Strona 1 z 14

Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:30
przez Swoop
dziękuje za informacje

a czy ktoś może mi powiedzieć gdzie się znajduje i jak się dobrać do wymiany filtra paliwa?

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:33
przez Pawnik
Swoop napisał(a):dziękuje za informacje

a czy ktoś może mi powiedzieć gdzie się znajduje i jak się dobrać do wymiany filtra paliwa?

Lewa górna strona komory silnika koło webasto. Pomocna jest instrukcja obsługi w temacie "spuszczanie wody z odstojnika w filtrze paliwa".

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:35
przez Swoop
a czy jakiś specjalny klucz potrzebny do tego aby go wymienić?

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:37
przez Pawnik
Zwykły klucz nasadowy ( chyba dziesiątka) . Przeczytaj tą instrukcję, tam jest opisany demontaż filtra.

PostNapisane: 21 kwi 2008, 15:38
przez martinpl
do tego przyda sie tez czasami jakas zaba albo klucz paskowy do filtrow, u mnie np. byl problem z wykreceniem filtra z podstawy :)

-----------

jak mowilem, dodaje fotki :)

umiejscowienie filtra:
Obrazek
obok prawej (mowie o stronach auta) kolumny, za silnikiem :)

zespol filtra:
Obrazek
czyli podstawa filtra wraz z reczna pompka paliwa oraz podgrzewacz wraz z korkiem spustowym do upuszczania kondensatu wody

porowanie czystosci filtrow, nowego i starego:
Obrazek

zblizenie na stary filterek po 2 latach uzytkowania:
Obrazek


jako ciekawostka, stary filtr – orygialny Mazda mial tez logo i symbole Knecht'a, oryginal kosztowal w ASO 2 lata temu ponad 150zl, Knecht w IC tydzien temu ponizej 50zl

PostNapisane: 22 kwi 2008, 23:32
przez poflek
martinpl napisał(a):oryginal kosztowal w ASO 2 lata temu ponad 150zl

Nadal tyle kosztuje :D

PostNapisane: 29 maja 2008, 21:52
przez adas74
Ten zespół filtera po odkręceniu górnych nakrętek i ściągnięciu przewodów wyjdzie do góry bez problemów? Czy jest on jakoś na dole przymocowany?
Poprostu niechce niczego wyrwać ani pourywać przewodów bo wydaje mi się że na dole jest jakś wtyczka z przewodami.

PostNapisane: 29 maja 2008, 22:37
przez cool_mario
adas74 napisał(a):Poprostu niechce niczego wyrwać ani pourywać przewodów bo wydaje mi się że na dole jest jakś wtyczka z przewodami.


Ściągasz pierwsze przewody paliwowe – następnie wyjmujesz wtyczki, które przeszkadzają – odkręcasz 2 śrubki – i wszystko idzie do góry :D . – u mnie jak i u poprzedników ciężko szło odkręcanie filtra , więc trzeba się uzbroić w imadło i "żabę" – reszta to bajka – trzeba to z powrotem poskładać i cześć.... nie zapomnij podpompować ręcznie paliwka, żeby wyciągnąć "air"

PostNapisane: 30 maja 2008, 09:38
przez adas74
Wielkie dzięki jutro sobie wymienie filterek. Wole samemu bo w warsztatach za taką pierdołe wołają ok 35zł – niesły zarobek :) :)

PostNapisane: 14 lip 2008, 20:55
przez skobel
witam potrzebuje rady jak odpowietrzyc uklad paliwowy. wymienilem wszystkie filtry jakie byly i poleglem na filtrze paliwa.przyjechal mechanik i zaczelismy odpowietrzac.na poczatek uznal ze membrana w recznej pompie paliwa jest walnieta a potem za od zapiwietrzenia mogla walnac elektronika. co Wy na to?

PostNapisane: 14 lip 2008, 22:45
przez poflek
skobel napisał(a):od zapiwietrzenia mogla walnac elektronika

Nie jestem wielkim znawcą ale chyba wypada zmienić mechanika :D
Wg mnie trzeba sprawdzić czy wszystko jest przykręcone jak należy. Przez źle dokręcony filtr lub przewody będzie łapać powietrze i qpa.
Jeżeli ręczna pompka nie chodzi podejrzanie lekko i czuć opór to wykluczyłbym
skobel napisał(a):ze membrana w recznej pompie paliwa jest walnieta

