Wymiana filtra paliwa

Postprzez Swoop » 21 kwi 2008, 12:30

dziękuje za informacje

a czy ktoś może mi powiedzieć gdzie się znajduje i jak się dobrać do wymiany filtra paliwa?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Pawnik » 21 kwi 2008, 12:33

Swoop napisał(a):dziękuje za informacje

a czy ktoś może mi powiedzieć gdzie się znajduje i jak się dobrać do wymiany filtra paliwa?

Lewa górna strona komory silnika koło webasto. Pomocna jest instrukcja obsługi w temacie "spuszczanie wody z odstojnika w filtrze paliwa".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Swoop » 21 kwi 2008, 12:35

a czy jakiś specjalny klucz potrzebny do tego aby go wymienić?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Pawnik » 21 kwi 2008, 12:37

Zwykły klucz nasadowy ( chyba dziesiątka) . Przeczytaj tą instrukcję, tam jest opisany demontaż filtra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez martinpl » 21 kwi 2008, 15:38

do tego przyda sie tez czasami jakas zaba albo klucz paskowy do filtrow, u mnie np. byl problem z wykreceniem filtra z podstawy :)

-----------

jak mowilem, dodaje fotki :)

umiejscowienie filtra:
Obrazek
obok prawej (mowie o stronach auta) kolumny, za silnikiem :)

zespol filtra:
Obrazek
czyli podstawa filtra wraz z reczna pompka paliwa oraz podgrzewacz wraz z korkiem spustowym do upuszczania kondensatu wody

porowanie czystosci filtrow, nowego i starego:
Obrazek

zblizenie na stary filterek po 2 latach uzytkowania:
Obrazek


jako ciekawostka, stary filtr – orygialny Mazda mial tez logo i symbole Knecht'a, oryginal kosztowal w ASO 2 lata temu ponad 150zl, Knecht w IC tydzien temu ponizej 50zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez poflek » 22 kwi 2008, 23:32

martinpl napisał(a):oryginal kosztowal w ASO 2 lata temu ponad 150zl

Nadal tyle kosztuje :D
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez adas74 » 29 maja 2008, 21:52

Ten zespół filtera po odkręceniu górnych nakrętek i ściągnięciu przewodów wyjdzie do góry bez problemów? Czy jest on jakoś na dole przymocowany?
Poprostu niechce niczego wyrwać ani pourywać przewodów bo wydaje mi się że na dole jest jakś wtyczka z przewodami.
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2006, 22:45
Posty: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 2003r

Postprzez cool_mario » 29 maja 2008, 22:37

adas74 napisał(a):Poprostu niechce niczego wyrwać ani pourywać przewodów bo wydaje mi się że na dole jest jakś wtyczka z przewodami.


Ściągasz pierwsze przewody paliwowe – następnie wyjmujesz wtyczki, które przeszkadzają – odkręcasz 2 śrubki – i wszystko idzie do góry :D . – u mnie jak i u poprzedników ciężko szło odkręcanie filtra , więc trzeba się uzbroić w imadło i "żabę" – reszta to bajka – trzeba to z powrotem poskładać i cześć.... nie zapomnij podpompować ręcznie paliwka, żeby wyciągnąć "air"
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:43
Posty: 32
Skąd: wRZESZCZ
Auto: 6 136

Postprzez adas74 » 30 maja 2008, 09:38

Wielkie dzięki jutro sobie wymienie filterek. Wole samemu bo w warsztatach za taką pierdołe wołają ok 35zł – niesły zarobek :) :)
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2006, 22:45
Posty: 23
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel 2003r

Postprzez skobel » 14 lip 2008, 20:55

witam potrzebuje rady jak odpowietrzyc uklad paliwowy. wymienilem wszystkie filtry jakie byly i poleglem na filtrze paliwa.przyjechal mechanik i zaczelismy odpowietrzac.na poczatek uznal ze membrana w recznej pompie paliwa jest walnieta a potem za od zapiwietrzenia mogla walnac elektronika. co Wy na to?
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 18:59
Posty: 5 (0/1)
Skąd: leicester
Auto: MAZDA 6 CiTD

Postprzez poflek » 14 lip 2008, 22:45

skobel napisał(a):od zapiwietrzenia mogla walnac elektronika

Nie jestem wielkim znawcą ale chyba wypada zmienić mechanika :D
Wg mnie trzeba sprawdzić czy wszystko jest przykręcone jak należy. Przez źle dokręcony filtr lub przewody będzie łapać powietrze i qpa.
Jeżeli ręczna pompka nie chodzi podejrzanie lekko i czuć opór to wykluczyłbym
skobel napisał(a):ze membrana w recznej pompie paliwa jest walnieta
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez skobel » 15 lip 2008, 10:22

wielkie dzieki za odzew. Tez mysle ze mechanik nie bardzo wie co zrobic wiec wymysla banialuki. Sprawdze dzis w innej 6-ce czy przypadkiem nie zalozylem przewodow na pompe odwrotnie. Nie wiem czy to istotne , ale uzylem nie oryginalny filter i gdy wszystko podlaczylem nie odpowietrzylem pompy. wiec zastanawiam sie czy powietrze z fitra moglo zostac wepchniete w przewody paliwowe i teraz jest zapowietrzony uklad od filtra az do wtryskow.wielkie dzieki za sugestie. :|
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 18:59
Posty: 5 (0/1)
Skąd: leicester
Auto: MAZDA 6 CiTD

