Strona 1 z 6

Zwiększone wibracje (rozw. – niedokręcona poduszka silnika)

PostNapisane: 20 maja 2008, 17:43
przez Grześkowiak85
Witam,w mojej M6 podobno jest zużyte koło zamachowe,objawia się to większymi drganiami niż normalnie pomiędzy 1200 a 1300 obr/min.Czy ktoś wie co sie może stać jeżeli niewymienie go w najbliższym czasie,słyszałem że zacznie klekotac jak traktor nawet na wolnych obrotach. :|


PS. by xANDy – zmieniłem w końcu temat...

PostNapisane: 20 maja 2008, 19:43
przez magicadm
Jaki masz przebieg i na ile jest on wiarygodny?

Moim zdaniem zwiekszone wibracje niekorzystnie odbiją się na przeniesieniu napędu i zawieszeniu silnika.

PostNapisane: 20 maja 2008, 22:07
przez lukas27
u mnie tez wibruje i nie wiem z jakiego powodu ,jakiego typu sa to wibracje? czy wystepuja od razu po odpaleniu ,a moze po kilkunastu sek. tak , jak u mnie i czy drga non stop, czy sa momenty,ze drgania ustaja (tez anglik)

PostNapisane: 21 maja 2008, 12:12
przez marta6
Ja tak jeżdżę od pół roku i tak naprawdę do końca nie wiadomo co to jest
ps.zapewniali ze napewno nie Dwumasówka

PostNapisane: 21 maja 2008, 12:52
przez magicadm
marta6 napisał(a):Ja tak jeżdżę od pół roku i tak naprawdę do końca nie wiadomo co to jest

A w Twoim przypadku nie pomogło czyszczenie wtrysków?

PostNapisane: 21 maja 2008, 13:08
przez janek kos
Czy macie na myśli lekkie drganie silnika, np. podczas dodawania gazu na postoju w okolicach 1100 – 1300 + jeszcze na zimnym silniku troszkę kopci na niebiesko, w okolicach tych obrotów?

PostNapisane: 21 maja 2008, 20:07
przez marta6
pomogło na 2 miesiące
wczoraj znowu klekotała ale to trwa jakies 3 godziny i jest spokój
jak silnik cicho pracuje to nie ma wibracji, jak głośno to trzęsie

PostNapisane: 21 maja 2008, 20:15
przez zoltrix
Mam te same objawy. Przejechalem wlasnie "caly bak" ze srodkiem do czyszczenia wtryskow i jest poprawa. Samochod chodzi ciszej,ale wibracje w zakresie 1100-1300 obr na biegu jalowym nie zniknely do konca. Choc wydaje mi sie,ze sa nieco mniejsze. Duzo zalezy od jakosci paliwa. Mam przeczucie,ze jeden z wtryskow poprostu juz nie domaga...

PostNapisane: 21 maja 2008, 20:38
przez lukas27
Ja juz mam dosyc tego potrzasania.wlasnie przywiozlem dwomasowke,uzywke,ale co tam,mam nadzieje,ze troche pochodzi.W poniedzialek walcze z tym,czy ktos juz wymienial?chetnie skorzystam z rad

PostNapisane: 21 maja 2008, 20:42
przez Jaksa
zoltrix napisał(a):Mam te same obiawy
No własnie , moje wtryski byly w Mabi , podobno sa ok ..... od czasu do czasu mam delikatne klekotanie przy 1200 rpm , zalałem tydzien temu srodek do czyszczenia wtrysków e.t.c. ( Forte ) jak dotąd silniczek pracuje równo i cicho , a moze to tylko sugestia ? Wtryski są po kalibracji ( moze to pomogło <lol> ) sam nie wiem ......
marta6 napisał(a):pomogło na 2 miesiące
W Twoim ( jak i w innych przypadkach ) nie sa to wtryski , mysle ze chodzi tutaj o cisnienie w railu lub cos dzieje sie w układzie podcisnieniowym silnika – musze to rozkminic . Sporo mazd ma ten problem ( jezdzę roznymi szóstkami i w co drugiej objaw jest ten sam – dziwne ze klienci nie widza tego problemu.....a moze to " my " wszyscy tu na forum przesadzamy <lol>

