Błąd sondy lambda (diesel)
1, 2
Witam wszystkich szanownych forumowiczów. Od dwóch dni jestem nowym posiadaczem Mazdy 6 Kombi, rok 2006, diesel 143 KM. Przebieg 29 tys. km. Mam problem polegający na tym, że moja Mazda po przejechaniu kilku kilometrów przechodzi w tryb awaryjny – włącza się kontrolka kontroli trakcji i check engine i do tego mruga DPF. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu znika DPF, natomiast trakcja i check engine świecą się nadal. Samochód jedzie normalnie, ale po przejechaniu kilku kilometrów znowu zaczyna mrugać DPF i samochód traci moc. Myślałem, że jest zapchany filtr cząstek stałych. Wykonałem procedurę czyszczenia metodą opisaną w broszurce, którą wydała mazda, tzn. jechałem przez około 20 minut stałą prędkością (50 km/h) przy obrotach wiekszych niż 2000 (około 2750). Niestety to nic nie pomogło. Pojechałem więc do elektryka samochodowego, który wpiął się w komputer i stwierdził, że jedyny bład jaki jest zapisany w pamieci komputera mazdy to bład sondy lambda. Nie jest określone jednak której, a podobno są 3 sondy lambda. Dla pewności kazałem wykonac procedurę regeneracji filtra cząstek stałych. Niestety po przejechaniu kilku kilometrów problem powrócił, tzn. zapaliły się wszystkie kontrolki, o których pisałem na początku. Zadzwoniłem także do serwisu Mazdy w Poznaniu, gdzie Pan stwierdził, że jak sie pali DPF to na pewno to jest filtr cząstek stałych, a nie żadna sonda. Na moje pytanie ile kosztuje sonda lambda powiedział, że ponad 300 zł. Podczas rozmowy sprawiał wrażenie cwaniaczka, który tak na prawde nic nie wie. Zadzwniłem zatem do Księżyna. Tam pan stwierdził, że rzeczywiście jeżeli jest błąd sondy lambda, to może zapalać się DPF, bo to jest wszystko ze sobą powiązane. Natomiast sonda lambda u niego kosztuje od 1300 do 1600 zł – w zależności, która jest zepsuta. I teraz mam pytania:
1) Jak sprawdzić, która sonda jest zepsuta – tak jak wspomniałem komputer tego nie podaje
2) Czy muszę zastosować oryginalną sondę lambda, czy może to być zamiennik np. firmy Bosh. Mój elektryk twierdzi, że w tak nowoczesnym silniku, gdzie wszystko jest idealnie zgrane i współgra ze sobą wiele czujników sonda powinna być oryginalna. Nie chce nawet założyć zamiennika
3) Ile faktycznie kosztuje oryginalna sonda lambda i gdzie ją kupić i ile trzeba czekać ?
4) Jaki serwis polecacie na tego typu przypadłośc i mniej więcej z jakim wydatkiem musze się liczyć
Bardzo proszę szanownych kolegów o pomoc. To moja pierwsza Mazda i od samego początku mam z nią problemy.
1) Jak sprawdzić, która sonda jest zepsuta – tak jak wspomniałem komputer tego nie podaje
2) Czy muszę zastosować oryginalną sondę lambda, czy może to być zamiennik np. firmy Bosh. Mój elektryk twierdzi, że w tak nowoczesnym silniku, gdzie wszystko jest idealnie zgrane i współgra ze sobą wiele czujników sonda powinna być oryginalna. Nie chce nawet założyć zamiennika
3) Ile faktycznie kosztuje oryginalna sonda lambda i gdzie ją kupić i ile trzeba czekać ?
4) Jaki serwis polecacie na tego typu przypadłośc i mniej więcej z jakim wydatkiem musze się liczyć
Bardzo proszę szanownych kolegów o pomoc. To moja pierwsza Mazda i od samego początku mam z nią problemy.