PostNapisane: 15 lip 2008, 10:22
przez skobel
wielkie dzieki za odzew. Tez mysle ze mechanik nie bardzo wie co zrobic wiec wymysla banialuki. Sprawdze dzis w innej 6-ce czy przypadkiem nie zalozylem przewodow na pompe odwrotnie. Nie wiem czy to istotne , ale uzylem nie oryginalny filter i gdy wszystko podlaczylem nie odpowietrzylem pompy. wiec zastanawiam sie czy powietrze z fitra moglo zostac wepchniete w przewody paliwowe i teraz jest zapowietrzony uklad od filtra az do wtryskow.wielkie dzieki za sugestie. :|

re

PostNapisane: 15 lip 2008, 11:49
przez Blaster7
Haloooo Ja wymianiałem filtr paliwa i u mnie był ciut inny miał jeszcze takie otworki w górnej części jak by duży otwór w wkładzie po środku czy jest możliwe że kupiłem do benzynaika??????????? Z zewnątrz wyglądał identycznie i ten co był w środku wyglądał tak samojak teen co kupiłęm....

Chyba że mi siękiełbasi dzisiaj to sprawdze poszukam tego starego może leży w garażu jeszcze..

PostNapisane: 15 lip 2008, 13:41
przez skobel
witam ponownie. Pogonilem mechanika i ruszylem swoja pusta mozgownica i w efekcie Madzia znowu zyje!!!! <jupi> . Siedzac samemu moge smialo powiedziec <glupek> . Odwrotnie zalozylem przewody na pompe. Po poprawieniu wystarczylo 7-10 razy przepompowac i madzia zagadala. Tak czy siak Poflek wielkie dzieki za otuche. Blaster7 po moich postach widac ze mechanik ze mnie jak z koziej <dupa> traba, ale ja zamontowalem dokladnie taki sam fitr jak Ty. Od spodu wyglada jak na zdjeciach kilka postow wczesniej a od gory tak jak to opisales.Moj stary filtr byl oryginalny i wygladal dokladnie tak samo. wiec spoko <głaszcze> ,to ten co ma byc.

PostNapisane: 22 lip 2008, 10:50
przez lukaszp
Blaster7 napisał(a):Haloooo Ja wymianiałem filtr paliwa i u mnie był ciut inny miał jeszcze takie otworki w górnej części jak by duży otwór w wkładzie po środku czy jest możliwe że kupiłem do benzynaika? Z zewnątrz wyglądał identycznie i ten co był w środku wyglądał tak samojak teen co kupiłęm....

JA też kupiłem wczoraj Knecht X100 i był inny niż poprzedni. Wcześnij tez miałem Knecht. Ten nowy ma po środku wkładu właśnie duży otwór z małymi otworami na powierzchni bocznej. Facet w sklepie mówi że jest wszystko ok.

PostNapisane: 15 paź 2008, 22:13
przez bcinek
ja za ten filtr dalem 24zl 80 gr

PostNapisane: 15 paź 2008, 22:48
przez topik
bcinek napisał(a):ja za ten filtr dalem 24zl 80 gr


Witam!Gdzie go kupiłeś?

wymiana filtra paliwa Diesel M6

PostNapisane: 15 paź 2008, 23:21
przez Enduro
Ściągasz pierwsze przewody paliwowe

tu proponuje w te przewody szybko wsadzic srubki (m6),
zaraz po demontazu, aby je zaslepic,
zeby paliwo nie ucieklo z powrotem do zbiornika...
przez to bedzie potem mniej pompowania!!!

cd. cytatu j/w:
nie zapomnij podpompować ręcznie paliwka, żeby wyciągnąć "air"

a tu wazna informacja:
koniecznie podpompowac pompka po wymianie na maxa..
tzn. do kompletnej twardosci guzika pompki!
i najlepiej jeszcze po odpalenie przez chwile tez dusic ten guzik,
a to w celu: aby nawet przez chwile pompa wtryskowa nie chodzlia na sucho ;bez paliwa bo sie zatrze i szlag trafi wtedy wtryski!!!!
a to juz nie zarty dla portfela
pozdr.
E. :(

PostNapisane: 14 lis 2008, 21:41
przez melass
Witam. Jestem tu świeży wiec prosze o cierpliwosc:) W mojej mazdzie nie moge znalezl tego filtra!!! W miejscu gdzie powinien byc filt jest zbiorniczek z płynem hamulcowym hmmm dziwna sprawa. Moze mam jakis nietypowy rodzaj silnikaalbo cos.Mam fote silnika ale ie wiem jak wstawic. Moja mazda to szóstka 2.0 d TS 136KM 2004r. prosze o pomoc

PostNapisane: 15 lis 2008, 00:37
przez Enduro
moze to angol?
tzn angielska wersja,
wtedy szkaj z drugiej strony,
czyli od kierowcy!
E.