PostNapisane: 22 maja 2008, 00:08
przez Riki
Jaksa napisał(a):jezdzę roznymi szóstkami i w co drugiej objaw jest ten sam


ehhh... to ja zostaje jak najdłużej przy DiTD.. klekota w szóstce chyba się trochę boję <lol> :P dobra nie bić... fajnie jedzie ale czasami odnosze wrażenie że nie jest tak bezproblemowy jak DiTD.. cieszę się ze namówiłem brata na M6 w benzynie.. jesssuu jakby miał takie problemy... :P Corollkę ma w dieslu i na razie (odpukać) jest OK :D

PostNapisane: 22 maja 2008, 12:39
przez zoltrix
Jaksa napisał(a):musze to rozkminic

W takim razie niecierpliwie czekamy na wyniki rozkminiania :) Bo denewrwuje strasznie ten klekot i wibracje :|
Jaksa napisał(a):dziwne ze klienci nie widza tego problemu

Chyba tez wolalbym nie widziec :P

PostNapisane: 22 maja 2008, 15:07
przez Myjk
lukas27 napisał(a):wlasnie przywiozlem dwomasowke,uzywke,ale co tam,mam nadzieje,ze troche pochodzi.

Ale moment, przecież te wibracje u Was to na jałowym występują, a wtedy koło 2M nie pracuje...
Wymienisz ten podzespół zupełnie bezsensownie.

PostNapisane: 22 maja 2008, 21:31
przez lukas27
kolo dwumasowe osadzone jest na wale korbowym wiec musi pracowac przez caly czas,gdy silnik jest uruchomiony

PostNapisane: 22 maja 2008, 21:35
przez marta6
no własnie Myjk ma rację
Na pewno to nie jest kołodwumasowe

PostNapisane: 22 maja 2008, 22:08
przez Myjk
lukas27: koło dwumasowe zaczyna pracować w momencie przeniesienia napędu z silnika na koła.
Zatem "pracuje" głównie przy zwalnianiu sprzęgła, lub na niskich obrotach gdy silnik nie ma
stabilnej pracy obrotowej. IMHO wymiana koła 2M w opisywanym przez Was przypadku jest bezsensowna.

PostNapisane: 22 maja 2008, 22:21
przez magicadm
Myjk napisał(a):koło dwumasowe zaczyna pracować w momencie przeniesienia napędu z silnika na koła

Ale jak jest wyrobione i ma luzy
– to na wolnych obrotach, bez obciążenia będzie najbardziej "odczuwalne"

Ale moim zdaniem nie powinno to mieć charakteru czyklicznego. Powinno drgać cały czas i coraz bardziej.
lukas27 napisał(a):wlasnie przywiozlem dwomasowke


No to mamy pierwszego wymieniającego 2M ...

PostNapisane: 23 maja 2008, 11:47
przez Myjk
Trochę więcej poczytałem na temat kół dwumasowych. Ogólnie mało piszą na ich temat, ale faktycznie,
jeśli koło 2M jest mocno walnięte (głównie element zamachowy), to mogą wystąpić wibracje. Tylko wg mnie
powinno to być nawracające za każdym razem przy określonych obrotach, a nie jak mu się nagle zachce... :|

PostNapisane: 23 maja 2008, 16:16
przez Grześkowiak85
Wibracje występującały czas,bez wzglądu czy zimny,czy ciepły,czy na luzie ,czy w trakcie jazdy.Byłem z tym problemem w Salonie Mazdy,oraz Polscy mechanicy potwierdzili-koło dwumasowe-podono to słaby punkt Mazdy :|
Właśnie wróciłem z hurtowni-zakupiłem,troche kosztuje to kułeczko380funtów,czyli około2 tys.złociszy :( płakać sie chce.Teraz tylko musze poczekać do poniedziałku na mechanika i zobaczymy.Dam znac jak wróci od lekarza.

PostNapisane: 23 maja 2008, 16:33
przez Myjk
Grześkowiak85 napisał(a):-koło dwumasowe-podono to słaby punkt Mazdy

W sumie to masz 5-letni samochód – ile ma przeleciane? Od nowości nim śmigasz?