- Od: 4 kwi 2008, 17:57
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi 143 KM
bombek napisał(a):[..]Pojechałem więc do elektryka samochodowego, który wpiął się w komputer i stwierdził, że jedyny bład jaki jest zapisany w pamieci komputera mazdy to bład sondy lambda.
Podaj kod błędu, może ktoś Ci wówczas pomoże.
Sondy można oczywiście sprawdzać, potrzebny jest miernik cyfrowy, a jeszcze lepiej oscyloskop.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
bombek napisał(a):Wykonałem procedurę czyszczenia metodą opisaną w broszurce, którą wydała mazda, tzn. jechałem przez około 20 minut stałą prędkością (50 km/h) przy obrotach wiekszych niż 2000 (około 2750). Niestety to nic nie pomogło.
Ta procedura ma zastosowanie, gdy lampka DPF świeci na stałe. Na migającą kontrolke potrzebne jest kontrolowane wypalanie w ASO. Tak 'stoi' w instrukcji obsługi.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Jeśli to 2006r. to chyba powinna być jeszcze na gwarancji
Wtedy tylko ASO Mazda i usunięcie jej problemów w ramach gwarancji.
Wtedy tylko ASO Mazda i usunięcie jej problemów w ramach gwarancji.
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Jeszcze nikomu się nie udało wypalic w ten sposób DPF-u ( nie przeskoczysz tematu ) ASO – wypalanie DPF-u. Za krotkie odcinki kolega jezdzi....bombek napisał(a):jak mruga DPF to trzeba dopalić jadąc ze stałą prędkością
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
bombek napisał(a):Hmm... Ja w ulotce z Mazdy wyczytałem, że jak mruga DPF to trzeba dopalić jadąc ze stałą prędkością itd... A jak się już zapali to tylko serwis.
Zacytuję z mojej instrukcji:
Die DPF-Kontrolleuchte leuchtet, wenn sich die Russpartikel nicht automatisch entfernen lassen und sich eine bestimme Menge Russpartikel angesammt hat. Fahren Sie mit einer Motordrehzahl von mehr als 2000/Min und einer hohreren Geschwindigkeit als 40km/h fur 10 bis 15 Minuten, um die Russpartikel zu vernichten.
Czyli jak świeci to wypalać samemu.
Wenden Sie sich an einen Fachman, [Autorisierte etc.], wenn die DPF-Kontrolleuchte blinkt.
Czyli jak mruga to do ASO
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
No to widocznie ktoś źle przetłumaczył, bo w ulotce z mazdy jak byk stoi, że jak mruga to wypalać samemu, a jak świeci to serwis. No nie ważne. Problemem jest sonda lambda. Pojechałem do drugiego elektryka. KTS wykrył, że to pierwsza sonda w drugim rzędzie. Facet twierdzi, że to ta sonda za katalizatorem, bo te sondy przed to jest niby pierwszy rząd, a za katalizatorem to drugi rząd. Sonda ma 4 kabelki – dwa czarne, jeden niebieski i jeden biały. Do ASO chyba nie bardzo moge jechać bo mazda była stuknięta, więc chyba straciła gwarancję. A może się mylę ?
- Od: 4 kwi 2008, 17:57
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi 143 KM
bombek napisał(a): Do ASO chyba nie bardzo moge jechać bo mazda była stuknięta, więc chyba straciła gwarancję
To, że była "stuknięta" nie powinno mieć znaczenia przy takiej usterce. Ważniejsze są terminowo wykonane przeglądy w ASO.
_________________
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
Najlepszym dowodem na istnienie inteligencji pozaziemskiej jest to, że się z nami nie kontaktują
- Od: 31 gru 2006, 20:36
- Posty: 83
- Skąd: Piaseczno
- Auto: M6 GY MZR-CD 143kM ACTIVE `07
Przegląd na 20 tys był wykonany. Mazda ma w tej chwili 29 tys. Więc niby jest wszystko ok, bo następny przegląd dopiero przy 40 tys. Dzwoniłem do ASO. Ponieważ moja Mazda sprowadzona jest z niemiec mają sprawdzić numer vin i w poniedziałek się okaże, czy na gwarancji da się to zrobić. Podobno zależy to od tego co szwaby wpisały do systemu.