Postprzez Blaster7 » 15 lip 2008, 11:49

Haloooo Ja wymianiałem filtr paliwa i u mnie był ciut inny miał jeszcze takie otworki w górnej części jak by duży otwór w wkładzie po środku czy jest możliwe że kupiłem do benzynaika??????????? Z zewnątrz wyglądał identycznie i ten co był w środku wyglądał tak samojak teen co kupiłęm....

Chyba że mi siękiełbasi dzisiaj to sprawdze poszukam tego starego może leży w garażu jeszcze..
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez skobel » 15 lip 2008, 13:41

witam ponownie. Pogonilem mechanika i ruszylem swoja pusta mozgownica i w efekcie Madzia znowu zyje!!!! <jupi> . Siedzac samemu moge smialo powiedziec <glupek> . Odwrotnie zalozylem przewody na pompe. Po poprawieniu wystarczylo 7-10 razy przepompowac i madzia zagadala. Tak czy siak Poflek wielkie dzieki za otuche. Blaster7 po moich postach widac ze mechanik ze mnie jak z koziej <dupa> traba, ale ja zamontowalem dokladnie taki sam fitr jak Ty. Od spodu wyglada jak na zdjeciach kilka postow wczesniej a od gory tak jak to opisales.Moj stary filtr byl oryginalny i wygladal dokladnie tak samo. wiec spoko <głaszcze> ,to ten co ma byc.
Początkujący
 
Od: 14 lip 2008, 18:59
Posty: 5 (0/1)
Skąd: leicester
Auto: MAZDA 6 CiTD

Postprzez lukaszp » 22 lip 2008, 10:50

Blaster7 napisał(a):Haloooo Ja wymianiałem filtr paliwa i u mnie był ciut inny miał jeszcze takie otworki w górnej części jak by duży otwór w wkładzie po środku czy jest możliwe że kupiłem do benzynaika? Z zewnątrz wyglądał identycznie i ten co był w środku wyglądał tak samojak teen co kupiłęm....

JA też kupiłem wczoraj Knecht X100 i był inny niż poprzedni. Wcześnij tez miałem Knecht. Ten nowy ma po środku wkładu właśnie duży otwór z małymi otworami na powierzchni bocznej. Facet w sklepie mówi że jest wszystko ok.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez bcinek » 15 paź 2008, 22:13

ja za ten filtr dalem 24zl 80 gr
bcinek
 

Postprzez topik » 15 paź 2008, 22:48

bcinek napisał(a):ja za ten filtr dalem 24zl 80 gr


Witam!Gdzie go kupiłeś?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Enduro » 15 paź 2008, 23:21

Ściągasz pierwsze przewody paliwowe

tu proponuje w te przewody szybko wsadzic srubki (m6),
zaraz po demontazu, aby je zaslepic,
zeby paliwo nie ucieklo z powrotem do zbiornika...
przez to bedzie potem mniej pompowania!!!

cd. cytatu j/w:
nie zapomnij podpompować ręcznie paliwka, żeby wyciągnąć "air"

a tu wazna informacja:
koniecznie podpompowac pompka po wymianie na maxa..
tzn. do kompletnej twardosci guzika pompki!
i najlepiej jeszcze po odpalenie przez chwile tez dusic ten guzik,
a to w celu: aby nawet przez chwile pompa wtryskowa nie chodzlia na sucho ;bez paliwa bo sie zatrze i szlag trafi wtedy wtryski!!!!
a to juz nie zarty dla portfela
pozdr.
E. :(
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez melass » 14 lis 2008, 21:41

Witam. Jestem tu świeży wiec prosze o cierpliwosc:) W mojej mazdzie nie moge znalezl tego filtra!!! W miejscu gdzie powinien byc filt jest zbiorniczek z płynem hamulcowym hmmm dziwna sprawa. Moze mam jakis nietypowy rodzaj silnikaalbo cos.Mam fote silnika ale ie wiem jak wstawic. Moja mazda to szóstka 2.0 d TS 136KM 2004r. prosze o pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez Enduro » 15 lis 2008, 00:37

moze to angol?
tzn angielska wersja,
wtedy szkaj z drugiej strony,
czyli od kierowcy!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6