C-13-H50A to tylko taki ponoć są z końcówką B może się w tym orientujecie bo w ASO stwierdzili że jak w katalogu wg win wychodzi numer to tylko taki musi być. Może kolega Jaksa coś wie więcej
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 17:26
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6