- Od: 4 kwi 2008, 17:57
- Posty: 4
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi 143 KM
Witajcie,
Mam podobny problem.
Proszę Was o pomoc. Około 2 miesiące temu zakupiłem Mazdę 6 2.0 Diesel 143 KM z 2006 r. przebieg 176 tys km. W ubiegłym tygodniu pojawiły mi się na liczniku 3 kontrolki:
1.) Check engine – świeci stale
2.) Kontrola trakcji – świeci stale
3.) DPF – pojawia się po jakimś czasie od uruchomienia i miga
Po wyłączeniu silnika i jego ponownym uruchomieniu kontrolka DPF znika po czym pojawia się ponownie po jakimś czasie.
Byłem w serwisie MAZDY, gdzie sprawdzili mi elektronike. W wyniku kontroli wyszły błędy SONDY LAMBDA (P0154)– nieaktywna (H02S21) oraz błąd systemu kąta obrotu kierownicy (C1956) nie pokazuje błędów związanych z DPF. Przed wizytą w serwisie wymieniłem olej silnikowy (5W30 do filtrów cząstek stałych) oraz filtr oleju.
W serwisie MAZDY przekazali mi informację, że błędy mogą wskazywać na uszkodzenie np. sondy lub innych elementów. Komputer nie pokazał która to sonda, i jaka może być konkretnie przyczyna usterki. Do wyboru jest: instalacja elektr, układ zapłonowy, układ paliwowy, uszkodzony PCM, uszkodzona sonda itp. Proszę o pomoc, czy ktoś z Was miał podobny przypadek i może mi pomóc w zdiagnozowaniu usterki? Co może być przyczyną? sonda? masa? I co należy wymienić?
Myślę, że w ASO nie wiedzą co jest przyczyną i boję się, że jak do nich odstawie samochód to będą mnie "kasowali" po kolei za wszysztkie wymienione elementy.
Z góry dziękuje za pomoc.
POzdrawiam
Mam podobny problem.
Proszę Was o pomoc. Około 2 miesiące temu zakupiłem Mazdę 6 2.0 Diesel 143 KM z 2006 r. przebieg 176 tys km. W ubiegłym tygodniu pojawiły mi się na liczniku 3 kontrolki:
1.) Check engine – świeci stale
2.) Kontrola trakcji – świeci stale
3.) DPF – pojawia się po jakimś czasie od uruchomienia i miga
Po wyłączeniu silnika i jego ponownym uruchomieniu kontrolka DPF znika po czym pojawia się ponownie po jakimś czasie.
Byłem w serwisie MAZDY, gdzie sprawdzili mi elektronike. W wyniku kontroli wyszły błędy SONDY LAMBDA (P0154)– nieaktywna (H02S21) oraz błąd systemu kąta obrotu kierownicy (C1956) nie pokazuje błędów związanych z DPF. Przed wizytą w serwisie wymieniłem olej silnikowy (5W30 do filtrów cząstek stałych) oraz filtr oleju.
W serwisie MAZDY przekazali mi informację, że błędy mogą wskazywać na uszkodzenie np. sondy lub innych elementów. Komputer nie pokazał która to sonda, i jaka może być konkretnie przyczyna usterki. Do wyboru jest: instalacja elektr, układ zapłonowy, układ paliwowy, uszkodzony PCM, uszkodzona sonda itp. Proszę o pomoc, czy ktoś z Was miał podobny przypadek i może mi pomóc w zdiagnozowaniu usterki? Co może być przyczyną? sonda? masa? I co należy wymienić?
Myślę, że w ASO nie wiedzą co jest przyczyną i boję się, że jak do nich odstawie samochód to będą mnie "kasowali" po kolei za wszysztkie wymienione elementy.
Z góry dziękuje za pomoc.
POzdrawiam
-
ADGOR
Sonda jest jedna , reszta to czyjniki cisnienia DPF , wszystko daje sie sprawdzic po podlączeniu IDS ....ADGOR napisał(a):Komputer nie pokazał która to sonda
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Sonda jedna, trzy czujniki temperatur i to jest montowane w dpf. Na zewnatrz czujnik roznicy cisnien i czujnik temperatury montowane na scianie grodziowej pod maska
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Jaksa napisał(a):Sonda jest jedna , reszta to czyjniki cisnienia DPF
vs
maxkls napisał(a):Sonda jedna, trzy czujniki temperatur
To może ustalicie jedną wspólną wersję, bo do mnie już z ASO Mazdy dzwonili jak jest na prawdę, bo nie mogą się doczytać, a w Hiroszimie akurat nikt nie odbierał
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
To jest prawidlowa odpowiedz – sorkiBandit napisał(a):trzy czujniki temperatur
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam, mam identyczną Mazdę( M6 143 KM diesel) jak kolega i identyczny błąd, check engine + kontrola trakcji + włączający się i migający DPF, w serwisie komputer pokazał błąd (P0154) sondy lambda RF7J-18-8G1B, znalazłem sklep (KOLMOT -sklep internetowy) i uprzejmego sprzedawce który dopasował mi sondę Lambda(o podobnych oznaczeniach) musiał tylko przełożyć kostkę ze starej (już wymienianej i przekładanej kostki) sondy, mechanik przełożył mi sondę skasował błąd i śmigam, miesiąc minął i wszystko ok, koszt całkowity sonda -350zł + mechanik 100 zł +podróż do Pruszkowa gdzie mieści się sklep z sondami itp. W serwisie chcieli 17000!! Sumując, zestaw tych 3 kontrolek jednocześnie wskazuje na błąd sondy lambda, mimo że DPF mrugał filtr nie był zapchany, w serwisie stwierdzili że jest sprawny i nie wymaga oczyszczania.
Mam nadzieje że pomogłem, pozdrawiam
Mam nadzieje że pomogłem, pozdrawiam
-
piter 0127
Witam
No właśnie sonda lambda, chyba moja M5 jest kolejnym przypadkiem diesla z DPF w którym padła sonda lambda.
Objawy to świecący check + włączający się po jakimś czasie i mrugający DPF i odcięcie mocy.
Komp – błąd P0154 czyli lambda.
Koszt kosmiczny – oryginał od 1500, a zamiennik Denzo od 700 zł.
Do Kolmotu miałem za daleko
, ale cena podobna jak podał piter 0127
Ale najbardziej rozbawili mnie jak zadzwoniłem do mazdaparts.pl i spytali która sonda padła....
Po prostu masakra i porażka
Wcześniej padła mi też turbina, podejrzewam teraz, że było to ze sobą powiązane.
Po wymianie lambdy silnik inaczej pracuje.
Pozdro
No właśnie sonda lambda, chyba moja M5 jest kolejnym przypadkiem diesla z DPF w którym padła sonda lambda.
Objawy to świecący check + włączający się po jakimś czasie i mrugający DPF i odcięcie mocy.
Komp – błąd P0154 czyli lambda.
Koszt kosmiczny – oryginał od 1500, a zamiennik Denzo od 700 zł.
Do Kolmotu miałem za daleko
Ale najbardziej rozbawili mnie jak zadzwoniłem do mazdaparts.pl i spytali która sonda padła....
Po prostu masakra i porażka
Wcześniej padła mi też turbina, podejrzewam teraz, że było to ze sobą powiązane.
Po wymianie lambdy silnik inaczej pracuje.
Pozdro
- Od: 26 lut 2011, 22:58
- Posty: 37
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.
Czy możecie mi powiedzieć, która na zdjęciu to sonda lambda?

- Od: 1 lip 2012, 10:07
- Posty: 14
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GY Diesel 143KM 2006r.
To cos po prawej stronie fotki .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6